Slechte communicatie met eigenaresse

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
onbarefeet

Berichten: 3272
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Hengelo (OV)

Slechte communicatie met eigenaresse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 14:19

(Misschien niet slim om dit op internet te gooien, maar ik moet er toch iets meer..)
Mag ik even jullie mening over iets?

Ik heb een paard dat ik verzorg. In de advertentie werd gezocht naar een bijrijder voor 2 paarden (die uiteraard ook gewoon de verzorging doet) en hier heb ik toen op gereageerd. Note: einaresse kon niet rijden i.v.m. te druk zijn met werk/kind en zwangerschap. De eigenaresse had toen dus 2 paarden, een merrie en een jonge ruin. Het begon met 'ga maar eerst verzorgen en longeren etc.'.
Ik verzorgde de merrie en longeerde haar, ruin deed ik er vaak bij qua verzorging. Ik had met de merrie niet echt een klik, volgensmij waardeerde het beestje de aandacht totaal niet en maakte het d'r vrij weinig uit of ik er nou was of niet :+ Maar met de ruin des te meer! Schat van een beest, enorm aanhankelijk en we hebben inmiddels al echt een band opgebouwd. Na enkele maanden nog steeds niet op 1 v.d. 2 gereden.
Na een tijd ging de merrie weg, iets met een vaag verhaal met hoefkanker en dat ze niet op die stal kon blijven staan doordat het te nat was: die ging terug naar haar ouders bij een andere stal. (Ik geloof het hoor! Heb ook foto's gezien, ze staat er veel gelukkiger bij. Ik snap alleen niet zo goed wat er nou mis was :+)
Nu verzorg ik de ruin al best een tijd. Ik spendeer voor iemand van mijn leeftijd/hoeveelheid verplichtingen écht veel tijd aan het paard. Ik ga ook vaak tussen school door in mijn tussenuren (kom ik redelijk te laat en met modderpoten later de klas weer binnen), ga door weer en wind en ook gewoon als ieder ander uit zou gaan of iets met vrienden zou doen. Alleen heb ik er na al die tijd één keer op mogen rijden, en dan ook alleen om uit te stappen :\
Ze wilde er een bijrijdster bij, die heb ik voor haar geregeld (kende ik zelf al, is wat ouder dan ik). Zij mocht vanaf het begin aan gewoon elke week rijden, vaak zelfs meerdere keren. En het spijt me zeer maar dat voelt voor mij gewoon niet eerlijk :\

Ja, ik heb het er al meerdere keren over gehad met haar. Ging lastig want ze is gewoon echt heel aardig en ik wil het paard ook niet kwijt natuurlijk. Ook lastig omdat ze erg moeilijk is om mee te praten, dit is lastig uit te leggen maar eh, ja een beetje een geval van 'van de hak op de tak springen' en 'onlogische zinnen'. Uiteindelijk was het antwoord ongeveer: "Er kan jou heel makkelijk iets overkomen en straks zit je voor de rest van je leven in een rolstoel en kun je niks meer" :=
Tja, dat kan de andere bijrijdster net zo goed overkomen. Ze mag dan wel ouder zijn maar ze is op dit paard pas weer begonnen met rijden na vele jaren gestopt te zijn, terwijl ik alle jaren achter elkaar ben blijven rijden. Ook heeft de eigenaresse me nog nooit zien rijden, dus dan al een oordeel vellen puur op basis van leeftijd vind ik vreemd..

Dus ja, hoe breng ik dit tactisch? Is het slim om er nog eens naar te vragen of moet ik het maar gewoon laten zitten? :\

rien10
Berichten: 14664
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Slechte communicatie met eigenaresse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 14:23

OK, dit antwoord ga je niet leuk vinden, maar het is de kei harde waarheid.
Het is haar paard. Al wil ze hem groen verven, dan heeft ze dat recht.
Als jij deze situatie niet wilt (en daar kan ik me heel wat bij voorstellen) stop er dan mee. Bijrijder zijn is soms gewoon niet leuk.
Ik heb 12 jaar paarden van anderen gereden. Soms met volle tevredenheid, soms met kleine ergernissen, soms met vreselijke toestanden. Ik heb besloten om nooit meer een paard van een ander te rijden. Ja, als een vriendin een week of zo op vakantie is, rijd ik met liefde en plezier haar paard voor haar, maar na een week krijgt ze hem, met een kus op zijn neus, weer terug. Structureel voor een ander z'n paard zorgen doe ik niet meer.
Succes ermee TS

troi
Berichten: 17004
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 14:25

