verzekeringen verzorgpaard (België)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anastasiaeva

verzekeringen verzorgpaard (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 16:12

Dag Bokkers :)

Sinds kort heb ik mijn eerste verzorgpaardje gevonden, een zeer lieve en brave lipizzaner en ik kom ook goed overeen met de eigenaar. Maar ik heb toch een vraag waar ik mee zit, namelijk de verzekeringen.

De eigenaar zegt dat de ziekenfonds al genoeg is, maar mijn moeder vindt dat ik toch nog beter een verzekering neem voor de burgerlijke aansprakelijkheid, voor het geval dat mijn paard een auto aantikt tijdens een wandeling ofzo. Maar ik heb geen idee hoe je dat het beste aanpakt. Bij de vlp hebben ze het over een c- en i-verzekering, maar is dat voor mensen die naast in de manege paardrijden ook ergens anders niet clubverband rijden ? Zijn er nog andere manieren om mij op die manier te laten verzekeren ? En hebben jullie met een verzorgpaard ook zoiets ?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen B-)

Foreverkliek

Re: verzekeringen verzorgpaard (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 17:49

In Nederland ben je als eigenaar altijd degene die aansprakelijk is. Maar of dit ook voor België geld durf ik niet te zeggen

anastasiaeva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 20:35

Ik heb een mail gestuurd naar de vlp, en ze hebben me laten weten dat ik inderdaad beide verzekeringen kan nemen. Bedankt voor je reactie Natalie36 !

Aaronsroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 20:43

Ik heb een persoonlijke verzekering bij lrv en ethias. Is voor schade aan mezelf. De kosten die een paard aanricht, zijn voor de eigenaar. Dit zit normaal bij zijn verzekering ( kan nu niet op de naam komen van de specifieke verzekering) iets huiselijks of gezins ofzo

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 21:33

Dat is gewoon je wa aaronsroos! En die valt dan weer onder je woonverzekering. Als je een ruiterbewijs hebt ben je volgens mij ook nog aanvullend wa verzekerd. En er schijnen verzekeringen te zijn die paarden niet als huisdier zien en ze dus niet meeverzekeren. Maar alweer, dat is Nederland ben niet bekend met de Belgische wetgeving