Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Pascalle90 schreef:Ik vind de discussie over wel of niet betalen voor een verzorg/bijrijd paard wel interessant. Als je bijvoorbeeld kijkt naar mijn situatie: Ik heb een paard die een leuke dressuurproef kan lopen, die mee mag op buitenrit en hij mocht zelfs een weekend mee naar de veluwe, alles is bespreekbaar. Op stal hoeft niet gemest of gevoerd te worden en we zijn voorzien van alle faciliteiten die je maar kunt verzinnen. Er hoeven dus geen klusjes gedaan te worden. In mijn situatie zou ik het wel reëel vinden om een bijdrage te vragen.
Ik vraag alleen geen bijdrage omdat ik mijn bijrijder zelf heb gevraagd om te gaan bijrijden omdat ik denk dat deze persoon uitermate goed bij mijn paard past en ik dus zelf per se deze bijrijder wilde.
Nog een andere vraag.. ik las net iets over de maand vooruit betalen. Wat nou als het paard halverwege de maand kreupel wordt? Wordt dan uitgerekend hoeveel de verzorger terugkrijgt of heb je dan als verzorger gewoon pech?
Anke schreef:Dan zou ik het als eigenaar niet willen gokken op "als het goed is".
Wie met of op mijn dieren schade veroorzaakt. Zorgt zelf maar voor een oplossing.
Anders is het einde verhaal mbt delen.
Als je het niet nodig vindt dat je een vergoeding krijgt, is dat toch prima.
Een fijne en goede ruiter is immers goud waard!

Dungen schreef:Op dit moment ben ik op zoek naar een verzorgpaard.
Nu wil ik wel reageren op het wel/niet betalen. Ik vind een bijdrage niet erg maar het is persoonlijk waarvoor je het wil betalen.
Ik wil geen bijdrage betalen voor een pony die ik uit de klei moet trekken en op moet zadelen in een schuilstal en geen bak aanwezig is. (En ja dit word soms wel verwacht..)
Maar een paard wat in het bos staat op een pensionstal met alle voorzieningen wil ik best een bijdrage leveren. Maar dan zie ik het als vergoeding voor de voorzieningen
Eigenaren hebben soms ook te veel (rare) eisen waardoor ik ook af haak.
ondertussen staat ie weer in de klei.. en moet ik hem morgen weer fatsoeneren.
. En eerlijk ras en/of afkomst maakt me niets uit
maar dat is natuurlijk mijn eigen mening. 
(en ook daar moest ik voor betalen) Dungen schreef:Daar heb je ook gelijk in desiree, daar zou ik die 50 euro ook niet voor over hebben.
En ik heb ook een voorstel gehad dat ik een x bedrag moest betalen voor het rijden. Maar dan moest ik hem zelf nog wel inrijden(en ook daar moest ik voor betalen)
Ik ben gevraagd om bijrijder te worden, van 5 super paarden. Ik heb een vast paard dat ik als eigen mag beschouwen, en die ik ook gerust een week mag meenemen op vakantie, en de andere 4 mag ik ook pakken als ik daar zin in heb. Ik mag komen en gaan wanneer ik wil, en krijg zelfs een eigen sleutel. Er is geen bak, maar ik mag altijd naar de manege, en kan buiten rijden in een prachtig natuurgebied incl mogelijkheid tot zwemmen. Eigenaar wil me met slecht weer wel ophalen en thuis brengen en ik vermoed dat hij me ook wel naar het strand ofzo wil brengen als ik dat vraag
Als ik iets wil overleggen, zegt hij: Dat moet jij weten, het is jou paard.
Ik hoef geen klusjes of iets te doen, en ik betaal... Helemaal niks!
Heb het nooit kunnen opbrengen om ze af te staan. Met dat in mijn achterhoofd, mag ik helemaal in mijn handjes knijpen met deze kans... Heike schreef:Toen ik nog een paard had, had ik een lieve en goede verzorgster die niet hoefde te betalen alleen voor haar eigen lessen. Het was mijn paard en ik wilde de teugels in handen houden. Daar bedoel ik mee dat ik alle beslissingen zelf wilde maken zonder inspraak van mijn verzorgster.
Als je laat betalen dat gaat zo iemand in mijn ogen je paard deels 'leasen' en zou dus ook ergens recht op hebben of inspraak ergens op kunnen hebben. Dat wilde ik persee niet.

Romary schreef:Zo te lezen ben ik met mijn neus in de boter gevallenIk ben gevraagd om bijrijder te worden, van 5 super paarden. Ik heb een vast paard dat ik als eigen mag beschouwen, en die ik ook gerust een week mag meenemen op vakantie, en de andere 4 mag ik ook pakken als ik daar zin in heb. Ik mag komen en gaan wanneer ik wil, en krijg zelfs een eigen sleutel. Er is geen bak, maar ik mag altijd naar de manege, en kan buiten rijden in een prachtig natuurgebied incl mogelijkheid tot zwemmen. Eigenaar wil me met slecht weer wel ophalen en thuis brengen en ik vermoed dat hij me ook wel naar het strand ofzo wil brengen als ik dat vraag
Als ik iets wil overleggen, zegt hij: Dat moet jij weten, het is jou paard.
Ik hoef geen klusjes of iets te doen, en ik betaal... Helemaal niks!
Ik ben 3 weken geleden begonnen![]()
Ik heb 12 jaar, 2 eigen paarden gehad, en zelf nooit een verzorger of bijrijder gehad. Geloof dat er maar 2x een ander dan ikzelf op heeft gezeten...Heb het nooit kunnen opbrengen om ze af te staan. Met dat in mijn achterhoofd, mag ik helemaal in mijn handjes knijpen met deze kans...
Iris82 schreef:Anke schreef:Dan zou ik het als eigenaar niet willen gokken op "als het goed is".
Wie met of op mijn dieren schade veroorzaakt. Zorgt zelf maar voor een oplossing.
Anders is het einde verhaal mbt delen.
Als je het niet nodig vindt dat je een vergoeding krijgt, is dat toch prima.
Een fijne en goede ruiter is immers goud waard!
Daar kom jij niet onderuit. Jij bent wettelijk gezien aansprakelijk voor je paard. Dus de verzekeringsmaatschappij van de geparkeerde auto komt naar jou. Kun je nog zo hard doorverwijzen naar je bijrijder: zo werkt het niet. Jij bent daar met je AVP verzekering voor verzekerd. Kost je meestal niets (navragen of je niet toevallig een eigen risico hebt) en er zitten geen schadevrije jaren op een AVP.
Jouw bijrijder kán daar geen verzekering voor afsluiten. Ja. Die zal ook een AVP nodig hebben mocht ze bijvoorbeeld een kras op je zadel maken. Maar die auto wordt door haar verzekering niet vergoed.
barbaras schreef:Iris82 schreef:
Daar kom jij niet onderuit. Jij bent wettelijk gezien aansprakelijk voor je paard. Dus de verzekeringsmaatschappij van de geparkeerde auto komt naar jou. Kun je nog zo hard doorverwijzen naar je bijrijder: zo werkt het niet. Jij bent daar met je AVP verzekering voor verzekerd. Kost je meestal niets (navragen of je niet toevallig een eigen risico hebt) en er zitten geen schadevrije jaren op een AVP.
Jouw bijrijder kán daar geen verzekering voor afsluiten. Ja. Die zal ook een AVP nodig hebben mocht ze bijvoorbeeld een kras op je zadel maken. Maar die auto wordt door haar verzekering niet vergoed.
Is het dan niet zo dat als ik als eigenaar verzekerd ben voor de schade aan derden die mijn paard aanricht, de bijrijder een verzekering heeft voor eventuele schades aan mijn paard?