Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 11:26

Ladyson schreef:
Haha Nesse ingewikkeld he, ik zoek juist echt een dressuurruiter en krijg allemaal recreanten binnen


Ik was op zoek naar een dressuurpaard en kreeg vooral recreatiepaarden aangeboden haha.

Goedkoop mooie foto's?
http://www.SenZfoto.weebly.com


Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 11:56

S_en_Z schreef:
Ladyson schreef:
Haha Nesse ingewikkeld he, ik zoek juist echt een dressuurruiter en krijg allemaal recreanten binnen


Ik was op zoek naar een dressuurpaard en kreeg vooral recreatiepaarden aangeboden haha.


Ik krijg redelijk wat springruiters, dan zit je toch verkeerd want ik heb PREs met westernzadels :')

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 12:13

Stom he...dat een match zo moeilijk blijkt te zijn.

Ik heb vooral typjes die denken dat de kaboutertjes (of eigenaar) zorgen voor alle lasten en zij kunnen komen voor de lusten.

Gelukkig nu een hele leuke meid die enthousiast is en van aanpakken weet. Die kan hier mooi ingroeien n omhoog.

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 12:16

ik heb nu zelfs een leuke meid voor mijn geblesseerde paard. Ze komt niet heel vaak, gemiddeld 1x per week, als het uit komt 2x per week, maar ze fietst er wel een half uur voor, helpt mee met de verzorging en stapt mijn paard dan onder het zadel of gaat er een stukje mee wandelen. Af en toe er op blokje om stappen als ik of een vriendin mee kan er naast. In het begin vonden zowel paard als bijrijdster het erg spannend (paard heeft niet veel andere ruiters gehad en heel erg gevoelig, maar het gaat steeds beter! Hopen dat ze het leuk blijft vinden en blijft komen. Mijn pony zijn verzorg/bijrijdmeisjes zijn minder fanatiek geworden, meisje is wat bang geworden nadat ze viel toen hij bokte omdat ze hem een tik met de zweep gaf. Nu durft ze niet meer zo goed door te pakken en is hij vreselijk lui in de bak.. Hij maakt dus mooi misbruik van haar onzekerheid. Maar goed, hij is al 26, dus alle aandacht en beweging is mooi meegenomen en hard werken is toch al niet meer zo verstandig. Alle extra aandacht die hij krijgt is mooi meegenomen.

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 18:16

Super Joyce! Ha nou SenZ, jou zou ik zowat betalen om te komen bijrijden.. En dan ook maar meteen les te geven haha. Heb je nu wat leuks gevonden?

Women2
Berichten: 443
Geregistreerd: 07-12-09

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 13:06

Hier ook nog steeds geen geschikte kunnen vinden. Niet een verzorgster (allerhande klusje, incl longeren en evt wat (los)rijden en uitstappen etc en nee je hoeft echt geen sterruiter te zijn). Of iemand die gewoon een heel fijn sportpaard zoekt, hier serieus mee aan het trainen gaat, beetje aantoonbaar kan rijden om haar op te leiden en wat lef heeft en evt een of twee extra wil rijden en wat wil helpen met mesten en buitenzetten. Dus alle vormen mogelijk zolang je je maar netjes weet te gedragen en 300% betrouwbaar bent en een beetje sterk in je schoenen staat. En 18+ als het even kan.

Maar ze zijn niet, en dan ook echt niet te vinden!

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 14:49

Jammer dat we zo ver van elkaar weg zitten Women2 :=

Ladyson je maakt me verlegen hihi. Ik heb je even een PBtje gestuurd.

Goedkoop mooie foto's?
http://www.SenZfoto.weebly.com

Women2
Berichten: 443
Geregistreerd: 07-12-09

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 15:01

Ja inderdaad jammer dat je zo ver weg woont!

theadora99

Berichten: 3630
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 17:56

Women2 schreef:
Hier ook nog steeds geen geschikte kunnen vinden. Niet een verzorgster (allerhande klusje, incl longeren en evt wat (los)rijden en uitstappen etc en nee je hoeft echt geen sterruiter te zijn). Of iemand die gewoon een heel fijn sportpaard zoekt, hier serieus mee aan het trainen gaat, beetje aantoonbaar kan rijden om haar op te leiden en wat lef heeft en evt een of twee extra wil rijden en wat wil helpen met mesten en buitenzetten. Dus alle vormen mogelijk zolang je je maar netjes weet te gedragen en 300% betrouwbaar bent en een beetje sterk in je schoenen staat. En 18+ als het even kan.

Maar ze zijn niet, en dan ook echt niet te vinden!

Wilde vragen waar maar ik woon in de buurt van Utrecht dus zal wel ver zijn haha

♡♡♡♡♡

germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 06:58

Azmay schreef:
S_en_Z schreef:


Ik was op zoek naar een dressuurpaard en kreeg vooral recreatiepaarden aangeboden haha.


Ik krijg redelijk wat springruiters, dan zit je toch verkeerd want ik heb PREs met westernzadels :')

En mijn springpaard loopt rondjes in de bak met een dressuurzadel.
Paard vindt het prima, maar het is toch zonde ergens. Ok, qua welzijn is het natuurlijk prima.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Women2
Berichten: 443
Geregistreerd: 07-12-09

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 08:20

Ik zoek iemand in Drenthe.... Kort bij Gieten. Utrecht wat ver weg theadora99 :(

Anna79

Berichten: 3377
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 09:25

Waar woon je Germie,ik zoek een paard waar in 1x per week mee mag springen evt. naar springles.

Kaplaars

Berichten: 1542
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 19:47

Op welke manieren zoeken jullie naar verzorgers/bijrijders?
Ik kan wel wat tips gebruiken.

Het gaat om een E-pony, 8 jaar, braaf maar wel voorwaarts.

Te koop: Zilco webz kunststof tuig maat pony, bruin onderlegd.
Pb voor meer informatie

_PatriciaH
Berichten: 4937
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Nistelrode

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 10:22

Meerdere pagina`s op Facebook, marktplaats, bokt.. Via stalgenoten?

Kaplaars

Berichten: 1542
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 11:00

Ja, toch wel Facebook gebruiken ervoor he?
Stalgenoten heb ik niet, maar de rest kan allemaal wel.

Te koop: Zilco webz kunststof tuig maat pony, bruin onderlegd.
Pb voor meer informatie

asm_kayleigh
Berichten: 843
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 23:55

Ik las heel veel berichten over betaald worden om voor een paard te zorgen? Ik moet meestal betalen en kan er nooit een vinden helaas...

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 08:12

Dan ging het om alleen maar poepscheppen en vegen, hoogstens een knuffel geven.
Dan zou er geen geld gevraagd mogen worden nee, eerder betaald.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Lous

Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 20:00

Moderatoropmerking:
Ik heb enkele off-topic berichten verwijderd.
Advertenties of oproepjes voor een berijdpaard of bijrijdster horen thuis op de Boktmarkt

NIET banketstaaf,MAAR POETSEN!!

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 11:56

Pfff... Hier had de nieuwe verzorgster gisteren haar eerste dag alleen (ben er hiervoor 2x bij geweest) en is gelijk uitgelopen op een drama. Mevrouw had een baal kuil opengesneden van de (net!) nieuwe oogst, die tussen 3 andere balen gestapeld stond. Levensgevaarlijk voor mens en paard, en bovendien helemaal niet netjes. Foutje, kan gebeuren, maar van mij hoeft ze niet meer te komen. Erg geschrokken...

Keep your hopes up high and your head down low
Extra 25-04-2000 — 16-09-2023. Wij, voor altijd.

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 12:23

Eapy schreef:
Pfff... Hier had de nieuwe verzorgster gisteren haar eerste dag alleen (ben er hiervoor 2x bij geweest) en is gelijk uitgelopen op een drama. Mevrouw had een baal kuil opengesneden van de (net!) nieuwe oogst, die tussen 3 andere balen gestapeld stond. Levensgevaarlijk voor mens en paard, en bovendien helemaal niet netjes. Foutje, kan gebeuren, maar van mij hoeft ze niet meer te komen. Erg geschrokken...


Stonden er 3 balen op?

Goedkoop mooie foto's?
http://www.SenZfoto.weebly.com

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 12:44

Eapy schreef:
Pfff... Hier had de nieuwe verzorgster gisteren haar eerste dag alleen (ben er hiervoor 2x bij geweest) en is gelijk uitgelopen op een drama. Mevrouw had een baal kuil opengesneden van de (net!) nieuwe oogst, die tussen 3 andere balen gestapeld stond. Levensgevaarlijk voor mens en paard, en bovendien helemaal niet netjes. Foutje, kan gebeuren, maar van mij hoeft ze niet meer te komen. Erg geschrokken...

Ze zal het vast niet met opzet gedaan hebben, waarbij ik mij af vraag. Net nieuw, 2x begeleiding, nog niet op de hoogte van het reilen en zeilen, stukje onwetendheid.
Ik weet niet hoe anderen het aanpakken, bij mij krijgt een nieuwe bijrijdster eerst een gedegen "inwerktraject" (noem het wegwijs maken) zodat ze goed op de hoogte zijn in en rond stal en paard.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 12:54

Waarom moet een nieuw iemand die net twee keer geweest is zelfstandig een baal kuil openen? Hier doen we bij nieuwe pensionklanten nog wel vaker meelopen met anderen om in te werken in het verzorgschema. Uitmesten kan al snel, maar voeren en buiten/binnenzetten etc. kost wat meer tijd.

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 13:28

Ze mocht de baal kuil niet openen, dat was het probleem. Er stond een sticker op met "nieuwe oogst - niet openen" én er stond een open baal kuil naast. Er stonden meerdere balen op.

Keep your hopes up high and your head down low
Extra 25-04-2000 — 16-09-2023. Wij, voor altijd.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 14:11

Dat is wel heeeeel dom zeg.
Ja, die zou ik ook niet meer terug willen zien....

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 14:15

Oei, dat is wel heel gevaarlijk en ook niet al te snugger.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 16 bezoekers