Please serve on a golden plate! Otherwise, no thank you.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Please serve on a golden plate! Otherwise, no thank you.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 21:06

Oke tikje frustie en sarcatisch }:) , maaaaaaarrrr kon het niet laten. En ja, ik weet dat er ook goede verzorgers bestaan,
ken er ook een aantal, jammer genoeg zijn die zo goed, dat ze niet meer te scheiden zijn van hun verzorgpaard :D.
Die die morgen zou komen, blies het vandaag af, vanwege de afstand, ca 15 km max. gok ik zo als ik de gemeente grens meeneem.
De vorige heb ik niets meer van gehoord, zou contact opnemen als ze terug was van vakantie.
Die daarvoor had het toch te druk met studie.
Die daarvoor vond het toch te duur.
Die daarvoor had toch te weinig tijd in combinatie met haar andere 2 verzorgpaarden.
Die daarvoor was nog nooit gestart, maar toch wel L ruiter en kon niets leren van mijn paard.
Moet ik nog doorgaan? -O-


Please serve on a golden plate! Otherwise, no thank you.
Volgens mij is dat ondertussen de ganbare eis bij verzorgers.
Heb het nog net niet in de advertenties kunnen ontdekken, maar eigenlijk zoeken ze dit:

Gezocht:

Verzorg paard.
ZZzwaar of hoger niveau
Zwart, hengst, stokmaat 1.80, liefst geen wit voetje, dat is esthetisch onverantwoord.
Standplaats, binnen straal van 10 meter van mijn postcode met huisnummer.
Binnen en buitenbak, eventueel aan te leggen binnen deze straal, met uitrijmogelijkheden in het bos en aan zee.
Les van minstens een grand prix ruiter, die wordt betaald door de eigenaar.
Automatisch zelf reinigend of met groom geleverd.
Stallen uitmesten gedaan door stalpersoneel.
Gouden hoefijzers, uiteraard met stiftgaten.
Harnachement wel van A-merken en nieuw.
Minstens 10 setjes en maximaal elk setje 2 x gebruiken, anders zijn ze vies of uit de collectie.
Borstels, graag elke week nieuw setje, anders zijn ze vies.

Welke dagen wil ik rijden? Gewoon, die die mij uitkomen en niet als ik geen zin heb.
En natuurlijk wil ik wedstrijden rijden en verwacht ik dat de eigenaar me dan rijdt, voorleest en groomt.

Wat heb ik te bieden?
Ik ben de nieuwe Anky/Edward.
Heb al 3 jaar rijervaring en rij 1 x per week op hele moeilijke manege paarden.
Ik kost 100 euro per maand en voor dat geld leer ik uw paard allerlei kunstjes.

En dan nu het gedeelte dat ik al helemaal niet snap.. Ken zeker 3 mensen, met niet meteen fijn rijdbare niet warmbloed paarden,
die betaald kregen :? (en niet weinig! Ik vind 100 euro per maand best veel), zodat deze mensen er op konden rijden |o .

En ach.. ik reed terug van mijn werk, zag pikzwarte lucht met daarin een prachtige regenboog
en weet je waar die eindigde? In mijn weiland...
Bij mijn pot met goud.... mijn gouden wereld paard.
Gelukkig zie ik de waarde van mijn gouden wereld paard, ook al wordt ze niet aangeleverd op een dienblaadje wel in.
Zo, einde frustraties. ;)
Morgen lekker Sjollie rijden en van de week nog een keer naar het bos.

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Re: Please serve on a golden plate! Otherwise not thank you.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 21:08

Amen

MarvanTom

Berichten: 4253
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 21:12

Oeh. Say no more!
Breek me de bek niet open...
Herkenbaar dus! :(:)

fanci_mike

Berichten: 1976
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Kouwekappel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 21:13

_/-\o_ en zich maar afvragen waarom vz paarden niet meer gratis zijn....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 21:14

Amen, ik zie ook de waarde van mijn zwarte wereldpaard, anderen zien dat schijnbaar niet helaas. Dus hier geen bijrijders of verzorgers meer, niks noppes nada.

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Re: Please serve on a golden plate! Otherwise, no thank you.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 21:25

Het ergste vind ik het nog dat het niet alleen jonge verzorgstertjes zijn die zulke eisen stellen. Volwassenen kunnen er ook wat van :x

Anoniem

Re: Please serve on a golden plate! Otherwise, no thank you.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 21:37

Ik vind het enorm jammer dat men koudbloeden over het algemeen het rijden niet waard vindt.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 21:42

Vind het op zich niet erg dat sommigen paar eisen hebben, alleen als je alle dingen optelt die je
ondertussen hebt gehoord en gehad, wordt je er wel eens moe van.

Paarden kosten nou eenmaal tijd (bv hier op stal niemand die voor jou na het rijden dekens wisselt, moet je toch echt zelf doen, dus wachten.
Ook vind ik het niet meer dan normaal dat je paarden een keer buiten zet en er wordt uitgemest, maar als je er bent even de ballen eruit wippen
vind ik ook niet onredelijk (doe ik ook als ik er ben))
en ja, ook al is het een verzorgpaard, ook geld. (In geval van mijn paard 200 euro p.j. voor lidmaatschap vereniging, krijg je 20 x 60 binnen en buitenbak voor
en 1 x per week verenigings les van goede instructie.)

Ken ook aantal super verzorgers die al jaren trouw zijn aan hun verzorgpaard, daar ook alles mee en voor doen.
Vraag me alleen af of er nog loslopende zijn van die super exemplaren?
Zodat als ik een keer wel mijn enkel breek, of weer eens door mijn rug ga, ik kan zeggen..
Joh, je doet altijd de een op 2 dagen, zou je die even full time onder je hoede willen nemen en nr. 2 gewoon los willen gooien?
(overigens ook normaal rijbaar hoor, alleen komt dat iets kritischer dan de Sjollie voor wie ik verzorger zoek)

Ach ik blijf dromen, ergens zal er ooit wel 1 opduiken.

Mindin, die betaalde paarden waar ik op doelde waren een haflinger, tinker en een nou ja, volkomen onrijdbaar paard of zo?)

Tjinta

Berichten: 3793
Geregistreerd: 16-04-05
Woonplaats: Bauernhof im Emsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 21:52

Oeei Do wat een frustratie!
Maarre ik kan t me voorstellen, ik heb er zelf niks mee van doen, kan er dus niet over meepraten.

Morgen fijn weer rijden en dubbel genieten van jouw superknollies!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 21:54

Tja, en dan kom je de keerzijde van de medaille tegen als je op zoek bent naar een bijrijdpaard.
Paarden die niets kunnen, en waar jij een basis in moet brengen. Geld toe? Welnee, je moet er voor betalen om je nek te mogen breken.
Op het moment dat het paard iets kan, kijk uit, eigenaar kan zomaar het dier onder je kont vandaan trekken omdat hij het goed verkopen kan. Dat jij er een gedeelte van de koopsom voor krijgt? Hoe kom je erbij?

Ik heb beide kanten van de situatie meegemaakt. Als eigenaar laat ik zo snel niet zomaar iemand op mijn paard rijden want heb helaas mijn neus gestoten. Niet om de reden dat het geen Grand Prix paard was en geen zwarte hengst, maar omdat degenen die bijreden anders met mijn paard omgingen dan ik dat voor ogen had.

Ook paarden gereden die zomaar onder mijn gat verkocht werden. Je hangt aan zo'n dier, je geeft je 100%. Ik kon met de verkoop niet omgaan op die leeftijd, misschien gaat anderen dat beter af. Ik heb iig geleerd om een stapje terug te doen en mijn tijd af te wachten....

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 21:57

Oh god, mijn broer heeft een verzorger gehad, op en top drama, zo onbetrouwbaar en achterbaks. Maar het allerstomste vond ik nog wel dat ze bij mij over de staldeur ging hangen en zei dat ze eigenlijk ook wel graag op mijn paard zou willen rijden. Jammer dat ik haar intonatie niet kan overbrengen, maar ze vroeg het niet, ze verzocht het me := . Gek wief.

Hippepony

Berichten: 1031
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Fryslan boppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 21:57

Amen idd.

Er zijn goede verzorgers, maar die zijn moeilijk te vinden. Als je mij een shettie zou aan bieden die ik mag poetsen. :D jeeej mijn hele dag goed! Maar sommige, ja sommige, willen een ZZzwaar ja enz. Jammer, want veel mensen zoeken een verzorger/bijrijder.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Please serve on a golden plate! Otherwise, no thank you.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 22:02

Heb vroeger heel leuk verzorgerstertje gehad voor Sjol, ging altijd prima.

Ik reed vroeger (ben pas op mijn 18 e gaan rijden overigens) rustig uur met mijn brommertje om paard te poetsen er wat mee te frunniken en als ik geluk had er op te rijden.
Heb ook nog jaren met 2 andere meiden een, daar komt ie! Arabier Hengst gereden, helemaal penny!!

En hela.. Ik ben ook niet meer dan een omhoog gevallen verzorger..
Diegenen die me beter kennen weten dat Sjol ooit op stal bij mij is afgeleverd als verzorgpaard,
alleen... die is nooit meer weggegaan.... (ben dus zo'n verzorger die je niet van verzorgpaard afgeweekt krijgt)

MarvanTom

Berichten: 4253
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 22:21

Tja, waar zijn ze gebleven?

De meiden die ieder vrij uurtje bezig zijn met tutten en frutten aan pony's en paarden ipv aan hun nagels, haar of weetikhet?
Die gerust met een niet matchende oude trui en versleten rijbroek aan komen omdat het zo lekker zit ipv modepopjes die een liefkozende veeg van poownie al irritant vinden, omdat er een zandveeg op het uitgekiende kledingsetje de hele look verruineerd?
Die door weer en wind op fietsie of scooter komen en zich eerst uit moeten pellen qua regen/sneeuw/vriesweerbeschermkleding voordat ze de pony's gedag kan aaien?
Ipv diegene wel een auto onder de gat hebben, maar geen zin hebben om te komen omdat het regent?
Die jankend afbellen, omdat ze echt ziek zijn en kotsend de foon ophangen ipv ik voel me niet zo happy denk ik?

Ik heb beiden dus...
Die ene bijzondere, de verzorg-ster dus krijg je niet, de ander mag je zo hebben. ;)

Dav

Berichten: 3022
Geregistreerd: 28-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 22:28

Sjolvir schreef:
De vorige heb ik niets meer van gehoord, zou contact opnemen als ze terug was van vakantie.Die is nog steeds met vakantie
Die daarvoor had het toch te druk met studie.Langstudeerboete is van de baan dus die studeert langer door
Die daarvoor vond het toch te duur.Crisis,alles word nog duurder
Die daarvoor had toch te weinig tijd in combinatie met haar andere 2 verzorgpaarden. Helaas zal het zo blijven dat ook volgend jaar de dagen maar 24uur hebben
Die daarvoor was nog nooit gestart, maar toch wel L ruiter en kon niets leren van mijn paard.Ligt gewoon aan jou paard *geintje,dont eat my!*


Verzorgsters...pff vroeger kwam ik in weer en wind,nooit een dag gemist.
Nu krijg je van die jaloerse miepers die enkel willen rijden en het liefst met sporen en zweep..

ZusJacobs

Berichten: 8530
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Nederland en Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 22:28

Hier gelukkig een hele hoop leuke meiden gehad als bijrijdsters, enigste probleem: Ze zijn nooit voor vast.. Vaak niet langer dan een half jaar, en dat is telkens weer zo zo zonde.. Dan zijn ze zo leuk met de paardjes en echt te vertrouwen, is de studie klaar, of is er een buitenlandse stage en zijn wij ze weer kwijt.. :( Voordeel en nadeel van Wageningen.. Wij hebben hier echt veel te bieden (leuk bijrijdpaard, menpony's, evt. meer leren van de academische rijkunst, gratis, maar dat lijkt toch niet genoeg..) Of het zijn jonge kinderen, maar die wil ik niet alleen laten en ik heb soms al te weinig tijd om ze zelf te doen, laat staan ze dan nog te helpen..

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 22:31

Marvan Tom: Ga je die ene niet afpakken hoor, lekker houden!
Die andere hoef ik ook niet.

Zus J: die ene die ik heb gehad, heeft het gelukkig paar jaar volgehouden, was toppie meisje
(bedenk ineens dat ik er daarvoor 1 een week heb gehad, maar die durfde er halverwege week niet meer op)

En ach.. weet je... geen verzorger betekend ook vrijheid.
Niet van te voren afspreken, spontaan paard in de trailer duwen en hond in de auto en op naar het bos,
gewoon gek doen en iemand op zijn verjaardag gaan feliciteren te paard omdat je dat vandaag te binnen schiet,
niet rekening houden met dat ik vandaag niet lekker kan dressuren, omdat ze morgen ook al moet..
De zaterdag rustig aan doen met mennen, omdat de verzorger zondag prive lesje wil.

Dat gedeelte vergeten verzorgers dan ook weer vaak, het lijkt misschien dat ze er zijn voor jou,
maar ze hebben ook wel invloed op dingen die je zelf met je paard kan doen.
Terwijl ik dat rekening houden met, niet erg vind, als verzorger daar ook wat voor terug geeft.
Namelijk houden van mijn paard en met plezier naar haar toe gaan.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Please serve on a golden plate! Otherwise, no thank you.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 22:34

Overigens mis ik dat met plezier naar paard toegaan en houden van ook bij veel eigenaren.
Vooral dat plezier naar toe gaan....
Ze kosten bergen tijd, klauwen vol met geld, als je er geen lol meer in hebt, verkoop hem alsjeblieft...
Scheelt jezelf en paard enorme frustraties.

MarvanTom

Berichten: 4253
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 22:44

Citaat:
Namelijk houden van mijn paard en met plezier naar haar toe gaan.

Daar gaat het mij dus ook om. :j

Wij moeten er veel voor doen, maar ook veel voor laten.
Ik wil dat als ik er niet ben gewoon iemand die graag aandacht geeft aan mijn ponykids.
Die betrouwbaar is, die op tijd afbelt als er toch iets tussenkomt, die zich er voor in wil zetten zoals wij zelf ook doen.
Lijkt mij niet veel gevraagd, maar toch erg lastig te vinden!

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 22:48

Ik heb het hele topic doorgelezen, en heb t echt met verbazing zitten lezen...
Waarom zou je dat in godsnaam als verzorgster allemaal doen...
Ik zelf zou echt niet weg willen van waar ik nu zit. Eerlijk gezegd wil ik niet eens een ZZzwaar paard. Geef mij maar gewoon een buitenrij (en wat bakwerk) knollie :D Ik heb nu een geweldig leuk paardje, gratis, mag er alles mee, vrienden gemaakt hier, mag zelf weten wanneer ik kom (k kom wel zo vaak mogelijk natuurlijk) en hele leuke eigenaresse. Heb al heel wat paardjes aangeboden gekregen om bij te rijden/ te verzorgen. Maar echt niet dat ik hier weg ga :D

ZusJacobs

Berichten: 8530
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Nederland en Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 23:19

Ja is helemaal zo, al heb ik het nu best aardig geregeld.. :P Elke zondag vaste bijrijdstertje (en soms vaker wanneer tijd) van 15.00 tot 17.00, dan van 17.00 tot 19.00 vaak mennen met ''bijrijdster/mede menner/verzorger'' en dan nog soms 1x per week een groom/verzorger. Maar had veel liever 1tje gehad die zelfstandig kan rijden/mennen.. Nu ben ik er telkens bij (iig met mennen en bij het bijrijdstertje (10 jaar), en dat kost mij net zo goed tijd..)

Gelukkig nog tijd zat tussendoor, maar 4 paarden en 35 uur per week werken is soms best veel.. En dan staan ze aan huis, dus het is niet alleen trainen.. ;)

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 23:21

Ik denk dat de echt goede verzorger inderdaad vaak al voorzien zijn omdat ze daadwerkelijk trouw zijn en mochten ze onverhoopt hun verzorgpaard kwijt geraken ze zo aan een nieuwe raken via via. Ik zie op MP bv ook vaak advertenties staan waarbij mensen al maanden zoeken wij hebben het vorig jaar ook gehad mensen die er al enige tijd op staan, je stuurt een mail dat je wat in de aanbieding hebt maar krijgt niet eens een reactie tja blijkbaar toch niet serieus opzoek niet zo raar dus dat ze er maanden op blijven staan.
Vervelend is het wel ja.

_Chip

Berichten: 1494
Geregistreerd: 07-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Please serve on a golden plate! Otherwise, no thank you.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 23:43

Heb het even allemaal doorgelezen, heb nu sinds kort ook weer een advertentie staan. Een jaar lang 2 super paarden verzorgt, maar merkte dat ik wat vrijheid miste. Doe nu een shet en heb het onwijs naar mijn zin! Zoek nu alleen nog iets voor erbij om te rijden.

Geef mij maar een paard van een jaar of 20 die nog lekker wat bosritjes mag maken, of soms wat dressuur aan een lang teugeltje in de bak mag doen, dan heb je mij blij. En dan het liefst een een koudbloed (tinker verslaafd) of een grote kwpn (maar dat is vanwege mijn eigen lengte :') )

Bijdrage vind ik persoonlijk ook niet erg, wil wel de reden ervoor weten. Als jij als eigenaar afhankelijk bent van mijn bijdrage doe ik het niet. Is het voor betrouwbaarheid, paard dat hoog heeft gelopen etc. geen probleem.

Had er voordat ik die shet had nog overna gedacht om op de advertentie van ZusJacobs te reageren, maar is me toch net te ver weg hihi :D

Muppett
Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-04-09
Woonplaats: Nederbelg in Belgiƫ

Re: Please serve on a golden plate! Otherwise, no thank you.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 23:51

Jeetje hebben verzorgsters dan tegenwoordig zoveel keus dat ze zoveel noten op hun zang hebben?
Ik ben al zo vaak supervroeg mijn nest uit gegaan om mijn verzorgpaard door de modder heen te slepen naar haar weiland. Of 's ochtends vroeg medicijnen staan geven met dikke slaapogen. Dat hoort er ook bij!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Please serve on a golden plate! Otherwise, no thank you.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 23:54

Een van de dingen die meespelen, is dat de jongvolwassen weinig ruggegraat hebben en niet hebben geleerd om te knokken voor wat ze willen. Een enkeling uitgesloten. Ik noem dat de zogenaamde "patatgeneratie", geboren in een familie waar alles kon, alles mag, en voldoende geld is om dingen te gaan doen.
Daarnaast is de druk van de omgeving ook nog heel bepalend. Voor jongvolwassenen is het belangrijk om te chillen met je vrienden en erbij te horen. Bij dag en dauw door weer en wind naar je pony of verzorgpony doen, is niet meer van deze tijd....