Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alicehorse
Berichten: 10
Geregistreerd: 26-12-11

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 18:52

Ja klink een beetje vaag! Maar dit is ook de korte uitleg.

Summerfly

Berichten: 2903
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 19:21

Alicehorse schreef:
Ja klink een beetje vaag! Maar dit is ook de korte uitleg.


Kom maar op met je uitgebreide uitleg, ik zit klaar. (;

eempje41
Berichten: 376
Geregistreerd: 11-03-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 03:50

yaaaah ik ben niet de enige die echt super lang moet zoeken pff ik zoek echt al 1 a 2 jaar intensief
dan heb ik eindelijk een afspraak met iemand mailt/belt diegene 5 min vam tevoren af pfff

BWendyB
Berichten: 2233
Geregistreerd: 08-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 17:31

pff het is inderdaad moeilijk om een verzorgpony te vinden.. :\

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 19:28

Als ik sommige van jullie verhalen lees, hoelang jullie er over doen om een verzorgpaardje te vinden dan voel ik mijzelf toch wel een ongeduldje als het bij mij 4 weken duurt...

Ik heb 3 jaar lang een ontzettend leuke haflinger verzorgd, gereden, Vrijheidsdressuur. Dat is echt de droom van elke verzorgster, ik had álles met hem. Leste met hem, mocht komen en gaan wanneer ik wilde. Helaas na 3 jaar verhuisde hij van stal naar de eigenaar thuis waar ik moest gaan betalen, en wat mij niet ging lukken (student zonder werk) daarnaast was het redelijk ver weg én had ik geen bak of wat om in te rijden.
Heb toen op marktplaats en bokt een advertentie gezet. Na 10min kwam de eerste reactie dat ging door tot dat mijn advertentie er 4 weken opstond.
Denk dat ik wel 15 reactie's heb gehad, echt ontezettend leuke aanbiedingen. Maar állemaal op meer dan 20min afstand met de auto... dan heb ik nog nie eens uitgerekend met de fiets.. Allemaal geen optie dus.
Met 1 vrouw en een ontzettend leuke 3 jarige contact gehouden, en daar uiteindelijk tóch wezen kijken allemaal leuk en super verhalen en beloftes..
Kom ik nu terug van vakantie (anderhalve week!) en álles is verranderd.. afspraken verranderd, paardje naar andere stal :( en daar verzorgen was voor mij geen optie.
Voelde alsof het mij niet gegund werd haha! (vakantie liep niet goed, thuis liep het niet lekker en dat paardje ook nog kwijt..) (voel me nu echt ongeduldig whahaha :o )

Ik heb deze week dus weer een advertentie online gegooit, dit keer alleen op bokt, wil er niet té veel haast achter hebben zitten. Maar het lijkt wel of dit mijn week is ofzo! *\o/*
Maandag naar de Jumbo geweest of hun nog werk hadden, gelijk aangenomen! en gisteren kwam er een reactie op de advertentie, voor een western paardje <3 en gisteren werd ook gebeld voor sollicitatie gesprek ergens anders :D

Dit paardje, is opzich op fiets afstand (+/- 20-30min) met de auto binnen 15 min en ook met de bus bereikbaar, is western gereden (wat ik álijd al wil gaan doen! wilde deze vakantie ergens sowiso gaan lessen) en is een formaatje groter dan mijn vorige verzorgpaarden (dat waren altijd pony's) zo happy :) nog even mijn ouders het goede nieuws vertellen :)
Ga er komende week kijken, zit nu helaas met een gekneusde voet (leuk een vriendin helpen met haar 4 jarige arabier...)

Sababber

Berichten: 2690
Geregistreerd: 21-09-11
Woonplaats: Living on the edge of Brabant

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 00:21

Moet ik even eerlijk zeggen dat ik binnen 1 dag een nieuwe verzorgpony had, toen mijn vorige was verkocht.. maar ook wel eens anderhalf jaar zonder gezeten...

Serena_

Berichten: 420
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Moordrecht, Naast Gouda, ZH

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 08:52

De ouders van mijn tante hebben een pony. (Niet mijn opa en oma, want mijn tante is aangetrouwd.) Ik ging daar vragen of ik samen met mijn vriendin hun pony Oké mocht verzorgen, en het mocht! Ik had het toen al 1 jaar over een verzorgpony.

Helaas zijn de eigenaars niet vaak thuis dus soms kunnen we niet komen. Ze zijn er vaker niet dan wel. Ik zoek dus een paard/pony voor erbij, zodat ik me niet ga zitten vervelen als ze er niet zijn. (Had ik gister) Maar het wil nog niet echt opschieten.....

Sababber

Berichten: 2690
Geregistreerd: 21-09-11
Woonplaats: Living on the edge of Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 11:11

Serena_ schreef:
De ouders van mijn tante hebben een pony. (Niet mijn opa en oma, want mijn tante is aangetrouwd.) Ik ging daar vragen of ik samen met mijn vriendin hun pony Oké mocht verzorgen, en het mocht! Ik had het toen al 1 jaar over een verzorgpony.

Helaas zijn de eigenaars niet vaak thuis dus soms kunnen we niet komen. Ze zijn er vaker niet dan wel. Ik zoek dus een paard/pony voor erbij, zodat ik me niet ga zitten vervelen als ze er niet zijn. (Had ik gister) Maar het wil nog niet echt opschieten.....


Kan je niet vragen of je ze mag bellen als jullie er zijn en weer weg gaan? Of in een schrift zetten wat jullie hebben gedaan?

LeonieL

Berichten: 3549
Geregistreerd: 08-04-07
Woonplaats: Groningen

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 11:39

Ik hoop dat jullie snel allemaal een verzorgpony vinden. Soms moet je ook wat geluk hebben.

Door dit soort topics realiseer ik wel steeds meer dat ik wel wat mazzel heb gehad. Ik heb geen manege-ervaring, geen ouders die bezig zijn met paarden. eigenlijk maar bar-weinig mensen die ik goed ken zitten tussen de paarden.

Tch heb ik al een paar jaar verzrgpony's. ik begon met een pony waar ik een uur vor moest fietsen. Daar kwam ik dus ook niet zo vaak. (Alleen het weekend.) Maar dat contact verwaterde. (Heb nu sporadisch nog contact met de eigenaresse.) Toen ben ik rond gaan vragen in de buurt. gelijk het eerste huis was het al raak. Ik kon alleen niet rijden. Vanaf de grnd heb ik ontzettend veel van die pony geleerd. Ik verzorg haar nogsteeds.
(Ondertussen alweer twee jaar als het niet langer is)

Sinds kort rijd ik bij een super leuk gezin een ijslander. Het is super gezellig en we maken veel buitenritten. ik krijg er veel vrijheid en lol staat er voorop. Ik ben dus helemaal blij. :)

Het kan dus wel! Houd de moed erin. Dan komt het allemaal goed.

wietske_hoii
Berichten: 25
Geregistreerd: 02-07-12

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 11:41

ik heb er wel veel, maar die staan bij mij aan de weg,
Anders kon ik denk ik ook niks vinden,
voor de mensen die een verzorgpony zoeken gewoon aan veel mensen in de buurt vragen of briefjes op hangen helpt denk ik wel ; )

jonnehoi
Berichten: 17
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 11:44

Ik vind het ook moeilijk om te vinden,
ik mocht wel een pony verzorgen maar mijn ouders vonden het een te gevaarlijke weg erna toe.
ik zou het aan veel mensen vragen die paarden hebben of ze nog iemand hebben die een verzorger zoek :) ;)

Lottexxx

Berichten: 717
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 11:44

Goed blijven zoeken, ik heb denk ik een jaartje rond gekeken op mp en na 1 grote teleurstelling, en iemand anders die me wel wou maar steeds wel weer een excuus had om geen afspraak te maken. Kwam ik bij 4 leuke paardjes uit die heb ik ong 7 maanden verzorgt en heb veel geleerd daar. Alleen wou ik meer want hier kon ik niet zo vaak rijden en het was voor maar 1 dag in de week en 10 km fietsen. Uiteindelijk zag ik een leuke advertentie en ben daar wezen kijken. Het was een hele leuke haflinger die nog niks kende en ik mocht haar gaan inrijden. We zijn nu bijna een jaar verder en het gaat heel goed, ik mag ook lessen volgen en mag iedere dag komen als ik dat wil, ik kan het beschouwen als mijn eigen. En soms rijd ik ook nog de andere haflinger daar, de eigenaresse is ook heel aardig. En nu ben ik ook bezig met het inrijden van een tinker van de overbuurvrouw van de paardjes. Helaas moet ik na de vakantie stoppen met de paardjes ik ga op kamers dus ik kan ze helaas niet meer doen.

Suzannio

Berichten: 37
Geregistreerd: 25-06-12
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 23:01

PRECIIOUSx schreef:
BoemPats schreef:
Hee leuk topic! :D

Ik had EINDELIJK na een jaar zoeken een paar verzorgpony's. Moest ik er weg omdat ik alle rotklusje deed en dat volgens de eigenaar nog niet genoeg was :') ( spijlen schuren, stallen uitmesten, 3 paarden voeren, borstelen en rijden in 3 uur tijd ect.. )


Stallen uitmesten, paarden voeren, poetsen en rijden is gewoon normaal hoor,
er moet toch iets tegenover staan ? Die dingen deed ik namelijk ook. :)


Is ook zo, ik deed ook alles hoor, maar als de eigenaar dan blijft zeggen ''Het is niet genoeg, je doet te weinig'' dat is het een beetje irritant.

xviviannex

Berichten: 45
Geregistreerd: 26-09-11
Woonplaats: Ehv

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 11:15

ik was ook al lang op zoek naar een verzorgpony/paard.
ik had een advertentie op marktplaats geplaatst, en er een aantal leuke reacties op gekregen.. jammer genoeg allemaal te ver weg.
in mijn dorp staan een aantal welshes, maar ik durfde nooit te vragen of ik die mocht verzorgen want had allemaal enge verhalen gehoord over die eigenaar.
uiteindelijk heb ik het toch durven vragen, en het mocht!
de eigenaar kwam op 't begin een beetje bot enzo over, een echte paardenboer dus.
de eerste paar keren was hij erbij, we mochten poetsen en na een tijdje ook rijden.
nu ik hem beter ken blijkt ie toch gwn heel aardig te zijn!
ik heb nu een sleutel van de wei en stallen, dus heb eigk een soort eigen pony's :D
alleen jammer is dat de eigenaar een handelaar is.. dus er verdwijnen steeds pony's maar er komen er gelukkig ook weer nieuwe bij.
wel leuk is dat de pony's elk jaar veulentjes krijgen!
ik verzorg ze nog niet zo heel lang, maar ik hoop dat ik ze nog lang mag verzorgen :)

Summerfly

Berichten: 2903
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 16:51

Pfft.. Ik raak steeds ongeduldiger, het wil echt niet meer lukken. Ik heb nog niet één reactie gehad op mijn advertentie's op Marktplaats en de Bokt markt. Ik word er echt gestoord van! Maar evengoed blijf ik doorzoeken, ik geef de moed niet op, ik moet en zal een verzorgpony vinden. :#

Serena_

Berichten: 420
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Moordrecht, Naast Gouda, ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 17:02

Sababber schreef:
Serena_ schreef:
De ouders van mijn tante hebben een pony. (Niet mijn opa en oma, want mijn tante is aangetrouwd.) Ik ging daar vragen of ik samen met mijn vriendin hun pony Oké mocht verzorgen, en het mocht! Ik had het toen al 1 jaar over een verzorgpony.

Helaas zijn de eigenaars niet vaak thuis dus soms kunnen we niet komen. Ze zijn er vaker niet dan wel. Ik zoek dus een paard/pony voor erbij, zodat ik me niet ga zitten vervelen als ze er niet zijn. (Had ik gister) Maar het wil nog niet echt opschieten.....


Kan je niet vragen of je ze mag bellen als jullie er zijn en weer weg gaan? Of in een schrift zetten wat jullie hebben gedaan?


Er zit een heel groot hek voor die met een afstandbediening word opengedaan. Soms gaan we naar de buren, want de eigenaar heeft een eigen bedrijf en verhuurt het huis dat erbij hoort, die laten ons dan binnen en dan kunnen we zelf aan de slag. Want de schuur met poetsspullen is altijd open. Maar ook de buren zijn er regelmatig niet.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 17:04

Summer2000 schreef:
Pfft.. Ik raak steeds ongeduldiger, het wil echt niet meer lukken. Ik heb nog niet één reactie gehad op mijn advertentie's op Marktplaats en de Bokt markt. Ik word er echt gestoord van! Maar evengoed blijf ik doorzoeken, ik geef de moed niet op, ik moet en zal een verzorgpony vinden. :#


Ik heb je advertentie even bekeken vindt hem netjes maar wat ik mis is je ervaring met paarden. Ik zou er dus bij zetten hoelang je rijdt dus bv 4 jaar op manege ..... 1x in de week. Misschien heb je al eerder een paard verzorgd. En wat het helemaal af zou maken is een foto van jezelf op of met een paard, krijgen mensen toch een beter beeld van je.
Is maar een tipje maar wel handig dat mensen al iets van je weten qua ervaring.

Summerfly

Berichten: 2903
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 18:36

Tigra_ schreef:
Summer2000 schreef:
Pfft.. Ik raak steeds ongeduldiger, het wil echt niet meer lukken. Ik heb nog niet één reactie gehad op mijn advertentie's op Marktplaats en de Bokt markt. Ik word er echt gestoord van! Maar evengoed blijf ik doorzoeken, ik geef de moed niet op, ik moet en zal een verzorgpony vinden. :#


Ik heb je advertentie even bekeken vindt hem netjes maar wat ik mis is je ervaring met paarden. Ik zou er dus bij zetten hoelang je rijdt dus bv 4 jaar op manege ..... 1x in de week. Misschien heb je al eerder een paard verzorgd. En wat het helemaal af zou maken is een foto van jezelf op of met een paard, krijgen mensen toch een beter beeld van je.
Is maar een tipje maar wel handig dat mensen al iets van je weten qua ervaring.


Thanks voor je tip. Ik had dat wel op mijn marktplaats advertentie staan, dit is hem:

http://diensten-vakmensen.marktplaats.n ... ind=3&fs=1

Iemand anders nog tips hiervoor?

Connemaraa
Berichten: 164
Geregistreerd: 29-03-12
Woonplaats: Rosmalen, Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:32

Ja hier in Rosmalen ook geen leuke rijpony te vinden, wil er zelf voor betalen maar nee hoor.

Aibelle

Berichten: 225
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Elst

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:00

Ik mag na twee maanden zoeken morgen gaan kijken bij een paardje :D Heb er nu al zin in.

Summerfly

Berichten: 2903
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 13:12

Aibelle schreef:
Ik mag na twee maanden zoeken morgen gaan kijken bij een paardje :D Heb er nu al zin in.


Veel suc6, hoop dat het wat word! ;)

Roos_Spike

Berichten: 292
Geregistreerd: 12-03-08

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 10:47

De rede waarom t zo moeilijk is voor sommige is omdat eigenaren kies keurig zijn. ze krijgen al snele en reactie van:

hallo ik ben 12 jaar en ik rij al 2 jaar op een manege XD ja en als iemand dat een super hoog in een bloed staande volbloed heeft lopen wil die niet een grietje van 2 jaar ervaring op een manege. dan zoek je iemand met meer ervaring lijkt mij?

dan zou je op een stal moeten vragen. daar zoeken ze vaak mensen voor meerdere pony's :P

_PatriciaH
Berichten: 4937
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Nistelrode

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 15:34

Roos_Spike schreef:
De rede waarom t zo moeilijk is voor sommige is omdat eigenaren kies keurig zijn. ze krijgen al snele en reactie van:

hallo ik ben 12 jaar en ik rij al 2 jaar op een manege XD ja en als iemand dat een super hoog in een bloed staande volbloed heeft lopen wil die niet een grietje van 2 jaar ervaring op een manege. dan zoek je iemand met meer ervaring lijkt mij?

dan zou je op een stal moeten vragen. daar zoeken ze vaak mensen voor meerdere pony's :P


Dus dan zijn eigenaren toch niet kieskeurig? ze willen het beste voor hun paard en voor diegene die er op gaat zitten en niet een meid met 2 jaar ervaring die er dan zo naast ligt....geen goed idee voor eigenaar en verzorgster!

naomi_mickey

Berichten: 583
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Noord Holland, Heemstede.

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 16:16

Dan zijn ze niet kieskeurig, ze willen het beste hebben voor bijde kanten, dusdat er verantwoordelijk word omgegaan met spullen en het paard maar ook dat het veilig is, want dat grietje van 12 heeft dan een hele verantwoordelijkheid over het paard en je weet nooit wat er kan gebeuren. Een meisje van 12 staat een stuk minder stevig in dr schoenen dan de leeftijden erboven. Je moet ze wel met een gerust hard kunnen achterlaten.

xZiva_

Berichten: 3993
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 17:23

dan meld ik me ook maar -O-
ik ben al ruim een half jaar weer op zoek.. ik ben namelijk met mijn toen beste vriendin ergens gaan verzorgen en door een ruzie tussen ons mocht zij daar blijven en moest ik weg.. nog steeds geen idee waarom..
nu ben ik dus weer aan het zoeken en heb al overal advertenties en blijf elke dag ook zoeken naar mensen maar hier in de buurt is er bijna niks te vinden ;(