Hoe goede verzorger vinden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marijke_Dub

Berichten: 179
Geregistreerd: 26-10-11

Hoe goede verzorger vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-16 17:58

Hallo :+

Sinds enkele maanden ben ik in het bezit van een draver. Het was iets anders gegaan dan gepland want eigenlijk had ik hem voor de verkoop gekocht maar uiteindelijk bleek hij geblesseerd te zijn voor de rest van zijn paarden leven.

De DA raadde me aan om hem weg te brengen aangezien ik al meerdere kneusjes heb . :o Maar die optie is voor mij niet aanvaardbaar, paardje heeft geen pijn en kan gewoon een lekker paarden leven hebben , alleen niet meer geschikt voor het aanspannen of rijden. Daarbij komt dat hij pas 4 wordt.

Nu is het wel zo dat ik meerdere paarden heb en hij zal zeker qua stalling, voer en gezondheid niks te kort komen. Maar persoonlijke aandacht wil er wel eens bij inschieten en laat hij nou net een paard zijn die daar ontzettend van kan genieten . En dat gun ik hem helemaal, dus ben ik aan het overwegen of ik een verzorgster voor hem zal zoeken alleen weet ik niet precies hoe ik dat moet aanpakken . :+

Ik zoek iemand vanaf 18 + omdat het toch een jong paard is en hij veel nog moet leren. Het is een super lieve draver maar ik zoek dan wel iemand die ervaring heeft. Ook iemand die het leuk vind om met hem te spelen , grondwerk, horsemanship ed. In principe mag alles alleen kan er niet op gereden worden.
Maar omdat er niet op gereden kan worden vraag ik me af of hier wel belangstelling voor is.

Zelf vind ik het ook wel een beetje spannend omdat ik nog nooit mijn paarden 'gedeeld' heb. Hebben jullie tips of adviezen hoe ik zo iemand kan vinden?


anjali
Berichten: 15043
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Hoe goede verzorger vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 18:23

Fijn dat je dit paard nog een leven gunt! Volgens mij is hier zeker wel een verzorgster voor te vinden, maar minder gemakkelijk dan voor een paard waar ze op mogen rijden. Maar mensen die niet perse hoeven te rijden zijn vaak wel de echte paardenliefhebbers.

anna_gail

Berichten: 165
Geregistreerd: 26-07-15

Re: Hoe goede verzorger vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 18:57

Advertenties plaatsen op bv bokt of marktplaats?

Ik hou van mijn stippel dikbil <3

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 23:42

Niet geschoten is altijd mis.
Denk wel dat het lastig wordt vooral ook omdat je 18+ zoekt.
Onmogelijk niet maar om de juiste persoon in de juiste omgeving bij elkaar te krijgen wordt lastig.
Dat is soms al zeer moeilijk als je heel veel te bieden hebt.

Ik zou gewoon advertentie plaatsen. Ik weet ook niet of je verder nog mensen kent die in de paarden zitten. Want ook via-via werkt goed. Dat zou ik dus ook zeker proberen.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

anjali
Berichten: 15043
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Hoe goede verzorger vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 11:01

Ligt ook wel aan de plaats waar je woont denk ik. Op sommige plekken is veel vraag naar verzorgpaarden en op andere weinig.

anjali
Berichten: 15043
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 11:02

Ligt ook wel aan de plaats waar je woont denk ik. Op sommige plekken is veel vraag naar verzorgpaarden en op andere weinig.

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 17:52

hallo, ik zelf ben een verzorgster en ik kan je natuurlijk ook een beetje helpen de bijrijdster een tevreden maar consequent gevoel te geven,
als je op marktplaats een advertentie plaatst, moet je het lichtjes maken, schrijf erbij:
als je interesse hebt, zullen we even kijken hoe we het kunnen vinden.
maar laat wel duidelijk grenzen weten, schrijf er meteen (bijvoorbeeld) bij:
-neit onder de 12
-minimaal 4 jaar rij ervaring
etc.

dan krijg je geen reactie's van meisjes van 8 jaar...
voordat je een verzorgster zoekt, moet je weten dat je streng moet zijn, en moet laten weten dat het jouw ponytje is. een vriendin van mij bijv. kreeg ouders die zeurden als ze iemand afwees omdat ze neit goed bij het paard zijn karakter pasde, dat wil je neit hebben, daarom raad ik je aan een jonger iemand dan jou te nemen.

ik ben een verzorgster van een pony met een eigenaar van 18, ik ben zelf 13. ik merk dat ik tegen haar veel beleefder ben dan tegen de eigenaar v an mijn andere verzorgpony, die 12 is. jonger dan ik.
ik ben nogsteeds heel aardig tegen haar, maar af en toe wijs ik haar op iets wat ze niet moet doen, ik rijd ook langer dan haar.

succes!

So what if im crazy? The best people are.

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 12:36

Ik zelf heb helaas geen eigen pony dus ben ik op zoek gegaan naar een verzorg pony!
Ik vond het geen 'must' om te rijden en heb dit ook duidelijk gezegd.
Het is dus zeker wel mogelijk om een leuke betrouwbare verzorgster te vinden die niet alleen maar wilt rijden. *\o/*

Je kunt zelf advertenties op Mp of in de bokt markt bekijken. Als je geen leuke vind kun je altijd een advertentie plaatsen! Ik zou wel zo duidelijk en vriendelijk mogelijk de dingen vertellen, bijvoorbeeld dat je niet mag rijden dat je iemand van 18+ zoekt met enige ervaring met paarden. Vertel ook waarom ze niet kunnen rijden en wat ze dan wel mogen doen.

Succes!

_fairytale

Berichten: 369
Geregistreerd: 24-01-16
Woonplaats: Heiloo

Re: Hoe goede verzorger vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 13:02

Op mijn vorige verzorgpony kon ik niet rijden, maar ik vond het altijd heel erg leuk om naar hem toe te gaan.
Ik weet niet waar je woont, maar als je in omg. Alkmaar woont en ooit nog iemand zoekt onder de 18 stel ik mij beschikbaar :)

Some people just don't understand.

Anoniem

Re: Hoe goede verzorger vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 13:05

Persoonlijk denk ik dat je iets zoekt wat niet bestaat. Of in ieder geval moeilijk te vinden is. Imo moet je het met een paard waar alleen mee getutteld kan worden juist hebben van jonge meiden die het allang leuk vinden om een keer te borstelen. Dan heb ik het niet over meisjes van 9, maar een meisje van een jaar of 14/15 die wat meer wilt doen dan alleen haar brave rondje op de manege.

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Re: Hoe goede verzorger vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 13:11

Ik denk dat het zeker wel te vinden is, niet iedereen vindt rijden belangrijk. :) Wat nog wel kan helpen is bijvoorbeeld je leeftijdsgrens naar 16 jaar doen, dan heb je een net wat groter bereik.

Succes met zoeken.


Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.

ChiVet

Berichten: 114
Geregistreerd: 28-12-15
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 13:27

xCarpediem schreef:
Ik denk dat het zeker wel te vinden is, niet iedereen vindt rijden belangrijk. :) Wat nog wel kan helpen is bijvoorbeeld je leeftijdsgrens naar 16 jaar doen, dan heb je een net wat groter bereik.

Succes met zoeken.

Hier sluit ik me bij aan, ik denk dat 18+ sneller op zoek is naar een paard om echt serieus mee aan de slag te gaan i.p.v. er alleen maar mee te tutten. Daar zijn natuurlijk altijd uitzonderingen op, dus dat is voor jou om te beslissen :)
Ik zou je advertentie op zoveel mogelijk plekken neerzetten. Zoals eerder genoemd MP en Bokt, maar ook op FB zijn verschillende groepen waar verzorgers worden gezocht aan aangeboden. Daarlangs heb ik mijn verzorgpaard gevonden.

Never lose sight of the essence

Goof

Berichten: 28752
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hoe goede verzorger vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 13:29

Ik weet niet of je andere paarden wel bereden kunnen worden, maar is het niet een idee om je verzorgster op 1 van hen te laten rijden af en toe in ruil voor de aandacht die ze dit 'kneusje' gaat geven??

Fleurtje07

Berichten: 30
Geregistreerd: 09-10-16
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 17:28

Hoi!
Ik zag dit topic staan en ben benieuwd of het gelukt is :=

Storm, mijn allerbeste vriendje❤️
[PP] [VOLG] De welshpony Storm!

