Welke verzorger/bijrijder heeft eigen kastje?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Welke verzorger/bijrijder heeft eigen kastje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 19:26

Ik ben wel benieuwd welke verzorger/bijrijder bij zijn verzorgpony/paard of bijrijdpaard een eigen kluisje of kastje heeft voor zijn spullen?
Bij mij wordt het inmiddels een wildgroei aan kluisjes en de verzorgers proberen ook steeds de kluisjes van pensionklanten in te kunnen nemen. Om moe van de worden als je het mij vraagt dus ik ben wel benieuwd of meer verzorgers hun eigen kast hebben en zo ja is dit ter grote van een locker (een vakje dus) of een gehele zadelkast.

ps de pony's hebben hun eigen spullen elders hangen, de kastjes zijn puur voor eigen spullen die de verzorgers voor de pony's gekocht hebben en hun rijlaarzen/cap/etc.

Sjors
Berichten: 13117
Geregistreerd: 06-01-11

Re: Welke verzorger/bijrijder heeft eigen kastje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 19:28

ja, ik heb ook thuis een eigen kas voor mijn eigen spullen, dit zou ik ook wel fijn vinden als ik een verzorg/lease paard hebt!

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Welke verzorger/bijrijder heeft eigen kastje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 19:31

ik heb 2 zadelkamers.
een waar de paarden zijn maar daar is het zo vochtig dat ik de belangrijkste spullen in mijn zadelkamer thuis zet.

Amira_
Berichten: 5199
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Welke verzorger/bijrijder heeft eigen kastje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 19:32

:n

Lioony
Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-07-10

Re: Welke verzorger/bijrijder heeft eigen kastje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 19:33

Ik heb zelf een zadelkast ja :j Liggen ook spullen in van m'n bijrijdpaard, maar vooral van mezelf.

Pentax

Berichten: 2948
Geregistreerd: 16-09-10
Woonplaats: Achter mijn neus.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 19:35

Bij ons huren ze die geloof ik, met wachtlijst.

fresley

Berichten: 2291
Geregistreerd: 25-04-10
Woonplaats: Noord-brabant

Re: Welke verzorger/bijrijder heeft eigen kastje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 19:45

Ik heb binnen een kast bij me verzorgadres met al mijn rotzooi erin.. En geloof me, dat is nogal wat.. :o

Tucktuck

Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Re: Welke verzorger/bijrijder heeft eigen kastje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 19:55

Mijn spullen staan in de kast van de eigenaar als ik er ben zijn hun er meestal ook, heb ook geen behoefde aan een eigen kast.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:36

En de pension eigenaar pikt dat zomaar dat verzorgers kastjes inpikken van zijn klanten?
Wij hebben hier gewoon 1 redelijk grote zadelkamer. Daar ligt bijna alles van de paarden.
Ik ben nu nog de enige verzorger en mijn eigenste staat daar dus daar hebben we geen last van.
Als er verzorgers zouden lopen zouden ze echt niet moeten proberen om "mijn" plek af te pakken.

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Welke verzorger/bijrijder heeft eigen kastje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 20:43

nee dat pik ik als pensioneigenaar niet
maar krijg bijna wekelijks de vraag of ze niet in een leeg pension kastje mogen.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:50

lailapri schreef:
nee dat pik ik als pensioneigenaar niet
maar krijg bijna wekelijks de vraag of ze niet in een leeg pension kastje mogen.


Vindt dat eigenlijk best brutaal van die verzorgers. Misschien goede afspraken maken met alle verzorgers ofzo dat er niet meer gezeurd mag worden om kastjes en dat ze dan alles maar mee naar huis moeten nemen?
Of je zou ze moeten gaan verhuren voor 50 euro per maand dan is het gezeur zo over haha :P

Anoniem

Re: Welke verzorger/bijrijder heeft eigen kastje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:53

Ik heb 3 paarden en dus ook 3 zadelkasten. Eén daarvan is voor de twee bijrijders samen.

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Welke verzorger/bijrijder heeft eigen kastje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 20:55

ik heb meer verzorgers als pensionklanten maar op een na zijn alle losse pensionkasten al in genomen, ook de schuur staat vol met grote kasten (deels zelf meegenomen) maar het lijkt wel nooit goed genoeg hihi.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Re: Welke verzorger/bijrijder heeft eigen kastje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:26

Bij ons op stal heeft geen enkele verzorgster een eigen kast. De eigenaren hebben kasten voor de paarden en de spullen van de verzorgsters kunnen daar gewoon bij.

De bijrijdster van mijn paard heeft haar cap en dat soort spullen dus gewoon in mijn kast liggen. Zou het wel vreemd vinden als ze daar een eigen kast voor zou willen hebben.

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 22:07

Het enige wat ik op stal heb liggen is mijn cap en mijn laarzen. Deze staan/ligt in de zadelkamer. Een eigen kastje vind ik wat overdreven eerlijk gezegd.

Lioony
Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-07-10

Re: Welke verzorger/bijrijder heeft eigen kastje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 22:09

Ik heb wel meer spullen dan een cap en laarzen, dus voor mij niet overdreven. :=
Ga toch echt niet alles thuis laten en dan steeds op m'n fiets heen en weer slepen. :Y)

itsmi

Berichten: 5047
Geregistreerd: 20-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 22:14

Lioony schreef:
Ik heb wel meer spullen dan een cap en laarzen, dus voor mij niet overdreven. :=
Ga toch echt niet alles thuis laten en dan steeds op m'n fiets heen en weer slepen. :Y)


Ligt eraan voor wat. Eigenaar van paard heeft normaal gesproken ook hoofdstel/zadel en alle benodigdheden voor het paard in zijn/haar kastje liggen, dus alles wat jij voor dat paard koopt, wat van jou is, is extra.

Ik zou het ook niet nodig vinden om bijrijders een eigen kastje te geven. Alles wat ze nodig zouden hebben ligt in "mijn" kast en daar kan best een cap/laarzen oid bij. Zelfs een extra hoofdstel mocht dat nodig zijn.

Lijkt me niet nodig.

Lioony
Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 22:19

itsmi schreef:
Lioony schreef:
Ik heb wel meer spullen dan een cap en laarzen, dus voor mij niet overdreven. :=
Ga toch echt niet alles thuis laten en dan steeds op m'n fiets heen en weer slepen. :Y)


Ligt eraan voor wat. Eigenaar van paard heeft normaal gesproken ook hoofdstel/zadel en alle benodigdheden voor het paard in zijn/haar kastje liggen, dus alles wat jij voor dat paard koopt, wat van jou is, is extra.

Ik zou het ook niet nodig vinden om bijrijders een eigen kastje te geven. Alles wat ze nodig zouden hebben ligt in "mijn" kast en daar kan best een cap/laarzen oid bij. Zelfs een extra hoofdstel mocht dat nodig zijn.

Lijkt me niet nodig.


Ik heb het zadel en hoofdstel van het paard in mijn kast liggen. Dan heb ik nog een lading dekjes/beschermers/dekens. En gewoon van die dingen die je weleens nodig hebt. Ik gebruik alleen het zadel, hoofdstel en af en toe beschermers en nu in de zomer een cooler van de eigenaresse. Voor de rest gebruik ik gewoon m'n eigen spullen. :j

Mglii____

Berichten: 213
Geregistreerd: 24-03-11
Woonplaats: Herentals

Re: Welke verzorger/bijrijder heeft eigen kastje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 22:22

Ik had in de tijd van mijn verzorgpony gewoon het kastje van de eigenaar van mijn verzorgpony in de zadelkamer. Maar de eigenares had zelf nog een xtra kast en ik had dan ook nog eens een xtra kast van mij op de manége staan. Ik ben nogal een hevige verzamelaar van onderleggers , getten , bandages en zo ! ;)

itsmi

Berichten: 5047
Geregistreerd: 20-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 22:26

Lioony schreef:
Ik heb het zadel en hoofdstel van het paard in mijn kast liggen. Dan heb ik nog een lading dekjes/beschermers/dekens. En gewoon van die dingen die je weleens nodig hebt. Ik gebruik alleen het zadel, hoofdstel en af en toe beschermers en nu in de zomer een cooler van de eigenaresse. Voor de rest gebruik ik gewoon m'n eigen spullen. :j


Dat zijn dus dingen die een eigenaar van het paard ook in zijn bezit heeft. Allemaal extra spullen dus.
Als er al kastjes-nood is op een stal, dan snap ik dat ze de verzorgers/bijrijders geen kastje aanbieden/geven.

Lioony
Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 22:29

itsmi schreef:
Lioony schreef:
Ik heb het zadel en hoofdstel van het paard in mijn kast liggen. Dan heb ik nog een lading dekjes/beschermers/dekens. En gewoon van die dingen die je weleens nodig hebt. Ik gebruik alleen het zadel, hoofdstel en af en toe beschermers en nu in de zomer een cooler van de eigenaresse. Voor de rest gebruik ik gewoon m'n eigen spullen. :j


Dat zijn dus dingen die een eigenaar van het paard ook in zijn bezit heeft. Allemaal extra spullen dus.
Als er al kastjes-nood is op een stal, dan snap ik dat ze de verzorgers/bijrijders geen kastje aanbieden/geven.


Dat is waar, maar ik zie mezelf nog steeds niet al die spullen elke dag weer heen en weer slepen :')
Bij ons is er niet echt een kastjes-nood en er zijn 3 echte bijrijders, die alle drie een eigen kast hebben.
Zou het ook wel een beetje rot vinden als ik die kast niet zou hebben, betaal toch nog een behoorlijk bedrag per maand voor het paard. :')

itsmi

Berichten: 5047
Geregistreerd: 20-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 23:02

Dat zou dan jouw eigen probleem zijn, jij hebt deze spullen gekocht voor het paard, en niet de eigenaar. Anders zou je het ook ngo in die kast van de eigenaar kunnen doen? Zoveel ruimte nemen dekjes en peeskappen niet in toch?
maar gelukkig hoeft dat bij jou niet!

Nam alleen even jouw casus als voorbeeld dat ik zou zeggen dat pensionners voorrang hebben op de bijrijders/verzorgers en dat je in de meeste gevallen prima de kast kunt delen.

Lioony
Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-07-10

Re: Welke verzorger/bijrijder heeft eigen kastje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 23:05

Nouja, zijn niet alleen dekjes en peeskappen ;) Hele kast vol.

Mastrootje

Berichten: 2525
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Zweden

Re: Welke verzorger/bijrijder heeft eigen kastje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 09:45

Lijkt me een beetje raar, je kan het toch gewoon in de zadelkast van de eigenaar doen, waar de rest van de spullen ligt van de pony?

Hhilde

Berichten: 7438
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Welke verzorger/bijrijder heeft eigen kastje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 09:48

Mijn spullen liggen ook in de kast van de eigenares!