bijrijders die niet willen betalen.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Baileysdream

Berichten: 1360
Geregistreerd: 05-08-08

bijrijders die niet willen betalen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-11 01:15

Hallo bokkers,

ik vraag me dit toch af.
Ik zocht een bijrijder voor mijn oude paard.
Genoeg reactie's maar meeste klikte niet of hielden zich niet aan de afspraken of vonden dat ik er geen geld voor mocht vragen want zij hielpen mij want ik had niet genoeg tijd!
Nu mogen jullie eerlijk weten wat ik vroeg.
Ik vroeg ongeveer de helft 100 euro.
Je moet het beschouwen als je eigen paard dus niet laten staan of een keer niet gaan.
Rijden kan zo vaak in overleg minimaal 4x per week.
Hoefsmid ect ging allemaal op mijn kosten.
Paard mag je mee naar buiten nemen als je hem kent. Mag evt ook wel een keer mee op wedstrijd niet elk weekend.
Perfecte fasiliteiten! binnenbak ect aan de heide en bos perfect!
Ik wou gewoon dat ze hem beschouwde als hun eigen,
maar wat voor een bijrijders kreeg ik; ze wouden niet betalen.
Kwamen 1 keer rijden en zeiden daarna nee ik wil toch niet betalen. Ze wouden hem elk weekend meenemen op wedstrijd. Of mensen die hun afspraken niet nakomen.

Nu is mijn vraag, is het raar om geld te vragen voor het bijrijden van je paard met zulke goeie fasiliteiten en alleen dan de helft stallingskosten meer niet? voor manegelessen moet je immers ook betalen dat is ook niet gratis!

Groetjes,

eigenaar van 3 gouden paarden.


julio111

Berichten: 1167
Geregistreerd: 06-01-11

Re: bijrijders die niet willen betalen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 01:20

Neee, het is heel normaal dat je daar geld voor vraagt, ze kunnen het beschouwen als hun eigen paard! dat zou anders nog veel duurder kosten! ;) Je hebt een gewoon normaal bedrag hoor!

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 01:21

Het ligt een beetje aan de situatie, kan dit niet helemaal inschatten.
Ik had een verzorgpony waar ik ook alles mee mocht, de eigenaar kon heel vaak niet en ik mocht er ook mee buitenrijden etc.
Hij had ook gewoon spullen, alleen geen binnenrijbaan (wel buiten).
Hoefte hier niets voor te betalen en kon er toch vaak wel minimaal 4x in de week op rijden of er wat mee doen alsof het mijn eigen paardje was.

Heb nu een andere verzorgpony, eigenlijk lease.
Voor hem betaal ik dan wel geld, hij heeft ook wel gewoon goede faciliteiten en ik heb hem dus ook als het ware 2 dagen voor mezelf.
Als ik een keertje extra zou willen is dit volgens mij ook geen probleem, ik rijd er echter niet vaak op omdat ik nog heel erg aan hem moet wennen.
De keren dat ik op hem heb gereden is immers wel goed gegaan, alleen met longeren probeert hij me vooral heel erg uit.
Verder heeft hij echt wel goede spullen en krijgt als ik er niet ben heel veel aandacht van zijn eigenaar.
Ook weet ik waar het geld voor word gebruikt, zowiezo dat ze weet dat ik op kom dagen maar als hij iets nieuws nodig heeft of er iets op stal word georganiseerd (zoals weekendje veluwe met de paarden) dan kan dat hier gedeeltelijk al van betaald worden. Ook krijg ik van dit geld 1 keer in de maand een half uur priveles van een instructrice die ook op stal staat.
Heb het er dus echt wel voor over.

I'm a space-bound rocketship and your heart's the moon.
And I'm aimin' right at you. <3

Ania

Berichten: 6098
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 01:22

50 euro per maand voor een paard waar je alles mee mag en dan ook nog eens 4x per week mag rijden.. nee, dat vind ik niet veel.

Ow wacht, 100 euro. Ik las het verkeerd. Ja dat is wel redelijk veel... sorry :o
Laatst bijgewerkt door Ania op 20-02-11 01:41, in het totaal 1 keer bewerkt

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 01:23

Tja...Ik vind het een beetje dubbel. Aan de ene kant hebben zij gelijk, zij leveren jou een gunst door te helpen etc.

Maar aan de andere kant ku je het zien als leasen. En bij jou mogen ze ook heel veel etc.

Ik moest voor mijn verzorgshetje altijd €40,- in de maand betalen...Dan mocht ik uitmesten en poetsen, en opzich ook rijden etc. maar ja dat doe je ook niet met een te kleine pony }:0 Dus dat vond ik gewoon afzetterij :Y)


€100,- is overigens wel érg veel hoor...Als je er bv. €60,- in de maand van maakt is er al veel meer intresse.

tomklover
Berichten: 395
Geregistreerd: 02-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 01:24

ik hoef niet te betalen voor mijn bijrijd pony hun zijn er mee geholpen en zijn al lang blij dat ze een goede bijrijder hebben waar ze op kunnen rekenen en die een beetje knap kan rijden en er verstand van heeft enzo
ik vind ook dat je blij mag zijn met een goede bijrijder
in principe is 100 euro (leasegeld) niet heel veel ik heb het wel eens duurder gezien maar ik zou het er zelf niet voor over hebben
ik zou niet te strenge ijsen stellen voor zo'n bedrag maar wel duidelijke afspraken maken natuurlijk

Daphne mylittlepony ♥♥

Baileysdream

Berichten: 1360
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-11 01:27

Ik vond zelf eigenlijk dat ik niet veel vroeg.
Ik sta full pension dus je hoeft eigenlijk niks te doen! alles word gedaan. Het enige wat je hoeft te doen is het leuke aan paarden, poetsen knuffelen en rijden.
Mesten ect de wat meer klusjes zaten er dan niet eens bij in.

eigenaar van 3 gouden paarden.

F_OrumsterJarig

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 01:30

Krijg je vooral reacties van jonge meiden? Zo klinkt het iig. Ten 1e omdat ze minder geld hebben, ten 2e gezien de bijdehante opmerking

Baileysdream

Berichten: 1360
Geregistreerd: 05-08-08

Re: bijrijders die niet willen betalen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-11 01:32

Ik heb in het begin een vrouw van 30 als bijrijder gehad zij is zelfs bij de aankoop van het paard geweest!
Ik had zoiets van minimaal 18.
Maar volgens mij hadden hun meer zoiets van gratis te kunnen rijden, maar manegelessen zijn ook niet gratis.

eigenaar van 3 gouden paarden.

F_OrumsterJarig

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: bijrijders die niet willen betalen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 01:33

Volgens mij zijn er in Gelderland nogal wat paarden, denk dat je daarmee wat pech hebt?

Ik vind dat je een erg mooi aanbod hebt staan.

Baileysdream

Berichten: 1360
Geregistreerd: 05-08-08

Re: bijrijders die niet willen betalen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-11 01:36

Ja dat was inderdaad wel een probleem want dan kreeg je van die reactie's ik zoek verder want ik vind er wel eentje gratis.
Ik heb de hoop ook maar op gegeven met bijrijders, maar kan het ook liggen aan de leefdtijd van het paard?

eigenaar van 3 gouden paarden.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 01:36

Mijn mening staat hier:

[VP] Veel te duur

Je bent helaas niet de enige die daarmee te maken heeft, of die mensen treft die geen bijdrage willen geven.

Ik geef je groot gelijk dat je een bijdrage vraagt en helft van de stalling vind ik minimum.

Een goede betalende bijrijder vinden is moeilijk, ik wens je dan ook veel succes bij het zoeken.

Je suis Charlie.

goldflower

Berichten: 2288
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 01:36

tuurlijk kan je t van 2 kanten zien ,maar ik vind zelf... de mensen willen graag een eigen paard of iets in de paardensport gaan doen, nou als je geen verzorgpaard heb moet je dat toch ook allemaal zelf bekostigen toch..
En aangezien het hun hobbie is tja kost t geld, dat is bijna met alles je kan t ook zien van zij helpt mij met mn hobbie waardoor ik gebruik van haar paardje mag maken wat ook een hoop onkosten bedraagt, dus als je er dan geld voor wil vragen vind ik dat je volkomen in je recht staat, en zo niet dan zoeken ze lkkr verder naar iemand waarbij ze wel alles gratis mogen met hun paard, of ze gaan naar een manege maar dat kost helaas ook geld.
vroeger wilde je graag betalen om een paard te verzorgen , tegenwoordig is t zo omgedraait dat ze t liefst zien dat je hun betaald omdat ze jou een dienst doen, maar ze vergeten dat ze t zelf willen omdat ze t zo leuk vinden en zelf geen geld hebben voor een eigen paard..

Maar goed dat is helemaal mn mening,,, ik moet overigs zegge dat mn verzorgster niets hoef te betalen maar die heeft haar 24/7 tot haar beschikking en daardoor betaald ze wel de hoefsmid en haalt zak voer etc.

En t kwam mij mooi uit omdat ik wil dat mn paard aandacht en liefde krijgt die ik hem ff een tijd niet heb kunnen geven door omstandigheden, maar wilde haar toch niet wegdoen..

Dus meid je mag t vragen hoor dat geld en willen ze niet dan zoek je gewoon verder ;)

5 januari 2010 ons lieve kleine kereltje geboren

Wendy1978

Berichten: 6488
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 01:40

Een goede verzorgster is onbetaalbaar :))

Daarom vraag ik geen geld voor het verzorgen van mijn paardje
Ik weet gewoon dat ik iemand heb die net zoveel van hem houdt als ik dat doe
en ze is zoooo goed voor hem :j
een zeldzaamheid... daar zou ik geeneens geld aan durven te vragen...

[IM] Diego One Verano 01-05-2004/17-05-2017 mijn bonte vriendje
Je merkt pas hoe goed je geheugen is, als je dingen wilt vergeten... ღ Kijk niet naar wat je niet hebt maar kijk naar wat je wel hebt:
[ITP] Mylo&Diego, stippen&Vlekken... mijn knappe mannen[ITP] Mijn 2 liefdes, Diego One Verano en Mylo... Stippen&Vlekken

F_OrumsterJarig

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 01:41

Ze is 3? Dan ligt er toch een wereld open?

Wat is je voornamelijke reden dat je een verzorgster wilt? Heb je zelf weinig tijd en wil je daarmee ondersteund worden? In dat geval zou je jezelf voor de keuze moeten stellen of je een goed persoon voor minder laat komen.
Wil je gewoon meer tijd voor jezelf of heb je een kleine bijdrage nodig?

Baileysdream

Berichten: 1360
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-11 01:42

Ja dat vind ik zelf nou ook manegelessen zijn immers ook niet gratis.
Waar ik dan al helemaaal boos om kan worden is een reactie van iemand die wou bijrijden en niet wou betalen die zei: als je een paard koopt weet je of je er genoeg geld voor hebt, anders moet je der maar verkopen.
Dat vond ik zo belachelijk! Juist om me paardje te kunnen houden en de liefde te geven elke dag zocht ik een bijrijder, het is toch ook voor hún plezier en een eigen/lease/bijrijd paard is heél anders rijden dan een manegepaard dus ook tig keer leuker!

eigenaar van 3 gouden paarden.

F_OrumsterJarig

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 01:44

Ik ben het er wel mee eens dat je als je kiest voor een paard, het ook financieel een haalbare kaart moet zijn.
Dat kun je niet baseren op mede-geld van een ander.

Baileysdream

Berichten: 1360
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-11 01:46

Nee, dit was niet voor m'n 3 jarige dit was voor m'n 14 jarige kwpner die ik heb moeten verkopen doordat ze zo was veranderd jammer genoeg ook door der te laten rijden door bijrijders, ik vroeg me dit gewoon af aangezien ik een zeér leuke 7jarige ruin op het oog heb waar je zeer goed de sport etc in kan gaan! En me dit toch een zeer leuk bijrijdpaard lijkt? ik koop hem ook niet eerder dan ik een bijrijder heb, ik wil niet dat het zo moet worden dat ik geen bijrijder voor hem kan vinden en wegens financien beide weg zal moeten doen.

eigenaar van 3 gouden paarden.

MamboBeach

Berichten: 12626
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Weiland en stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 01:49

Manegelessen zijn ook niet gratis dus mag je best wat vragen vind ik...

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

F_OrumsterJarig

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 01:49

Maar dat kán toch niet, stel dat je meebetalende bijrijder na een half jaar niet meer kan (om wat voor reden dan ook, verhuis oid). Dan moet je alsnog stappen ondernemen omdat je je paard niet kan betalen?

