Voor pony een verzorger zoeken?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
RoosDeG

Berichten: 1836
Geregistreerd: 27-03-13

Voor pony een verzorger zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-15 12:24

Hoi!

Ik gooi het gelijk maar in de groep omdat ik twijfel.

Mijn pony (tinker x shet) staat op vol pension.
Echter heb ik nu met 2 kinderen gewoon weg niet de tijd om hem dagelijks te rijden of zijn beweging te geven.
Een stalgenoot rijdt hem ook wel sporadisch maar is dus niet vast.
Hij begint nu hij wat langer niet gereden is wat dwars te worden om dat hij erg graag aan het werk is.

Ik zit dus te twijfelen om een betrouwbare verzorger voor hem te zoeken voor 2 á 3 dagen in de week.

Misschien kunnen jullie me helpen met de vraag:
Zal ik voor hem een verzorger zoeken of niet?

Afbeelding



Dank jullie wel alvast!


sorry mods als het verkeerd staat!

wil je vaker mee genieten van de loonse en drunense duinen?? volg ons dan op Instagram:@turnerdeshinker :)


Anoukloves_
Berichten: 568
Geregistreerd: 24-01-10

Re: Voor pony een verzorger zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 14:52

Als je paard graag aan het werk is zou ik het wel doen. Wat houd je tegen?

Kerstmuts

RoosDeG

Berichten: 1836
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Voor pony een verzorger zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-15 14:57

Je leest zo vaak dat verzorgsters hun afspraken niet na komen of dingen doen die ze niet mochten.
En daar ben ik nogal huiverig van. Is toch m'n duurste bezit en het laatste cadeau wat ik van m'n grootouders heb gehad O:)

wil je vaker mee genieten van de loonse en drunense duinen?? volg ons dan op Instagram:@turnerdeshinker :)

Anoukloves_
Berichten: 568
Geregistreerd: 24-01-10

Re: Voor pony een verzorger zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:01

Ik ben zelf altijd verzorger/bijrijder geweest. Ik denk dat als je duidelijke afspraken maakt en je verwachtingen goed bespreekt je wel een betrouwbaar iemand kunt vinden. Ik denk dat je ook snel genoeg merkt hoe serieus iemand is.
Bovendien sta je op een pensionstal. Wellicht kunnen stalgenoten je verzorger/bijrijder in de gaten houden en jou op de hoogte houden.

Kerstmuts

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:02

Slechte ervaringen zijn er altijd... Maar vergeet niet dat er ook héél veel goede en trouwe verzorgers zijn! Maar die verhalen hoor je helaas minder vaak.

Je zal snel genoeg merken of je met iemand in zee gaat die serieus is en hoe diegene met jou omgaat. Ik zou het zeker proberen, een verzorger zoeken. Nu je er toch geen 'haast' mee hebt heb je tijd genoeg om een verzorger goed te leren kennen voor jullie echte afspraken gaan maken. Leuk paardje trouwens!

heb vertrouwen, houd moed

RoosDeG

Berichten: 1836
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-15 15:09

Dank jullie wel!

Ik ga denk ik maar gewoon rustig aan opzoek!

Heeft gelukkig geen haast. :)
Laatst bijgewerkt door RoosDeG op 23-10-15 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

wil je vaker mee genieten van de loonse en drunense duinen?? volg ons dan op Instagram:@turnerdeshinker :)

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:12

Waarom niet? Ik heb toentertijd ook een verzorgster gezocht voor mijn pony (niet eens berijdbaar) en heb toen een leuke meid gevonden!
Gewoon duidelijke afspraken maken en misschien een proefperiode aanhouden?

fiets a fake smile

Anoukloves_
Berichten: 568
Geregistreerd: 24-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:12

Wanneer het geen haast heeft kun je er de eerste paar keren ook bij zijn. Geeft misschien voor jezelf ook een beter beeld van de verzorger en je kunt duidelijk bespreken wat je wilt.

Succes! :)

Kerstmuts

RoosDeG

Berichten: 1836
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Voor pony een verzorger zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-15 15:31

Inmiddels heb ik toch met lichtelijk knikkend knieën een advertentie aangemaakt.

Iedereen bedankt!

wil je vaker mee genieten van de loonse en drunense duinen?? volg ons dan op Instagram:@turnerdeshinker :)

Elin_

Berichten: 9633
Geregistreerd: 11-11-09

Re: Voor pony een verzorger zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:34

Komt vast goed! Succes. Ik heb dezelfde redenen waarom ik het nooit zou willen ,maar zou ik het wel doen ,zou ik (misschien beetje achter de ellenbogen, maar gewoon bevestiging) navraag na een aantal weken doen bij je stalgenoten hoe ze met je paardje omgaat als je er niet bent!

Door deze reden wil ik het niet, ik heb verzorgsters gezien die heel braaf ja en amen knikte en wanneer eigenaar er niet was paard tot kletsnat aan toe lieten springen en zo weer op stal e.d. zetten


RoosDeG

Berichten: 1836
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Voor pony een verzorger zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-15 15:36

Daar ben ik dus ook bang voor elin_.

Sta gelukkig op een grote stal en er is altijd wel iemand aanwezig.
Ga zeker vragen aan stalgenoten of ze een oogje in het zeil willen houden en de eerste tijd er zelf bij zijn :)

wil je vaker mee genieten van de loonse en drunense duinen?? volg ons dan op Instagram:@turnerdeshinker :)

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Re: Voor pony een verzorger zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 23:28

Ik zie net je advertentie voorbij komen, leuk! Hopelijk vind je een geschikte en lieve verzorger. Houd je ons op de hoogte?

heb vertrouwen, houd moed

RoosDeG

Berichten: 1836
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Voor pony een verzorger zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-15 23:59

Ja ga ik zeker doen!

wil je vaker mee genieten van de loonse en drunense duinen?? volg ons dan op Instagram:@turnerdeshinker :)

Fiducioso

Berichten: 19
Geregistreerd: 11-02-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Voor pony een verzorger zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 21:04

Komt vast wel goed, succes! :)

I wasn't originally going to get a brain transplant, but then I changed my mind.

People assume that time is a strict progression of cause to effect, but actually from a non-linear, non-subjective viewpoint, it’s more like a big ball of wibbly-wobbly, timey-wimey stuff.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Voor pony een verzorger zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 18:14

Prachtig aanbod. Succes met het vinden van een leuke verzorgster

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Elin_

Berichten: 9633
Geregistreerd: 11-11-09

Re: Voor pony een verzorger zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 10:38

en? al iets gevonden


RoosDeG

Berichten: 1836
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Voor pony een verzorger zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-15 15:03

Nee nog helemaal niks..
Nog niet eens een reactie.. stel ik dan zoveel eisen?
Er is op stal wel iemand die misschien iemand wist dus die is nu ook even aan het navragen.

wil je vaker mee genieten van de loonse en drunense duinen?? volg ons dan op Instagram:@turnerdeshinker :)

mirriezz
Berichten: 2010
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Voor pony een verzorger zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 15:24

Je hebt een leuke advertentie gemaakt hoor!
Het enige wat mij opvalt is dat de combinatie van minimaal 15 jaar met de grootte van je pony me wat lastig lijkt. Natuurlijk, bij de ene pony lijkt het erger dan de andere, maar 1.40 zou ik zelf niet zo goed op durven, zou mezelf te groot vinden.

Misschien helpt het om een foto van jou op je pony erbij te plaatsen? Dat geeft een beter beeld van zijn grootte/stevigheid dan de foto in de wei

its_daantjee
Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 15:38

mag ik vragen waar je vandaan komt?

ah sorry, zie net je advertentie, helaas te ver weg voor mij, had me anders erg leuk geleken !

RoosDeG

Berichten: 1836
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-15 16:41

mirriezz schreef:
Je hebt een leuke advertentie gemaakt hoor!
Het enige wat mij opvalt is dat de combinatie van minimaal 15 jaar met de grootte van je pony me wat lastig lijkt. Natuurlijk, bij de ene pony lijkt het erger dan de andere, maar 1.40 zou ik zelf niet zo goed op durven, zou mezelf te groot vinden.

Misschien helpt het om een foto van jou op je pony erbij te plaatsen? Dat geeft een beter beeld van zijn grootte/stevigheid dan de foto in de wei


Ik ben zelf ongeveer 1.65 en past nog net haha.

Zal even een foto zoeken en erbij zetten :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door RoosDeG op 01-11-15 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

wil je vaker mee genieten van de loonse en drunense duinen?? volg ons dan op Instagram:@turnerdeshinker :)

Elin_

Berichten: 9633
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 16:45

RoosTinker schreef:
Nee nog helemaal niks..
Nog niet eens een reactie.. stel ik dan zoveel eisen?
Er is op stal wel iemand die misschien iemand wist dus die is nu ook even aan het navragen.

Nee prima advertentie! Ik zou juist (heb nu al 5 jaar een eigen pony, maar eerder) in mijn handen knijpen als ik jou verzorgster zou zijn!


sallandval
Berichten: 6056
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 16:46

Waarom niet? Elke beslissing g heeft voor- en nadelen, zo is het leven. Zorg wel dat je checkt of je verzekering eventuele schade aan spullen (of verzorger/-ster) dekt. Je bent namelijk aansprakelijk als er iemand schade heeft door jouw pony. Als het dan gaat om letselschade word he niet blij zonder goede verzekering!

Citaat:
Be stubborn in goals but flexible in methods.

RoosDeG

Berichten: 1836
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-15 16:46

Dank je :D

Ga ik gelijk even naar kijken!

wil je vaker mee genieten van de loonse en drunense duinen?? volg ons dan op Instagram:@turnerdeshinker :)

RoosDeG

Berichten: 1836
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-16 15:34

Even een update!

Ik heb nu sinds 2.5 week een verzorger gevonden die heel goed aansluit op mijn wensen :)

Klikt ook heel goed en als ze iets nieuws wilt proberen gaat het in overleg.
Ook krijg ik elke keer als ze geweest is een appje Hoe het gegaan is.

wil je vaker mee genieten van de loonse en drunense duinen?? volg ons dan op Instagram:@turnerdeshinker :)


maliejane

Berichten: 612
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Noordwijk

Re: Voor pony een verzorger zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:07

Super voor je RoosTinker! Ikzelf ben ook een verzorgster en heb inderdaad om mij heen ook meer negatieve dan positieve dingen gehoord over verzorgsters/bijrijders. Maar het ligt echt aan de persoon en als het klikt en de communicatie is goed dan is het een win-win situatie: jij hebt meer rust en je paardje krijgt de aandacht/beweging die hij verdient ;) Heel veel plezier met je nieuwe verzorger!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers