Ongevraagd de weide in..

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
schrikdraad
Berichten: 1298
Geregistreerd: 22-04-11

Re: Ongevraagd de weide in..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:03

Gelukkig zeg.
zat ik toch niet helemaal verkeerd te denken


PinkHorse

Berichten: 132
Geregistreerd: 18-04-12
Woonplaats: Den-bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 09:43

ik vind het harstikke asociaal, als ik een leuke pony in de wei zie staan ga ik hem van buiten de wei aaien als ik dat wil maar ik zou er nooit zomaar in gaan:
1. misschien is die pony wel niet beleerd nou wat dan als je eraf valt? nou dan krijg jij natuurlijk de schuld
2. die pony kan je aanvallen en dan? tja weer gewond
er zijn super veel risico's ik zou zelf ook nooit iemand wei in gaan het is zijn gebeid. En als ik misschien die pony wil verzorgen dan zal ik netjes wachten tot de eigenaar binnenkomt ik zal nooit bij een paard zomaar de wei in gaan!

‘I Trust You’ is a better compliment than ‘I Love You’ because you may not always trust the person you love, but you can always love the person you trust.
voor als je het kwijt bent: http://www.bokt.nl/verkleinen.php

nienke_H

Berichten: 920
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Ongevraagd de weide in..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 08:25

Ik vind het niet kunnen!
Helaas vinden we bij mijn verzorgpony telkens zweepjes in de wei, stond het hek ineens open ( had eigenaar niet gedaan en wij ook niet, het hek zit daar altijd dicht)
Pony was toen ook erg gestrest, en nu vinden we weer af en toe dingen dat wel verdacht is. Eigenaar vind zelf ook zulke dingen,

Helaas kunnen we er niet achter komen.. maar als ik erachter kom!

IloveAnoukje

Berichten: 1025
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 16:59

Rijden? :O zonder eigenaar? zonder dat die ergens van weet?
dat zou ik echt niet PIKKEN!!
ik vind in de wei gaan staan al erg, je weet nooit wat de beesjes doen! :oo

http://www.joywithagen.nl

Yp, never forget you.. Y;(

Yvonne_V
Berichten: 2320
Geregistreerd: 11-11-10

Re: Ongevraagd de weide in..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 06:59

Is toch te gek voor woorden.... Paar van die kindjes die zomaar op een paard springen die niet van hun zijn laat staan dat ze in de wei komen..

Is het misschien geen optie om nog een stroomdraad te plaatsen zon 50 cm van de grond?in ieder geval zo dat er geen penny meer onder doorkan

Agnes98
Berichten: 53
Geregistreerd: 05-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:12

ik speel soort van politieagentje bij mijn verzorgshet. ik word er gek van :(
maar het lijkt wel of ze het gewoon niet snappen. /3

Yvonne_V
Berichten: 2320
Geregistreerd: 11-11-10

Re: Ongevraagd de weide in..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 14:38

Paar stroomdraden spannen, prikkeldraad erbij (niet aan de kant van het weiland)
Een slootje graven en ze komen zeker niet meer binnen

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 14:47

Janedieene schreef:
Roos Spike, ja dat mag wel, maar ik was meteen over stuur natuurlijk.
Waarschijnlijk gewoon een paardenhater of iemand die ons het plezier van een buitenritje niet gunde :(



Uuuuhhh sorry to burst your bubble, maar NEE dat mag dus pertinent NIET :n :')

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 16:19

Yvonne_V schreef:
Paar stroomdraden spannen, prikkeldraad erbij (niet aan de kant van het weiland)
Een slootje graven en ze komen zeker niet meer binnen

Aan 1 kant van mijn weiland ligt een sloot,mét water.Ze zoeken een stuk hout of balk,leggen die over de sloot heen, ze kruipen onder de stroomdraad door en hoppa ze zijn in het weiland.Ik heb al een paar keer een stuk hout uit de sloot moeten halen.MIss dat een bordje Pas op de Hengst wél helpt?

FB Groep Second Chance.

schrikdraad
Berichten: 1298
Geregistreerd: 22-04-11

Re: Ongevraagd de weide in..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 16:36

Nou ja zeg. Dat is toch te gek voor woorden.
Enigste wat dan nog helpt is een draadje op 20 cm hoogte waar ze niet onder kunnen.
Maar idioot als je voor andere kosten moet maken.

Yvonne_V
Berichten: 2320
Geregistreerd: 11-11-10

Re: Ongevraagd de weide in..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 12:48

goh schrikdraad dat maakt je naam wel toepasselijk :P
maar idd dat is wat ik bedoel draad op 20 cm hoogte plaatsen,
ik snap dat het idioot is dat je door andere kosten moet maken
maar wat moet je als er met die 'pennys' niet over kunt praten op zo'n manier dat ze oo kwerkelijk luistern..

hrmmm misschien een typisch boerenerf met jacht geweer ' betreden op eigen risico' :P
Ik vind het ook gewoon te asosciaal voor woorden, kbedoel iemand koopt een paar voor zichzelf en dan zullen die penny's er ff op rijden zonder toestemming of enig idee wat voor paard het is.. laat staan wie er aansprakelijk wordt gesteld als er wat gebeurt...
als penny meisje was ik nooit zo, ik ging altijd braaf bij mensen aan de deur of ik het paardje mocht verzorgen, zo niet dan was het ook goed en in het weiland komen? Noo way... altijd netjes braaf buiten het weiland hooguit ene keertje het paardje aaien en iets geplukt gras geven
ik was netjes (A)

Haffie_lover
Berichten: 95
Geregistreerd: 11-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 11:28

Bij mij in de wijk staan als je een stukje loopt ook veel paarden in de wei. Die zijn van een boer en ze staan dan vanaf 1 jaar en groeien daar op. Daar gaan heel veel kinderen heen om de vanaf de buitenkant (niet in de wei dus) te aaien, ik ook best vaak. Dat vinden de paarden ook erg gezellig en de boer vind dat ook best fijn, zo worden zijn paarden meer gewend en word het inrijden rond hun 4de een stuk makkelijker dan dat ze heel bang zijn.

Nu kun je ze vanaf de buitenkant wel goed aaien alleen komen ze regelmatig te dicht bij en raken ze het stroom! Daarom gaan er kinderen in de wei om ze beter te kunnen aaien en knuffelen. Ik vind dit zelf al redelijk asociaal al doen de kinderen niks geks (opjagen, rijden, ver de wei in lopen) maar als ik dan hoor dat er kinderen zijn die erop gaan rijden vind ik dat echt onbegrijpelijk! :n


axel_1997

Berichten: 1782
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Re: Ongevraagd de weide in..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 11:40

dit is een erg oud topic. over het algemeen worden oude topics meestal met rust gelaten als er geen specifieke reden is om ze weer naar boven te halen. (Dat was geloof ik nog niet gezegd in jou topic over de 25 nuttige berichten.) Het is niet erg hoor maar let op de datum van het laatste bericht. ;) succes.

Als je niet voor de lol op je paard stapt... kan je beter op de grond blijven staan.

"Always try to be nice, but never fail to be kind"-Doctor Who-


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 47 bezoekers