Marijke_Dub

Berichten: 179
Geregistreerd: 26-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-17 22:30

Beetje late reactie vanuit mijn kant maar nee het zoeken van een verzorger is niet gelukt.
Maar Bentley staat hier natuurlijk nog wel :+


Fffffleurie schreef:
Hoi!
Ik zag dit topic staan en ben benieuwd of het gelukt is :=

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Re: Hoe goede verzorger vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 23:09

Is het niet mogelijk om de leeftijdsgrens te verlagen naar bijvoorbeeld 15 of 16? Ik denk zelf dat je dan veel meer kans hebt om iemand te vinden namelijk. Natuurlijk denken 15/16 jarigen niet als een volwassene en moeten ze nog van alles leren, maar ik denk dat ze vaak echt wel verantwoordelijk genoeg zijn. Juist met zo'n ervaring groeit dat veel... Ik kreeg mijn bijrijdpaard ook op mijn 15e (die ik nu nog steeds rijd trouwens, 5 jaar later), en ik voelde me ontzettend verantwoordelijk. Juist omdat de eigenaresse me zo veel vertrouwde ;) Ik denk dat een 15/16 jarige júist een goede keuze zou zijn. Al helemaal voor zo'n paard die niet bereden mag worden, maar nog wel veel moet leren.
Uit ervaring kan ik ook zeggen dat leeftijd niks zegt over paardentrainingskills.
Juist jongere mensen help ik liever dan ouderen... Ouderen (en mannen ;) ) denken al snel dat ze alles beter weten en staan minder open voor leren. Met ouderen heb ik het wel echt over 30+ trouwens..

Ik hoop dat je iemand kan vinden!

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: Hoe goede verzorger vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 10:12

Om penny's af te schrikken kun je misschien de leeftijd naar 15/16+ doen, en er een kleine bijdrage bij zetten? Bijv 20, dat vinden penny's over het algemeen veel. En als een geschikt iemand het niet kan betalen un je het ook laten.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Hoe goede verzorger vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 10:38

Ik heb ooit een verzorgster gehad van 14, en dat ging echt meer dan goed.... Daar moet je natuurlijk geluk mee hebben, maar het was een verstandig meisje, vroeg alles van te voren, heeft nooit gekke dingen gedaan. Ik had op mijn 14 e ook een eigen pony, ging ook goed... Ik snap je gevoel van 18+ maar ik zou anderen niet meteen uitsluiten... Verder zou 18+ ook mogelijk moeten zijn hoor, maar dat is net ff geluk hebben denk ik. Zit er niet een manege / pensionstal in de buurt waar je eens rond kunt vragen ?

Nu ik er over na denk heb ik nog langer geleden ook een verzorgster van 15 gehad, ook heel serieus met de paarden !

~Turbohoof Solutions ~

saarie

Berichten: 2148
Geregistreerd: 22-02-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Hoe goede verzorger vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 10:31

Ze zijn er wel maar moeilijk te vinden. Ik denk inderdaad dat je met een iets lagere leeftijdsgrens al beter uitkomt. Genoeg meiden van een jaar of 16 die het leuk vinden om een jong paard op te leren. In het begin met wat begeleiding.

ltpictures

Berichten: 7
Geregistreerd: 16-02-17
Woonplaats: Urmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 16:01

Hallo! ik heb zelf geen paard, maar heb altijd verzorg paarden gehad, ik hoor idd overal dat het moeilijk is iemand te vinden die mee helpt en niet alleen voor het rijden van het paard klaar staat.

Ik zou persoonlijk zelf de genhe eerst even testen, in de zin van in het begin niet laten rijden zo weet u in ieder geval of de genhe ook echt voor de verzorging in staat. Als ze blijven komen ook zonder rijden dan zijn ze zeker wel te vertrouwen

Ik voor mijn deel ik doe iedere x de stal, en houd het tuig schoon en doe behalve rijden, ook dingen met het paard zoals gewoon een x longeren of gewoon los in de bak of met hem gaan wandelen of laten vrij springen, en neem zelf altijd een keer op de zoveel tijd ( omdat de genhe die les geeft vanuit reuver naar hulsberg moet komen ) een lesje mee pakken en ja voor mij ligt na druk niet op het rijden ik zou gerust 2 maanden erna toe gaan zonder te rijden en dat is niet altijd het geval.

Hopelijk heeft u wel iemand gevonden ondertussen ?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 40 bezoekers