Verzorg pony of lease pony?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
xkathy_love

Berichten: 259
Geregistreerd: 13-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 08:47

Ik verzorg nu Rico, hij is een kruising van een Welsh K + arabier/new forest. Ik betaal voor hem €35,- p.m. Voor 3/4x per week. maar ik ben (naar mijn idee) heel vrij in wat ik met hem kan doen! Bosje, bak trainingen, eindeloze wandelingen noem het maar op! Ric is nu alleen jammer genoeg ziek....
Naar mijn idee is een verzorg pony prettiger dan een lease pony. Want ten 1e zijn de koste van een lease paard meesten veel meer dan de koste van een verzorg paard. Daar komt bij dat je met een verzorg pony eerder kan zeggen ik kan die dag niet zullen we ruilen van dag? En bij een verzorg paard kun je wanneer er iets met het paardje aan de hand is terug vallen op de eigenaar. Bij een lease paard wordt er meestal meer vanuit gegaan dat je het allemaal zelf regeld (en betaald in sommige gevallen)
Succes met verder zoeken!!

Kathy Roos Fotografie ♥ Rico ♥ 23-09-2012 ♥


loveHorses98
Berichten: 15
Geregistreerd: 03-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:47

Ik heb 2 verzorgpony's ik verzorg ze samen met mn vriendin. Wij hoeven er helemaal niks voor te betalen. Dat komt misschien ook omdat ik daar al kom vanaf mn derde met mijn nicht, maar zij is nieuw. Het zijn echte schatjes. Wij rijden nog niet op ze maar mogen dit binnenkort wel gaan proberen. Ik hou van ze en wil ze nooit meer kwijt. Echte schatten! Kijk verder bij mijn Forum op mijn profiel heet "Mijn verzorgpaardjes"

Life is good, a horse makes it better ♥♥


XRuby_SymmyX

Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 22:18

Ik vind dat er 3 verschillende dingen zijn:

1 een verzorgpony: je rijd niet maar mag wandelen en poetsen. Soms ook longeren

2 een bijrijdpony: je doet de pony op jouwn dagen maar de verantwoording ligt bij de eigenaar en ze bepaald hoe vrij je ermee bent. Zij bepaald soms ook wat en hoe je de pony rijd. Dus alleen dressuurmatig en bepaalde dingen trainen bijvoorbeeld. Of je doet klusjes of je betaald ervoor of beiden maar een laag bedrag.

3 een leasepony: hier heb je als je van een particulier leased meer kosten zeggenschap en verantwoordelijkheid

Ik heb zelf vroeger paardjes bij gereden en leaseponys gehad en ik heb nu een eigen pony waarvoor ik 2 bijrijdsters en 2 verzorgmeisjes heb.

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers

cron