Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Amber_anne

Berichten: 6860
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 07:32

Ik reed vroeger een pony die denk ik ook 3 bijrijdsters had met veel omloop. Wij hadden een boekje liggen waar je inschreef wat je had gedaan en dan kon je dat dan terug lezen.
In een groepsapp zou het ook niet zo moeilijk moeten zijn om even iets te laten weten en ik denk dat je zelf het voortouw moet nemen door elke keer even te vragen en dat ze het dan uit zichzelf doen.


Elisa2

Berichten: 36678
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 07:47

[***] schreef:
Heb inderdaad wat jongere meiden.. hoewel jong.. 2 zijn er 12 of 13 denk ik, de 3e denk ik iets ouder, weet het eigenlijk niet :o Maar als je ziet hoe 'de jeugd van tegenwoordig' aan de mobiel hangt... :+

Bij mij is het ook puur interesse, vind het leuk om even te lezen wat ze gedaan hebben en of het goed is gegaan, meer zit er ook niet achter. Maar uiteraard is het wel fijn als ze op z'n minst laten weten als ze niet kunnen op hun dagen.. en dan liefst op voorhand (tenzij er echt iets last minute gebeurt natuurlijk maar vaak weet je het wel op voorhand). Ik kan dan ook niet altijd zelf, maar dan kan ik wel de dagen ervoor/erna anders inplannen zodat hij dan eens extra aandacht krijgt ofzo.

Ook heb ik het idee dat ze de pony 'leuk voor erbij' vinden maar als het anders uitdraait dat ze hem ook sneller laten staan (bv werd iemand op een dag gevraagd om nog 2 paarden extra te doe omdat die eigenaar eens niet kon, en dus had ze geen tijd meer voor die van mij.. hoorde ik dan achteraf.. ). Nu wil ik ook niet de moeilijkste zijn want ben blij met elke keer dat hij extra aandacht krijgt.. maar ik vind het voor mezelf toch maar moeilijk zo...


Ik denk eigenlijk dat je "te makkelijk" bent.

Duidelijke afspraken maken is belangrijk en streng zijn, ze komen op de dagen die afgesproken zijn. Kunnen ze niet dan appen ze jou van te voren, en ze laten weten hoe het gegaan is.
Als dat allemaal "te moeilijk" is..dan weet je gelijk dat je er niks aan hebt en zou ik zeggen. Next...

*edit* ik vergeet helemaal waarom ik dit topic aanvankelijk aanklikte :o

Is er iemand nog op zoek naar een serieuze volwassen bijrijdster in de omgeving van Wageningen?

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 09:29

Maar wil ze ook niet afschrikken want dan heb ik niks meer.. Het is geen pony waar ze voor in de rij staan jammer genoeg. En zij kennen hem al en weten waar ze rekening mee moeten houden enzo.

Straks nog maar eens kijken om het er over te hebben.. Een boekje of dergelijke gaat niet werken want ze gebruiken geen spullen van mij dus heb geen plaats om het te leggen. En zo'n groepsapp lijkt me ook simpeler want je mobiel heb je 'altijd' bij dus kan je eventueel thuis nog.. Misschien zelf wat meer 'er achteraan zitten' inderdaad.

Absolem

Berichten: 2756
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 09:32

[***] schreef:
Maar wil ze ook niet afschrikken want dan heb ik niks meer.. Het is geen pony waar ze voor in de rij staan jammer genoeg. En zij kennen hem al en weten waar ze rekening mee moeten houden enzo.

Straks nog maar eens kijken om het er over te hebben.. Een boekje of dergelijke gaat niet werken want ze gebruiken geen spullen van mij dus heb geen plaats om het te leggen. En zo'n groepsapp lijkt me ook simpeler want je mobiel heb je 'altijd' bij dus kan je eventueel thuis nog.. Misschien zelf wat meer 'er achteraan zitten' inderdaad.


Even bellen ipv wachten tot ze gaan appen. Als ze dan opnemen is er ook geen excuus meer dat ze geen tijd hadden of geen internet Oid.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Prince

Berichten: 2450
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 09:55

Of zelf een bericht op de app zetten, "en xxx Hoe is het vandaag gegaan met yyy?".

<3 /3 Zazou /3 <3

Absolem

Berichten: 2756
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 10:08

Prince schreef:
Of zelf een bericht op de app zetten, "en xxx Hoe is het vandaag gegaan met yyy?".


Dan kunnen ze nog zeggen later ja nee ik had geen tijd om te reageren. Gewoon even bellen is het beste.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Marocje
Berichten: 5590
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 10:28

Jij zit ook die in groepsapp neem ik aan? Dan gewoon een algemeen bericht dat je het superfijn voor *naam pony* vindt dat ie wat aandacht krijgt en dat jij het heel fijn vindt om te weten wanneer. Want het is zo zonde wanneer jij er wel was maar zij de aandacht mochten geven, en dit achteraf niet gelukt is. Dan voel je je een beetje schuldig naar *naam pony*.

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 11:25

Ik zit ook in die app ja, is wel zo handig, haha. Heb dat al allemaal aangegeven, zowel via app als gewoon IRL.. Elke keer gaan bellen vind ik ook maar niks, dan wordt het helemaal vervelend plus dat ik zelf onregelmatig werk en zij natuurlijk op school zitten en misschien nog andere verplichtingen ed hebben..

Marocje
Berichten: 5590
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 11:41

Nee, bellen hou ik ook niet van. Zou toch proberen wat duidelijker te zijn, en dat is in het belang van je pony. Je bent erg blij met ze, maar wanneer ze niet zijn gegaan gaat dat dus wel ten koste van je pony. Terwijl jij zelf had gekund..

Dus desnoods iedere keer zelf even appen, dan wordt dat duidelijk en ws daarna een kleine moeite om even te berichten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 11:50

Ja, heb nu even wat in de groep gegooid ivm vandaag en of de persoon van gisteren nog is geweest. Even afwachten of er respons komt :)

Weet je, als hij geen extra aandacht krijgt gaat hij niet dood, mij lukt het ook niet altijd zoals ik het wil, maar het is toch fijn voor de pony om de aandacht wel te krijgen..

RedKiwi

Berichten: 176
Geregistreerd: 23-08-16

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 09:27

Lees al een tijdje mee en had niet gedacht dat ik een eigen verhaal ooit had gepost, maar moet even mijn hart bij jullie luchten, bij voorbaat excuses voor het lange verhaal, zal proberen het kort te houden...

Van het weekend heb ik de bijrijder die bijna 18 is, voor het gemak nu X genoemd, de deur moeten wijzen. Ze liet al een tijdje wat steken vallen, en ik begon me af te vragen of het wel goed ging komen (waren namelijk echt basic dingen die je toch echt hoort te weten als je al een jaar de paardenhouderij opleiding doet). Ik probeerde haar vriendelijk op wat dingen te wijzen, ook steeds uit te leggen waarom dit of dat want dan begrijpt ze ook waarom, maar het kwam niet altijd aan. Maar afgelopen vrijdag was de druppel. Paard heeft op dit moment een peesblessure, dus haar been moet 's ochtends en middag en/of avond gekoeld worden en dan een stuk met haar wandelen en de rest van de tijd boxrust. Die blessure is ontstaan toen X reed, daarvan heb ik gezegd van "ok, kan een keer gebeuren, we gaan er gewoon voor zorgen dat het paard goed herstelt".

Afgelopen vrijdag zou X in de ochtend de zorg op zich nemen, dat heeft ze zelf voorgesteld, niks moet maar alle hulp is natuurlijk welkom. Ik ga er echter wel van uit dat als er afgesproken is dat X gaat, X daadwerkelijk ook zou gaan. Maar daar dacht X dus anders over, ze is niet gegaan, en heeft dat ook niet gemeld, het kwam per toeval aan het licht.

Als ze nu langs zou gaan voor een knuffel geven en that's it, dan heb ik er geen erg in, maar in dit geval zit er een medische reden achter en zijn afspraken nog een stuk belangrijker. En iedereen kan zich verslapen of iets (ze heeft dus niet eens uitgelegd waarom ze niet is gegaan), maar dan meldt je dat even zodat ik er alsnog voor kan zorgen dat mijn paard de nodige zorg krijgt.

Het niet melden en dat ik er per toeval achter moest komen was voor mij wel het moment dat mijn vertrouwen in X wegviel, en al helemaal toen ik een reactie kreeg van "ja, was toch maar 1 keertje dat ik niet ben gegaan, saaawwrryyy", dan ben je zo niveau penny-meisje dat het voor mij klaar is.

Ik wilde het nog netjes afsluiten, niet met een smsje uitmaken zeg maar, dus voorgesteld om elkaar bij stal te treffen voor een gesprek. Eerst had ze daar geen tijd voor, dus zondag ochtend pas, en toen ook rustig en heel vriendelijk uitgelegd dat er zonder vertrouwen voor mij geen toekomst is en ik dus graag wil dat ze stopt. Ze gaf aan dat ze het begreep, vroeg alsnog om nog een kans, was wel wat verdrietig maar al met al vond ik dat ik het wel erg netjes had afgehandeld, ben niet boos op haar geworden en ook gewoon de tijd gegeven om afscheid te nemen van mijn paard.

Maar nu kreeg ik van haar moeder een niet al te vriendelijk berichtje of ik de maandelijks bijdragen voor de hele maand even terug wilde storten. Die bijdrage had ik al gehalveerd omdat er op dit moment niet gereden kon worden. Het gaat mij niet om het geld, maar om het principe van en de manier waarop. Als ze nog had gevraagd of ik een derde wilde terugstorten, dan snap ik dat, maar de hele maand terwijl X dus drie weken lang van mijn paard heeft kunnen genieten, zich niet aan afspraken hield en dus als gevold daarvan wordt weggestuurd... ik zou mij doodschamen om mijn kind...

Nu vraag ik mij wel af of X thuis helemaal eerlijk is geweest over waarom ze niet meer mag komen, want dat zou de toon van het berichtje wel kunnen verklaren, en dat idee maakt mij echt misselijk. Ik heb echt nogal wat tijd en energie in X gestopt, niet aangerekend dat zij die blessure heeft veroorzaakt en dan voelt dit echt als stank voor dank.

Ik weet niet wat jullie ervan vinden, is het heel normaal om de hele maand terug te vragen in deze situatie? Hoe hiermee om te gaan? Gewoon laten gaan? (vind ik lastig, zit er echt mee)
Sorry voor het lange verhaal!!

Oehlala
Berichten: 4294
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 09:38

ik zou proberen een netjes berichtje richting moeder terug te sturen en het verder laten voor wat het is. Je bent al heel coulant geweest door de vergoeding te halveren en als zij zich niet aan de afspraken houdt, zijn de consequenties ook voor haar.

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:28

waar bemoeit haar moeder zich mee.. ze is 18..

ik vind ook dat je courant bent geweest. het gaat dus dan om 1 week waarvan ze niet gereden hebt. en je had de prijs al verlaagd..

ik denk ook dat ze niet eerlijk thuis is geweest maar is ook maar een aaname.

RedKiwi

Berichten: 176
Geregistreerd: 23-08-16

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 11:16

Dank NenaC en Plutolover voor de reactie! Fijn om te horen dat het iig niet (helemaal) aan mij ligt en anderen er ook zo over denken!

Ik heb het geld gewoon teruggestort, daar wil ik geen discussie over voeren, is het mij gewoon niet waard. En ga nu een berichtje sturen dat ik het wel wat gek vind, en ook waarom ik X naar huis heb gestuurd. Gewoon kort en netjes, als deze versie thuis al bekend is dan is er niks aan de hand, maar als dat niet zo is, dan ben ik hopelijk niet meer de boeman nu...


Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 18:04

RedKiwi schreef:
Lees al een tijdje mee en had niet gedacht dat ik een eigen verhaal ooit had gepost, maar moet even mijn hart bij jullie luchten, bij voorbaat excuses voor het lange verhaal, zal proberen het kort te houden...

Van het weekend heb ik de bijrijder die bijna 18 is, voor het gemak nu X genoemd, de deur moeten wijzen. Ze liet al een tijdje wat steken vallen, en ik begon me af te vragen of het wel goed ging komen (waren namelijk echt basic dingen die je toch echt hoort te weten als je al een jaar de paardenhouderij opleiding doet). Ik probeerde haar vriendelijk op wat dingen te wijzen, ook steeds uit te leggen waarom dit of dat want dan begrijpt ze ook waarom, maar het kwam niet altijd aan. Maar afgelopen vrijdag was de druppel. Paard heeft op dit moment een peesblessure, dus haar been moet 's ochtends en middag en/of avond gekoeld worden en dan een stuk met haar wandelen en de rest van de tijd boxrust. Die blessure is ontstaan toen X reed, daarvan heb ik gezegd van "ok, kan een keer gebeuren, we gaan er gewoon voor zorgen dat het paard goed herstelt".

Afgelopen vrijdag zou X in de ochtend de zorg op zich nemen, dat heeft ze zelf voorgesteld, niks moet maar alle hulp is natuurlijk welkom. Ik ga er echter wel van uit dat als er afgesproken is dat X gaat, X daadwerkelijk ook zou gaan. Maar daar dacht X dus anders over, ze is niet gegaan, en heeft dat ook niet gemeld, het kwam per toeval aan het licht.

Als ze nu langs zou gaan voor een knuffel geven en that's it, dan heb ik er geen erg in, maar in dit geval zit er een medische reden achter en zijn afspraken nog een stuk belangrijker. En iedereen kan zich verslapen of iets (ze heeft dus niet eens uitgelegd waarom ze niet is gegaan), maar dan meldt je dat even zodat ik er alsnog voor kan zorgen dat mijn paard de nodige zorg krijgt.

Het niet melden en dat ik er per toeval achter moest komen was voor mij wel het moment dat mijn vertrouwen in X wegviel, en al helemaal toen ik een reactie kreeg van "ja, was toch maar 1 keertje dat ik niet ben gegaan, saaawwrryyy", dan ben je zo niveau penny-meisje dat het voor mij klaar is.

Ik wilde het nog netjes afsluiten, niet met een smsje uitmaken zeg maar, dus voorgesteld om elkaar bij stal te treffen voor een gesprek. Eerst had ze daar geen tijd voor, dus zondag ochtend pas, en toen ook rustig en heel vriendelijk uitgelegd dat er zonder vertrouwen voor mij geen toekomst is en ik dus graag wil dat ze stopt. Ze gaf aan dat ze het begreep, vroeg alsnog om nog een kans, was wel wat verdrietig maar al met al vond ik dat ik het wel erg netjes had afgehandeld, ben niet boos op haar geworden en ook gewoon de tijd gegeven om afscheid te nemen van mijn paard.

Maar nu kreeg ik van haar moeder een niet al te vriendelijk berichtje of ik de maandelijks bijdragen voor de hele maand even terug wilde storten. Die bijdrage had ik al gehalveerd omdat er op dit moment niet gereden kon worden. Het gaat mij niet om het geld, maar om het principe van en de manier waarop. Als ze nog had gevraagd of ik een derde wilde terugstorten, dan snap ik dat, maar de hele maand terwijl X dus drie weken lang van mijn paard heeft kunnen genieten, zich niet aan afspraken hield en dus als gevold daarvan wordt weggestuurd... ik zou mij doodschamen om mijn kind...

Nu vraag ik mij wel af of X thuis helemaal eerlijk is geweest over waarom ze niet meer mag komen, want dat zou de toon van het berichtje wel kunnen verklaren, en dat idee maakt mij echt misselijk. Ik heb echt nogal wat tijd en energie in X gestopt, niet aangerekend dat zij die blessure heeft veroorzaakt en dan voelt dit echt als stank voor dank.

Ik weet niet wat jullie ervan vinden, is het heel normaal om de hele maand terug te vragen in deze situatie? Hoe hiermee om te gaan? Gewoon laten gaan? (vind ik lastig, zit er echt mee)
Sorry voor het lange verhaal!!


Ik snap dat je in zo'n situatie graag op je bijrijder wilt vertrouwen.. Dit is zeker geen fijne situatie.

Als het geld je niet interesseert zou ik het terug storten.. Dan ben je klaar met die discussie en kan je door.. ;)

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Lovebirds
Berichten: 71
Geregistreerd: 01-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 22:31

Ik krijg zondag iemand op bezoek,we kletsen nu wat op de app gaat echt super leuk.
22 jaar is ze en uit de buurt.
Die andere van 15 16 jaar echt daar heb ik niks aan,zou me niks verbazen als die van de zomer,weer komen vervelen maar dan is het hun paardje niet meer.
Ze zijn al dik 2 maanden niet meer geweest,enne spullen liggen er nog van hun pff.

RedKiwi

Berichten: 176
Geregistreerd: 23-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 09:46

Gizeppie schreef:
Ik snap dat je in zo'n situatie graag op je bijrijder wilt vertrouwen.. Dit is zeker geen fijne situatie.

Als het geld je niet interesseert zou ik het terug storten.. Dan ben je klaar met die discussie en kan je door.. ;)


Heb het idd teruggestort, ga niet kibbelen om de centen.
Had in een beknopt berichtje wel mijn kant van het gebeuren toegelicht, maar kreeg een sarcastische reactie terug. Tja, als je de fouten van je kind niet wilt zien of je bent net zo asociaal, dan is het zo maar gewoon beter.

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 18:29

Die krijgen vast nog wel vaker de deksel op hun neus. Het paardenwereldje is niet zo groot.

Lovebirds
Berichten: 71
Geregistreerd: 01-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 22:12

Hier iemand gehad,na 10 keer uitleggen snapte ze het nog niet!!!.
Ze zei wat moet ik dan doen?.
Ik zei rijden in ruil voor helpen op stal,en dat is vroeg ze?''
Tja jullie kunnen begrijpen,dat ik daar dus een punt achter heb gezet.
Dat kreeg je haar niet geleerd,iemand van 22 jaar dus.

Ook goed,vandaag alleen weer op stal,en ik werd me toch geirriteerd.
Dat ik dus zei,en voor mij geen verzorgsters meer!!!!.
Dus later op fb,krijg je ineens een bericht,''zo van hee wanneer ga je naar stal.
Met de smoesjes en ik had dit''of dat.
Ik heb niet meer geantwoord,heb er gewoon geen zin meer in.
Ze wilt wel de lusten niet de lasten,vandaar ik nu alleen verder ga.

xRaisin

Berichten: 1748
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 22:59

Lovebirds schreef:
Hier iemand gehad,na 10 keer uitleggen snapte ze het nog niet!!!.
Ze zei wat moet ik dan doen?.
Ik zei rijden in ruil voor helpen op stal,en dat is vroeg ze?''
Tja jullie kunnen begrijpen,dat ik daar dus een punt achter heb gezet.
Dat kreeg je haar niet geleerd,iemand van 22 jaar dus.


Vervelend dat je geen geschikte verzorger hebt kunnen vinden lovebirds. Maar als ik dit stukje lees, begrijp ik dat ze misschien specifiek wilde weten welke klussen haar te wachten stonden?
Ik weet natuurlijk niet wat jullie al besproken hadden, maar ik kan mij de vraag best voorstellen hoor.

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 07:45

Ik krijg die vraag ook heel vaak, maar dan in het kader van het hier stallen en meehelpen met de gezamenlijke verzorging. Men wil weten wat voor werk het is en in kunnen schatten hoeveel tijd het kost en hoe zwaar het is. Dat is logisch. Niet iedereen heeft de tijd of het lichamelijk vermogen, of de zin om naast rijden en voor -en na verzorgen nog een uur intensief meerdere stallen uit te mesten, andere paarden te poetsen, erf aan te vegen etc.

Er zijn genoeg eigenaren die zelf bewust kiezen voor vol pension vanwege tijdgebrek of lichamelijke klachten, dus die zul je ook bij verzorgsters/bijrijders hebben.

Ik liep ook lichamelijk stuk toen ik steeds meer moest uitmesten bij een vorig bijrijdpaard omdat er steeds meer paarden bijkwamen en er steeds meer plekken bij kwamen die schoongehouden moesten worden.

Op zich niet onredelijk, maar in combinatie met thuis ook meerdere paarden verzorgen en uitmesten kreeg ik steeds meer last van mijn lijf door overbelasting en had geen energie meer om te trainen als ik eerst de klusjes deed. Toen ik kwam hoefde ik eerst niets verplicht te doen en ik had aangegeven dat ik rugklachten had.

Thuis vroeg ik ook hulp bij de verzorging bij mijn verzorgsters, maar dat was minder zwaar en voor die meiden het enige "paardenwerk" voor die dag. En vaak samen met iemand anders. Toch waren er meiden voor wie dat ook te zwaar was. Dat kan. Niet iedereen heeft hetzelfde lijf.

RedKiwi

Berichten: 176
Geregistreerd: 23-08-16

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 08:24

Er zitten er soms tussen die nog nooit stalklusjes hebben gedaan Lovebirds, die weten gewoon niet wat er allemaal bij komt kijken. Die komen waarschijnlijk regelrecht van een manege af waar ze alleen rijden en nooit helpen, of bij een pensionstal waarbij je niets hoeft... Ik vind het nogal appart als je niets weet na enkele jaren rijden, lijkt me dat je ook interesse zou moeten tonen in de verzorging, maar ze zijn er zeker!

Daarnaast kan het ook dat ze graag wilde weten wat er precies wordt verwacht zodat ze niet meer/minder doet dan de bedoeling is? Waren de afspraken bij aanvang wel duidelijk voor haar? Ik ken de situatie niet dus kan het niet inschatten... Is het anders een idee om het een keer samen te doen, samen door alle werkzaamheden te lopen? (en misschien heb je dat al lang gedaan)

Isabel_k

Berichten: 4762
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 08:25

Ik ben een stille meelezer sinds ik een eigen paardje heb en ik zit een beetje te twijfelen. Ik heb altijd samen met mijn moeder een fjord gehad, deze deden we met zijn drieen en heeft dan ook nooit een verzorgster gehad.

Inmiddels heb ik ook een arabier erbij. En nu ik weer meer werk, merk ik dat het voor mij steeds lastiger aan het worden is om twee paarden te doen. Ik heb een leuke verzorgster die hem een keer per week even pakt, maar zij heeft momenteel een hernia en kan ook niks. Nu zit ik er over na te denken om nog iemand te zoeken die mijn ruin 1x per week pakt. Dan doen twee mensen hem 1x pw en ik doe hem dan de andere vijf dagen. Maar kan ik dit maken naar zowel mijn hypersensitieve paard als mijn huidige verzorgster? En: kan ik ook gewoon tijdelijk iemand zoeken? Dat zou het allerbeste voor mij zijn.

Op mijn ruin kan niet gereden worden. Dat komt er ook nog bij :D

IG: @arabierjoep

cobiie

Berichten: 7278
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 08:39

Lovebirds, helpen op stal is een ruim begrip. Geen idee of je in het begin van het gesprek alles in duidelijke taken omschreven hebt.
Indien je toch nog voor een andere bijrijder gaat kan je ook een lijstje maken met iedere keer doe je 1,2,3 en eens in de zoveel tijd zijn klussen a,b,c ook van toepassing (zoals bijv. helpen met hooi van het land halen, tuig invetten ed).

[o]

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 08:51

Ik doe ook alleen en dat bevalt me super. Heb nu lief stalgenootje wat me eens helpt en ik haar ook natuurlijk

Hier hoeven ze niks te doen. Was alleen dan 2 dagen de ma en dinsdag, z’n voer geven ivm suplimenten en dan mochten ze 1 van de 2 dagen rijden. Kwam regelmatig voor dat ik geen tijd had en dat ze hem dus extra mochten doen.

Enige wat ik vroeg was on de 3-4 weken een lesje op eigen kosten.. zelf dat was te veel..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 4 bezoekers