Ik zou simpelweg zeggen dat je ontzettend blij bent met de ruin maar dat het je een vervelend gevoel geeft dat je niet mag rijden. Dan zeg je niks verkeerd en heb je alleen me gevoel maar gedeeld toch? Ik zou het ook niet fair vinden als je niet eens de kans krijgt. Rechten heb je natuurlijk niet maar je hoeft ook niet alles maar te slikken en dingen aangeven mag best. Kijk het kan zijn dat er wat anders achter it, misschien heeft ze wel een afspraak met die andere bijrijder dat diegene de enige ruiter is maar dan kan dat beter eerlijk gezegd worden lijkt me. Dan kan jij ook kiezen of je het toch genoeg vindt of dat je liever verder kijkt naar een rijdpaardje

onbarefeet

Berichten: 3272
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 14:38

rien10 schreef:
OK, dit antwoord ga je niet leuk vinden, maar het is de kei harde waarheid.
Het is haar paard. Al wil ze hem groen verven, dan heeft ze dat recht.
Als jij deze situatie niet wilt (en daar kan ik me heel wat bij voorstellen) stop er dan mee. Bijrijder zijn is soms gewoon niet leuk.
Ik heb 12 jaar paarden van anderen gereden. Soms met volle tevredenheid, soms met kleine ergernissen, soms met vreselijke toestanden. Ik heb besloten om nooit meer een paard van een ander te rijden. Ja, als een vriendin een week of zo op vakantie is, rijd ik met liefde en plezier haar paard voor haar, maar na een week krijgt ze hem, met een kus op zijn neus, weer terug. Structureel voor een ander z'n paard zorgen doe ik niet meer.
Succes ermee TS

Ik snap je hoor, volledig mee eens. Het gaat me ook echt niet alleen om het rijden, als vanaf begin af aan de afspraak 'alleen verzorgen/werk vanaf de grond' zou zijn geweest zou ik er echt geen probleem mee hebben. Alleen het afspraken niet nakomen en iemand anders het wel gunnen terwijl ik er zoveel moeite voor doe, dat vind ik lastig :) Maar bedankt voor je reactie, dan ga ik maar hopen dat ik over een paar jaar m'n eigen beest kan kopen :D

troi schreef:
Ik zou simpelweg zeggen dat je ontzettend blij bent met de ruin maar dat het je een vervelend gevoel geeft dat je niet mag rijden. Dan zeg je niks verkeerd en heb je alleen me gevoel maar gedeeld toch? Ik zou het ook niet fair vinden als je niet eens de kans krijgt. Rechten heb je natuurlijk niet maar je hoeft ook niet alles maar te slikken en dingen aangeven mag best. Kijk het kan zijn dat er wat anders achter it, misschien heeft ze wel een afspraak met die andere bijrijder dat diegene de enige ruiter is maar dan kan dat beter eerlijk gezegd worden lijkt me. Dan kan jij ook kiezen of je het toch genoeg vindt of dat je liever verder kijkt naar een rijdpaardje

Dat wil ik ook graag zeggen, alleen klink ik dan niet erg verwend? Of beschuldigend naar haar toe?

Oh en ik ben nog wat vergeten: de eigenaresse zoekt er nu nog iemand bij zodat 2 mensen haar paard kunnen rijden. Iemand anders. Terwijl ik beschikbaar ben/die afspraak had. Sorry maar, pffff :')

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Slechte communicatie met eigenaresse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 14:44

Ik zou het gewoon voorstellen. Iets als 'hey ik weet dat je op zoek bent naar een bijrijder, ik wil dit graag doen, mag ik een keer laten zien wat ik kan?'. Als ze je dan afwijst, dan kan je ook meteen vragen waarom je die kans niet krijgt. Voor mij zou de lol van het verzorgen er wel af zijn trouwens. Doe jij de rotklusjes, mag iemand anders lekker rijden.

lies_sparkle

Berichten: 6126
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 14:44

Ach meid, lekker weggaan.
Dit verdien je niet, er komt vast een veel leuker en liever verzorgpaard op je pad met één veel leukere eigenaresse xx

BigOne
Berichten: 38246
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Slechte communicatie met eigenaresse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 14:51

Ik denk dat je het helemaal niet tactisch maar gewoon duidelijk moet brengen. Jij mocht rijden en nu ben je stalknecht en rijd een ander. Zeg gewoon dat je ook twee keer per week wil gaan rijden. Komt ze weer met een *** verhaal dan heel vriendelijk bedanken en zeggen dat je er dan metten mee ophoud. Netjes bedanken voor de fijne tijd en wegwezen. Krijg de indruk dat je flink aan het lijntje word gehouden.

Anoniem

Re: Slechte communicatie met eigenaresse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 14:58

Duidelijk zijn, jij zoekt een paard om te verzorgen en te rijden. Zij hoeft dat niet toe te staan maar jij hoeft hier ook niet mee akkoord te gaan!

onbarefeet

Berichten: 3272
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Slechte communicatie met eigenaresse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 15:30

Bedankt voor jullie reacties :j Ik ga even nadenken over hoe en wanneer ik het ga overleggen.
Weggaan zou ik echt liever niet doen doordat ik natuurlijk wel erg aan het paard gehecht ben. Maar zo kan het ook niet verder :)

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Re: Slechte communicatie met eigenaresse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 15:41

Ik zou gewoon aangeven dat jij het paard wel voor haar wil bijrijden. Misschien denkt zij wel dat je dit helemaal niet wil en gaat ze daarom op zoek naar een tweede bijrijder. Ga gewoon even rustig met haar zitten en vertel haar dan dat jij wel een paar keer per week op haar paard wil rijden. :)

shirleyp

Berichten: 2782
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 15:43

Las het topic en herkende je verhaal meteen, ik sta op dezelfde stal. Het op internet zetten is misschien niet heel handig, maar je hebt het wel netjes verwoord. Hoop wel voor je dat ze het niet leest, Weet niet of ze het kan waarderen.

Ik begrijp je wel hoor. Je hebt behoorlijk geïnvesteerd en het levert je nog niet op waar je eigenlijk voor bent gekomen. Ik zou toch nogmaals in gesprek gaan en aangeven dat je het rijden graag wilt proberen. Misschien helpt het als je les neemt? Dan heb je goede begeleiding en is de kans op succes groter. Er zijn veel goede instructeurs op stal, je kunt vast iemand vinden die bij jullie past. Succes!

onbarefeet

Berichten: 3272
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Slechte communicatie met eigenaresse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 16:37

@Nuray Dit heb ik al meerdere keren gedaan, hierop kreeg ik de reactie die aan t einde van mijn verhaal staat. Rustig met haar gaan zitten is amper een optie, ik zie haar bijna nooit en ze heeft het heel erg druk :n

@shirleyp Oei, maar het was wel te verwachten dat iemand haar/de stal kende :o En dat is inderdaad een goed idee, dankjewel :)

Anoniem

Re: Slechte communicatie met eigenaresse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 16:41

Aangeven dat je gereageerd hebt op de advertentie "bijrijder gezocht" , maar dat je na een x aantal maanden nog steeds niet hebt mogen rijden. Dat je de klusjes niet erg vindt, maar toch ook graag weer wil gaan rijden.

Zelf zou ik er ook niet blij van worden als je beloofd is dat je mag rijden en vervolgens doe jij alleen de klusjes en mogen er andere rijden. Mocht dit niks opleveren zou ik toch kijken of je niet ergens anders kunt gaan bijrijden. Het lijkt erop dat zij nu flink profiteert van jou.

onbarefeet

Berichten: 3272
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 17:21

_lauraaa_ schreef:
Aangeven dat je gereageerd hebt op de advertentie "bijrijder gezocht" , maar dat je na een x aantal maanden nog steeds niet hebt mogen rijden. Dat je de klusjes niet erg vindt, maar toch ook graag weer wil gaan rijden.

Zelf zou ik er ook niet blij van worden als je beloofd is dat je mag rijden en vervolgens doe jij alleen de klusjes en mogen er andere rijden. Mocht dit niks opleveren zou ik toch kijken of je niet ergens anders kunt gaan bijrijden. Het lijkt erop dat zij nu flink profiteert van jou.

Bedankt voor je reactie :) Ik heb wel het gevoel dat ze dat (dikgedrukte) helemaal niet doorheeft/zo bedoelt, daarom is het lastig om er over te beginnen :n

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Re: Slechte communicatie met eigenaresse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 17:28

Ik zou gewoon een gesprek plannen met de eigenaresse en daarin duidelijk aangeven dat je wilt rijden. Kan dat niet? Dan zou ik eieren voor m'n geld kiezen en op zoek gaan naar iets anders. Jij wil duidelijk rijden en als dit in eerste instantie mogelijk zou zijn en nu ineens niet meer dan is het helemaal niet gek om te stoppen.

Je zegt steeds 'praten werkt niet' maar wat had je zelf in gedachten? Zonder te praten wordt dit niet opgelost. :)

onbarefeet

Berichten: 3272
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 17:37

Nuray schreef:
Ik zou gewoon een gesprek plannen met de eigenaresse en daarin duidelijk aangeven dat je wilt rijden. Kan dat niet? Dan zou ik eieren voor m'n geld kiezen en op zoek gaan naar iets anders. Jij wil duidelijk rijden en als dit in eerste instantie mogelijk zou zijn en nu ineens niet meer dan is het helemaal niet gek om te stoppen.

Je zegt steeds 'praten werkt niet' maar wat had je zelf in gedachten? Zonder te praten wordt dit niet opgelost. :)

Rijden is niet mijn prioriteit, alleen iets terug hebben (hoeft nieteens perse rijden te zijn, maar gewoon eens iets anders dan longeren) voor het werk dat ik doe.
En ik wil zeker wel praten hoor, zeg ook niet dat dat niet mogelijk is! Maar hoe, dat is het probleem, vrij weinig lijkt door te dringen :n
Maar sowieso bedankt voor je reactie :)

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Re: Slechte communicatie met eigenaresse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 17:51

Mijn advies zou zijn om eerst voor jezelf duidelijk te krijgen wat je precies wil. Als jij tegen de eigenaresse zegt "Ik zou wel graag iets terug krijgen, gewoon iets anders dan longeren" dan is dat nogal vaag, snap je? Zorg dus dat je voor jezelf weet wat je wel en niet wil en zodra je dit op een rijtje hebt kun je het gesprek aangaan.

Zeker als het volgens jou niet echt doordringt is het handig dat jij duidelijk bent. Sommige mensen vatten 'hints' niet goed op of weten niet goed wat ze met een vage omschrijving aanmoeten en doen er dus vervolgens ook niets mee.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Slechte communicatie met eigenaresse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 18:06

Eigenaresse zegt te gevaarlijk voor jou, hoe oud ben je en hoe oud is de bijrijder? Daar kan ook deel van het probleem zitten, aangezien je als eigenaar altijd veranantwoordelijk bent voor wat je paard heeft uitgespookt met bijrijder of wat dan ook, echter als bijrijder minderjarig is of zelfs onder de 14 wordt dit nog vervelender dan met een 18+ bijrijder. Reden dat ik perse 18+ wil heeft niets met rijkunsten te maken.
Mocht dat niet het probleem zijn kan je voorstellen niet vrij te gaan rijden, maar bv 1 x in de 2 wkn les zou willen hebben van een instructeur van haar keuze daar waar je staat (Zag hier ergens staan dat er bij jullie mogelijkheid genoeg is tot lessen).

Succes... zou het gesprek wel aangaan als je het echt zou willen.

YamaSaki

Berichten: 4864
Geregistreerd: 28-03-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 18:07

Ik zou gewoon even voor jezelf desnoods op papier zetten hoe je het wilt verwoorden :)
Je hebt toen der tijd gereageerd als bijrijdster, dus dan is het logisch dat je ook wilt rijden.
Dat dit nu nog steeds niet zo is, maar er wel een ander is inmiddels die wel rijdt, én nog iemand erbij wordt gezocht, is natuurlijk een beetje apart zo..
Goed duidelijk maken, dat je het niet fijn vind en je het gevoel hebt dat je wordt overslagen, (niet goed genoeg, of wat je gevoelens er precies over zijn :) ).

Er waren afspraken gemaakt zeg je, dan is het niet meer dan normaal om dat bespreekbaar te houden en te vragen waarom het er niet van komt.
Misschien wil ze wel dat je lessen neemt met het paard, kan ook.
Weet niet of het paard met rijden misschien wel een hele gebruiksaanwijzing heeft?
Aangezien ze het over "gevaarlijk" heeft :)

Maar op deze manier gaat het niet lekker en wordt je een beetje omver gelopen zeg maar, zeker als er straks 2 bijrijdsters zijn en jij alleen de "nare" klusjes doet zeg maar :P
Weet niet of je ook een financiële bijdrage levert, maar daar zou dan ook wat tegenover mogen staan vind ik :)

Even rustig kijken hoe je het wilt verwoorden en een gesprek aan gaan.
Beleefd blijven, maar wel duidelijk zijn :j
Uiteraard blijft het haar keuze, maar het zou wel fijn zijn als je weet waarom die keuze zo wordt gemaakt :)

onbarefeet

Berichten: 3272
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Slechte communicatie met eigenaresse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 19:04

