Waar vindt ik nu die éne verzorgster/bijrijder?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-18 19:29

Wow wat veel reacties!
Bedankt iedereen.


droomy schreef:
(goeie) bijrijders zijn in onze omgeving inderdaad relatief schaars.

Ik heb er 2 gehad, eentje via Bokt gevonden en eentje via-via.
Facebook en marktplaats waren in mijn geval geen succes.
Heb je het al een keer gemeld in het Tilburg e.o. topic hier op Bokt? Misschien kent iemand daar iemand en kan je zo iemand opsnorren :)


In mijn optiek vind je via je eigen netwerk de meest betrouwbare/passende mensen.
Succes!


Ik zal het topic eens opzoeken en er een oproepje in zetten, wie weet!


Shaggy09 schreef:
Idd denk de tijd van het jaar sowieso. Denk dat het ook lastig maakt dat het een shet is. Dat is toch minder aantrekkelijk.

Ik zou het best willen alleen het is net te ver voor mij. Ik woon op zo´n 27 km afstand en heb mijn rijbewijs nog niet dus het is momenteel gewoon te ver. Als ik een autootje had had ik het best willen doen.

Je zou idd social media erbij kunnen pakken, of eventueel een briefje ophangen in de lokale manege/ponyclub? Je kan wel heerlijk rijden in de drunese duinen, das vlakbij jou <3


Het is inderdaad 10/15 minuten stappen en dan ben je er. Heerlijk! Maar met zijn tweeen rijden is ook heel gezellig en dat mis ik nu wel..

Nies_ schreef:
_Dreamer schreef:
Bij mij kwamen echt de meeste reacties via Facebook, kan niet iemand ander een advertentie voor je plaatsen?

Ik denk dat dat wel het beste idee is als via via niet lukt. Zelf durf ik dat niet, want dan ziet een vriendin van mij dat die heel graag een bijrijdpaard wil, maar haar wil ik niet op m'n paard :')

Ik zoek iemand voor een fjord die tot Z niveau is afgericht, maar nu dus wat te kort wordt gedaan. Ik zoek niet eens iemand die echt wat kan, enkel iemand die niet zit te trekken, zichzelf niet fors overschat en begrijpt dat je een paard niet steeds schever hoort te rijden :')

Het is gewoon rampzalig.


Ik snap je precies! Nu hoeft het bij mij rijtechnisch nog niet eens een pareltje te zijn. Gezien het om bosrijden gaat. In de bak zie je ons bijna niet maar behoort wel tot de mogelijkheid.
Ik zoek vooral iemand die stevig in zijn schoenen staat (want ja... fjorden...) en die afspraken nakomt. Eerlijk zijn is ook belangrijk voor mij maar de rest kan allemaal later nog komen (rijtechnisch deeltje).


Wyb_ster schreef:
Misschien een gek idee, maar eens kijken op de plaatselijke manege? Een lesje bekijken, rondkijken in de stallen en kijken of er niet een op het oog verlegen/rustig meisje/jongen is dat misschien wel geïnteresseerd is?

In mijn ogen is ervaring minder belangrijk dan stuurbaarheid, maar daar moet je een beetje doorheen kunnen kijken en tijd in willen investeren?


Misschien wel een goed idee ja. Je moet maar net op mij af durven stappen natuurlijk. Ik snap wel dat dat moeilijk is.. goede! Dank je wel!


Iedereen verders dankjewel, ik heb erg veel aan jullie tips!


LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 20:15

Voor mijn shetten heeft iemand zichzelf gemeld via fb nadat ik eigenlijk voor mijn paard iemand zocht.
Ze had geen paarden ervaring omdat het thuis niet kon maar vond ze al lange tijd leuk en wou dan de shetten wel verzorgen en of ik daar iemand voor zocht.
Ze is langs geweest en ze loopt er sinds mei alweer rond en houd ze prima bezig.
Komt door weer en wind en is actiever dan ik zelf _O-
Ik leer haar nu wat paardrijden op Harley en ze is helemaal gelukkig. Zelf rijd ik toch nauwelijks.

Voor Harley heb ik iemand die uit ww komt maar is afhankelijk van fiets en zit op school dus in deze periodes erg lastig maar dat begrijp ik wel.
Voor haar is er verder ook geen enkel probleem en ze gaat prima met hem om.
Zijn maar weinig mensen die ik er alleen mee vertrouw en zeker op de weg.
Zij kwam overigens via een vriendinnetje van me.

Met beide heb ik erg veel geluk gehad maar wat ik daarvoor allemaal heb gezien en meegemaakt was drama. Het is zeker lastig zoeken, voorheen was het hier in de buurten vooral andersom en waren er meer verzorgers dan ponys.
Nu enkel ellende... terwijl jij echt een mooie en prima locatie heb met een stel leuke ponys.
Snap dat echt niet :=

Maar moet toegeven dat ik hierna niet zomaar meer op zoek zou gaan mocht 1 vd 2 ooit stoppen.
Ze hebben zichzelf aangediend maar zoeken doe ik niet meer.
Ik zou het via mond op mond reclame proberen en niet echt zoeken.
Ik zal je advertentie even zoeken op Mp en voor je op fb delen als je wil?

Lukie* <3 15-06-2011 / 01-02-2013 Ik mis je kleine man..
Heino* mijn allerliefste kleine leermeester. 01-01-1995 / 13-07-2016. Mijn kleine koning ruim 3 jaar lang :)

Maddy_Paola

Berichten: 1329
Geregistreerd: 19-04-17

Re: Waar vindt ik nu die éne verzorgster/bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 20:35

En je instructeur/ instructrice? Weet die niet iemand? Vooral als dat iemand is die ook nog wel op maneges lesgeeft weet die wel kinderen/ mensen die zoeken

Paola ❤ elke dag met haar is een cadeautje [o]


sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Waar vindt ik nu die éne verzorgster/bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-18 21:48

Ik heb geen instructeur :j
Ik rijdt zelf bijna niet, vanwege tijd (en in de winter te koud := )


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers