welke prijs voor halve stal??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Pearl00
Berichten: 12
Geregistreerd: 09-11-13

Re: welke prijs voor halve stal??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-13 19:07

Momenteel loopt mijn paard M dressuur en 1.10 bij springen.
Er mag op wedstrijd gegaan worden indien het klikt en het thuis al goed gaat. Ik zou dan 3dagen rijden en de andere persoon ook 3 dagen. Bij ons in de buurt hoor ik veel zeggen dat er vaak wat meer gerekend wordt om een klein beetje de andere kosten te dekken. in mijn geval zou dat 25euro/maand zijn.

Ik zeg ook niet dat ik dit zal vragen he! Het is gewoon een idee, en daarom kom ik hier met mijn vragen omdat ik er nog nietveel ervaring mee heb.


capopjekop

Berichten: 30644
Geregistreerd: 30-11-03

Re: welke prijs voor halve stal??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 19:10

Vragen mag altijd, er hoeft maar een iemand zo gek te zijn om het te betalen. Als de ruiter en jij er blij mee zijn dan doet de rest er niet toe.

Maar ik vind het een boel geld. Ik zou het er nooit voor over hebben. Er komt ook nog lesgeld bij etc, dan kun je gewoon bijna zelf wel een paard onderhouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 19:11

Ik zou het gewoon op de halve stallingskosten houden (al vind ik dat nog een hoop geld) en de rest voor eigen risico nemen. Naar de hoefsmid moet ie toch wel, met of zonder de bijrijdster/leaser.

Dat de rest hoger vraagt, wil niet zeggen dat ze het ook daadwerkelijk krijgen.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 23:45

Halve stal is het inderdaad gebruikelijk om de kosten en de dagen door midden te doen.
Nadeel is alleen dat het behoorlijk wat geld is voor maar 3 dagen en als ze daarbij ook nog zouden willen gaan lessen word dat erg duur.
Je kan het altijd proberen en anders erbij zetten bijdrage in overleg. Dan kun je gaan kijken wat een ander te bieden heeft en of dat voor jouw voldoende is.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 37 bezoekers