Ik snap heel goed dat het X is die jou het moeilijkst maakt, maar, hij doet er dus ook niks aan, terwijl hij wel die macht heeft
Ten eerste begrijp ik al niet dat hij zijn handen er maar een beetje vanaf houd. Het is zijn paard, jij was er al veel eerder. Was dit mijn paard geweest, had ik als eigenaar ook wel willing geweest om samen rond de tafel te gaan zitten om duidelijke afspraken te maken wie hem wanneer rijd en wat er allemaal mee mag gebeuren. Jij vind het blijkbaar niet fijn dat ze jouw spullen gebruikt, ook dáár kan hij wat aan doen. Eigenlijk vind ik het nog brutaal ook. Maar goed, daar is dus een tijdelijke oplossing voor nu en niet iedere eigenaar is even betrokken helaas.
Ik vind wel dat hij als hij gewoon heel eerlijk is jouw het voordeel moet geven. Oftewel, jij mag hem op jouw dagen blijven rijden, zij moet zich daar maar omheen werken. Anders kan jij ook wel net zo makkelijk (en kinderachtig!) zeggen: ik kom ook op jouw dagen, en dan kom ik voor jóu. Wat tevens ook niet heel eerlijk is voor het paard dus. Ik vind het een beetje belachelijk dat hij haar haar gang maar laat gaan. Zeker als jij de vriendin van zijn zoon bent én er al dik één of twee jaar rondloopt.
Kun je hem eventueel niet telefonisch bereiken?
Liezja schreef:Wat een vervelende situatie... Kan je niet een notitieboekje ergens neerleggen en erin schrijven wat je hebt gedaan die dag? Dan kan degene die als "tweede" komt zien of het paard al gelopen heeft en hier rekening mee houden.
Het desbetreffende meisje houdt hier dus geen rekening mee, want TS heeft al gevraagd of ze dan bedoelt dat het paard maar twee keer moest lopen en daarop antwoordde zij met "ja". Lijkt me vrij duidelijk dat het dan niets uit gaat maken.