Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 16:08

Rozenbottel schreef:
Al bij alle lokale maneges geïnformeerd om als vrijwiller te mogen komen helpen, maar helaas zonder respons. Dus als er iemand rond Bergen-op-Zoom ofzo zoekt naar voetvolk voor allerhande grondwerk :wave:
Het gemis is namelijk groot.


Nou vermoed dat elke manege je graag wilt hebben voor klussen als mesten, schoonmaak, verfwerk, kantine dienst , wedstrijd vrijwilliger , etc, etc, etc...
Maar het nut van grondwerk in wat voor vorm dan ook , vinden ze totaal niet nuttig is mijn eigen ervaring...
Ja , kon er per uur voor gaan betalen... :evaw: , nou dan steek ik mijn energie liever in fijne prive paardjes.

Rozenbottel
Berichten: 2
Geregistreerd: 17-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 16:34

Iris82 schreef:
riegje schreef:
Nou ik heb dus wel paarden die bereden mogen worden alles aan huis en alle materialen( springmateriaal en trailers etc) aanwezig. paarden zijn bekend met lang teugelen, werk aan de hand, mennen in enkel en dubbelspan, vrijheidsdressuur, dubbele en enkele longe. Dus mogelijk heden plenty.
Maar dan is het dus ook een speld in een hooi berg om iemand te vinden die echt iets wil leren en daar moeite voor wil doen. En dan heb ik het nog niet eens over een klusje, maar gewoon goed willen leren rijden. HUH wat? dat kost moeite, daaaar heb ik geen zin in.
regio Bergen op Zoom



Deze dus.


Dankje Iris. Maar volgens mij zoekt Riegje juist iemand om te rijden en minder voor verzorging e.d.

Montgri
Berichten: 655
Geregistreerd: 18-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 11:45

XRuby_SymmyX schreef:
Montgri schreef:
Ik weet niet of ik ook onder ‘ouder’ val met me 21jaar haha, maar ik ben ook opzoek naar een verzorgje waar ik niet op hoef te rijden in omgeving Almere en misschien Lelystad. Gewoon lekker knuffelen, wandelen vind ik ook super leuk en haal ik meer voldoening uit.


Graag meer info over jezelf mijn pony staat in Almere buiten op ahc


Ik heb ook een advertentie op bokt markt. Weet niet of je daar voor nu genoeg aan hebt. Anders mag pb ook altijd.
https://www.bokt.nl/markt/ad/481482/ver ... aangeboden

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 12:04

ik heb eventueel een verzorgpaard beschikbaar in omgeving nieuw loosdrecht/hilversum

mits je oke kan rijden is rijden 1x in de week ook een optie. ik zoek wel een ouder iets. Alleen is mijn haflinger maar 1.40.. wel wat ouderwets gebouwd. Daarom zoek ik liefst iemand die grondwerk wilt doen, of longeren.

pb staat open.

xandra88

Berichten: 628
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Leusden

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 12:26

Zoveel herkenning in dit topic.
Ook ik kan lastig iemand van 18+ vinden die mijn knappe merrie wil verzorgen. Alles kan met haar, behalve rijden. Ik vraag ook geen bijdrage, maar vind het wel fijn als iemand wil investeren in zichzelf om het werken aan de hand goed en correct aan te leren en daar ook af en toe les in te nemen. Dus mocht er nog iemand een verzorgpaard zoeken bij mij in de omgeving, hoor ik het graag :)

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 12:35

Hier hetzelfde probleem, door een scheiding en tijdelijk ergens anders wonen lukt het me slecht om regelmatig iets met mijn Twixi te doen. Al diverse advertenties gezet. Vanwege de locatie zoek ik wel iemand die 18+ is. Nu ben ik er zelfs over aan het denken om haar voor een aantal maanden maar te verhuizen naar een plekje toch wat meer in de buurt. En dan als de boel geregeld is maar hopen dat ik weer terug kan.
Mocht er iemand in de buurt van Terneuzen zin en tijd hebben dan hoor ik het graag.

Zam_Cas

Berichten: 676
Geregistreerd: 21-06-07
Woonplaats: In het Zeeuwse

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 13:33

Wat een fijn topic, ik meld me hier ook. Trotse eigenaresse van vier leuke paarden, alle vier erg gevoelig en waar je eerst een serieuze band moet opbouwen voor je er veilig mee op pad kunt. Voorkeur gaat uit naar iemand die de verzorging leuker en belangrijker vindt dan het rijden.

We hebben een paddock paradise in een bosrijke omgeving in de buurt van Huijbergen en zouden ( mede vanwege mijn ziekte) graag wat hulp hebben bij de algemene werkzaamheden, onderhoud van terrein, voeren, paarden verzorgen en bovenal lief zijn voor ze. Ik merk dat veel bijrijders niet zo goed tegen een druppel regen kunnen, balen van een dikke wintervacht, verwachten dat ik ze na 1 ontmoeting direct hun gang laat gaan, verwachten dat ze alleen naar het bos kunnen of een bijdrage van mij verwachten.

Alles in ruil voor wat grondwerklessen, gezamenlijke buitenrit etc we zijn behoorlijk flexibel :-)

riegje
Berichten: 842
Geregistreerd: 14-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 22:54

Iris82 schreef:
riegje schreef:
Nou ik heb dus wel paarden die bereden mogen worden alles aan huis en alle materialen( springmateriaal en trailers etc) aanwezig. paarden zijn bekend met lang teugelen, werk aan de hand, mennen in enkel en dubbelspan, vrijheidsdressuur, dubbele en enkele longe. Dus mogelijk heden plenty.
Maar dan is het dus ook een speld in een hooi berg om iemand te vinden die echt iets wil leren en daar moeite voor wil doen. En dan heb ik het nog niet eens over een klusje, maar gewoon goed willen leren rijden. HUH wat? dat kost moeite, daaaar heb ik geen zin in.
regio Bergen op Zoom



Deze dus.



Dankje Iris. Maar volgens mij zoekt Riegje juist iemand om te rijden en minder voor verzorging e.d.[/quote

@Rozenbottel
Nee hoor, iemand die het ook leuk vind om te ''trutten'' met paarden vind ik ook prima.
Aandacht krijgen ze nooit genoeg!
Maar bovenstaande is een reactie op een andere opmerking. dus stuur me voor meer info maar een PB

Onlylienn

Berichten: 125
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: Rijen

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 00:58

Handig topic!

Ik heb er ook een staan, ik zit in mij examenjaar en dus redelijk druk, ik zoek iemand die verzorgen op de eerste plaats zet omdat rijden nog niet kan ivm haar leeftijd (2,5 jaar), later als ze ingereden is, is dat eventueel een optie

Ik sta met mijn paard op een prachtige locatie 10meter naast een groot natuurgebied waar je lekker kan wandelen, ook is er alleen een buitenbak met verlichting aanwezig. ik vraag er geen vergoeding voor alleen of je af en toe wat lekkers voor haar meeneemt.
Zoek wel iemand die al wat ervaring in jonge paarden heeft, ze is echt een schatje maar nog wel jong.

rayoow

Berichten: 3453
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 01:00

Ik zou het hier ook geweldig vinden als iemand mij afentoe wil helpen met de shets, kan alleen niemand oud genoeg vinden. Zijn 2 jonge hengsten die aankomend jaar rustig iets grondwerk mogen doen. Mocht iemand zoiets zoeken, zit in belgie tegen maastricht!

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 01:10

Bij mij is rijden geen eis, vind het ook gewoon heerlijk om te tutten, wandelen, knuffelen, grondwerk zoals je zegt.

Als het mijn dag is ga ik ook gerust een keer niet rijden :)

Barbabientje

Berichten: 8205
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 16:10

Het is gewoon echt bijna onmogelijk om iemand te vinden :')

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-18 20:36

Na aanleiding van dit topic toch al wat geinterseerde gehad.

Maar nog niet daadwerkelijk met iemand afgesproken.

Ik heb er ook nog eens goed over nagedacht wat ik nu precies wil.
Wat voor iemand ik zoek en wat ik te bieden heb.

Denk dat mijn wensen te veel zijn om echt iemand te vinden.

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 21:12

Ik ben voor mijn ruin op zoek naar een verzorger die vanaf het voorjaar ook wil rijden / helpen in de training (zie advertentie onderschrift), maar daarnaast heb ik ook nog een kudde gepensioneerden die staan te springen om knuffels, wat licht longeerwerk of wandelingen. Klusjes mag (graag!), maar hoeft niet. Mijn vader voert in principe maar af en toe helpen met uitmesten van de paddock is natuurlijk altijd heel erg fijn. Ik woon zelf niet meer thuis en zit op te grote afstand om hem dagelijks te helpen. Ook bv 1x per week is helemaal prima.
Het gaat om een ruin van 24jr, een 3 merries van 26jr, 22jr en 18jr. Daarnaast nog een welshpony van 22 jr en een shetlander van 18jr. De ruin en de 2 'jongste' merries worden nog gereden.
Mijn ruin staat in omgeving Ommen, de kudde in de buurt van Emmen/Coevorden (drenthe).
PB mag altijd :)

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 21:16

Ik zoek ook (een) paard(en) om mee te 'trutten'. Rijden kan ik goed, maar mag ik de komende maanden sowieso niet. :)

Regio Tilburg.

Ervaring met jonge paarden en hengsten.

Kim_W

Berichten: 583
Geregistreerd: 17-10-16

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 21:24

Ik dacht ook iemand gevonden te hebben via dit topic, maar helaas werd er toch afgehaakt voordat we kennis konden maken.
Dus mocht iemand interesse hebben om paarden te verzorgen regio Veghel dan stuur maar een PB :)

Barbabientje

Berichten: 8205
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 21:29

Iris82 schreef:
Ik zoek ook (een) paard(en) om mee te 'trutten'. Rijden kan ik goed, maar mag ik de komende maanden sowieso niet. :)

Regio Tilburg.

Ervaring met jonge paarden en hengsten.


Jammer dat je niet in mijn buurt woont -O-

Ineke2

Berichten: 33109
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 21:35

Iemand met interesse omgeving Hellevoetsluis mag mij een berichtje doen :)
Klusjes zijn er niet, want stal is all inclusief. Uiteraard wel de mest opruimen als ze op het terrein / in de bak / poetsplaats mest.

snoopydogy

Berichten: 2220
Geregistreerd: 20-11-11

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 21:56

iemand op zoek omgeving voorthuizen 2 welshs a ponys

riegje
Berichten: 842
Geregistreerd: 14-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 19:40

Kim_W schreef:
Ik dacht ook iemand gevonden te hebben via dit topic, maar helaas werd er toch afgehaakt voordat we kennis konden maken.
Dus mocht iemand interesse hebben om paarden te verzorgen regio Veghel dan stuur maar een PB :)



Tja dan heb je in ieder geval nog contact gehad, ik heb nooit antwoord gekregen.

maresie

Berichten: 576
Geregistreerd: 02-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 19:56

Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een verzorgster voor mijn shetlander ,niet om te rijden maar longeren ,wandelen enz
Het punt is dat hij thuis staat en de meeste verzorgsters missen dan toch gezelschap van andere meiden ook al mogen ze altijd een vriendin meenemen .
En het moet een niet te jong meisje zijn want het is geen kindershetlander
Dus misschien spreekt het iemand aan die in de buurt van Vierpolders woont

Atalja

Berichten: 733
Geregistreerd: 27-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 20:03

Het is dat je veel te ver weg woont, ik kan niet rijden haha, maar wil lekker "tutten" met paarden. Dus juist niet om het rijden :')

stoer

Berichten: 1726
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: S'land

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 20:12

Mocht iemand nog een leuk paard in de aanbieding hebben omgeving middelharnis rijden is hier ook geen must.. Wel een optie... Ben gek op grondwerken en wandelen

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 21:04

stoer schreef:
Mocht iemand nog een leuk paard in de aanbieding hebben omgeving middelharnis rijden is hier ook geen must.. Wel een optie... Ben gek op grondwerken en wandelen


is 240km rijden enkele reis te doen voor je ?

ValkWhitney

Berichten: 199
Geregistreerd: 24-09-18

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 23:12

Ik woon omgeving Wamel(Als iemand dat wat zegt). Ik merk dat ik me snel verveel en dat terwijl ik elke dag naar mijn pony's ga(ma=ene. Di=andere enz). Aangezien ik op VSO zit en weinig huiswerk opkrijg en ik voor de rest maar elke dag me loop te vervelen. Ben ik ook op zoek naar een verzorgpony. Met nadruk op verzorg. Rijden doe ik al genoeg en poetsen,wandelen en al die dingen vind ik leuker dan rijden. Ik ben alleen wel 13.