Ik vind het heel vreemd dat je zegt dat je het paard niet koopt als je geen betalende bijrijder kan vinden.

TanteSabien
Berichten: 2507
Geregistreerd: 30-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 01:50

Ik pieker er niet over om te gaan betalen voor een paard van een ander.
Die betalen mij maar.

Ze hebben iemand nodig die hun paard aandacht en beweging geeft en het liefst ook nog hoger op rijdt.
Dan huur je dus iemand in en laat je niet iemand betalen voor hetgeen je zelf niet kan.

Zou een mooie bak zijn zeg als ik mijn huis geschilderd wil hebben en ik tegen de schilder zeg: ja heej luister ff, je moet er wel voor betalen hoor want zo doe jij ook weer ervaring op he.

Dacht het niet dus.

En daarbij hoor je geen paard te kopen als je hem niet zelf kan onderhouden.

Dus bijrijders die niet willen betalen? groot gelijk: Laat je er maar voor betalen!
Laatst bijgewerkt door TanteSabien op 20-02-11 01:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Baileysdream

Berichten: 1360
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-11 01:51

Het was ook wel financieel haalbaar anders was ik er zeker nooit aan begonnen, ik was net verhuisd naar een duurdere stal mét binnenbak wel handig in nederland qua weer.
Maar aangezien het ook wel een keer leuk is om een dagje thuis te zijn ipv op stal en toch iemand een plezier te doen een goedkopere eigen paard te kunnen krijgen.
Dan gewoon voor een vergoeding.
Het is niet zomaar een speeltje wat je meegeeft.
Je praat wel over iets levends wat in deze situatie 4000 euro waard is. En dan ook nog het zadel etc.

eigenaar van 3 gouden paarden.

MyrtheJ

Berichten: 3972
Geregistreerd: 16-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 01:52

Iedereen wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten... Ik vraag een bijdrage van 1/3 van jouw bedrag, maar dat vindt men zelfs te veel voor een luxe pensionstal :roll: Helaas zit ik wel bij al snel bij de jongere meiden, mijn pony is niet zo groot... maar toch. z

Ik vraag geen geld omdat ik het zelf niet kan betalen, maar ik moet ook hard werken voor mijn geld. Vind het niet eerlijk om mijn paard dan gratis beschikbaar te stellen aan een ander, als ik dan een dag niet kan regel ik het wel onderling met stalgenootjes.


F_orumster, is toch logisch. Ze kan niet 2 paarden financieel aan, dus het is heel verstandig dat ze het paard niet koopt voordat ze die financiele zekerheid heeft (al zou ik dan wel een mooi contractje met toekomstige bijrijdster maken, anders zit je allsnog in de knoei als ze er mee stopt)

TanteSabien
Berichten: 2507
Geregistreerd: 30-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 01:52

mandylfmarca schreef:
Het was ook wel financieel haalbaar anders was ik er zeker nooit aan begonnen, ik was net verhuisd naar een duurdere stal mét binnenbak wel handig in nederland qua weer.
Maar aangezien het ook wel een keer leuk is om een dagje thuis te zijn ipv op stal en toch iemand een plezier te doen een goedkopere eigen paard te kunnen krijgen.
Dan gewoon voor een vergoeding.
Het is niet zomaar een speeltje wat je meegeeft.
Je praat wel over iets levends wat in deze situatie 4000 euro waard is. En dan ook nog het zadel etc.



Inderdaad, je praat over iets levends.

Dan zorg je er dus ook zélf voor en laat je dat niet door een ander opknappen omdat je ook wel eens ff een dag of wat geen zin hebt.

F_OrumsterJarig

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 01:53

TanteSabien schreef:
Ze hebben iemand nodig die hun paard aandacht en beweging geeft en het liefst ook nog hoger op rijdt.
Dan huur je dus iemand in en laat je niet iemand betalen voor hetgeen je zelf niet kan.

Dat kan ook andersom zijn. Als ik als B ruiter een Z geklasseerd bijrijdpaard mag rijden en ik er mee mag lessen, dan ben ik ergggg blij en is dat geweldige kans voor mij.

Als ik een Z ruiter was en ik kon een groen paard rijden, dan is de eigenaar bevoordeeld.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers