Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 15:21

Gizeppie schreef:
Deni11 schreef:
Een vriendin van mij heeft sinds kort een nieuw verzorgpaard waar ze 2-3x in de week heen gaat en €50 pm voor betaalt, maar aangezien t een jong/nieuw beestje is mag ze pas over een half jaar rijden. Wat vinden jullie daarvan? Nu een half jaar echt daadwerkelijk de eigenaar helpen met verzorgen en dingen opstal én betalen? Voordat ze over half jaar mag rijden?


Ik had dat zelf niet gedaan..


Ik ook niet. Genoeg redenen die anderen al genoemd hebben ;)


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 18:21

...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-22 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 18:24

[***] schreef:
In [plaats] helaas ook weinig tot niets te vinden :( zou zo graag regelmatig lekker knuffelen en bezig zijn, nieuwe dingen leren


Zeker wel :) Goed zoeken :) Wij hebben nog een paardje staan in Twekkelo. Kijk maar bij mijn advertenties.
Laatst bijgewerkt door Melissa0304 op 02-02-22 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek plaatsnaam eruit gehaald

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 18:39

...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-22 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 18:39

...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-22 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

bosox
Berichten: 123
Geregistreerd: 22-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 18:41

Ik meld me ook bij dit topic... als iemand nog tips heeft om een paardje te vinden, graag! Ik zoek een PAARD (ik ben te groot voor pony's) waar ik zowel dressuurmatig als met het springen mee aan de slag kan. Helaas in mijn omgeving heel lastig te vinden. Ik heb advertenties geplaatst op marktplaats en facebook, en heb in mijn omgeving rondgevraagd..

https://www.marktplaats.nl/wijzigAdvert ... mympSeller

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 20:00

bosox schreef:
Ik meld me ook bij dit topic... als iemand nog tips heeft om een paardje te vinden, graag! Ik zoek een PAARD (ik ben te groot voor pony's) waar ik zowel dressuurmatig als met het springen mee aan de slag kan. Helaas in mijn omgeving heel lastig te vinden. Ik heb advertenties geplaatst op marktplaats en facebook, en heb in mijn omgeving rondgevraagd..

https://www.marktplaats.nl/wijzigAdvert ... mympSeller


Nette advertentie :) Zou nog even erbij zetten hoeveel dagen je zou kunnen en de zin 'en daarom is het een must dat ik kan rijden' klinkt nogal bot, ik zou hem zelf even anders verwoorden. Maar dat is misschien meer persoonlijke voorkeur. Nog een klein tipje: ik zou niet je telefoonnummer erbij zetten, beter een emailadres of gewoon via marktplaats zelf laten reageren. Hoeft niet, kan wel. Verder goede advertentie, succes met je zoektocht! :)

...
Ik ben gerpiegorp

bosox
Berichten: 123
Geregistreerd: 22-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 20:48

gerpiegorp schreef:
bosox schreef:
Ik meld me ook bij dit topic... als iemand nog tips heeft om een paardje te vinden, graag! Ik zoek een PAARD (ik ben te groot voor pony's) waar ik zowel dressuurmatig als met het springen mee aan de slag kan. Helaas in mijn omgeving heel lastig te vinden. Ik heb advertenties geplaatst op marktplaats en facebook, en heb in mijn omgeving rondgevraagd..

https://www.marktplaats.nl/wijzigAdvert ... mympSeller


Nette advertentie :) Zou nog even erbij zetten hoeveel dagen je zou kunnen en de zin 'en daarom is het een must dat ik kan rijden' klinkt nogal bot, ik zou hem zelf even anders verwoorden. Maar dat is misschien meer persoonlijke voorkeur. Nog een klein tipje: ik zou niet je telefoonnummer erbij zetten, beter een emailadres of gewoon via marktplaats zelf laten reageren. Hoeft niet, kan wel. Verder goede advertentie, succes met je zoektocht! :)


Thanks voor je reactie, ik ga het aanpassen!

annika210701
Berichten: 4
Geregistreerd: 01-10-18

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 13:12


Questquedit

Berichten: 1163
Geregistreerd: 20-03-13

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 13:17

Hoi allen, misschien hebben jullie nog tips voor mij.
Ik ben onlangs gestopt met mijn bijrijdpaard omdat in er meer frustratie dan plezier uithaalde. Nu wil ik wel blijven rijden, maar goh, wat is het moeilijk om iets te vinden. Ik zoek iets wat ik dressuurmatig kan rijden maar het lijkt alsof iedereen al wat heeft hier :(

:D

Tlimmen
Berichten: 24
Geregistreerd: 15-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 16:13

Hallo ik ben Tanja en ik ben opzoek naar een verzorg/bijrijdpaard/pony. Ik kijk dagelijks op marktplaats en facebook maar ik kan helaas niks vinden bij mij in de buurt. :( Heeft een van jullie tips hoe ik het beste kan zoeken of kennen jullie misschien nog mensen die een bijrijdster nodig hebben?

Marocje
Berichten: 5590
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 16:17

Zelf een advertentie plaatsen en viavia vragen.

Tlimmen
Berichten: 24
Geregistreerd: 15-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 16:18

_Cassidy schreef:
Hoi allen, misschien hebben jullie nog tips voor mij.
Ik ben onlangs gestopt met mijn bijrijdpaard omdat in er meer frustratie dan plezier uithaalde. Nu wil ik wel blijven rijden, maar goh, wat is het moeilijk om iets te vinden. Ik zoek iets wat ik dressuurmatig kan rijden maar het lijkt alsof iedereen al wat heeft hier :(

Ik ook niet het is gewoon lastig omdat veel mensen eerst via via gaan kijken en als laatste pas een advertentie zetten.

Tlimmen
Berichten: 24
Geregistreerd: 15-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 16:20

Marocje schreef:
Zelf een advertentie plaatsen en viavia vragen.

Ik ken niemand met een paardje. Ik ben de enige in mijn familie/vrienden groep die iets met paarden doet. Ik heb voorheen wel een advertentie geplaatst maar ik vind het altijd nog wel een beetje eng/gevaarlijk. Maar wel heel erg bedankt voor je meedenken!! <3

LoveBodin

Berichten: 4340
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 18:17

Maar je hebt zelf toch een verzorgpaard gehad al? Heb je daar niemand leren kenneN?

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

ApoCowlypsee
Berichten: 127
Geregistreerd: 17-10-18

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 16:28

Ik heb nu toch een klein vraagje. Gezien ik me erg afvraag of mijn situatie een afknapper zou zijn of dat ik wellicht toch een kans zou maken bij sommige mensen.

Ik kan wegens werk en school maar 2x per week met paarden bezig zijn. 1x per week wil ik voor nu houden voor manegelessen, omdat ik inzie dat ik nog veel te leren heb. Wellicht dat ik later deze lessen opzeg om meer tijd te besteden aan eventueel verzorgpaard, maar de eerste maanden in ieder geval niet.
Ik ben dus een manegeruiter met welgeteld max 2 maanden ervaring met een bijrijdpaard. (Deze verhuisde naar een ander plekje, dus vandaar dat ik er snel mee moest stoppen) Ik snap het stereotype van manegeruiters en zal gewoon bereid zijn om te luisteren naar wat de eigenaar wil en evt lessen nemen met diens eigen instructrice en het paard zelf.
Verder ga ik naar een universiteit verder weg dus dikke kans dat ik over 1,5 jaar er mee moet stoppen.. (Ik realiseer me dat dat ook voor mij zwaar kan zijn, maar daar heb ik me op voorbereid)

Maar ik vraag me dus af of het zijn van een manegeruiter, het maar 1x kunnen per week (en pas later wellicht 2x), en dat ik dus al van tevoren weet dat ik waarschijnlijk moet stoppen binnen 2 jaar, echt heel nadelig zal worden of dat er mensen toch zo'n situatie een kans zouden geven.
Dus wat denken jullie.. Proberen of niet?

Selina

Berichten: 14218
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 16:34

Als je meer wil leren kun je toch ook 1x per week gaan lessen met je bijrijdpaard ipv lessen op de manege? Dat helpt jullie ook een combinatie te vormen.
Ben verder geen eigenaar hoor, maar als idee.

