3 schatten van paarden opeens!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

3 schatten van paarden opeens!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 22:05

Heyhoi!
Ik denk dat jullie nu wel al genoeg gelezen hebben over mijn eerste verzorgpaard, dus daar zal ik niet veel over hoeven te vertellen.
Toen kwam de eigenaresse van mijn eerste vp met de vraag of ik niet haar Belgisch trekpaard ook zou willen verzorgen, ik twijfelde natuurlijk geen seconde en nam haar aanbod met beide handen aan!

Nu het mooiste nieuws: Ik ben al sinds de dag dat ik bij die stal ben hélémaal gek van een andere tinker die er staat. Hij is helemaal zwart met gigantisch mooie witte sokken en een brede bles. 100% mijn droompaard. Nu kwam de eigenaresse van deze ruin naar mij toe toen ik af aant zadelen was en zei dat ze me al langer had bekeken hoe ik omging met de andere 2 paarden, dat ze het nogal druk had op dit moment, en of ik het dus niet erg zou vinden om haar paard ook te borstelen en eens in de zoveel tijd een wandeling door het bos te maken oid. Ik wist niet hoe snel ik moest roepen dat ik het helemaal niet erg vond, en zodoende heb ik dus nu mijn 3e verzorgpaard!

En om er nog een vraagje aan te hangen: Hoe moet je precies met de sokken omgaan? Op een bepaalde manier borstelen, of juist helemaal niet borstelen en met je vingers loshalen, zoals de staart? Ze zijn ook nogal gelig omdat hij veel op de wei staat... Daar nog tips mee buiten ze wassen? Ik heb hier geen idee van omdat mijn eerste vp, ook een tinker, geen sokken heeft.

fennaxaranka
Berichten: 57
Geregistreerd: 08-05-13

Re: 3 schatten van paarden opeens!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 12:03

ik weet niiks over die sokken maar ik had ook opeens 3 verzorgpaardjes lollig he voordat je het weet heb je er 3

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: 3 schatten van paarden opeens!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 12:53

Ja, ik geloofde een vriendin van mij nooit dat ik er zo snel meer zou krijgen, maar opeens worden ze gewoon op je af gevuurd hahaha

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 15:57

Leuk hoor, zo gaat dat hé. Als mensen je kennen en zien en je doet het goed dan kan het snel gaan.
Wat betreft de sokken ik weet niet hoe andere dat doen maar ik doe 1x in de zoveel tijd een beetje serum in zodat ze zacht worden en dan doe ik ze met een manenkam uitkammen.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re: 3 schatten van paarden opeens!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 16:11

Ik dat even aan de eigenaar vragen wat die met de sokken doet.
De sokken van ons paard, worden eens in de zoveel tijd uitgekamd en voor de rest wel nagevoeld op
evt. mok of andere dingentjes

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: 3 schatten van paarden opeens!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 10:24

Ik verzorg friezen(met sokken dus :)) en die kam ik gewoon uit. eerst de sprietjes stro eruit vissen, en dan voorzichtig kammen met een borstel of kam.. Ook goed checken op mok.. en als de sokken echt vol zitten met troep ff afspoelen.. maar goed op zwart zie je dat bijna niet:) maar goed, jouw verzorgtink heeft witte sokken:| succes:P

marjoleinvb

Berichten: 37
Geregistreerd: 21-04-13
Woonplaats: dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 16:39

hey

wat leuk 3 zorgpaardjes.
ik ben zelf ook altijd erg actief geweest in het verzorgen van paardjes en had er ook regelmatig meerdere.

over de sokken: regelmatig inspuiten met antiklit, is vaak vuilafstotend waardoor ze mooi blijven en worden er lekker zacht van waardoor ze minder makkelijk klitten. je kunt ze gerust eens in de zoveel tijd uitkammen met een borsteltje maar dan wel rustig en voorzichtig en altijd onderaan beginnen en dan langzaam naar boven uit werken. uitpluizen met de hand is natuurlijk wel het allerbeste ivm beschadiging van het haar.

groetjes