wat betalen jullie voor je verzorgpaard?

Moderators: RianneH, Lous, Neonlight, balance

Manegekind

wat betalen jullie voor je verzorgpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-12 19:57

Hoi,

iemand vraagt aan mij of ik zijn paard wil verzorgen; luxe stal, binnenbak, 2 buitenbakken, stapmolen en weidegang. ik mag er alles mee doen, buiten rijden, evt wedstrijden etc. het is wel een echt recreatief paard.

hier vraagt meneer 125euro voor, dit is toch een mooie prijs?

Eske_B

Re: wat betalen jullie voor je verzorgpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 19:59

125 euro per wat? Per maand?
En hoe vaak mag je komen?

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

_Dominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 20:03

Wow das wel veel..

Ik betaal 35,- per maand voor 2 dagen in de week, maar mag ook vaker komen :)

linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 20:05

Ga je het paard leasen of echt verzorgen?
Rij jij er 7 dagen in de week op of maar bv 3x in de week.
Deel jij dit paard nog met anderen?

Het ligt aan veel dingen.

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 20:07

Ik heb het geluk dat ik er niets voor hoef te betalen :o

Soms, heb je de inspiratie gewoon even niet :+

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 20:08

Ik vind het ook erg veel!
Maar is het normaal dat je betaald voor je VP dan? :o
Ik betaal namelijk niks.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 20:09

Voor 125 euro in de maand onderhoud je mijn pony volledig :')
Veel te gek!
Max 50 als er wel goede faciliteiten zijn vind ik.

Tazia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 21:10

Ik denk dat het wel een 'normale' prijs is hoor...
Een halve stal is namelijk gewoon letterlijk het stalgeld gedeeld door 2 en als je paard dan ergens gestald staat waar het stalgeld 250 bedraagd, dan zit je inderdaad aan zo'n 120 per maand als je halve stal wil doen. Vaak zijn de kosten dierenarts en hoefsmid dan wel voor de eigenaar. Maar het stalgeld wordt dus door twee gedeeld. En de dagen dat je 'mag' komen worden ook gewoon door twee gedeeld normaal. Dus je mag dan zo'n 3-4 keer per week komen.
In mijn omgeving is het overal 120-150 voor een halve stal. Maar het hangt allemaal af van waar je pony/paard staat. Als deze niet op een of andere dure stal gestald staat maar 'gewoon' 24/24 op een wei, dan is 120 per maand natuurlijk véél te veel!

Ik heb ooit 120 betaald voor halve stal in privestal waar stalgeld 260 was. Maar ik heb ook ooit gratis mogen rijden met verzorgpaard waar stalgeld 325 was. Dus het hangt ook wel af van eigenaar tot eigenaar...

linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 06:17

Veel mensen vragen geld zie marktplaats.
Ik heb ook nooit betaald voor me verzorgpaarden maar hielp wel mee met de klusjes.
Ook op de stal waar ik nu help heb ik nog een bijrijpaard nu 1.5 jaar voor 3x in de week betaal ik niks en nog 1 voor 1x in de week. Eigenaren zijn ontzetend blij met me hulp. Paard krijgt beweging en ik maak rijuren. En leer weer veel erbij ook over de verzorging en het werk wat er allemaal nog bij komt kijken.

Nu heb ik ook een lease paard sinds paar maanden daar betaal ik wel geld voor en de hoefsmid kosten zijn voor mij en bv ook de medicijnen voor artrose die ik wil geven. Paard heb ik 7 dagen in de week en deel ik niet met anderen.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 06:34

Ik vraag geen geld aan mijn bijrijdster maar heb wel als harde eis dat er wekelijks gelest word bij mijn instructeur en die is ook aan de prijs. Maar dan investeer je wel in je eigen vooruitgang.

Ik vind het met die faciliteiten en als je echt veel mag komen helemaal geen rare prijs.
En voor €125,- een paard onderhouden, das niet hier in de buurt denk ik dan maar.

~sterk en betrokken tot het laatst~ 1958-mama-2016
kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 07:43

Ik betaal niks voor mijn drie verzorgpaarden :)

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 07:53

Het hangt er helemaal vanaf welk gedeelte van het land je woont, en vooral wat voor eigenaar je hebt. Daarnaast is het niveau van het paard van groot belang, hoe vaak je gaat rijden, wat je allemaal nog meer doet, en inderdaad hoeveel "klusjes" je doet. Het scheelt bijvoorbeeld al als je zelf uitmest. Hangt er natuurlijk ook weer allemaal af wat de eigenaar ervan wilt. Bij mij op stal reed ik ook een paard bij waar ik achteraf naar mijn mening te veel voor betaalde gezien zijn niveau, max 4 keer in de week rijden en 6 dagen per week uitmesten. Daar ik ook anderen zie die er niet voor hoeven te betalen.
Het hangt er ook vanaf wat jij als ruiter te bieden hebt. Een andere meid bij mij op stal heeft er 3, maar zij is zo goed, dat ze zelfs een zadeltrauma heeft kunnen oplossen bij een paard, zij beleerd wanneer dit nodig is, en laat het paard beter lopen. Zij hoeft dus ook (vind ik vanzelfsprekend) niets te betalen voor haar bijrijd paarden.
Als je als ruiter niet veel te bieden hebt dan simpelweg het paard beweging te geven, zonder te trainen, heb je dus ook weinig toegevoegde waarde.

Roos_Spike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 08:47

Niks.. Ik doe er wat voor terug :P ik en de eigenaresse wisselen af met voeren en uitmesten rijden gezellig samen. we zijn 2 verschrikkelijke paardengekken en doen der alles voor. En dat vinden wij genoeg :P

topic voor: -De leukste -gezelligste en klets lustende mensen van bokt :D ---> [JHK] Voor de mensen die van kletsen houden

Frodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 08:56

Ik betaal ook niks, maar ik heb ook niet echt veel mogelijkheden om te rijden zegmaar. We hebben alleen een buitenbak en ik mag niet alleen diep het bos in. Ik vind dat je wel wat kunt betalen voor die luxe die jij krijgt, maar 125,- is wel erg veel geld.

"Wisdom is learning to let go when you want to hang on. Courage is learning to hang on when you want to let go." -Mark Amend

Mandytj89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:01

Ik ben al een tijdje opzoek en vind dat er belachelijk veel gevraagd word om te betalen. Heb zelfs 1 gehad voor 1 dag in de week en vroeg nog 50 euro per maand....
Dat is toch erg veel?
Wat vinden jullie een normaal bedrag voor 2 avonden in de week?

_Dominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:32

Mandytj89 ik betaal voot 2 dagen dus 35,- en ik vind dat een hele fijne en mooie prijs

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:42

Ik betaal niets voor mijn twee dames! Alleen mijn eigen spullen en mijn les.
Ik ben de staleigenaren dan ook zo dankbaar. Eigenaren zijn een ouder echtpaar die de paarden voor de hobbyfok hebben en ik mag er mee doen en laten wat ik wil.
Alsof je je eigen paard hebt. Ik ben de enige die ze rijd.

Overigens toen ik mijn eigen paarden nog had, heb ik ook nooit geld gevraagd aan bijrijders. Ze komen mij toch helpen..

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]

Mandytj89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:48

Dacht ik ook... Maar helaas denken ze er niet allemaal zo over.

Eefje2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:49

Ik vind het belachelijk dat je moet betalen om een paard te mogen verzorgen. Als je geen geld hebt om een paard te onderhouden moet je er niet aan beginnen!

MirandaFuego

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:50

Als jij het wil betalen is het goed, het gaat erom of jij er tevreden over bent.
Het is veel goedkoper dan een eigen paard, je loopt geen risico als er bijv. wat aan het paard mankeert en hij moet naar de kliniek.
En het scheelt idd welk gedeelte van het land je zit, welke stal je staat en hoeveel je mag doen met het paard.
Als je kijkt wat je betaald om 1x per week op een manegebok te rijden, waar je meestal zeer weinig leert in de lessen, denk ik dat het geen slechte deal is!

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:53

Ik hoef gelukkig ook niets te betalen en ben dat ook eerlijk gezegd nooit van plan :) Ik lever ook een dienst door zo'n beestje beweging te geven/ op te leiden/ de eigenaar te helpen en ga daar niet voor betalen. Zo is het nu en zo is het ook altijd geweest. Enige financiele investering die ik bereid ben te doen is les nemen/op wedstrijd gaan.

Mandytj89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:06

Ik vind het ook niet meer als logisch dat je zelf leasen betaald... Maar verder helpen wij als verzorgsters de eigenaren van het paard... Kijk als je least vind ik het nog een ander verhaal... Maar als ze je benaderen om te helpen of bij te leren vind ik niet dat je daar ook nog geld voor moet betalen

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 17:46

Ik vind het ook vrij veel. Ik heb ook alles wat jij noemt alleen dan 1 buitenbak ipv 2. En rijd er ook buiten en wedstrijden mee (het is wel echt een dressuurpaard) en betaal er niets voor.

Life is like a dressage test. If you're too busy thinking about your last move, the next one won't be any good either.

Yordi1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 20:09

Ik rij regelmatig op paarden van anderen, maar heb nog niet hoeven te betalen.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 09:37

Ik betaal €35,- voor 1 keer per week les en ongeveer 2 á 3 keer per week extra rijden (dus naast die les). Mag eigenlijk altijd wel rijden, maar kan helaas niet 7 dagen per week :D Voorwaarde is wel iedere keer dat je komt en eigenlijk nog vaker alles uitmesten (10 paarden maar maar 2 weides, groepen vvan 5) maar dat is niet meer dan normaal vind ik. Ook mag ik vanalles doen met de andere pony's.

Vind 125 euro erg veel, ligt er misschien ook aan waar je zit maar ik zou het niet doen. Dan kan je bijna net zo goed een eigen paard/pony kopen.

"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!" - Velvet Underground

Met alle liefde in de wereld denk ik terug aan de drie mooiste dametjes... Bailey, Zafirah en Anky <3