Vervelende jongens...

Moderators: RianneH, Neonlight, Ymor, balance, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

AGarcia

Vervelende jongens...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-10 17:48

Hee allemaal.

Sinds 3 dagen komen er bij mijn verzorgpony 2 jongens. Ik ken ze allebei niet zo goed.
de 1e x dat ik ze zag was ik buiten aan het vegen. Ze begonnen tegen mij te praten
vanaf het hek (verboden toegang voor onbevoegden) en ik negeerde ze volkomen. *mag ze niet zo*
Nu komen ze daar elke x als ik daar ben. Dat is nu dus al 3x. ik noem de jongens even M & U.
1e keer:

mijn instructrice (P) en ik waren bijna klaar toen ze kwamen.
P ging naar M&U toe om te vragen of ze weg wouden.
P kwam weer terug en 5 tellen later kan ze er weer heen omdat ze haar fietsensleutel hadden weggegooid.
M zei dat U het had gedaan. Dus P was boos op U. Zo boos dat P dacht dat hij bijna moest janken :') :')
Maar goed..
Ze gingen naar even bekvechten weg.
De hele tijd had ik me er niet mee bemoeit.

2e keer:

Duurde niet zo lang... ik fietste net weg.

3e keer:

Ik was alleen met de verzorgster van de shet (I)
Toen ze aankwamen waren ze met zn 4en. M, U en nog 1 meisje en 1 jongen.
Die 2 "nieuwe" deden niet zo veel. maar M&U deden weer lastig.
Ik ging ze negeren en tijd rekken. Héél langzaam vegen enzoo.

Wat is nou mijn probleem?
Ik ben bang dat als de eigenaar op stal is, en zij zijn er, dat ze mij dan weer moeten hebben.
Dit is al een keer gebeurt. En ik werd er op aangesproken.
Ik vind het dus echt niet leuk. U zit bij mij op school en doet daar heel raar.. hij negeert me enzoo.
M is een ex van mijn zusje. En die heeft dus echt geen goede ervaringen met hem.
Ik wil zo graag dat ze weg blijven.
Ik ben zo bang dat ze een keer als ik aan het rijden ben gewoon binnen komen en verkeerde dingen gaan doen.

Ze vallen me alleen maar lastig.
Ik heb zowieso geen goede ervaringen met "onbekende" personen.
* Lees: voelen en nafluiten
Dus ik ben daar echt voor mijn ontspanning.

Wat kan ik doen??

*als het onleesbaar is sorry maar ik ben hier echt aan het trillen..*

Zoekende naar een verzorgpony :)

hanneke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 18:07

Ten 1e kan je het misschien met de eigenaar (van je pony/paard of van stal?) het erover hebben. Misschien kan die de jongens dan vriendelijk tot dringend verzoeken om hier weg te gaan?
Mochten ze daar niet naar luisteren, is het een oprit waar ze op 'staan' voor het hek?
Anders kan je, als ze niet luisteren, misschien dit even melden dat het 'eigen' terrein is en dat als ze niet weggaan even de buurtpolitie ofzo erbij halen? :+

AGarcia

Re: Vervelende jongens...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-10 19:28

Nou... M die zat op een time-out school (school voor slecht-gedragende kinderen) en ik ken ze nou net zo goed dat ze buiten het hek te durven komen (nog wel op 'eigen' terrein) en dan een grote bek hebben, en niet er binnen durven te komen. Ze weten ook dat 't eigen terrein is er staan zelfs 2 bordjes waar dat op staat aangegeven. Ik kijk 't nog even aan. Ik ga het ook zeker overleggen met de eigenaar.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:25

Als het verboden is voor onbevoegden moet je de eigenaar informeren, hij kan dan die mensen verzoeken om weg te gaan. Hij heeft niet voor niets dat bordje opgehangen lijkt me.

Hocus Pocus Branco

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-10 19:03

Ze gaan maar niet weg.. vandaag kwam ik terug van de ponyclub en toen wouden ze die afslag net nemen maar toen ze zagen/hoorden dat ik eraan kwam (met eigenaar) gingen ze weg.

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-10 19:09

Ze blijven maar komen |(

duveltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:58

Ik zou eerst goed met de eigenaar gaan praten wat jullie kunnen doen er tegen. En als het echt te ver gaat of te lang duurt zou ik een keer de politie bellen, Hun het hele verhaal uitleggen samen met de eigenaar. Vaak doen ze er dan wel wat aan.

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:09

ze vinden het ook LEUK als je zo reageert...
gewoon niet panieken en negeren, ik heb zelf een tijdje hetzelfde gehad met een paar jongens...alleen dan aan mijn huis.

als het echt uit de hand loopt en ze je dus bedreigen/lastig vallen of op verboden terrein komen kan je denk ik pas politie raadplegen. (misschien een straatverbod? ik heb hier verder geen ervaring mee)

maar veel succes!

La vie est belle

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:13

Ik zou sowieso even melding maken bij de politie... Zijn ze er iig van op de hoogte en misschien kunnen ze een keer langsrijden, zijn die kliertjes hopelijk een beetje onder de indruk.

Verder is het vrij lastig inderdaad... Negeren is meestal de beste oplossing, dan is de lol eraf. Gewoon doen alsof ze lucht zijn en het liefst ontzettend hooghartig langslopen.

Succes! Kan me goed voorstellen dat je er niet blij van wordt!

Divaali

Ivo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 14:57

Kun je je ouders, of iemand die wat ouder is en indruk maakt, niet een keer meenemen naar stal? Misschien kunnen die indruk maken op ze.

Verder zou ik zeker de staleigenaar (en de eigenaar van je pony) vertellen dat je je niet veilig voelt op stal, en vragen of hij er iets aan wil doen zodat jij je weer veilig voelt.

Succes!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie