Veel te duur

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyrtheJ

Berichten: 3972
Geregistreerd: 16-07-05

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 20:17

Het is begrijpelijk vanuit ouders (iedereen wil voor een dubbeltje op de eerste rij zitten) maar ook vanuit paardeneigenaren. Hopelijk komen ze ooit wat dichter bij elkaar, het is altijd dezelfde discussie...

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 20:23

Ik heb zelf een onderverdeling gemaakt in verzorgers en bijrijders.
Verzorgers betalen een bijdrage, rijden de helft van de week met mijn paardje, en moeten lessen pakken (door mij betaald), deze zijn meestal jongere kinderen die kunnen leren van het paardje, mogen alle materiaal gebruiken.
Bijrijders mogen gratis gebruik maken van de paarden op de momenten die ze zelf willen, mogen alle materiaal gebruiken, moeten ook lessen pakken (door mij betaald), maar zorgen voor mij voor een meerwaarde, ze kunnen het paard verder trainen, en zijn gevorderde ruiters.
Nu heb ik op het moment geeneen van de 2, maar dat is mijn idee.

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 21:48

Klopt, ben het met je eens. Sommige mensen vragen enorm veel geld.

Irmy

Berichten: 977
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 12:55

Iemand zocht een bijrijdster, dus ik mailde dat ik interesse had. Moest ik gewoon €100,- per maand betalen, er was 1 buitenbak en meer niet.

Ik betaalde dus voor de hoefsmid, de huur van de weide, de dierenarts, en het 'feit' dat ik kwam koste per dag €30,-.
Ik vind het echt belachelijk hoor, dan vind ik dat daar minstens lessen bij moeten zitten en dat er een binnenbak moet zijn.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 12:56

Mag je vinden hoor, als je het te duur vindt, zoek je toch verder?
Niemand dwingt je om een dergelijk bedrag neer te tellen.
Als ik in een winkel sta, en ik zie iets leuks, maar het is me te duur, loop ik ook door. Maar dan heb ik niet wat ik zo leuk vond.
En als niemand dat bedrag neer gaat tellen, blijft de eigenaar van de winkel met de koopwaar zitten.
En zo ook een eigenaar van een paard, die een bijrijder zoekt.
Vind je er een die het het bedrag waard vind, dan zijn beide gelukkig.
Vind je er geen, moet je langer wachten, verder zoeken, of beslissen dat je het toch in je eentje gaat doen :D

Chiaraa_
Berichten: 1392
Geregistreerd: 30-06-10
Woonplaats: La Belgique!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 12:59

Het lijkt veel, maar is het niet eigenlijk..
Want je beschouwt het dan als ' je eigen paard'.
Dat is nog niet eens de helft van sommige stallingen.
Maar dan vindt ik wel dat alles netjes etc. moet zijn!
Voor dat geld!

Mijn stalling kaal, dus zonder eten, schavenlingen, lessen, hooi etc. bedraagd al 150 euro..
Dus ik zit ook wel boven de 300 per maand.
Lessen= 4x 25 euro
Schavenlingen 8 euro per pak om de dag..
Raak je daar wel aan hoor..

shalinitje

Berichten: 227
Geregistreerd: 07-11-10
Woonplaats: Lummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 15:23

saffire schreef:
Ik ben van mening dat een bijdrage zoiezo onzin is .
Ik vind je rijd het paard van een ander , diegene moet jij juist blij zijn dat er iemand is die diegene wil helpen.
Want als je iemand zoekt heb je over het algemeen niet genoeg tijd voor jou paard.
En dan moet diegene die jou dan komt helpe ook nog gaan betalen.
Ik vind dat een klein beetje krom.

In mijn ogen (als verzorgster) je doet het in je vrije tijd en voor de lol.
Waarom zou ik daarvoor betalen.
Je moet dan betalen voor (als ik het goed begrijp)
stal
voer
soms hoefsmid
Dat zijn de vaste lasten van de eigenaar en niet van jou vind ik.
En ik vind dat je als eigenaar van een paard dat niet kunt betalen , waarom heb je dan een paard
Kijk dat als je een les wil rijden of een wedstrijd dat je dat moet betalen zelf oke .
Maar waarom zou ik voor de vaste laste moeten opdraaien van een eigenaar.
Kan ik net zo goed zelf les gaan rijden op een manege ben ik minder kwijt.


Dat bedoel ik dus
Hier ben ik het dan ook helemaal mee eens

Izie

Berichten: 1384
Geregistreerd: 29-09-05
Woonplaats: overijssel

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 15:28

Ik heb ook nog nooit een bijdrage gevraagd aan degenen die mijn paard hebben gereden.
Ik zoek enkel een bijrijder als ik zelf gewoon niet toe kom om elke dag genoeg aandacht aan mijn paard te besteden. Dan is het voormij geweldig als ik 2-3 dagen in de week weet dat ze gedaan wordt.

Wel verwacht ik op de dagen dat er gereden wordt door een ander, diegene uiteraard ook de stalzorg op zich neemt.

Ik heb voor deze merrie van mij was, 3 jaar op der gereden. Heb nooit wat hoeven te betalen en kon gaan en staan waar ik wou.
In ruil hier voor wel gewoon meedraaien op stal en het voer programma. Prima deal vind ik.

Macs

Berichten: 7637
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 15:33

Aan de ene kant kan ik het begrijpen, bijv als je er echt wedstrijden mee kunt doen, of het paard echt als jou paard mag beschouwen. Maar aan de andere kant, de eigenaar moet blij zijn dat er iemand is voor het paard, die er goed voor zorgt.
Ik heb ooit betaald voor een leasepony (recreatief) en daar heb ik ontzettende spijt van, omdat het niet ging zoals ik verwachtte en bijna niks mocht. Nu rijd ik een fjord (ook recreatief) waar ik een hele goede band mee heb. Ik lig op 1 lijn met de eigenaresse en mag (bijna) alles! Op voorwaarde dat ik af en toe uitmest, water geef en voer. Daar hoef ik dan niks voor te betalen.
Ik weet ook niet of ik (later) ga betalen voor een paard dat niet van mij is.

Tara_Jenny

Berichten: 397
Geregistreerd: 07-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 18:28

Ik vind 175 echt heel veel.
Een kleine bijdrage is misschien wel leuk maar de eigenaar heeft er ook geen extra kosten aan.
Ze zijn meestal alleen maar blij met een goede bijrijder.

Sunshinee
Berichten: 1553
Geregistreerd: 26-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 15:02

shalinitje schreef:
saffire schreef:
Ik ben van mening dat een bijdrage zoiezo onzin is .
Ik vind je rijd het paard van een ander , diegene moet jij juist blij zijn dat er iemand is die diegene wil helpen.
Want als je iemand zoekt heb je over het algemeen niet genoeg tijd voor jou paard.
En dan moet diegene die jou dan komt helpe ook nog gaan betalen.
Ik vind dat een klein beetje krom.

In mijn ogen (als verzorgster) je doet het in je vrije tijd en voor de lol.
Waarom zou ik daarvoor betalen.
Je moet dan betalen voor (als ik het goed begrijp)
stal
voer
soms hoefsmid
Dat zijn de vaste lasten van de eigenaar en niet van jou vind ik.
En ik vind dat je als eigenaar van een paard dat niet kunt betalen , waarom heb je dan een paard
Kijk dat als je een les wil rijden of een wedstrijd dat je dat moet betalen zelf oke .
Maar waarom zou ik voor de vaste laste moeten opdraaien van een eigenaar.
Kan ik net zo goed zelf les gaan rijden op een manege ben ik minder kwijt.


Dat bedoel ik dus
Hier ben ik het dan ook helemaal mee eens


Dit was dus precies wat ik probeerde te zegen!
helemaal mee eens :)

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 20:24

en ik vind juist dat als je iets voor de lol doet in je vrije tijd dat dat en hobby is, en er is geen hobby wat geen geld kost.
dus waarom zou paardrijden (een van de duurste hobby's) dan gratis moeten zijn zodat een eigenaar voor alle kosten van jou hobby opmoet draaien?

dancer_

Berichten: 16571
Geregistreerd: 28-03-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 20:28

Ik snap het helemaal dat mensen geld vragen.
Maar als je een auto wast van iemand van moet jij toch geld krijgen en niet diegene die de eigenaar van de auto is.
Maar ik weet een paard kost veel geld. Dus respecteer het wel.

ilse86
Berichten: 3220
Geregistreerd: 16-11-09

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 20:37

ligt er een beetje aan. als de faciliteiten op stal erg goed zijn (er wordt uitgemest, gevoerd en er is een goede wasplaats en evt een solarium aanwezig), zou ik best wat mee willen betalen als bijrijder. maar als ik bij een particulier rij die, als ik niet bij zou rijden ook dezelfde kosten zou hebben, mij geld zou vragen, zou ik dat wat vreemd vinden.

Ik koop gewoon mijn eigen spullen voor mijn bijrijdpaard (zadel, hoofdstel, snoep, vliegenspray, glansmiddelen) en ik mest uit en help wanneer er een dierenarts of hoefsmid komt.

Ik hoef niet te betalen voor mijn bijrijdpaard, maar ik doe ook alles zelf. In feite is t gewoon mijn paard (wat verzorging en aandacht betreft). 's Avonds voert degene die afsluit. Soms ben ik het, soms de eigenaar. 's Ochtends doet degene die er toevallig is de paarden allemaal naar buiten, voert ze buiten en geeft ze drinken. Soms ben ik dat, soms de eigenaar. Voor uitmesten geldt hetzelfde verhaal.

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 20:41

het ligt nogal aan:
- faciliteiten vd stal (alles erop en eraan, en je hoeft niet te mesten etc, wwat hierboven al staat)
- wat het paard kan en jou kan leren (als jij M niv hebt gereden een B-paard gaat rijden, die gaat er al op vooruit)
- of de eigenaar zelf ook rijdt en jij dus echt bijrijdt, of dat diegene niets doet met t paard en je kan doen en laten alsof was het eigen.

Christiene
Berichten: 7718
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 20:59

ik reed ook een paard van iemand anders.. maar ik was er de gehele middag na school. bijna elke dag.. ik hielp overal mee voeren vegen
mesten ect.. ook als stro van het land gehaald werd tot stenen van het land halen.. er in en er uit doen. soms reed ik er dan ook meerderen. zo kwam van beide kanten wat. als ik niet reed was ik er ook te vinden.

dus ipv betalen kan je ook gewoon ergens mee helpen. tenzij het natuurlijk een volpension stal is. dan kan je beetje betalen en tuig invetten of keer zak voer of deken kopen. smid betalen.

ik zelf rij 1 keer in de week een haflinger.. ze hebben mij gevraagd. ik weer daar. als ze ziek is vraagt ze of ik die hele week wil rijden.
ik zit er wel eens over te denken om iets te betalen ofzo maar ze zijn al blij dat ze zich nu niet druk hoeven te maken als ze niet kunnen. vragen ze mij.

lenlein12

Berichten: 56
Geregistreerd: 21-01-11

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:35

Wij vinden het niet verkeerd dat eigenaren zoiets vragen, Want het is wel hun paard en er moet stalling en voer enz.. worden betaald, Maar ieder eigen mening.. Wij hebben gelukkig onze S&H! :d

Amytj

Berichten: 1137
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 20:07

ik vind ook dat de eigenaren van de pony/het paard zelf voor de kosten op moeten draaien ook wanneer een verzorger wegvalt om wat voor reden dan ook vind ik het normaal dat ze zelf hun eigen paard kunnen betalen. Ik heb ook nog iets betaald voor een verzorgpony en moch zo vaak rijden als ik zelf wilde. :)

Zeeuwsemeid

Berichten: 1681
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Walcheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 20:17

De eigenaar van het paard zou de bijrijder/verzorger moeten betalen, niet andersom.
Jij helpt toch met hun paard omdat ze geen tijd hebben :')

BenaLaars
Berichten: 1362
Geregistreerd: 14-10-10
Woonplaats: Leusden

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 20:23

ik was als bijrijder ook altijd fel tegen betalen, je rijd vaak geen toppaarden en die dieren en eigenaren zijn vaak maar wat blij dat t paard een dag extra gedaan word.
Nu heb ik een eigen paard en en bijrijder, die niets hoeft te betalen. Ik zou zelfs bereid zijn te betalen als iemand dermate grote vooruitgang boekte met mijn paard.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 20:59

Lisa_H schreef:
De eigenaar van het paard zou de bijrijder/verzorger moeten betalen, niet andersom.
Jij helpt toch met hun paard omdat ze geen tijd hebben :')


Ja en jij kan dan betaald lekker je hobby uit oefenen. Als je betaald wil worden zul je het paard toch wel moeten kunnen verbeteren.

Zeeuwsemeid

Berichten: 1681
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Walcheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 21:03

Tigra_ schreef:
Lisa_H schreef:
De eigenaar van het paard zou de bijrijder/verzorger moeten betalen, niet andersom.
Jij helpt toch met hun paard omdat ze geen tijd hebben :')


Ja en jij kan dan betaald lekker je hobby uit oefenen. Als je betaald wil worden zul je het paard toch wel moeten kunnen verbeteren.


Ik bedoelde het meer als een vergelijking dan serieus want ik kan zelf niet goed genoeg rijden om een paard te verbeteren, een ander persoon kan dat misschien wel :P

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 21:08

Lisa_H schreef:
Tigra_ schreef:

Ja en jij kan dan betaald lekker je hobby uit oefenen. Als je betaald wil worden zul je het paard toch wel moeten kunnen verbeteren.


Ik bedoelde het meer als een vergelijking dan serieus want ik kan zelf niet goed genoeg rijden om een paard te verbeteren, een ander persoon kan dat misschien wel :P


Dus jij leert van een andere paard waarom zou je daar niet voor betalen dan? Een paard is niet gratis, net zo als spullen end die gebruik je net zo goed en zelfs de bak gebruik je daar betaal je als eigenaar ook voor moet je dat dan allemaal voor niets weg geven?
Bedoel laten we even eerlijk wezen kan een paard geen bal schelen of dat hij nu altijd lekker op de wei staat of dat hij 1x in de zoveel tijd gereden wordt. Rijden is helemaal niet noodzakelijk.

Zeeuwsemeid

Berichten: 1681
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Walcheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 21:18

De pony die ik nu ga verzorgen staat alleen op een wei, daar is dus geen bak bij en daarmee kan ik alleen door de polder crossen. Alleen vind ik rijden niet zo belangrijk, ik ga met alle liefde erheen ook om te poetsen, uit te mesten en lekker te knuffelen. Ik denk ook wel dat je een bijdrage mag vragen aan je verzorger maar wees wel reëel en niet alle eigenaren zijn dat heb ik wel gezien, er zocht iemand in de buurt ook iemand een verzorger voor zijn paard voor 2 keer in de week en dan niet om te rijden maar die vroeg wel een bijdrage. Dat vind ik dan zelf niet eerlijk, als de persoon meer komt om voor je uit te mesten en je paard te verzorgen vind ik niet dat die verzorger dan moet betalen. Mag de verzorger ook rijden op het paard ja dan vind ik het veel logischer dat de verzorger een kleine bijdrage gaat leveren :p

(ik ben overigens niet zo geweldig in mijn mening verwoorden, in mijn hoofd klinkt het logisch maar soms komt het op mensen totaal anders over dan ik bedoel :P )

Quinc

Berichten: 753
Geregistreerd: 10-08-09
Woonplaats: Goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 23:16

Je hebt natuurlijk mensen die opzoek zijn naar een tweede eigenaar. Maar waarom zoek je niet gewoon een gratise verzorgpony? Die kun je ook wel vinden. Alleen meestal de mensen die wel geld vragen voor dat je de paarden gaat verzorgen en berijden. Die delen meestal de kosten. En dan ben je dus tweede eigenaar.