Eerste afspraak met men (eventuele) verzorgponys

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paradisex
Berichten: 184
Geregistreerd: 19-10-13
Woonplaats: Belgie

Eerste afspraak met men (eventuele) verzorgponys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 22:49

Hey :) deze zaterdag heb ik mn eerste afspraak met men eventuele allereerste verzorgjes :) ik ben er gistere naartoe gegaan maar de eigenaar moest snel weg dus is er nog niets concreet afgesproken ;) hij heeft me wel uitgenodigt om zaterdag te gaan rijde op de welsh , maar ik heb superveel stress ! Niet voor het rijde maar omdat ik bang ben dat ik niet goed genoeg zou zijn en dat zoui k supererg vinde :(:) en een ander probleem is dat ik echt verlegen ben en wss domme dinge ga zeggen ! Hebben jullie tips ? Alvast bedankt :) :D

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 22:50

Wees eerlijk en wees ook niet bang om vragen te stellen. Het is niet erg om te zeggen; ik vind het heel erg spannend. En ga erheen met een lach! :)

paradisex
Berichten: 184
Geregistreerd: 19-10-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 22:51

vuurneon schreef:
Wees eerlijk en wees ook niet bang om vragen te stellen. Het is niet erg om te zeggen; ik vind het heel erg spannend.

Bedankt ! :j

paradisex
Berichten: 184
Geregistreerd: 19-10-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 22:51

vuurneon schreef:
Wees eerlijk en wees ook niet bang om vragen te stellen. Het is niet erg om te zeggen; ik vind het heel erg spannend. En ga erheen met een lach! :)


Ik lach altijd als ik bij paardjes ben :D /3

Anomien

Berichten: 7379
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:01

waar jonge verzorgertjes indruk op mij maken is met:

- eerlijk zijn in wat je kan, maar ook eerlijk zijn in wat je niet kan. (niemand verwacht een jonge meid die Anky kan verslaan)... dus ben niet bang om fouten te maken.

- eerlijk zijn als ze iets eng vinden en dan liever (even) stoppen.
- eerlijk zijn als je iets niet snapt, of zelfs niet kent... het is helemaal niet erg om iets niet te snappen of te kennen, daar ben je immers jong voor.
- af en toe eens willen helpen. Niemand zal je misbruiken als kinderslaafje. Je maakt wel indruk als je uit jezelf eens een keertje de stal schoonveegt. Of eens iets opruimt. Of de stal uitmest.
- luister naar de eigenaar en respecteer diegenes wensen. Maar wees ook zeker niet bang om je eigen wensen uit te spreken. Maar houd er wel rekening dat niet alles kan en je voor veel dingen toestemming moet vragen.
- Wees bescheiden... een goede relatie moet groeien. Denk niet dat je in het begin alles mag. En heb gedult.

En niet onbelangrijk!... wat ik je zeker mee wil geven, maar je waarschijnlijk al wel weet. Neem de eerste keer of vaker een ouder mee. En daarbij moet ik je echt op het hart drukken: ongewenste handelingen zijn ongewenst en dus NIET OKE!


En een geruststelling, je verspreken of domme dingen zeggen is helemaal niet erg. Doe ik op mijn 30e nog dagelijks hoor. :D

Veel plezier.

paradisex
Berichten: 184
Geregistreerd: 19-10-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 23:18

Knert schreef:
waar jonge verzorgertjes indruk op mij maken is met:

- eerlijk zijn in wat je kan, maar ook eerlijk zijn in wat je niet kan. (niemand verwacht een jonge meid die Anky kan verslaan)... dus ben niet bang om fouten te maken.

- eerlijk zijn als ze iets eng vinden en dan liever (even) stoppen.
- eerlijk zijn als je iets niet snapt, of zelfs niet kent... het is helemaal niet erg om iets niet te snappen of te kennen, daar ben je immers jong voor.
- af en toe eens willen helpen. Niemand zal je misbruiken als kinderslaafje. Je maakt wel indruk als je uit jezelf eens een keertje de stal schoonveegt. Of eens iets opruimt. Of de stal uitmest.
- luister naar de eigenaar en respecteer diegenes wensen. Maar wees ook zeker niet bang om je eigen wensen uit te spreken. Maar houd er wel rekening dat niet alles kan en je voor veel dingen toestemming moet vragen.
- Wees bescheiden... een goede relatie moet groeien. Denk niet dat je in het begin alles mag. En heb gedult.

En niet onbelangrijk!... wat ik je zeker mee wil geven, maar je waarschijnlijk al wel weet. Neem de eerste keer of vaker een ouder mee. En daarbij moet ik je echt op het hart drukken: ongewenste handelingen zijn ongewenst en dus NIET OKE!


En een geruststelling, je verspreken of domme dingen zeggen is helemaal niet erg. Doe ik op mijn 30e nog dagelijks hoor. :D

Veel plezier.

bedankt voor de reactie ! Ik zal er zeker op letten :)

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 19:23

Een eigenaar zal aangeven wat je met het paard mag doen en juist niet en wellicht ook hoe om te gaan met het paard en hou je daaraan.

als eigenaar zou ik liever horen dat iemand iets niet weet of durf dan dat het gedaan wordt en het verkeerd gaat.

Veel plezier.

paradisex
Berichten: 184
Geregistreerd: 19-10-13
Woonplaats: Belgie

Re: Eerste afspraak met men (eventuele) verzorgponys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 19:42

Bedankt

JenW

Berichten: 2597
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Beuningen,GLD

Re: Eerste afspraak met men (eventuele) verzorgponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 23:02

Precies als bovenstaande al zeggen :)

Eerlijk zijn, dit kan ik niet of vind ik moeilijk, dit kan ik wel.

Goed luisteren wat de eigenaar te vertellen heeft, die zal je alles uitleggen.

Een foutje mag hoor, iedereen maakt fouten.
Daar zullen ze je heus niet gelijk de deur wijzen ;)

Maak als je dat fijn vind, van te voren allemaal vragen waar je je nu al zenuwachtig op maakt en schrijf die op, zo kun je op het gesprek kijken of der vragen nog niet zijn beantwoord :)

En misschien wel het allerbelangrijkste geniet ervan! :D
Van een verzorgpony kun je een hoop leren! :)

Veel plezier! :)

paradisex
Berichten: 184
Geregistreerd: 19-10-13
Woonplaats: Belgie

Re: Eerste afspraak met men (eventuele) verzorgponys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 00:40

Ja daarom wil ik hen zo graag ! :) maar natuurlijk ook voor al de liefde dat ponys je kunnen geven <3 :D bedankt voor de tips ! Ik laat wel iets weten morgen :)

paradisex
Berichten: 184
Geregistreerd: 19-10-13
Woonplaats: Belgie

Re: Eerste afspraak met men (eventuele) verzorgponys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 19:22

Voor degene die het willen weten : hij heeft me uitgenodigd om nog is te komen en het is goed verlopen :D