@Nuray Dankjewel voor de tips :)
@Sjolvir Ik ben nog net minderjarig, andere bijrijdster is halverwege de 20. Alleen is zij dus al veel jaren gestopt en heeft dit net weer opgepakt. En ik weet het niet zeker, maar volgensmij zou het voor haar zelfs 'handiger' zijn qua verzekering om een minderjarige bijrijder te nemen: bij mij worden kosten bij een ongeval vergoed door mijn verzekering, maar bij een meerderjarige zou zij geacht worden dit te doen. Nogmaals: ik weet dit niet zeker. Over les ga ik het inderdaad ook hebben, dankjewel :j
@YamaSaki Het paard is 5 dus nog niet erg lang onder het zadel. Is echt doodbraaf, heeft alleen het leuke trucje om soms nep te schrikken en dan opzij te springen. Het is echter een groot lomp paard, dus dat is een hobbeltje en klaar.
En ik betaal geen bijdrage, als dat het geval was geweest was ik er al heel snel mee gestopt :') (als die bijdrage voor het rijden zou zijn).
Dankjewel voor je reactie :j

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 19:18

Als ik het zo lees ben jij niet duidelijk geweest naar de eigenaresse over wat jij wilt. Het kan heel goed zijn dat zij het idee heeft dat je liever niet rijdt. In dit geval zou ik het gesprek gewoon aangaan en er niet omheen draaien. Zeggen dat jij heel graag zou willen rijden (wat eerder is aangegeven onder begeleiding is een goede) Ook benoemen wat jij allemaal hebt gedaan en nog steeds doet en dat je dat met alle liefde doet, maar ook graag zou willen rijden. Je kunt gerust zeggen dat het je kwetst dat ze op zoek is naar nog een bijrijder. Je kunt haar ook vragen hoe zij jouw rol ziet.

Als ze gewoon niet wil dat jij rijdt dan moet je bij je zelf te rade gaan of wat je nu doet genoeg is. Ik persoonlijk zou dan op zoek gaan naar wat anders. Je bent een stalknecht die niks kost en daar zou ik voor passen. Rijden is in mijn ogen dan een goede beloning voor al het werk. Het zal misschien even zoeken zijn maar er is vast wel iets anders te vinden.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 20:50

onbarefeet schreef:
@Nuray Dankjewel voor de tips :)
@Sjolvir Ik ben nog net minderjarig, andere bijrijdster is halverwege de 20. Alleen is zij dus al veel jaren gestopt en heeft dit net weer opgepakt. En ik weet het niet zeker, maar volgensmij zou het voor haar zelfs 'handiger' zijn qua verzekering om een minderjarige bijrijder te nemen: bij mij worden kosten bij een ongeval vergoed door mijn verzekering, maar bij een meerderjarige zou zij geacht worden dit te doen. Nogmaals: ik weet dit niet zeker. Over les ga ik het inderdaad ook hebben, dankjewel :j
@YamaSaki Het paard is 5 dus nog niet erg lang onder het zadel. Is echt doodbraaf, heeft alleen het leuke trucje om soms nep te schrikken en dan opzij te springen. Het is echter een groot lomp paard, dus dat is een hobbeltje en klaar.
En ik betaal geen bijdrage, als dat het geval was geweest was ik er al heel snel mee gestopt :') (als die bijdrage voor het rijden zou zijn).
Dankjewel voor je reactie :j


Nou dat zit iets anders.. in geval van minderjarige ben je als eigenaar van het paard altijd de pineut als er iets gebeurt en heb je als eigenaar ook nog ouders die dan vinden dat je hun kind in de vernieling hebt geholpen als er iets gebeurt.
Bij minderjarig ligt er meer verantwoording bij de eigenaar dan bij meerderjarig en bij onder de 14 (niet van toepassing bij jou) nog veel meer.

onbarefeet

Berichten: 3272
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Slechte communicatie met eigenaresse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 21:02

Oh vreemd, ik dacht echt dat dat zo zat qua verzekering, maar bedankt voor de opheldering!

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 21:07

Stel jij veroorzaakt schade met haar paard door ermee op een auto te eindigen (noem maar even wat) of door de kantine te gaan rijden, dan is zij verantwoordelijk.
Bij meerderjarige kan je in ieder geval van diegene verwachten dat ie niet door de kantine gaat rijden, met die auto blijf je als eigenaar verantwoordelijk (of je volwassen bijrijder moet weer iets idioots hebben bedacht en willens en wetens op de snelweg zijn gaan rijden of zo).

Zo simpel als hier opgeschreven is het natuurlijk niet, maar zit wel verschil in leeftijden, waarbij ik niet zeg dan de onder 18 medemensen dommer zijn, maar de wet vind ze niet volwassen en onder de 14 nog erger, dus worden ze beschermd.

onbarefeet

Berichten: 3272
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Slechte communicatie met eigenaresse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 21:11

Ging het maar zo simpel, dat ik straks binnen een nacht allemaal inzicht en wijsheid heb :+ Maar helaas, en jammer ook dat ik dat dan niet als 'argument' kan gebruiken, maar ach :D