Wel of niet overstappen op ander paard??

Moderators: RianneH, Neonlight, Ymor, balance, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

mememe

Wel of niet overstappen op ander paard??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-10 17:38

Staat het hier goed?? zoniet verplaats het topic dan maar

Hallo,

Ik rijd nu 2 paarden voor een jonge de ene is een oud paard waar ik nog gewoon op rijd en een jonger paard met allerlei problemen.
Ik zal even bij het begin beginnen en het kan een lang verhaal worden,, sorry!!1

Toen ik net begon bij hem was alles wel koek en ei alleen het paard waar ik voor gevraagd was deed erg vreemd met opzadelen en rijden, de hele omgang was niks. Ze knarsetand als je de stal binnenliep als je haar poetste als je haar opzadelde kortom echt geen lief paard. Na een paar weken begon ze het wat erger te doen en ben er op gaan letten waarom en wanneer ze het deed. Toen ik een keer een borstel onder haar buik door haalde knarsetande ze net zoals altijd dus had er wat van gezegd tegen het paard en zou nog een borstel er onder door halen, toen schopte ze me vol op me been met haar achterbeen. Ik heb haar geen straf kunnen geven want zodra ze dat gedaan had stond ze van angst achter in de stal te beven ik had haar toen echt nog geen straf gegeven!!!!!
Nou hier was ik dus niet zo blij mee. Het zadel lag niet goed en ze had erg last van de rug dus dit tegen de eigenaar gezegd heeft ie niks mee gedaan en pas na een aantal keer kwam de osteopaat en daarna de zadelmaker. Het paard zat van tussen de oren tot aan de staart vast!!!
Wat volgens hem lag aan dat hij geen gevoel had om te voelen dat ze hier last van had, ik kreeg het ook pas laat door want mij werd eerst verteld dat ze dat altijd al deed en dat het haar karakter was. Toen de osteopaat en de zadelmaker klaar waren was er niks meer aan de hand en werd ze weer normaal.
Van het zomer deed ze heel erg raar ze had last van vliegen en niet z'n beetje ook, hij was vergeten te vertellen dat hij wel vliegenspray had(en ik was vergeten te vragen omdat ik niet wist dat ze er zo erg gevoelig voor was) en ik wist dus echt niet dat ze hier zo heftig op reageerde want had er al vaker zonder vliegenspray opgereden en toen was het niet zo erg. Toen was ik in het weiland aan het rijden en ik zette haar naast het draad stil om tegen de eigenaar te roepen dat ze last van vliegen had en hij zou het even halen, dus ik wilde bij het draad weg stappen. En ze begon te dreigen met steigeren enzo. en toen wou ze achteruitlopen en omdraaien maar dat kon niet want daar was het draad dus toen schrok ze en liet ze zich achterover vallen. Ik was al lang niet bang meer voor steigeren want dit was in het begin normaal dat ze dat deed, alleen bleef het daar ook bij. Nu de laatste tijd gaat ze weer hard achteruit en ze is drachtig dus waarschijnlijk past het zadel niet meer en ben ik meer bezig nu met longeren alleen de eigenaar blijft er natuurlijk wel gewoon op rijden. Want de osteopaat zei dan ze moet een aantal keer gelongeerd worden hij longeerde haar één keer en de volgende keer zat hij er wel op, ja dan komt het nooit tot rust .
Het andere paard is verder niks mee en is ook wel heel erg lief jah ze schrikt heel erg vaak en is echt heel erg stijf ik volg nu verenigingslessen met haar omdat ik graag wedstrijden met haar wou rijden.
Met de eigenaar er over gehad en wedstrijden rijden zit er gewoon niet in terwijl ze het allebei prima kunnen.

Nu rijd ik een jong paard op de manege dat nog niet zo lang onder het zadel is, hiermee kan ik in de verenigingsles rijden en hier mag ik ook wedstrijden mee rijden. De reistijd is ongeveer even lang en ik heb 2 binnenbakken( ook al was er geen binnenbak dan maakt het nog niet uit ;) ) en één buitenbak. Maar met dit paard kan ik wel wedstrijden rijden en dat is graag wat ik wil. Wedstrijden rijden en de sport meer in(oké bijna onmogelijk maar wil het toch proberen).
Alleen kan ik niet zo goed met de manege eigenaar opschieten en vind ik de manege niet echt leuk maar wil eigenlijk ook niet bij die jongen blijven rijden en niks vooruit komen om het zo maar te zeggen.

Ik weet het echt niet meer wie kan/wil me helpen??
Sorry voor het lange verhaal , bedankt voor het lezen..

x. Miranda

[o]

Natasja_ygor

Re: Wel of niet overstappen op ander paard??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 17:44

ik heb het verhaal gelezen, en ik denk dat je het beste je eigen gevoel moet volgen, kijk het bij alletwee even aan, en kijk over bijv, (3,4 weken) welke je het meeste beviel.

misschien heb je hier niks aan, maar ik zou het anders ook niet weten, ik zou gedaan hebben waar ik me het beste bij voel.

Ygor <3 B+12 // L1+10 // L2+12

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-10 17:47

Ik weet mijn gevoel ook niet meer wil ik echt verder in de sport zal ik toch ooit de wedstrijden in moeten. Maar ik durf het niet te wagen straks wordt het niks en daar zit ik dan, het is het eerste jonge paard en ik zou dan in oktober mijn startkaart aan kunnen vragen en dan een paar binnenwedstrijden rijden op de manege.
Vanavond heb ik ook les in een moeilijkere les dan anders mocht dit niet lukken met het paard dan stop ik met allebei de paarden en zoek ik wat anders wat dichter in de buurt is.

[o]

Voltige96

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 18:12

miranda, ik kan geen beslissing kunnen nemen voor jou, maar ik zou gewoon wat rond kijken om iets helemaal nieuws, want je bent bij allebei niet echt tevreden! Dus als je voor de een kiest denk je misschien later jaaa, ik had toch beter een andere keuze kunnen maken enz. ;)

If you can dream it, you can do it!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie