[VOLG] De belevenissen van Mirthe en Miel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Re: De belevenissen van Mirthe en Vinky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-18 17:28

Ja zal het proberen! :D

MT’s Vicky BG♥


MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Re: De belevenissen van Mirthe en Vinky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-18 19:33

Afbeelding

Beetje slechte foto, maar het halster past! Voor het mooie had hij ietsje kleiner gemogen maar het past prima :D

MT’s Vicky BG♥

WietskeK

Berichten: 390
Geregistreerd: 08-05-17

Re: De belevenissen van Mirthe en Vinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 10:04

Super mooi! Let je er wel op dat er niet te veel druk op te neus komt omdat het halster een beetje laag hangt? :D

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: De belevenissen van Mirthe en Vinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 10:05

Leuk halster zeg! super lief dat je al iets koopt voor je nieuwe bijrijd paardje

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-18 13:26

WietskeK schreef:
Super mooi! Let je er wel op dat er niet te veel druk op te neus komt omdat het halster een beetje laag hangt? :D


Uiteraard! Ik heb ook nog een ander halster (die had ik al en is ook maat Cob) maar die valt ietsje kleiner dus die kan ik ook altijd nog om doen :)

MT’s Vicky BG♥

anjali
Berichten: 15037
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 16:18

WietskeK schreef:
Super mooi! Let je er wel op dat er niet te veel druk op te neus komt omdat het halster een beetje laag hangt? :D

Zo laag hangt het toch niet? En er zit ook nog een heel dik bontje onder.Hier kan hij haast geen last van krijgen lijkt me zo.

liliekska

Berichten: 4188
Geregistreerd: 07-03-12
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 16:48

anjali schreef:
WietskeK schreef:
Super mooi! Let je er wel op dat er niet te veel druk op te neus komt omdat het halster een beetje laag hangt? :D

Zo laag hangt het toch niet? En er zit ook nog een heel dik bontje onder.Hier kan hij haast geen last van krijgen lijkt me zo.

Een bontje haalt de druk niet perse weg? Druk en zachtheid hebben niks met elkaar te maken.

Faith can move mountains

anjali
Berichten: 15037
Geregistreerd: 25-07-15

Re: De belevenissen van Mirthe en Vinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 17:28

Ik vind het juist niet fijn als de neusriem van een halster te hoog zit,omdat het dan tegen de jukbeenderen aankomt. Volgens mij zit dit wel goed,maar dat is vanaf een foto toch niet goed te beoordelen.

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-18 20:53

Hoii allemaal! Even een update :D Volgende week heb ik dus herfstvakantie en dan ga ik even langs Vinky om haar lekker te poetsen :j En ik heb ook een berichtje gekregen van het meisje dat samen met mij gaat verzorgen, en ze zei dat als alles meezit ik in november kan beginnen! *\o/* Dus ik ben echt super benieuwd!!

MT’s Vicky BG♥


WietskeK

Berichten: 390
Geregistreerd: 08-05-17

Re: De belevenissen van Mirthe en Vinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 09:16

Super leuk!!! *\o/*

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-18 11:46

Heeii allemaal! Vandaag ben ik dus ff naar Vinky geweest om haar te poetsen :) Ze was in het begin nogal onrustig, toen heb ik veel tegen dr gepraat en dr geaaid en al snel begon ze weer te ontspannen. Ze vind het nogal lastig om dr evenwicht te bewaren met hoeven krabben dus daar heb ik ook even mee geoefend. Dat deed ze echt super braaf! :o Ze had alleen nog wat moeite met rechts achter maar ook dat gaat steeds beter. Ik heb haar daarna weer lekker terug gezet want op het eind was ze een beetje ongeduldig, ze wou weer lekker naar de wei :P

Dan nog even verder wat nogal belangrijk nieuws wat eigenlijk wat minder is :\ En ik zal maar meteen even met de deur in huis vallen het nieuws is namelijk dat de stal over een aantal jaar weg moet :( Het stuk grond waar de stal staat is namelijk van de gemeente en over een aantal jaar word daar een nieuwe wijk gebouwd. Het duurt gelukkig nog wel zo’n 5 jaar maar dat maakt het natuurlijk niet minder erg. De eigenaar is wel nu al opzoek naar een ander plekje dus ik hoop dat hij wat vind _/-\o_ Ik maak me er niet al te druk over, het duurt nog 5 jaar en wie weet wat er dan allemaal in Mn leven speelt. :? Voor nu denk ik er dus niet te veel overna dat is wel iets voor dan. Nu vooral lekker met Vinky bezig zijn :o

MT’s Vicky BG♥

WietskeK

Berichten: 390
Geregistreerd: 08-05-17

Re: De belevenissen van Mirthe en Vinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 18:18

Goed bezig!!
Wat jammer zeg, de gemeente neemt de laatste tijd alles in....

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Re: De belevenissen van Mirthe en Vinky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-18 19:18

Maar echt! Ons hele dorp word letterlijk volgebouwd :n Ze verwachten met de wijk te beginnen in 2020 dus dat is al heel snel maar het deel waar de stal staat beginnen ze pas veel later mee, de wijk moet helemaal klaar zijn in 2030 :roll:

MT’s Vicky BG♥

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-18 20:32

Heyyy ik heb nog even gevraagd of het topic gewijzigd kan worden naar: [VOLG] De belevenissen van Mirthe en Vinky

Dus het kan zijn dat de naam weer gewijzigd word als het verzoek word geaccepteerd :D

Edit:
Gewijzigd :D Wat een snelle service ook van die moderators! _/-\o_

MT’s Vicky BG♥

Lous

Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [VOLG] De belevenissen van Mirthe en Vinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 20:41

Aangezien dit topic op verzoek van TS een volgtopic is geworden, heb ik hierbij dit topic naar PP verplaatst. :)

NIET banketstaaf,MAAR POETSEN!!

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Re: [VOLG] De belevenissen van Mirthe en Vinky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-18 23:26

Heyy allemaal, vandaag nogal een gekke update waarvan ik niet had verwacht dat ik hem zou schrijven :n Mijn moeder had vandaag gebeld wanneer we langs konden komen, toen ineens werd verteld dat ik Vinky niet meer kon verzorgen |( Waarom enzo maakt niet zo heel veel uit. We zijn er vandaag nog langs geweest maar dat ik Vinky ga verzorgen zit er in ieder geval niet meer in :n Ik vind het uiteraard heeeeel jammer, maar mijn moeder en vriendin zeiden dat ik er maar beter niet al te lang over kon piekeren.

Maar ik heb gelukkig wel 2 andere pony’s aangeboden gekregen! Als aller eerst een 22 jarige C- pony (denk ik). Het is best wel een makkelijke pony maar kan wel meer dan een manege pony. En ten 2e een 5/6 jarig paard. Dat is dus wel een verschilletje := Ik ga nu woensdag een proefritje maken op de C- pony en eerst even kijken hoe dat gaat. Mocht dat nou toch te makkelijk zijn of ben ik te groot voor die pony, hebben we dus nog het paard :) Ik vind het dus wel jammer hoe het is gegaan maar ik mag allang blij zij dat ik nog 2 andere pony’s aangeboden heb gekregen. Ik ben dus heel benieuwd naar de c- pony en ik laat jullie er snel meer over weten :o

MT’s Vicky BG♥

WietskeK

Berichten: 390
Geregistreerd: 08-05-17

Re: [VOLG] De belevenissen van Mirthe en Vinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 18:37

Wat jammer zeg! Wel leuk dat je die 2 aangeboden hebt gekregen, klinkt al leuk!!

anjali
Berichten: 15037
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 18:37

MirtheT schreef:
Heyy allemaal, vandaag nogal een gekke update waarvan ik niet had verwacht dat ik hem zou schrijven :n Mijn moeder had vandaag gebeld wanneer we langs konden komen, toen ineens werd verteld dat ik Vinky niet meer kon verzorgen |( Waarom enzo maakt niet zo heel veel uit. We zijn er vandaag nog langs geweest maar dat ik Vinky ga verzorgen zit er in ieder geval niet meer in :n Ik vind het uiteraard heeeeel jammer, maar mijn moeder en vriendin zeiden dat ik er maar beter niet al te lang over kon piekeren.

Maar ik heb gelukkig wel 2 andere pony’s aangeboden gekregen! Als aller eerst een 22 jarige C- pony (denk ik). Het is best wel een makkelijke pony maar kan wel meer dan een manege pony. En ten 2e een 5/6 jarig paard. Dat is dus wel een verschilletje := Ik ga nu woensdag een proefritje maken op de C- pony en eerst even kijken hoe dat gaat. Mocht dat nou toch te makkelijk zijn of ben ik te groot voor die pony, hebben we dus nog het paard :) Ik vind het dus wel jammer hoe het is gegaan maar ik mag allang blij zij dat ik nog 2 andere pony’s aangeboden heb gekregen. Ik ben dus heel benieuwd naar de c- pony en ik laat jullie er snel meer over weten :o

Eerlijk gezegd denk ik dat dit ook veel beter voor je is. Want Vinky is pas 2 jaar en wordt toch al bereden. Dat hoort niet. Ik heb er eerder niets van gezegd omdat jij er niets aan kon doen.Maar nu heb je dus aanbiedingen van 2 volwassen paarden. Dan kun je dus zonder gewetensbezwaren er ook mee gaan rijden,als dat mag van de eigenaren.Veel succes,en ik volg je belevenissen graag!

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Re: [VOLG] De belevenissen van Mirthe en Vinky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-18 20:42

Afbeelding
Afbeelding

Hooiii allemaal mag ik jullie voorstellen aan.... Miel *\o/* Dit is dus mijn nieuwe verzorgpony Miel! Miel is een 22 jarige ruin :D Hij is dus al wel aan de wat oudere kant maar hij heeft nog super veel energie! Miel heeft weleens wat B wedstrijdjes gelopen maar niet echt meer dan dat :) Hij is echt super lief en braaf en schrikt eigenlijk nooit☺️ Ik hoop vooral heel erg veel te leren van Miel :o De foto is van het rijden vandaag. Het rijden ging echt best wel goed! We moesten wel heel erg aan elkaar wennen, maar ondanks dat liep hij al heel wat stukjes netjes aan de teugel +:)+ We hebben niet heel lang gereden, gewoon alleen even om te kijken of het een beetje klikte :) Ik ga niet elke dag naar Miel maar 2, uiteindelijk 3 keer in de week :D (Voorlopig nog even 2 keer vanwege de springles op de manege) Ik ben heel erg benieuwd naar hoe het zal gaan maar ik denk dat het helemaal goed gaat komen!

Ik twijfel alleen over de naam van het topic... Zou ik het zo laten of gewoon veranderen naar: “de belevenissen van Mirthe en haar verzorgpony’s” Dan kan ik het gewoon houden voor elke verzorgpony :P

MT’s Vicky BG♥

anjali
Berichten: 15037
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [VOLG] De belevenissen van Mirthe en Vinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 13:48

Dan verander je gewoon de naam. I.p.v. Vinky wordt het dan Miel. Dit lijkt me een heel lieve pony.

WietskeK

Berichten: 390
Geregistreerd: 08-05-17

Re: [VOLG] De belevenissen van Mirthe en Vinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 16:25

Super leuk! Je past er ook nog mooi op :j Veel plezier!!

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Re: [VOLG] De belevenissen van Mirthe en Vinky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-18 20:48

Hooii, vandaag had ik les op Miel *\o/* Misschien wel wat snel maar Miel is gewoon zo braaf! Dus voor hem geen probleem :D De les ging echt super!! Echt een hele fijne instructrice en het rijden ging veeeel beter als gister :j Dus dat was echt super! Zondag ga ik weer naar Miel en dan ga ik voor mezelf rijden :o

MT’s Vicky BG♥

WietskeK

Berichten: 390
Geregistreerd: 08-05-17

Re: [VOLG] De belevenissen van Mirthe en Miel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 11:57

Super leuk zeg! Heel veel plezier met elkaar!!

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-18 20:30

Mijn vriendin is vandaag foto’s wezen maken! *\o/* Hier alvast een klein voorproefje :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MT’s Vicky BG♥

senna21

Berichten: 11814
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 20:36

Leuk zeg. Je zit netjes (wel voor je uit kijken :P .)
Ik verwacht dat je met deze pony veel plezier zult hebben en veel kunt leren.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boeflover, Cjuan, JudithO, marit34, SentiBot, spookyskippy, Vagabondo en 115 bezoekers