Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hanneke32xx

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Almelo

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:13

Ik snap best dat mensen graag willen rijden, jullie hebben je paard toch ook om (oa) mee te rijden? Dan is het toch niet zo gek dat anderen ook willen rijden? Ik heb zelf ook verzorgpaarden maar ja, ik verzorg ze ook om te kunnen rijden. Ik rijd echt niet elke keer dat ik er ben maar als ik nooit of amper zou mogen rijden was ik het ook wel snel zat.

Kimsel94
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-05-10

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:27

Ik had mijn paard om te rijden, helaas staat ze door blessures al langere tijd uit het werk en ben ik nu begonnen met grondwerk en hoop zelf ooit nog eens stapritjes te kunnen maken..
Dus helaas, geen paard meer om te rijden en ook nog een waar je niet heel veel mee kan omdat niet iedereen thuis is in grondwerk/werken aan de hand...

hanneke32xx

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:34

Kimsel94 schreef:
Ik had mijn paard om te rijden, helaas staat ze door blessures al langere tijd uit het werk en ben ik nu begonnen met grondwerk en hoop zelf ooit nog eens stapritjes te kunnen maken..
Dus helaas, geen paard meer om te rijden en ook nog een waar je niet heel veel mee kan omdat niet iedereen thuis is in grondwerk/werken aan de hand...


Ik snap dat je je dan als eigenaar neer legt bij het feit dat je niet meer kan rijden. Maar als jij als verzorger de keuze had tussen een paard verzorgen en nooit mogen rijden of verder zoeken en wel rijden. Dan weet ik wel wat ik zou kiezen eerlijk gezegd

riegje
Berichten: 842
Geregistreerd: 14-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:34

Nou ik heb dus wel paarden die bereden mogen worden alles aan huis en alle materialen( springmateriaal en trailers etc) aanwezig. paarden zijn bekend met lang teugelen, werk aan de hand, mennen in enkel en dubbelspan, vrijheidsdressuur, dubbele en enkele longe. Dus mogelijk heden plenty.
Maar dan is het dus ook een speld in een hooi berg om iemand te vinden die echt iets wil leren en daar moeite voor wil doen. En dan heb ik het nog niet eens over een klusje, maar gewoon goed willen leren rijden. HUH wat? dat kost moeite, daaaar heb ik geen zin in.
regio Bergen op Zoom
Laatst bijgewerkt door riegje op 13-11-18 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

hanneke32xx

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:38

riegje schreef:
Nou ik heb dus wel paarden die bereden mogen worden alles aan huis en alle materialen( springmateriaal en trailers etc) aanwezig. paarden zijn bekend met lang teugelen, werk aan de hand, mennen in enkel en dubbelspan, vrijheidsdressuur, dubbele en enkele longe. Dus mogelijk heden plenty.
Maar dan is het dus ook een speld in een hooi berg om iemand te vinden die echt iets wil leren en daar moeite voor wil doen. En dan heb ik het nog niet eens over een klusje, maar gewoon goed willen leren rijden. HUH wat dat kost moeite, daaaar heb ik geen zin in.
regio Bergen op Zoom


Dat snap ik idd ook niet, ik vind wel voor wat hoort wat. Dus wil je rijden,zul je ook mee moeten helpen op stal en moeten willen leren.

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 20:17

Nou mócht er iemand in Dordrecht of omgeving op zoek zijn naar een super leuke ruin die voorlopig niet gereden kan worden (en misschien wel nooit), hit me up!

MCSchout

Berichten: 148
Geregistreerd: 07-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 20:28

Is inderdaad erg lastig om zo'n persoon te vinden. Lukt mij ook maar niet.
Mijn oude dame is gewoon met pensioen, de perfecte ouwe knuffelpony. Maar helaas, super lastig. :(

Werecat

Berichten: 3060
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: Kuar Nhial; I'll be the leader of the air

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 20:41

hanneke32xx schreef:
Ik snap best dat mensen graag willen rijden, jullie hebben je paard toch ook om (oa) mee te rijden?


Ik denk niet dat iedereen met een paard perse wil rijden, zijn genoeg mensen die zich willen richten op grondwerk en dergelijke.

Maar het gros wil inderdaad rijden :j

Keell94

Berichten: 4047
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 20:49

ValkWhitney schreef:
Ben 13 en heb al 9 jaar rij ervaring en 1 jaar menervaring was ik dus super super leuk vind. Ik werd gevraagd om een pony bij te rijden, alleen ik stond het af. Ik vind rijden niet leuk en mennen is echt mijn hoofddoel. Uiteindelijk bleven ze doorzeuren en deed ik het maar. Uiteindelijk na een maand weggegaan want mocht alleen in de bak, alleen rijden niks anders, poetsen mocht ik niet, paard was al gezadeld als ik eraan kwam en had het echt niet naar mijn zin. Toen ik vroeg of ik mocht wandelen werd de eigenaar super boos. Sindsdien sta ik elk aanbod af en ben ik het rijden niet leuk gaan vinden.


oh heb ook een keer zoiets gehad idd, was ik een keer een paard aan het longeren kwam de man van de eigenaar naar me toe, ja wat ben je aan het doen? ja het paard aan het longeren. Ja dat hoeft niet dat kunnen we zelf ook wel je bent hier om te rijden.

nog 2x geweest en daarna mee gestopt. paard was ook echt niet leuk met rijden. super sterk en totaal niet aan de hulpen. vind rijden erg leuk maar wil ook wel eens een dagje wat anders doen zoals lekker longeren of even buiten een wandeling ernaast of gewoon een tutteldag.

djinnie

Berichten: 2794
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 21:48

Al een aantal lieve pb's gehad, maar helaas allemaal te ver weg. Nu mijn woonplaats maar even aangepast naar Wijchen, waar ik dus woon.
Ik wil ook echt niet rijden. Buiten dat ik vind dat ik wat te zwaar ben, heb ik wel wat last van mijn artrose en is rijden niet erg aangenaam meer. Dus dan is de keuze ineens toch erg makkelijk. Gelukkig kan ik wel sporten met de hond. ;)

beetje22

Berichten: 120
Geregistreerd: 23-01-15
Woonplaats: Arnhem en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 00:43

riegje schreef:
Nou ik heb dus wel paarden die bereden mogen worden alles aan huis en alle materialen( springmateriaal en trailers etc) aanwezig. paarden zijn bekend met lang teugelen, werk aan de hand, mennen in enkel en dubbelspan, vrijheidsdressuur, dubbele en enkele longe. Dus mogelijk heden plenty.
Maar dan is het dus ook een speld in een hooi berg om iemand te vinden die echt iets wil leren en daar moeite voor wil doen. En dan heb ik het nog niet eens over een klusje, maar gewoon goed willen leren rijden. HUH wat? dat kost moeite, daaaar heb ik geen zin in.
regio Bergen op Zoom


Wauw, dat klinkt geweldig. Jammer genoeg ver weg.. Ik zou het juist super vinden om een plek te vinden waar mensen me meer willen leren en helpen.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 02:52

Montgri schreef:
Ik weet niet of ik ook onder ‘ouder’ val met me 21jaar haha, maar ik ben ook opzoek naar een verzorgje waar ik niet op hoef te rijden in omgeving Almere en misschien Lelystad. Gewoon lekker knuffelen, wandelen vind ik ook super leuk en haal ik meer voldoening uit.


Ik heb jou een pbtje gestuurd :D

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 07:11

djinnie schreef:
Al een aantal lieve pb's gehad, maar helaas allemaal te ver weg. Nu mijn woonplaats maar even aangepast naar Wijchen, waar ik dus woon.
Ik wil ook echt niet rijden. Buiten dat ik vind dat ik wat te zwaar ben, heb ik wel wat last van mijn artrose en is rijden niet erg aangenaam meer. Dus dan is de keuze ineens toch erg makkelijk. Gelukkig kan ik wel sporten met de hond. ;)


Wat is voor jou wel te doen qua afstand?

Die van mij staan in deest. Dus mocht er iemand interesse hebben. Een welsh en 2 shetten zijn dol op wat extra aandacht. Op een van mijn shetjes kan gereden worden door kinderen maar kreeg allemaal reacties van mensen die zelf voor mijn gevoel niet zoveel met paarden hebben maar het vooral voor hun dochter deden.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 08:39

Ik heb een oudje staan in Opperdoes die graag wat aandacht en een poetsbeurt zou willen. Helaas is rijden niet meer mogelijk.

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:57

hanneke32xx schreef:
Ik snap best dat mensen graag willen rijden, jullie hebben je paard toch ook om (oa) mee te rijden?

Zou wat zijn als ik speciaal pony's koop waar ik altijd al van weet dat ze voor mij te klein zijn om te rijden. Dus nee ik heb m'n pony niet om er op te rijden. Mennen, dat wel.

djinnie

Berichten: 2794
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 14:09

capopjekop schreef:
djinnie schreef:
Al een aantal lieve pb's gehad, maar helaas allemaal te ver weg. Nu mijn woonplaats maar even aangepast naar Wijchen, waar ik dus woon.
Ik wil ook echt niet rijden. Buiten dat ik vind dat ik wat te zwaar ben, heb ik wel wat last van mijn artrose en is rijden niet erg aangenaam meer. Dus dan is de keuze ineens toch erg makkelijk. Gelukkig kan ik wel sporten met de hond. ;)


Wat is voor jou wel te doen qua afstand?

Die van mij staan in deest. Dus mocht er iemand interesse hebben. Een welsh en 2 shetten zijn dol op wat extra aandacht. Op een van mijn shetjes kan gereden worden door kinderen maar kreeg allemaal reacties van mensen die zelf voor mijn gevoel niet zoveel met paarden hebben maar het vooral voor hun dochter deden.


