Seksuele intimidatie door eigenaars

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
betadine

Berichten: 3237
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-10 13:39

Hey bokkers,

Wil hier toch wel sommige, soms jonge meisjes waarschuwen voor iets wat ik nu al voor de 2de keer tegenkom...

Vroeger reed ik bij een eigenaar, in het begin ging het heel goed maar als ik erna met een vriendin ging (zij was iets ouder als ik) begon hij echt heel raar te doen, een echte pervert, heeft ons zo eens van de menkar laten stappen in midlle of nowhere omdat zij haar borsten niet wou laten zien, zij heeft dat toen gedaan omdat we anders echt niet thuis konden geraken, hadden toen ook geen gsm enzo.

Nu ben ik al wat ouder (meerderjarig en samenwonend met iemand) en ben ik van de week bij een eigenaar gegaan om zijn paarden eens te proberen voor eventueel paar keer per week te gaan rijden. Die eigenaar ken ik van op de manege waar hij soms in de week komt.

Nu gisteren meteen als hij gedag zij voelde ik zijn hand heel heel licht heel erg subtiel over mijn achterste gaan.
Hij was aan het spreken enzo en ook toen kwam hij zo aan mijn been (bij de knie), wat goede vrienden eigenlijk doen, maar wat ik hier niet zo onschuldig aanvoelde. Mischien ben ik het wel dat me teveel inbeeld deze keer en was het echt maar onschuldig, maar als ik volgende keer nog zoiets merk (ik ga wel mijn vriend meenemen) dan is ga ik er zeker en vast niet meer terug. Ik ga mijn lichaam niet cadeau geven om op een paard te mogen zitten.

Maar als ik hier soms lees dat 12 jarige meisjes zomaar bij eigenaars gaan rijden (deed ik vroeger dus ook) dan kan ik me inbeelden dat er wel nog andere perverts lopen die van hun paarden gebruik maken om jonge meisjes te kunnen misleiden.

Hoop dat aan dit topic echt wel belang gehecht wordt en sommige ouders die dit lezen zeker duidelijk maken aan hun kinderen dat ze chantage of ongewenst contact zeker niet door de ogen moeten zien.

Hebben jullie ook al zoiets meegemaakt ?
Laatst bijgewerkt door Elles op 19-08-10 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Topictitel verduidelijkt en vetcode verwijderd, dit werkt niet in een titel.

uva uvam vivendo varia fit


wendyP
Berichten: 3948
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 19:57

Toen mij vz shet bij een ander baasje ging staan mochten we meerijden in die auto van die man, dit had ik niet gedaan als er een geen vrouw bijwas hoor. me vader is die volgende dag meteen meegeweest om te kijken. Gelukkig heb ik nog nooit iets meegemaakt..
Wat lopen er toch rare mannen rond als ik juou verhaal zo hoor.
Jeetje, ziek gewoon :)

Maanoogje

Berichten: 1244
Geregistreerd: 19-04-10
Woonplaats: Rotterdam

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:34

Dat zou wel goed zijn, als dit topic een beetje bovenaan blijft. Het is denk ik heel goed als mensen hier op gaan letten, dan snap je ineens weer wat je moeder je duidelijk wil maken. :P
Lijkt me idd. ook wel idioot als je zoiets doet, of als hierboven gezegt is : ziek gewoon..

Not all those who wander are lost.

MaritB

Berichten: 8613
Geregistreerd: 18-04-10

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 08:52

Heh bah, ik dit niet mee gemaakt met een paardeneigenaar, maar wel op mijn stage!

ik liep stage op een kinderboerderij, en het regende op een dag, die dag moest ik samen met een man de vogelvoilere schoon maken!

hij maakte veel rare opmerkingen als: als je broek nat is kun je m ook wel uittrekken want het is hier toch warm, hij kocht mijn merk sigaretten( en zei dat het perongeluk was) en gaf die aan mij! en met mijn laatste stage dag, kreeg ik een luchtje ik heb dit wel aan genomen(en aan mijn moeder gegeven) hij maakte wel meer van dat soort opmerkingen ik realiseerde me alleen niet wat hij echt bedoelde!

totdat ik later te horen kreeg dat hij weg was gestuurt vanwege het lastig vallen van minder jarige meisjes! ik was toen trouwens 16!

Instructeur Human and Horse methode*
Instructeur Natural Horsemanship
Natuurlijk bekapper*
*in opleiding
Standplaats Bodegraven

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:14

Persoonlijk liep ik 100x liever vijftig kilometer om thuis te komen, dan dat ik zo'n vent zijn zin gaf.... want wat gebeurt er als je hem zijn zin geeft? Heb je dan aan zijn verzoek voldaan en is het dan klaar? Of heeft hij dan door dat je je makkelijk laat manipuleren en komt hij met het volgende verzoek, en het volgende, zodat je voor je het weet midden in het bos zit met een zwaar uit de hand gelopen situatie die je je leven lang achtervolgt? :\

Als je voor jezelf er een raar gevoel bij krijgt, al ben je maar een klein beetje ongelukkig met een situatie, moet je gelijk aan de rem trekken. Een hand ergens waar je hem niet wilt, een opmerking... gelijk korte metten ermee. Niemand heeft het recht om aan je te zitten, nooit.

De 12jarigen van toen zijn volgens mij ook niet echt meer hetzelfde als de 12jarigen van nu. Ik vind ze veel mondiger en de meesten lijken best in staat om een grens aan te geven. De laatste jaren hoor ik er eigenlijk ook niet veel meer van, maar dat kan ook aan mij liggen. Het is ook redelijk algemeen bekend inmiddels dat je uit moet kijken bij (oudere) mannen die er wat pony's op na houden en opvallend veel kinderen over het erf hebben lopen.

AGarcia

Berichten: 1859
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: Terborg

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:23

Elles heeft wel gelijk.
Liever onwijs ver lopen om thuis te komen en zijn zin geven.
Ik vind dat dit topic bovenaan moet blijven staan.
Vooral omdat hier jonge verzorgsters rondsurfen die er wel eens wat aan kunnen hebben.

het gaat niet alleen om 12-jarige. Ook kinderen van 8 of 9 die een lief klein schattig verzorgshetje hebben kunnen hier de dupe van worden. Natuurlijk kunnen de "wat oudere" kinderen beter hun grenzen trekken. Maar dat geld niet voor alle kinderen. Sommige die durven niks te zeggen. Bang dat ze worden mishandeld.

Zoekende naar een verzorgpony :)

Chezshir77
Berichten: 2607
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 17:54

Toen ik als 13 jarig meisje een verzorgpony had, was de eigenaar een hele oude man van een jaar of 70. Hij maakte er een nare gewoonte van om ook aan je te zitten. Hij pakte je dan bij je heupen "Ja, he meissie" of hij sloeg een arm om je heen of zo. Ik vond dat toen heel vervelend maar besteedde er verder niet veel aandacht aan, maar nu als volwassene denk ik, gatverdamme zeg engnek. Wat zou hij hebben gedaan toen hij een stuk jonger was bij zijn verzorgstertjes? Nee, er gebeurt veel wat dat betreft, vroeger al...

wcrol
Berichten: 46
Geregistreerd: 25-06-10

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 00:03

DAAROM heb ik mijn eigen dochtertje van 12 nu een eigen pony gekocht omdit zoort mislukkelingen te voroomen

MaritB

Berichten: 8613
Geregistreerd: 18-04-10

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 01:17

maar niet iedereen heeft de financien daarvoor!

Instructeur Human and Horse methode*
Instructeur Natural Horsemanship
Natuurlijk bekapper*
*in opleiding
Standplaats Bodegraven

Girassol

Berichten: 1873
Geregistreerd: 13-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 14:36

wcrol schreef:
DAAROM heb ik mijn eigen dochtertje van 12 nu een eigen pony gekocht omdit zoort mislukkelingen te voroomen


Het zal niet voor alle ouders mogelijk zijn om een eigen pony te kopen voor hun dochter ;)

Inderdaad ziek dat zoiets gebeurd :n Betadine, ik vind het goed dat je meisjes hiervoor wilt waarschuwen en het lijkt me ook goed als dit topic bovenaan blijft staan. Veel jonge meiden zullen hier vast niet zo over nadenken dus dit topic kan er wel voor zorgen dat mensen er wat beter op letten.

Mintgroen

Berichten: 3529
Geregistreerd: 28-08-09
Woonplaats: Westland

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:05

Wauw, wat een goed topic :)
Ik ben benieuwd of meer mensen dit meemaken, dus ik blijf dit topic volgen :)

...

_baxter_

Berichten: 1797
Geregistreerd: 27-03-10
Woonplaats: Leiden

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:10

Daarom wilde ik ook een verzorgpony met vrouw als eigenaar. Dan zal dat niet zo snel gebeuren. :D

╔╦╦
╠╬╬╬╣
╠╬╬╬╣OK! WHO ATE MY
╠╬╬╬╣CHOCOLATE!!? [JITP] [JITP] New Forest Kevin voor het eerst op bokt! [UK] [TEK] Henke en Spongebob
╚╩╩╩╝

Leslie90

Berichten: 1823
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:12

Tjongejonge zeg, waar gaat dit heen met deze wereld :n
Ken je niet eens meer normaal een paardje verzorgen zonder seksueel geintimideerd te worden..
Zelf nog nooit meegemaakt, maar ik zou echt heel hard van me eigen afbijten :( is diegene helemaal gek geworden?!

piewie

Berichten: 1920
Geregistreerd: 11-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:13

eerder ook meegemaakt. Ook oudere man. Later nog een x bij de manege en daarna nog 1x op een keuring. Eerste keren onschuldige aanrakingen ahum, maar gelukkig bleef het bij 1x en daarna pony's afgezegt. De laatste x weet ik nog goed, hij probeerde me tegen de muur aan te drukken, alleen was ik toen rond de 16 en heb hem een dikke knie kunnen verkopen. Daarna weggelopen en verteld tegen een goede vriend die daar een keuring liep. Nou die man zal het niet snel meer doen.

16-1-2012 de mooiste dag van mijn leven!

Paarden scheren op een professionele manier, met rust en geduld, pb voor meer info!

Maurent
Berichten: 407
Geregistreerd: 24-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 15:15

Wij hadden met z'n vieren 4 verzorg ezeltjes,
ze stonden bij een man van 83 en die ezels liepen ook gewoon bij hem binnen.
Een vriendin van me gaf iets te hard de limonade aan een ander meisje aan zodat er wat limonade haar bh-tje in vloepte waarop die man zei: Moet ik even helpen schoonmaken/even helpen ofzo??
ik weet het niet eens meer maar daarna zijn we nooit meer gekomen.

edit:
er hing wel altijd een zweet druppel aan zijn neus en een van zijn ezel stond in carré ;)

AGarcia

Berichten: 1859
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: Terborg

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 19:11

ik volg het topic.
echt jammer dat zoiets moet gebeuren in de paardenwereld.

Zoekende naar een verzorgpony :)

Geeske_

Berichten: 1060
Geregistreerd: 24-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 19:16

Gelukkig heb ik dit nog nooit meegemaakt!!!
wat er allemaal wel niet gebeurd!!!

xDeems

Berichten: 972
Geregistreerd: 18-11-09

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 19:22

Nou, vreselijk. Ik vind het echt zielig als je dat doet.

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 19:26

ik verzorgde vroeger bij een oude vrouw, maar daar in de buurt was ook een oudere man met allemaal paarden en pony's en daar hoorde je wel eens verhalen over...

Ik heb geregeld paardenmeisjes/dames op het erf, maar vind het heel normaal als de ouders wel even mee komen om te kijken of het ok'e is...

Bonney4ever

Berichten: 156
Geregistreerd: 16-05-10
Woonplaats: Eemdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:41

Ai dat er zulke mensen rond lopen....
maar goed dat je het neerzet, kunnen anderen ook opletten.

Victoria & Xanty

rayoow

Berichten: 3452
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:52

..ik liep mee bij een boer die menmarathons deed en ringsteken...eerst ging alles gewoon goed kwam er graag enz...later begon ie me ook de hele tijd aan te raken terwijl zijn vriendin erbij zat....later was zijn vriendin over de zeik gegaan en ik was gewoon afentoe echt bang..ook omdat mijn zusje daar soms reed omdat er ook wat paarden onder zadel weer wat meer gereden moesten worden.....gelukkig ben ik er weg....rij nu op mega leuke stal :D..helaas alleen niet meer mennen maar wil ooit nog eens leuke pony kopen voor t mennen..

justdiesel
Berichten: 4939
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 16:04

Toen ik nog een heel stuk jonger was heb ik een poosje een shetlander verzord, die eigenaar woonde bij ons in de straat en volgens de geruchten had hij een zoon van zijn eigen dochter....
Mijn moeder waarschuwde me altijd voor hem, en toen ik zijn shetje verzorgde was ik dan ook altijd extra alert.
Bij mij heeft hij gelukkig nooit iets geprobeerd maar hij schijnt een ander meisje wel hebben geprobeerd te betasten....
Te erg voor woorden dat er zo'n mensen zijn.....

/)./)
(' ; ')
(") (") Dag lieve mam, ik zal je nooit vergeten.......25-10-2010

wendyP
Berichten: 3948
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 16:25

_baxter_ schreef:
Daarom wilde ik ook een verzorgpony met vrouw als eigenaar. Dan zal dat niet zo snel gebeuren. :D

Dat weet je niet want die vrouw kan ook lesbisch zijn ;)

BlackShadowZJarig
Berichten: 2172
Geregistreerd: 11-05-10
Woonplaats: Venlo

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 16:37

hoi,
ik volg dit topic ook even.Wat er tegenwoordig toch een zieke mensen rondlopen :) .
Een jaar geleden zag ik een paard en een pony in een wei staan,heb gewoon bij het huis ernaast aangebeld en gevraagd of die paarden van hun waren.
Die man zei ja kom maar even binnen.
Ik dacht,nee dat moet ik niet doen,toch gedaan dom natuurlijk.
En nu zijn dat 2 van mijn 4 verzorgpaardjes :) .
Gewoon bij een gezn met drie kinderen,is er heel gezellig.
Maar ik has toch wel even angsten dat het fout zou gaan .

Parkietjee_
Berichten: 751
Geregistreerd: 27-07-10
Woonplaats: Ik ben je buurvrouw. Ö

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 17:03

loeky_flap schreef:
hoi,
ik volg dit topic ook even.Wat er tegenwoordig toch een zieke mensen rondlopen :) .
Een jaar geleden zag ik een paard en een pony in een wei staan,heb gewoon bij het huis ernaast aangebeld en gevraagd of die paarden van hun waren.
Die man zei ja kom maar even binnen.
Ik dacht,nee dat moet ik niet doen,toch gedaan dom natuurlijk.
En nu zijn dat 2 van mijn 4 verzorgpaardjes :) .
Gewoon bij een gezn met drie kinderen,is er heel gezellig.
Maar ik has toch wel even angsten dat het fout zou gaan .


Gelukkig was het goed gegaan, wel groot risico!
Ikzelf heb het nog nooit meegemaakt, gelukkig! Heel goed dat er hier een topic over is.

~ Ragebol&Dickens ~ Springen BB + 8 winstpunten. *D


' My right is on my left side,


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers