Is dit nou echt zo raar?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brainless

Berichten: 29724
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 11:29

Gypsy schreef:
Ik heb eigenlijk met open mond de verwende reacties gelezen hier... Voor maar twee tientjes per maand, een symbolisch bedrag imo, krijg je de kans om onder begeleiding te ervaren hoe je een pony beleerd en je mag er daarna nog zelf mee aan de slag op een mooie stal met rijbak ook. Ik lees nergens dat je stallen uit MOET mesten, alleen maar dat je MAG poetsen.

Maar goed als dit tegenwoordig de mentaliteit is verklaart dat waarom je nog niemand hebt ts. Lekker voor jezelf houden die pony.

Goh ik doe wat helemaal verkeerd.
Mijn shet wordt volgend jaar beleerd en degene die helpt krijgt en/of betaald of mag mijn paard rijden.

Ikzelf kreeg ook betaald als ik hielp met beleren, of in geld of in natura (ehhh... rijden goed paard of les).

TS geeft ook aan dat je als je gaat mennen het met haar moet doen omdat ze niet wilt dat iemand alleen bezig is.
Toen ik er nog 1 voor de kar had nam ik iemand gratis mee (was handig voor mij) en mocht degene nog mennen ook.

Eline_S_S

Berichten: 3522
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 11:32

Ik denk dat voor een meid van 10-12 dit nog helemaal niet zo’n gekke beredenering is. Hoewel, iemand van 16 zit waarschijnlijk aan het einde van zijn middelbare school of zelfs op het mbo. Die hebben het druk met school en kunnen vaak alleen in het weekend. Als er dan ook nog iemand gevonden moet worden die mee wilt, tja. Dat wordt lastig. En je hebt een 16-jarige, midden in de puberteit. Die zitten er echt niet op te wachten om met een wijze volwassene naar het verzorgponytje te gaan :o

Toen ik 8 jaar oud was had ik zo’n verzorgshetlander waar altijd iemand mee moest. Op die leeftijd prima. Al snel kreeg ik een leasepony en toen een grote verzorgpony wat mijn eigen werd.
Ik denk dat je wellicht de leeftijd moet aanpassen, mocht je dat willen :D

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Re: Is dit nou echt zo raar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 12:34

Persoonlijk zou ik niet je verzorger willen zijn.

Dat je betaalt voor rijden/mennen dat begrijp ik.
Maar wandelen/poetsen betaal ik niet voor. Ja het kan erg leuk zijn maar ik kan het ook op een manege dus waarom zou ik er dan voor betalen?

Ik kan mij voorstellen dat dat een gedachtegang is.
Ik kruip nu weer snel onder mijn meeleessteen want ik praat vanuit een luxe positie waarbij ik zelfs gratis les krijg van een gediplomeerd instructrice

Koekie73

Berichten: 2658
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Is dit nou echt zo raar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 14:08

Ik moest er een over nadenken;
1. 20 euro; wat is je doel van het vragen van een bedrag? Ik denk op zich niet dat het bedrag nu zo'n probleem is, al zou ik zelf geen geld vragen voor het verzorgen van onze pony.
Als het gaat om iemand die kan gaan rijden of mennen dan zou ik eerder verlangen dat ze les nemen en dat ze die kosten zelf op zich nemen. Zou ik liever hebben dan die 20 euro.

2. Een 15 jarige moet perse iemand meenemen met ervaring; wat moet die ervaring concreet zijn? De meeste 15 jarigen die ik ken zijn prima in staat om met een kleine pony (ook een hengstje in principe) te gaan wandelen. Ik zou er sowieso de eerste paar keren bij willen zijn om te zien of het verantwoord is. Maar als het prima gaat, an een 15 jarige toch prima met een pony gaan wandelen?
Ik denk dat als je deze eis wat anders invult; eerst een paar keer met jou erbij zodat zij jouw pony leren kennen en jij zeker weet dat het ok is, maar daarna kan iemand lekker zijn gang laten gaan. Ik vind een meisje van bijv 12 een ander verhaal. Mijn dochter is bijna 13 en die laat ik ook liever niet alleen rijden, ik ben altijd wel in de buurt mocht er iets gebeuren. Maar ze wandelt wel alleen met haar 4 jarige D pony bijvoorbeeld.

Ik kan me echter wel voorstellen dat een 15/16 jarige het erg betuttelend vindt en dat er daardoor niet gereageerd wordt. Dat betekent niet dat jij je eisen bij moet stellen, want het is jouw pony. Maar dan wellicht accepteren dat er geen verzorger komt.
My 2 cents.

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Re: Is dit nou echt zo raar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 14:24

Ik heb vroeger ook verzorgers gehad voor een shetje waar weinig mee kon, was een jaarling. Maar daar betaalde ze dan 5 euro per maand voor. Ging mij hier toen om het idee dat ze serieus waren en de ouders accoord.

Nu probeerde ik een verzorger voor mijn shet hengstje van 5 jaar die al beleerd is voor de kar te vinden.
Vraag hier dezelfde vergoeding voor, krijg 0,0 reacties. Tegenwoordig betalen mensen nergens meer voor en goede bijrijders/ verzorgers zijn er maar weinig.

tengeltje11
Berichten: 7136
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Is dit nou echt zo raar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 14:54

Je kan amper iets bieden,en er moet voor betaald worden?

Zo vind je onmogelijk iemand.

Ook ik had graag geweten waarom je hem hengst laat dan?
Want eerlijk,als je als volwassen persoon niet alleen met je shet over de straat loopt,dan frons ik serieus mijn wenkbrauwen...
Daarnaast kan je alles leren zeg je ,maar een groene pony met een groene verzorger?
Lijkt me al alles behalve ideaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 14:56

x_Nadia schreef:
Nivada schreef:
Ben ik de enige die dan het wel eens is?
Een eigen shetlander/pony/paard kost ook stalling/geld als je er alleen mee wandelt en knuffelt.

Mag je best aan meedragen als je er "gebruik" van maakt. Voor niets gaat de zon op :+

Dit was dus ook mijn gedachte :=
En als ze hem meer gaan gebruiken slijten zijn spullen/hoeven sneller.
Zodra hij dan voor de kar staat komt hij ook rondom op ijzers, is ook niet gratis maar word wel ook voor hun gedaan.



Sorry maar voor mij is dit echt omgekeerde wereld :') .
Jou aanstaande verzorgster(s) zou hier dus dankbaar voor moeten zijn ?.

De pony is jou keuze en verantwoordelijkheid , net als de bijkomende kosten.
Heeft de verzorgster dan straks ook zeggenschap over de pony ?
Daar heeft ze namelijk wel recht op , als ze mee betaald

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Is dit nou echt zo raar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 15:04

Dus jullie denken echt dat ts moet betalen voor een verzorger die geen ervaring heeft met beleren en eerder in de weg loopt dan behulpzaam is? Want tenzij een ervaren menner zich meld zal het wel ongeveer zo gaan.

Om nog maar te zwijgen over wat mennen kost. Hoefschoenen of ijzers, tuig al gauw 800 euro, karretje...

En nogmaals veel hulp zal ts er niet van hebben, ben je een paar maanden bezig om iemand vanalles te leren terwijl je zelf in die tijd 3 x je ritje had kunnen doen, houden ze er mee op en kun je opnieuw beginnen...

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Is dit nou echt zo raar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 15:24

Ik denk dat je je doelgroep beter moet specificeren en meer dient in te leven in de wereld van die doelgroep. Het is een valkuil als volwassene om alles onder de 16 jaar als 'kind' te bestempelen. Toen ik 15 was, maakte ik jonge sportpaarden zadelmak. Mij zou je echt niet meer blij gemaakt hebben met een Shetje dat je alleen maar mag poetsen en waarvoor ik dan ook nog eens een volwassene zou moeten zien te vinden om de hele tijd langs mij te staan.
Maar als je dan naar jonger gaat kijken: een meisje van 8 tot 12 jaar, dan is 20 euro wel al heel veel geld. Zeker als dat meisje ook nog naar de manege gaat, en misschien ook nog naar de tennisles en muziekschool. Dan hebben ouders snel al iets: pony'tjes poetsen kan ook op de manege en daar moet ik (of een andere volwassene) tenminste niet de hele tijd bijstaan.

Dus bepaal zowel jouw aanbod als jouw doelgroep iets beter. Ga je voor jonge meisjes die enkel mogen borstelen en hoefjes uitkrabben, wrijf dan even over je goed hart en laat die jonge snaken dat voor niets doen. Wil je toch een bijdrage, ga dan voor een ouder iemand, maar heb dan ook het vertrouwen in hen en geef hen iets meer in ruil. Je voorwaarden nu zijn verstikkend: je mag dit niet, je mag dat niet, je moet dat en oh ja, dat is dan 20 euro alsjeblieft.
Stel jezelf de vraag: wat heb ik te bieden dat ik er geld voor kan vragen? Probeer in je antwoord woorden als 'misschien, soms, later, indien mogelijk,...' te vermijden.

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 15:28

Gypsy schreef:
Om nog maar te zwijgen over wat mennen kost. Hoefschoenen of ijzers, tuig al gauw 800 euro, karretje...

En nogmaals veel hulp zal ts er niet van hebben, ben je een paar maanden bezig om iemand vanalles te leren terwijl je zelf in die tijd 3 x je ritje had kunnen doen, houden ze er mee op en kun je opnieuw beginnen...


Maar daar kiest ze toch zelf voor? Ze kiest zelf om een verzorger te zoeken. Ze kiest zelf om te gaan mennen.

Als TS echt iemand een kans gunt, dan zou ze gewoon haar ogen open moeten houden naar bekenden waarvan ze hoort dat hun dochter/zoontje op zoek is naar een klein pony om mee te tutten. Als het toch geen verschil maakt of er wel of geen verzorger komt, dan zou ik gewoon passief afwachten tot je iemand toevallig tegenkomt die het wilt. Als tegen die tijd de pony kan mennen dan is 20 euro redelijk.

Maar actief op zoek gaan naar iemand en dan verontwaardigd voelen wanneer niemand reageert? Dat vind ik apart als het voor TS toch niet uit maakt of er een verzorger komt of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 15:29

Gypsy schreef:
Dus jullie denken echt dat ts moet betalen voor een verzorger die geen ervaring heeft met beleren en eerder in de weg loopt dan behulpzaam is? Want tenzij een ervaren menner zich meld zal het wel ongeveer zo gaan.

Om nog maar te zwijgen over wat mennen kost. Hoefschoenen of ijzers, tuig al gauw 800 euro, karretje...

En nogmaals veel hulp zal ts er niet van hebben, ben je een paar maanden bezig om iemand vanalles te leren terwijl je zelf in die tijd 3 x je ritje had kunnen doen, houden ze er mee op en kun je opnieuw beginnen...



Als je het zo zegt of ziet , zou je überhaupt geen verzorger moeten willen nemen.
Ik denk dat TS in haar handen mag knijpen als ze iemand vind die met veel plezier haar pony vertroeteld. En dat het dan helemaal fijn zou zijn dat ze wil leren of al wat ervaring heeft.

Doorgaans willen 16+ ers toch wel voor iets meer gaan dan vertroetelen. En dan zeker als het tegen betaling is.
2 x rijden op een manege is ook gemiddeld €20 , en daar kun je vaak onbeperkt vertoetelen , wandelen , poetsen etc.

TS vraag als OP ´Is dit nou zo raar ? `.. in mijn ogen , en mening wel.
Ieder voor zich uiteraard.

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Is dit nou echt zo raar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 15:53

Naar ik heb vernomen bestaat er in Engeland (van oudsher paardenland) niet zoiets als gratis verzorgpony. Als je iets wilt met het paard van een ander,moet je altijd betalen.Op een manege mag je toch ook alleen komen poetsen als je ook lessen neemt.Als je ook stallen komt uitmesten enzo is het wat anders. maar dat hoeft toch niet bij ts.Maar goed, iedereen mag zelf weten of hij zijn paarden gratis laat gebruiken of er geld voor wil.

Boras
Berichten: 9947
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 16:08

Gypsy, kom op. Een verzorgshet is geen hogere wiskunde. Ik vind dat je een bijzonder negatieve kijk hebt op verzorgers. Met die insteek zou ik er niet eens aan beginnen, wat een ellende heb je er dan van. Geen wonder dat daar dan wat geld tegenover moet staan om het een beetje goed en draaglijk te maken.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 16:24

Boras schreef:
Gypsy, kom op. Een verzorgshet is geen hogere wiskunde. Ik vind dat je een bijzonder negatieve kijk hebt op verzorgers. Met die insteek zou ik er niet eens aan beginnen, wat een ellende heb je er dan van. Geen wonder dat daar dan wat geld tegenover moet staan om het een beetje goed en draaglijk te maken.


Als je aangespannen aan de kletter gaat kan ook een shet flinke schade aanrichten.

Je begint er toch aan omdat je het een ander gunt en het uiteindelijk een fijne samenwerking kan zijn.

Boras
Berichten: 9947
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 16:49

Ik denk dat je het een beetje in verhouding moet zien, Gypsy.

Josienx
Berichten: 219
Geregistreerd: 30-11-13
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 17:17

Ik vind het normaal om een bijdrage te vragen/ te betalen. Mij gaat het niet om wat je ermee kan maar het geeft een zekerheid dat iemand zijn verantwoordelijkheid neemt en ook daadwerkelijk komt. Als er geen bijdrage wordt gevraagd is de kans groter dat de verzorger laks wordt met slecht weer etc.. Als ze bereid zijn om te betalen dan gaan ze er echt voor. En 20 euro is ook betaalbaar, vind ik dan.

Ik ben bijvoorbeeld best wel druk, ik moet erop kunnen rekenen dat mijn bijrijdster daadwerkelijk komt en hem beweging/aandacht geeft.

Mars

Berichten: 33261
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Is dit nou echt zo raar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 17:28

Maar dat is een beetje non argument hoor Josien. Ik had jaren geleden een sportschool abbonnement dat ik braafjes betaalde maar ik kwam er zelden :D

Ik heb altijd paarden verzorgt op basis van wederzijdse dienst: eigenaar een dagje vrij of wat ademruimte tussen werk/studie door en ik lekker met paard aan de gang. Mesten/voeren/etc allemaal geen probleem en elke x rijden hoeft voor mij niet eens. Poetsen/tutten/wandelen/longeren deed ik even graag of les nemen bij instructeur naar keuze van eigenaar.
Ik blij met wat tijd bij de paarden, eigenaar even de handen vrij en paard beweging/aandacht/schone stal. Is toch win-win voor iedereen?

noakim0203
Berichten: 104
Geregistreerd: 21-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 17:56

Ik zou voor omtutten met een pony niet betalen, als je er 'zelf' mee mag rijden en mennen dan wel. Het argument dat het betalen is zodat het niet voor 1/2 keer is vind ik niet helemaal kloppen, ik denk juist dat ze dan sneller stoppen, omdat ze niet veel mogen maar wel moeten betalen, dan dat het omknuffelen en poetsen niks kost :j

Ook door het feit dat er altijd iemand bij moet zijn maakt het denk ik moeilijk om een verzorgster te vinden :)

Anoniem

Re: Is dit nou echt zo raar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 17:59

Ik vind het opzich niet raar om 20 euro te vragen, ik zou dan alleen wel je advertentie aanpassen en niet erbij zetten dat je een kleine bijdrage vraagt maar er bij zetten dat je 20 euro per maand vraagt omdat je zeker wil weten of iemand serieus is (bijvoorbeeld).
Ik zeg er bij dat ik alleen de eerste pagina van dit topic heb gelezen dus misschien dingen niet heb mee gekregen als het al gezegd is.

SaphiraR
Berichten: 266
Geregistreerd: 14-04-13

Re: Is dit nou echt zo raar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 18:16

Ik ben/was zelf opzoek naar een verzorgster voor een jonge tinker die nog niet onder het zadel is. Maar geen haar op mijn hoofd die geld gaat vragen voor alleen het tutten met de pony. Ik had er trouwens geen leeftijdsgrens in neergezet maar wel neergezet wat voor soort iemand ik zocht. De ene persoon is de ander namelijk nog niet.
Ik hoop dat je iemand vind, want ondanks dat ik er niks voor vroeg, en er mocht dan ook idd alleen gepoetst, geknuffeld, grondwerken en er mee gelogeerd worden. Kreeg ik heel weinig reacties. Rijden is toch vaak wel een dingetje wat een hoop mensen toch wel graag willen.

Josienx
Berichten: 219
Geregistreerd: 30-11-13
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 13:38

Mars schreef:
Maar dat is een beetje non argument hoor Josien. Ik had jaren geleden een sportschool abbonnement dat ik braafjes betaalde maar ik kwam er zelden :D


Ja dit kan je als voorbeeld geven. Ik kijk er toch anders tegenaan. Voor voetbal moet je ook betalen en wordt er verwacht dat je op een training/wedstrijd komt. Helemaal met een jonger iemand, misschien betalen de ouders het wel.. Dan is de druk al wat groter. Enfin, ieder zn mening :)

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 17:07

Gypsy schreef:
Ik heb eigenlijk met open mond de verwende reacties gelezen hier... Voor maar twee tientjes per maand, een symbolisch bedrag imo, krijg je de kans om onder begeleiding te ervaren hoe je een pony beleerd en je mag er daarna nog zelf mee aan de slag op een mooie stal met rijbak ook. Ik lees nergens dat je stallen uit MOET mesten, alleen maar dat je MAG poetsen.

Maar goed als dit tegenwoordig de mentaliteit is verklaart dat waarom je nog niemand hebt ts. Lekker voor jezelf houden die pony.


Ik heb 30 jaar geleden! Verzorgd en gereden bij een mevrouw met Shetlanders en IJslanders. Voor het rijden in de les of op buitenrit op de beleerde pony's betaalden we 5 gulden per 45 minuten.

Maar het poetsen, verzorgen met water geven, uitmesten wandelen, tutten, knuffelen, meelopen in de lessen, mee op de kar, helpen beleren, betaalden we niets.

En als we vaak kwamen helpen met voeren en uitmesten en helpen bij de lessen, mochten we geregeld gratis rijden als beloning.

Dus betalen voor een pony beleren en helpen verzorgen hoefde 30 jaar geleden al niet en heb ik in alle jaren daarna ook nooit hoeven doen.

Als je pony een brave kinderpony zou zijn zou je doelgroep zijn: een ouder met paardengek kind die geen eigen pony kunnen betalen maar wel lekker bezig willen met hun kind en een pony en meerdere keren per week met kind en pony gaan verzorgen en rijden. Dan zijn ze goedkoper uit dan op de manege met meer vrijheid.

Maar iemand vinden die voor een onbeleerde knuffelpony gaat betalen.... Die kans is erg klein.

Dan lees ik Ulrum. Is dat uithoek Groningen?
Dat maakt de spoeling al dun... Dun bevolkt gebied, veel ruimte, veel pony's en lage kosten. Men betaald daar voor een shetje op een pensionstal misschien 40-50 euro per maand. Of kan gratis het landje van de buren gebruiken... Of gratis de pony van de boer buiten het dorp verzorgen.

Dan is het ook nog een hengst

Mogen ze niet alleen heen (tiener meiden worden niet graag op hun vingers gekeken en hun ouders gaan zeker niet meer mee vanaf 12 jaar. )

En de afstand zal ook meespelen.


Ik heb hier een 27,5 jarige ruin van 1,48. Niet de snelste meer in de bak, regelmatig kreupel. Mag gratis verzorgd en gereden worden. Graag even uitmesten als ze er zijn. We wonen net buiten ons dorp, maar 4-7km van omliggende grotere dorpen en 11-15 km van grote regioplaats.

Tiener meiden uit die grote plaats, of hun ouders, vinden dat te ver fietsen. Brengen en halen wordt lastig meerdere keren per week. Meerijden met stalgenootje kan, maar dat moet passen qua rooster tijden van school.

Voor een fanatieke volwassene is hij al niet interessant meer. Voor mijn paard zou het makkelijker zijn, maar ook hier worden niet veel en zeker geen hoge bijdrages gegeven. En regelmatig lessen vinden velen ook al te duur.


In jouw geval, als je iemand een plezier wil doen, neem dan iemand mee op sleeptouw, om samen lekker bezig te gaan, die samen met jou de pony kan beleren en na een tijdje ook zelfstandig naar je pony kan als je hebt gezien dat het vertrouwt is.

En vraag gewoon of diegene met de pony wil lessen (grondwerk, mennen, rijden) als ze gewend zijn en eventueel een deel mee willen gaan betalen aan de ijzers als diegene ook meer over de weg gaat rijden en ijzers noodzakelijk zouden worden.

Dan hoeven er niet meteen kosten gemaakt te gaan worden en is de drempel om te verzorgen lager. Wie weet houd je er een leuk en gezellig iemand aan over.

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: Is dit nou echt zo raar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 17:36

Ik sta er vooral van te kijken dat jullie jonge meiden alleen op pad laten gaan met jullie pony's, ook al zijn het 'maar' shetjes.

Hier 4 shetlanders, waarvan er 1 doodbraaf is voor de sulky en in de hand. Maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om iemand onder de 18 daarmee de weg op te laten gaan.
Vorig jaar mende er wel eens een meid van 18 mee, maar altijd onder begeleiding van haar vriend op de fiets. Nu ment er geregeld een jonge meid van 14 mee, maar die mag enkel op pad als ik meega.

Qua kosten vraag ik niets, al vind ik 20 euro prima om te vragen.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Is dit nou echt zo raar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 18:15

Hier mogen ze ook niet alleen de weg op. En onder de 15/16 ook niet alleen bezig met de paarden zonder dat er iemand thuis is. En boven de 15/16 liefst ook samen met anderen het erf af. Paarden blijven dieren en een ongelukje zit in een klein hoekje. En bij sommige paarden gaat er sneller iets mis dan met anderen.

WenShetland
Berichten: 45
Geregistreerd: 28-09-18

Re: Is dit nou echt zo raar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 23:24

Het is een redelijk bedrag maar zelf zou ik er geen bijdrage voor vragen. De verzorgster neemt je wel werk uit handen en kan voorlopig nog niet gaan mennen.