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

ApoCowlypsee
Berichten: 127
Geregistreerd: 17-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 16:44

Selina schreef:
Als je meer wil leren kun je toch ook 1x per week gaan lessen met je bijrijdpaard ipv lessen op de manege? Dat helpt jullie ook een combinatie te vormen.
Ben verder geen eigenaar hoor, maar als idee.


Kan ik zeker gaan doen, maar om meteen al mijn manegelessen af te zeggen in de hoop dat ik een beetje een klik heb met dat paard wordt m denk ik niet. Als ik er dan toch geen klik mee heb dan kan ik tussendoor niks bijleren. Mocht ik na een tijdje nog steeds een klik hebben (geen band oid, gewoon een klik) dan is het zeker een idee om te lessen met bijrijdpaard ipv manegelessen! Maar de eerste weken zou ik dat dus nog niet aandurven om de lessen af te zeggen, eerlijk :)
En vooral als er geen mogelijkheid is tot regelmatig les (wegens stalregels, oid) met het bijrijdpaard, dan wil ik dus wel 1x per week overhouden voor manegelessen, en zou ik dus maar 1x per week bijrijdpaard kunnen doen... Ik vind het namelijk wel belangrijk mijzelf een beetje te blijven ontwikkelen.

Marocje
Berichten: 5590
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 17:31

Voor mij zou dat geen afknapper zijn. Wellicht als je eindelijk een match hebt en daar een aantal weken/maanden komt, je juist graag verder wil leren op betreffende paard. Dan heb je nog tijd zat om alsnog de manege op te zeggen. Zou dat inderdaad niet bij voorbaat al doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 10:07

ApoCowlypsee schreef:
Ik heb nu toch een klein vraagje. Gezien ik me erg afvraag of mijn situatie een afknapper zou zijn of dat ik wellicht toch een kans zou maken bij sommige mensen.

Ik kan wegens werk en school maar 2x per week met paarden bezig zijn. 1x per week wil ik voor nu houden voor manegelessen, omdat ik inzie dat ik nog veel te leren heb. Wellicht dat ik later deze lessen opzeg om meer tijd te besteden aan eventueel verzorgpaard, maar de eerste maanden in ieder geval niet.
Ik ben dus een manegeruiter met welgeteld max 2 maanden ervaring met een bijrijdpaard. (Deze verhuisde naar een ander plekje, dus vandaar dat ik er snel mee moest stoppen) Ik snap het stereotype van manegeruiters en zal gewoon bereid zijn om te luisteren naar wat de eigenaar wil en evt lessen nemen met diens eigen instructrice en het paard zelf.
Verder ga ik naar een universiteit verder weg dus dikke kans dat ik over 1,5 jaar er mee moet stoppen.. (Ik realiseer me dat dat ook voor mij zwaar kan zijn, maar daar heb ik me op voorbereid)

Maar ik vraag me dus af of het zijn van een manegeruiter, het maar 1x kunnen per week (en pas later wellicht 2x), en dat ik dus al van tevoren weet dat ik waarschijnlijk moet stoppen binnen 2 jaar, echt heel nadelig zal worden of dat er mensen toch zo'n situatie een kans zouden geven.
Dus wat denken jullie.. Proberen of niet?


Het 1x per week zou voor mij een afknapper zijn, daar heb ik niet zoveel aan.
De rest niet, ik denk alleen dat er weinig zijn die iemand voor maar 1 dag zoeken, daar moet je wel echt geluk mee hebben :)

En betreft je lessen afzeggen, het is toch niet zo dat als je even niet komt je gelijk nooit meer welkom bent? :+
Ik persoonlijk, toen ik nog bijrijder was, heb dat "risico" wel genomen en ben gaan lessen met mijn toen nieuwe bijrijdpaard. Mocht dat toen niet bevallen (deed het wel overigens) kon ik altijd nog terug :)
IMO leer je op de manege ook wel iets anders rijden, je leert rijden en meestal niet zo zeer een paard trainen. Zelf zou ik dat dus niet willen. Iemand die recht van de manege afkomt? Prima! Maar iemand die daar nog lest (wat meestal niet aansluit bij hoe ik rij) wil ik zelf niet op mijn paard. Puur omdat de manier van rijden absoluut niet overeen komt :)

LoveBodin

Berichten: 4340
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 11:29

Ik zou het niet erg vinden als iemand aangeeft nog tijdelijk op de manege te willen. Rijden. Je kan dan bvb een proefmaand afspreken, waarin je wel op de manege blijft rijden. Klikt het? Dan kan je les gaan volgen met je vz paard en stoppen bij de manege.

Een keer in de week als standaard zou ik ook wat weinig vinden, zeker omdat ik als eis heb dat je les moet nemen met het paard, en dan van een instructeur die weet hoe ik rijd. Dat is het duidelijkst voor het paard.

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

cobiie

Berichten: 7278
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:23

1 keer in de week vind ik ook te weinig, daarnaast zou ik geen moeite hebben met iemand die de kwartaalkaart op de manege afmaakt. Maar iemand die ervoor kiest dat hij/zij liever op de manege blijft lessen dan op zijn/haar bijrijdpaard vind ik weinig inzet tonen in het bijrijdpaard.

Dat je mogelijk over 2 jaar gaat studeren zou geen issue voor mij zijn, niemand weet wat de toekomst brengt.

[o]

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 16:13

ApoCowlypsee schreef:
Ik heb nu toch een klein vraagje. Gezien ik me erg afvraag of mijn situatie een afknapper zou zijn of dat ik wellicht toch een kans zou maken bij sommige mensen.

Ik kan wegens werk en school maar 2x per week met paarden bezig zijn. 1x per week wil ik voor nu houden voor manegelessen, omdat ik inzie dat ik nog veel te leren heb. Wellicht dat ik later deze lessen opzeg om meer tijd te besteden aan eventueel verzorgpaard, maar de eerste maanden in ieder geval niet.
Ik ben dus een manegeruiter met welgeteld max 2 maanden ervaring met een bijrijdpaard. (Deze verhuisde naar een ander plekje, dus vandaar dat ik er snel mee moest stoppen) Ik snap het stereotype van manegeruiters en zal gewoon bereid zijn om te luisteren naar wat de eigenaar wil en evt lessen nemen met diens eigen instructrice en het paard zelf.
Verder ga ik naar een universiteit verder weg dus dikke kans dat ik over 1,5 jaar er mee moet stoppen.. (Ik realiseer me dat dat ook voor mij zwaar kan zijn, maar daar heb ik me op voorbereid)

Maar ik vraag me dus af of het zijn van een manegeruiter, het maar 1x kunnen per week (en pas later wellicht 2x), en dat ik dus al van tevoren weet dat ik waarschijnlijk moet stoppen binnen 2 jaar, echt heel nadelig zal worden of dat er mensen toch zo'n situatie een kans zouden geven.
Dus wat denken jullie.. Proberen of niet?


Een optie zou zijn met het bijrijdpaard lessen op de manege? 2 keer per week is denk ik vaak wel haalbaar.. Toen ik zelf nog bijrijder was leerde ik veel meer van de lessen op mn bijrijpaard.. Ik les zelf nu ook met mijn eigen paard elke week..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 16:15

ApoCowlypsee schreef:
Ik heb nu toch een klein vraagje. Gezien ik me erg afvraag of mijn situatie een afknapper zou zijn of dat ik wellicht toch een kans zou maken bij sommige mensen.

Ik kan wegens werk en school maar 2x per week met paarden bezig zijn. 1x per week wil ik voor nu houden voor manegelessen, omdat ik inzie dat ik nog veel te leren heb. Wellicht dat ik later deze lessen opzeg om meer tijd te besteden aan eventueel verzorgpaard, maar de eerste maanden in ieder geval niet.
Ik ben dus een manegeruiter met welgeteld max 2 maanden ervaring met een bijrijdpaard. (Deze verhuisde naar een ander plekje, dus vandaar dat ik er snel mee moest stoppen) Ik snap het stereotype van manegeruiters en zal gewoon bereid zijn om te luisteren naar wat de eigenaar wil en evt lessen nemen met diens eigen instructrice en het paard zelf.
Verder ga ik naar een universiteit verder weg dus dikke kans dat ik over 1,5 jaar er mee moet stoppen.. (Ik realiseer me dat dat ook voor mij zwaar kan zijn, maar daar heb ik me op voorbereid)

Maar ik vraag me dus af of het zijn van een manegeruiter, het maar 1x kunnen per week (en pas later wellicht 2x), en dat ik dus al van tevoren weet dat ik waarschijnlijk moet stoppen binnen 2 jaar, echt heel nadelig zal worden of dat er mensen toch zo'n situatie een kans zouden geven.
Dus wat denken jullie.. Proberen of niet?


Ik zou trouwens geen bijrijder nemen voor 1 keer in de week.. Dan kan ik het paard net zo goed een dagje vrij geven.. ;) Dat zou ik wel een afknapper vinden persoonlijk..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3


ApoCowlypsee
Berichten: 127
Geregistreerd: 17-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 20:07

Ik heb nu toch maar een berichtje gedaan, maar dan specifiek mensen gezocht die ook 1 à 2 keer in de week zochten. Ik denk dat dat nog best een mooie oplossing is voor mijn probleem. Specifiek mensen zoeken die ook maar 1 a 2 keer willen, haha. Zijn er inderdaad niet zoveel, maar toch best wat advertenties 'in de buurt' die aangaven dat te zoeken (In de buurt betekend vaak rond een straal van 10km, wat uiteraard nog best wat fietsen kan zijn in slecht weer. Maar dat heb ik er nog wel voor over. Eerder zijn gewoon te weinig weilandjes voor paarden te vinden). Ik hoop dat ik dan een beetje iemand vind die dat juist fijn vind! Ik snap het wel als andere dat wel zouden vinden want met eens per week kom je niet geweldig ver, zeker niet als je eigenlijk iemand voor 3 dagen nodig hebt. Dan kun je beter 1 aannemen voor 3 dagen dan 3 voor ieder 1 dag. Maar voor mij is dat met werk en school niet haalbaar. Toch kriebelt het gewoon zo erg :') En heb ik ook gewoon behoefte aan een paardje waar ik vast op kan rijden, mee kan tuttelen als paard dat leuk vind, en waar ik een klik mee heb. (En niet op verschillende paarden waar ik 9/10x niks mee heb en ook niet echt die klik kan opbouwen)

Een kwartaalkaart heb ik niet dus die zal ik ook niet afmaken. Het spreekt voor zich dat ik op een gegeven moment meer tijd zal besteden aan een bijrijdpaard, en ik wil heel graag lessen met dat bijrijdpaard! Maar mocht het gewoon niet klikken wil ik toch die buffer hebben om nog lessen te behouden via een manege de eerste tijd. Ik denk dat ik dat een beetje scheef verwoord heb, haha. Maar ik mag sowieso van mijn ouders niet én manegelessen rijden én bijrijdpaard hebben. (Die hebben sowieso liever dat ik een bijrijdpaard neem, al heeft dat volgens mij vooral te maken met het feit dat ze me dan niet meer wekelijks hoeven te brengen, haha) Ik wil die lessen via de manege alleen in het begin houden. Niet langer dan een half jaar, het liefste! Tenzij er écht geen mogelijkheid tot lessen is met het bijrijdpaard, want ik wil sowieso les houden. Het liefst met bijrijdpaard, maar als dat niet mogelijk is helaas toch via een manege. Ik vraag me vooral af of het een afknapper is als ik niet meteen die lessen afzeg, en niet bijv meteen terwijl een halve maand om is, maar na 1.5, 2 of 3 maanden. Dus wanneer het voor beide kanten zeker is dat alles goed voelt. Ik zou ook meteen kunnen stoppen en later weer terugkomen, maar dit voelt voor mij erg onstuimig aan. Zeker gezien ik over een half jaar eigenlijk sowieso al wilde stoppen. (Hier heb ik mijn eigen redenen voor)

Bedankt voor alle behulpzame reacties trouwens! Ik neem het zeker mee, en probeer ook oplossingen te vinden voor de afknappunten! :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker