Verzorger voor jonge shetlander

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Verzorger voor jonge shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-18 19:00

Ik heb een vraagje uit nieuwschierigheid.

Ik heb een mini shet van ongeveer 1,5 jaar oud. Staat op pension tot thuis de plaats klaar is om hem aan huis te zetten. Hij staat samen met een oudere shet ruin.

Nu vroeg ik me af of het realistisch is om een 'verzorger' toe te wijzen? Momenteel ga ik zo een 2x per week naar hem toe.

Het is niet in de zin van dat ik iemand nodig heb want hij staat op pension en wordt netjes verzorgd, maar eerder van, als er iemand is die het gewoon leuk vind om met hem wat te poetsen, of een klein rondje te wandelen, wat extra aandacht zeg maar.

Of zeggen jullie van, laat lekker peuter zijn, is nergens voor nodig?

En zou er überhaupt animo voor zijn?

Mastrootje

Berichten: 2525
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Zweden

Re: Verzorger voor jonge shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 19:03

Zou best leuk zijn denk ik, maar denk dat het moeilijk zal zijn om er iemand voor te vinden die ook verantwoordelijk genoeg is.

LaLune
Berichten: 54
Geregistreerd: 17-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 19:07

Animo zal er zeker voor zijn, maar je moet er wel zeker van zijn dat je die persoon kan vertrouwen, zeker met zo'n jong diertje.

Ik weet niet echt hoe groot het vraag-aanbod van verzorgpony's is bij jou in de buurt, maar er zullen vast wel een paar oudere meiden (of jongens natuurlijk) zijn die niet persé hoeven te rijden en het leuk vinden om gewoon lekker wat aandacht te geven. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat ze dan al goed met paarden om kunnen gaan en geen grote problemen hebben met een jonge pony.

Onali

Berichten: 18448
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Verzorger voor jonge shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 19:24

Ik zou het niet doen, shetlander in combinatie met een jonge leeftijd, meeste kinderen/ mensen willen toch graag rijden en doen in hun enthousiasme te veel dan dat het dier aan kan.

Beestje heeft in principe ook nog niet veel nodig kwa aandacht en beweging.

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-18 20:58

Inderdaad door zijn jonge leeftijd is het nogal kijken naar een specifiekere doelgroep ivm verantwoordelijkheid.

Hij is hardstikke braaf, maar ondanks dat blijft het een jong ding. Straks aan huis kan ik waarschijnlijk wel iedere dag het buurmeisje over de vloer verwachten :+ zij is nog jong, dus alle 'ervaring' (lees: poetsbeurten, vlechten, je kent het wel...) is mooi meegenomen zover gaat. Des te makkelijker is het met de omgang, en des te makkelijker wordt hij er ook in, zodat het straks ook weer fijner en veiliger is voor het buurmeisje onder mijn toezicht.

De gedachte was ermee om dus eventueel iemand te vinden, niet al te jong, iets van 12 jaar of ouder (?) om hem een beetje extra te laten wennen aan de handelingen, ondanks dat ik dat hem ook al zelf aan laat wennen.

Maar goed, echt nodig is het niet, maar mocht er iemand zijn die dit leuk vind om hem eens een lekkere borstelbeurt te geven, eens een keertje te vlechten, mag dat zeker.

Onali

Berichten: 18448
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Verzorger voor jonge shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 21:26

Vergeet dus niet dat een jong iemand ook je pony opvoed. Wil je dat wel?

Ik zou dat dus echt niet zonder toezicht willen.
Ik wil trouwens helemaal niemand in de buurt van mn jaarling :')

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Verzorger voor jonge shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 21:41

Ik heb 2 shetten van 1,5 en eentje van 6,5 in pension.
Ik ga wel veel maar ben niet echt actief bezig met ze.
Een meisje van toen 14 stuurde mij zelf een bericht of ik nog iemand zocht.
Inmiddels is ze er alweer ruim een half jaar en ik ben er blij mee.
Ja ze heeft soms sturing nodig en ik heb weleens een standje gegeven maar de ponys zijn Blij met alle aandacht en extra kunstjes die ze leren en weet ik veel wat nog meer.
Het waren toch al kleine draakjes :+ juist nu worden ze wel wat kalmer.
Enkel de merrie moet ze strenger voor zijn maar dat komt vanzelf wel.

Het is lastig om voor zulke ponys enthousiaste dames te vinden maar het kan dus wel

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Verzorger voor jonge shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 21:49

Met zo'n jong dier zou ik het lekker zelf doen. Twee keer per week is echt voldoende om hem een goede opvoeding te kunnen geven. Een ander doet het toch altijd iets anders. Dat kan mee vallen, maar ze kunnen juist ook de verkeerde dingen aanleren, dan maak je het jezelf alleen maar moeilijk.