Geen ervaring...

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Anoniem

Geen ervaring...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 21:42

Weet niet of het hier hoort maar oke.
Ik ben angela, 11 jaar, over 2 dagen 12 jaar en heb geen ervaring met paarden.
Wel ga ik op paardirjden [sta op wachtlijst] enzo.
Ik wil best graag een verzorgpony, maar iedereen wil mensen met ervaring :(
Dat is best logisch natuurlijk, want het is wel hun pony.
Alleen baal ik door soms wel van want mij gaat het niet eens om het rijden
Ik ben al blij als ik 1 keer in de week even lekker mag poetsen.

Oke, ik weet dat jullie hier niets mee kunnen maar wou het even uit typen, en hebben jullie tips hoe ik er een kan vinden?
Niet langs de huizen, want ik woon in een stad

xSCWx

Re: Geen ervaring...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 21:43

Ik denk dat je veel geluk moet hebben, of toch even wachten tot je wat manege ervaring hebt.

Da’s godverd*mme ene lieve hond jonge!
De verandering die je zoekt zit altijd in jezelf. 

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 21:58

Dat zal wel moeten xd

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 21:59

Op de manege leer je toch de belangrijkste basis dingen zodat er geen gevaarlijke situaties ontstaan.

Da’s godverd*mme ene lieve hond jonge!
De verandering die je zoekt zit altijd in jezelf. 

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 07:59

Omdat je helemaal geen ervaring hebt is het wel verstandig om even te wachten totdat je in de manege terecht kunt. Het is best fijn om wat basis kennis te hebben voordat je met een verzorgpony aan de slag gaat..
Maar ik kan me voorstellen dat je heel graag wilt beginnen, wachten duurt zo lang :(:) . Heb je geen vriendinnen met verzorgpony's? Of misschien kun je eens op de manege vragen of je alvast wat rond mag kijken hoe mensen met hun paarden omgaan. Daar leer je ook al heel veel van.. :j

Y;( R.I.P Lizzy Y;( † 04-03-2008 † Je was een topper! We zullen je nooit vergeten...
http://diensten-vakmensen.marktplaats.n ... ousPage=lr
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Roos_Spike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 08:44

Je moet mensen treffen die er tijd in willen steken om nog van alles te leren.

Wel heb je ook een heel groot voordeel dat je nog niet kunt rijden. Inderdaad kun je beginnen op een manege om een beetje de basis te leren (draf stap galop etc) en vanuit daar een advertentie op marktplaats zetten.

Vermeld daar in dat je weinig ervaring hebt en dat je wel graag alles wil leren. Het voordeel van iemand zonder ervaring is dat de eigenaar of eigenaresse jou helemaal kan leren rijden zoals hij of zij het wil. En zo kun je ook meegroeien met het paard.

Kijk, natuurlijk moet je er niet vanuit gaan dat je op een M of Z paard mag rijden want dat willen mensen inderdaad vaak met eigen paarden. Maar er zijn ook zat mensen die niks met de pony's of paarden doen en dan kun je zo mooi meegroeien.

Als je nog vragen hebt kun je een pbtje sturen ik help je graag :P

topic voor: -De leukste -gezelligste en klets lustende mensen van bokt :D ---> [JHK] Voor de mensen die van kletsen houden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 10:05

Ik heb geen vriendinnen met verzorgpony's :P

Roos_Spike: Dankjewel voor je bericht :DD
Maar ik denk dat ik gewoon op de manege begin [en door blijf gaan xd] en ondertussen gewwoon marktplaats en bokt markt in de gaten en wanneer ik kan rijden ga ik serieus zoeken.
En dan bedoel ik met rijden de basis een beetje.

xMartJuH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 19:28

Je kan ook gewoon op de manege vragen of je mag helpen met poetsen. Dan kan je daar gewoon ervaring opdoen met het stal werk. Misschien kan je daar wel zo ver in gaan dat je vrijwilliger wordt. Kan best dat je dan ook sneller in de les wordt gelaten (heb eigenlijk geen idee :x )

Volg mijn Facebook cosplay page https://facebook.com/AppletiniCosplay/

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 19:41

Als het puur om de verzorging gaat vind ik het geen probleem dat iemand geen ervaring heeft. Zeker in het begin blijf ik er graag bij en ik vind het leuk om mensen dingen te leren en uit te leggen. Met rijden zou ik het wel minder vinden, mijn pony's kunnen eigenwijs zijn en een goede houding zodat je het paard niet stoort vind ik ook belangrijk. Daar zijn mijn pony's niet braaf genoeg voor. Maar poetsen enz dat zou me helemaal niets uitmaken.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie