verzorgers/bijrijders en paardeneigenaren in friesland!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
daniquexx

Berichten: 1673
Geregistreerd: 24-10-12
Woonplaats: Grou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 22:33

RianneH schreef:
Om het niet een advertentie topic te laten worden, vraagje. Hoe zijn jullie aan je (verzorg) paard/pony gekomen?

Ik heb even op je profiel gespiekt, en wat maak je mooie foto's !! <3 echt super lieve diertjes heb je :)


Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 22:41

RianneH schreef:
Om het niet een advertentie topic te laten worden, vraagje. Hoe zijn jullie aan je (verzorg) paard/pony gekomen?

Via bokt! :D
Iemand waarmee ik in een JHK topic zit appte me opeens IK WEET EEN VERZORGPONY VOOR JEE !!! :')
Dus toen heb ik het 06 nummer van de eigenaar van die pony gekregen en heb ik hele avonden met de eigenaar geappt. Daarna een keer afgesproken en het was echt heel gezellig ! Ben erg vaak samen met de eigenaar naar het paard toe geweest, was altijd erg leuk ! :)

Pacific

Berichten: 3146
Geregistreerd: 18-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 23:26

Hallo! Ik woon zon vijftien km van leeuwarden af en dus ook in friesland. Ik zit in lwd op school, dus op zich zou ik nu veel makkelijker een verzorgpony kunnen vinden. Want deze zou immers op de route van school naar huis kunnen staan. Maar ik heb er al eentje, haha!

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Re: verzorgers/bijrijders en paardeneigenaren in friesland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 00:12

Kom er net dus achter dat ik bij bokker xNikitaaa op school zit, de wereld is klein! :D

Mendel

Berichten: 910
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 00:18

Lienek schreef:
Ik merk vooral dat friesland een overschot heeft aan paarden en er maar weinig paardenverzorgers/bijrijders zijn.
Ik geef de hoop hier er een te vinden al een beetje op, vandaar dat ik hem, mits de amazone ervaren genoeg is, hem ook wel wil verplaatsen.


Dat idee heb ik juist niet. Het is heel moeilijk om een paard te vinden.
Ik woon in Leeuwarden (student van Hall), heb een tijdje een paard gehad maar nu helaas niet meer. Ik weet niet of ik het door wil zetten (de paardensport) of dat ik het even weer op een laag pitje wil zetten.

If history repeats itself, I am so getting a dinosaur :j

Pacific

Berichten: 3146
Geregistreerd: 18-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:28

KirstenVosje schreef:
Kom er net dus achter dat ik bij bokker xNikitaaa op school zit, de wereld is klein! :D


Jaa echt wel!

Maar ik zit even ergens mee en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen...

Ik help mijn vriendin al een poosje met een verzorgpaard zoeken. Ik heb helaas tot nu toe nog niks voor haar gevonden. Daarom vroeg ik me af, kunnen jullie mij helpen? Ik zoek een verzorgpaard in de omgeving van het liefst Burgum, want daar woont ze, maar ze zou het ook niet erg vinden als ze een halfuur zou moeten fietsen! Tytsjerk zou ook héél handig zijn, aangezien ik daar door heen naar school moet fietsen en aangezien ze nog niet heel veel ervaring heeft, zou ze graag willen dat ik de eerste paar keren ook even mee ga om haar te helpen.

Dus als je iemand kent of als je zelf iemand zoekt voor een niet al te moeilijk paard, stuur me dan even een PB! Ik zou het heel leuk vinden en mijn vriendin ook :).

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: verzorgers/bijrijders en paardeneigenaren in friesland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:23

Ik heb een bijrijdster via Bokt en via Marktplaats geloof ik; ik ben erg blij met ze. :) Ik doe de intensievere training en zij rijden ze lekker los op dagen dat ik niet kan, ideaal.
Ik zou er nog wel een fanatieke wedstrijd amazone bij willen die zichzelf ook kan redden met de trailer enzo. Ik heb het komende jaar zelf geen tijd en naast een Z dres. paard en een 4 jarige merrie met wp in de B nog een hengst (wordt ruin) die 3 wordt, duzzz... uitstekende verbinding met Leeuwarden (bushalte voor huis), maar tsjah; vind ze maar eens hè! :Y)

~Het leven wordt achterwaarts begrepen, maar moet voorwaarts geleefd worden.~

Kierkegaard

Pacific

Berichten: 3146
Geregistreerd: 18-06-11

Re: verzorgers/bijrijders en paardeneigenaren in friesland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:39

Ach ja, je vind wel wat :). Het is lastig maar goed, het is het vaak wel waard. Ik heb ook verschillende dingen langs zien komen enzo, maar ik wordt altijd beoordeeld om mijn leeftijd en dan hebben mensen gelijk iets van: nee dankje...

RianneH

Berichten: 28224
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: verzorgers/bijrijders en paardeneigenaren in friesland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:44

Maar aan de andere kant ben ik als eigenaar ook behoorlijk kieskeurig. Je paard is wel een dier dat erg belangrijk is, naast dat jij als eigenaar verantwoorlijk bent bij evt ongelukken. Wijsheid komt niet altijd met de jaren, maar vaak wel..

Mijn paard heb ik leren kennen als verzorgster en uiteindelijk overgenomen. Je kent het wel, verzorgster vind paard erg leuk, paard moet verkocht worden, verzorgster wordt eigenaar :p

En dames, voor zoektochten naar een vz paard horen we op de markt te zijn;)

"Een draver, is gaver" :D

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:49

xNikitaaa schreef:
Ach ja, je vind wel wat :). Het is lastig maar goed, het is het vaak wel waard. Ik heb ook verschillende dingen langs zien komen enzo, maar ik wordt altijd beoordeeld om mijn leeftijd en dan hebben mensen gelijk iets van: nee dankje...


Bij mij hetzelfde hoor. Maar ik snap dat ook wel, ik zou ook niet zomaar iemand van mijn leeftijd mijn paard laten verzorgen zonder dat ik er bij ben. Dat is toch een vertrouwen wat je moet opbouwen met de eigenaar, want diegene vertrouwd je wel haar paard toe, dat doe je ook niet zomaar aan elke van internet geplukte verzorger. :=

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:50

RianneH schreef:
Maar aan de andere kant ben ik als eigenaar ook behoorlijk kieskeurig. Je paard is wel een dier dat erg belangrijk is, naast dat jij als eigenaar verantwoorlijk bent bij evt ongelukken. Wijsheid komt niet altijd met de jaren, maar vaak wel..

Mijn paard heb ik leren kennen als verzorgster en uiteindelijk overgenomen. Je kent het wel, verzorgster vind paard erg leuk, paard moet verkocht worden, verzorgster wordt eigenaar :p

En dames, voor zoektochten naar een vz paard horen we op de markt te zijn;)


Ja, dit bedoel ik dus. :j

Mendel

Berichten: 910
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Leeuwarden

Re: verzorgers/bijrijders en paardeneigenaren in friesland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 00:28

Ik vind het heel lastig om een vz paar te vinden. Sowieso in de omgeving van Leeuwarden. Ik heb een tijdje een paard mogen bijrijden. Dat was echt geweldig. Totdat de eigenaar besloot het toch liever zelf te willen doen (niet uit handen willen geven). Heel begrijpelijk, ik zou daar ook moeite mee hebben, maar erg jammer voor mij. Had er al echt een band mee opgebouwd en voelde me er goed. Daarom heb ik nu de neiging om te willen wachten tot ik zelf een paard aanschaf. Dan heb ik niet meer dit soort teleurstellingen.
"Vroeger" heb ik veel paarden gereden die bestemd waren voor de sport. Dat was voor mij aan de ene kant heel leuk, aan de andere kant een straf. Ik kon niet zelf beslissen wat ik ging doen, moest altijd veel trainen. Het draaide om resultaat, terwijl het bij mij juist om de band draait en om wederzijds respect. Plezier in de sport voor zowel paard als ruiter.

Vandaar dat ik sceptisch ben over het aannemen van een vz of bijrijd paard.

If history repeats itself, I am so getting a dinosaur :j

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15105
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 12:42

Moderatoropmerking:
Ondanks dat RianneH het al eerder heeft verzocht zal ik dit nogmaals doen.
Het is namelijk niet toegestaan om oproepen en/of advertenties voor verzorgpaarden te plaatsen op VP. Doe dit alsjeblieft ook niet.

        ''Even when you're gone, it never really ends...'' :)ddd

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 12:51

stipke hier efkes ;-)

Jammer dat bokt weer zo strak hier mee omgaat, een draadje starten waar je het een en ander bij elkaar brengt zoekt veeeel makkelijker dan de adv. nalopen.
In een draadje is er meteen over en weer contact n.l.
Op een adv. reargeer je met PB en die is verder voor niemand zichtbaar.

hier adverteren voor commercieel / handel belang ? ok bokt hou dat binnen het markt kader, daar kan ik me in vinden.
Dit valt naar mijn idee in de catagorie: wie gaat er mee op buitenrit ? of : fotoshoot in Frl : wie doet er mee ?


Kunnen de modjes zelf dan hun commerciele advertenties onder hun berichten ook naar markt verplaatsen ?

Als je maar lang genoeg poetst gaan alle haren uiteindelijk dezelfde kant op staan.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15105
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 12:59

Het gaat hier om advertenties en/of oproepen voor bijvoorbeeld bijrijders/verzorgers.
Hiervoor hebben we op de Markt speciale rubrieken.

In dit topic mag wat mij betreft best gepraat worden over een gezamenlijke buitenrit, geen probleem.
Mochten er daadwerkelijk plannen zijn voor een buitenrit kun je beter een topic op Boktmeetings openen. Net als plannen voor het hebben van een fotoshoot.

Het gaat hier puur om oproepen die niet in dit topic horen.
Hieronder een moderatoropmerking die eerder in dit topic is geplaatst, deze beschrijft goed wat wel/niet mag:

Moderatoropmerking:
Jullie mogen in dit topic best ervaringen uitwisselen over alles wat bij het hebben en verzorgen van paarden komt kijken in de provincie Friesland, maar wat niet mag is hier (een soort) van advertentie plaatsen. Dat is nergens toegestaan op VP. Advertenties horen thuis op de bokt-markt. Willen jullie hier rekening mee houden? Bedankt :)


Daarbij is het toegestaan om links (o.a. naar de Bokt-Markt) in je onderschrift te hebben.

        ''Even when you're gone, it never really ends...'' :)ddd

aisie

Berichten: 3722
Geregistreerd: 05-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:20

Ik woon ook in Friesland omgeving Heerenveen en heb 2 friezen aan huis staan. Heb voorheen wel verzorgers/sters gehad maar nu al enige jaren niet meer. Alleen mn nichtje rijd er op en ik zelf af en toe. Soms denk ik er wel weer eens aan om toch weer een verzorger te nemen voor een paar dagen per week maar het paard is inmiddels ook al 20, nog wel heel fit maar daar hebben de meesten ook geen zin in denk ik. Al is het voor het paard wel goed om veel te bewegen. Wat zouden jullie doen?
Heb voorheen wel leuke verzorgsters gehad maar ook wel minder leuke die niks wilden doen of bij elke regenbui weg bleven. Over het algemeen valt het niet mee om betrouwbare personen te vinden die ook echt de afspraken na komen.

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Re: verzorgers/bijrijders en paardeneigenaren in friesland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:38

dus dit mag wel ?

Als je maar lang genoeg poetst gaan alle haren uiteindelijk dezelfde kant op staan.

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:39

en dit niet:

gezocht: verzorger voor onze 14 jarige ruin omgeving groningen

Als je maar lang genoeg poetst gaan alle haren uiteindelijk dezelfde kant op staan.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15105
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: verzorgers/bijrijders en paardeneigenaren in friesland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 14:21

Klopt. :)
Mocht je nog meer vragen hebben, kun je deze via pb aan mij stellen.
Zullen we weer ontopic gaan?

        ''Even when you're gone, it never really ends...'' :)ddd

Pacific

Berichten: 3146
Geregistreerd: 18-06-11

Re: verzorgers/bijrijders en paardeneigenaren in friesland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 20:52

Heb voor mijn vriendin nu ook een advertentie op marktplaats gezet, ik hoop dat er snel mensen op reageren! Zou het erg leuk vinden als ze een verzorgpony kreeg.

xMirandaa
Berichten: 2
Geregistreerd: 16-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 18:28

ik meld me, zoek verzorgpony! omg leeuwardden

Moderatoropmerking:
Het is niet toegestaan op oproepen en/of advertenties te plaatsen op VP. Let hier alsjeblieft op.

balanceJarig
Moderator Kantine

Berichten: 18114
Geregistreerd: 24-08-02

Re: verzorgers/bijrijders en paardeneigenaren in friesland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 07:14

Vraag en aanbod zijn hoog als het om het vinden van een verzorgpaard gaat. Het is al diverse keren aangegeven om daarvoor naar de boktmarkt te gaan. Zo vindt je snel en effectief wat je zoekt en zie je ook nog eens of de adverteerder al voorzien is :).

We see things as we are, not as they are
- Anaïs Nin

PLK
Berichten: 689
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: aan de rand van het dorp

Re: verzorgers/bijrijders en paardeneigenaren in friesland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 23:04

nou ik zal ff weer a la t draadje doen ;-) : wie o wie wil buitenrit maken in omgeving oosterwolde. Onze dochters (11, 13 en 16 jaar) willen wel eens zonder hun zusje buitenrijden..

blondedesi
Berichten: 206
Geregistreerd: 22-06-10

Re: verzorgers/bijrijders en paardeneigenaren in friesland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 13:02

Ik woon 15 km bij lwd vandaan, en verzorg op de een stal waar ik ook lesrij. Dit is voor mij dan ook mijn huis hihihi

Willen mensen mij miss pb'en als je aan de WEST kant van Friesland woont, miss kunnen we eens met clubje meeten!!

jetwii
Berichten: 1285
Geregistreerd: 23-08-06

Re: verzorgers/bijrijders en paardeneigenaren in friesland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 13:08

ik ben niet van mening dat er teveel paarden zijn in friesland en te weinig verzorgers, het is alleen niet goed verdeeld over de provincie..
ik heb 6 jaar bij een handelstal gereden en paarden beleerd maar de eigenaar overleed, sindsdien is hier in de buurt erg weinig te vinden rond de kop afsluitdijk


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 bezoekers