Deest is op 15 minuten afstand. Dat valt reuze mee! Ik moet nu eerst met mijn hond wandelen en de kinderen ophalen uit school, maar ik pb je straks even. :D

Stippie

Berichten: 1366
Geregistreerd: 07-02-04
Woonplaats: Achter de hoge bergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 15:27

djinnie schreef:
Al een aantal lieve pb's gehad, maar helaas allemaal te ver weg. Nu mijn woonplaats maar even aangepast naar Wijchen, waar ik dus woon.
Ik wil ook echt niet rijden. Buiten dat ik vind dat ik wat te zwaar ben, heb ik wel wat last van mijn artrose en is rijden niet erg aangenaam meer. Dus dan is de keuze ineens toch erg makkelijk. Gelukkig kan ik wel sporten met de hond. ;)



Ik had ook een PB gedaan voor onze pony's in Bergharen. Niet dat we echt op zoek zijn, maar ik zag je berichtje hier in het topic en zag dat je uit Wijchen komt en het is altijd 'hoe meer zielen hoe meer vreugde'
Maar zie dat capopjekop ook gereageerd heeft voor onze 'achterbuurpony's' :)

ValkWhitney

Berichten: 199
Geregistreerd: 24-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 16:07

Eilatan schreef:
Ik zit in hetzelfde schuitje. Nouja niet helemaal, want ik heb een menpony waar dus gewoon serieus mee gewerkt kan worden, alleen niet rijden. Ben benieuwd of ik iemand vind, er zijn genoeg menners met pony's zoals ik die niet rijden en dat ook zeker niet missen, moet toch te vinden zijn?
Misschien is het te onbekend, weinig mensen weten hoe rete gaaf mennen is, vele malen leuker dan rijden


Ik ben 13 en men zelf ook. Met mijn 3,5 jarige pony. Zelf voor de kar beleerd en nu 5x voor de kar gestaan. Ze doet het super goed enz.

hanneke32xx

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 19:37

Eilatan schreef:
hanneke32xx schreef:
Ik snap best dat mensen graag willen rijden, jullie hebben je paard toch ook om (oa) mee te rijden?

Zou wat zijn als ik speciaal pony's koop waar ik altijd al van weet dat ze voor mij te klein zijn om te rijden. Dus nee ik heb m'n pony niet om er op te rijden. Mennen, dat wel.


Uitzonderingen daar gelaten...

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 13:40

hanneke32xx schreef:
Eilatan schreef:

Zou wat zijn als ik speciaal pony's koop waar ik altijd al van weet dat ze voor mij te klein zijn om te rijden. Dus nee ik heb m'n pony niet om er op te rijden. Mennen, dat wel.


Uitzonderingen daar gelaten...


Ik heb 2 van mijn ponys inmiddeld 19 jaar... dan veranderd er een hoop. Verder vang ik ook kapotte manegepony's op en weet dan ook dat rijden geen optie meer is.

Rozenbottel
Berichten: 2
Geregistreerd: 17-11-18

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 01:02

Al bij alle lokale maneges geïnformeerd om als vrijwiller te mogen komen helpen, maar helaas zonder respons. Dus als er iemand rond Bergen-op-Zoom ofzo zoekt naar voetvolk voor allerhande grondwerk :wave:
Het gemis is namelijk groot.

Werecat

Berichten: 3060
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: Kuar Nhial; I'll be the leader of the air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 11:17

Rozenbottel schreef:
Al bij alle lokale maneges geïnformeerd om als vrijwiller te mogen komen helpen, maar helaas zonder respons. Dus als er iemand rond Bergen-op-Zoom ofzo zoekt naar voetvolk voor allerhande grondwerk :wave:
Het gemis is namelijk groot.


Hier in dit topic was ook iemand in Bergen op Zoom

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 11:40

riegje schreef:
Nou ik heb dus wel paarden die bereden mogen worden alles aan huis en alle materialen( springmateriaal en trailers etc) aanwezig. paarden zijn bekend met lang teugelen, werk aan de hand, mennen in enkel en dubbelspan, vrijheidsdressuur, dubbele en enkele longe. Dus mogelijk heden plenty.
Maar dan is het dus ook een speld in een hooi berg om iemand te vinden die echt iets wil leren en daar moeite voor wil doen. En dan heb ik het nog niet eens over een klusje, maar gewoon goed willen leren rijden. HUH wat? dat kost moeite, daaaar heb ik geen zin in.
regio Bergen op Zoom



Deze dus.

snoopydogy

Berichten: 2220
Geregistreerd: 20-11-11

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 11:53

hey hey

per toeval stuit ik op dit topic en alles bij gelezen
ik hoef ook niet persee te rijden en vind het handwerken en grondwerk net zo leuk
ik doe 2 welsh a ponys

en zijn op zoek naar iemand er bij maar dit is ook mega lastig te vinden ponys zijn niet zo groot max 118 en krijgen al snel reactie van meiden die te lang en te zwaar zijn om ze te rijden maar dit niet altijd snappen

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 15:27

Montgri schreef:
Ik weet niet of ik ook onder ‘ouder’ val met me 21jaar haha, maar ik ben ook opzoek naar een verzorgje waar ik niet op hoef te rijden in omgeving Almere en misschien Lelystad. Gewoon lekker knuffelen, wandelen vind ik ook super leuk en haal ik meer voldoening uit.


Graag meer info over jezelf mijn pony staat in Almere buiten op ahc