Ik zoek een bijrijder, mogelijk met mijn eisen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Paarddopette

Ik zoek een bijrijder, mogelijk met mijn eisen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 17:54

Hoi Bokkers,

Ik zoek een bijrijdertje voor mijn 4 jarige Shetlander. Ik heb er al eens een gehad, maar na een aantal keer heeft die het af laten weten (en had achteraf ook niet voldoende ervaring).

Mijn Shetlander is 4 jaar, aardig groen dus. Daarom zoek ik een klein iemand (pony is ong. 95cm), maar wel met de ruime ervaring. Diegene mag rijden, poetsen en als alles goed gaat met de pony naar buiten. Hier blijf ik zelf wel bij en begeleid waar nodig is.

Ik weet nog niet of ik hier een kleine bijdrage voor moet vragen (al is het in de vorm van een zak brokjes etc.).

Maar is dit mogelijk, of heb ik teveel eisen? Heeft iemand nog tips qua bijdrage?

Ik ben hier zelf natuurlijk ook mijn tijd aan kwijt, want wil er wel graag bij zijn tijdens het rijden en moet daarnaast mijn Fjord ook nog rijden.

De pony is goed ingereden, dus de knopjes voor stap, draf, galop enz. zitten erop.

Ben benieuwd naar jullie reacties. Alle tips zijn altijd welkom!

Alvast bedankt.

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 18:01

Kleine ruitertjes met veel ervaring zijn lastig te vinden, en als ze er al zijn dan zijn ze er binnen een jaar uitgegroeid. Dus ik denk dat die combinatie lastig te vinden gaat worden. Misschien is het een idee om iemand met veel ervaring te zoeken die niet rijd maar het mennen (of grondwerk of lange lijnen) oppakt? Of een ouder met ervaring in de paarden die een zoon of dochter kan begeleiden in het rijden?

vuurneon

Re: Ik zoek een bijrijder, mogelijk met mijn eisen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 18:13

Ik zou eerder kijken naar een moeder/vader die veel ervaring met paarden hebben en hun eigen kind willen begeleiden.

Geld zou ik er sowieso niet voor vragen, grote kans dat er wel eens wat lekkers richting de pony gaat omdat kleine kinderen graag de pony verwennen :D

Lynder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 07:24

Waar is het ergens?

JayJillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 07:42

Mijn dochter van 4 rijdt inmiddels 2 jaar en heeft ook zo een aantal shetjes gereden. Ze heeft inmiddels een eigen pony gekregen, maar rijdt ook nog af en toe op de shets. Ik zou er geen geld voor vragen, aangezien de kinderen zo jong zijn dat de ouders dan vaak het af laten weten als er bijvoorbeeld 50/75 p.m. 'leasegeld' betaald moet worden. Overigens os het jouw pony dus tijd moet je er sowieso in steken. Of jij nou een paar keer per week iets met m doet of dat je een kindje begeidt die iets met m doet, de tijd ben je er toch aan kwijt.

Zoals hier boven al gezegd kun je misschien ook iemand zoeken die grondwerk/vrijheidsdressuur/lange lijnen met hem gaat doen. Dan heb je waarschijnlijk oudere kinderen die je uiteindelijk misschien wel niet meer hoeft te begeleiden en jij je tijd spaart voor je fjord!