Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 14:45

Ik heb als bijrijder van Eternity de eerste 4 weken les gehad. Dat geeft wat houvast en dan is er toch nog iets van controle. Ik vind het overigens heel erg meevallen, meestal als ze gaat spoken is 'let op' of 'nee' al genoeg om haar weer bij de les te krijgen. Vaak komt het ook op een moment dat ik even niet zo duidelijk ben, of niets van haar vraag en haar een beetje laat aanklooien. Dat is ook nog wat onzekerheid van haar kant natuurlijk. Het is nog een beetje wennen.

Maar je zou bijvoorbeeld de bijrijder eerst een aantal lessen kunnen laten nemen. Dan krijg je gelijk een goed beeld.


Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 15:13

Klopt inderdaad, een fijne stal doet gelukkig heel veel :D
Maar, wat ik tegen jou al gezegd had, ik zet het in de advertentie liever iets erger neer dan dat ik er te luchtig over doe. Want dat gedrag kan ze zeker vertonen, na 5 jaar samen nog steeds, maar gelukkig echt minimaal :D
(Ik heb nog meerdere foto's waar we samen door de bak vliegen :roll: )

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 18:50

K weet niet..
Ging prima, idee staat me aan, vlak bij huis en lol met je knol staat voorop.

Maar er komen er nog een aantal tussen nu en Zondag

En reken erop dat daar zeker mensen tussen zitten met meer ervaring als ik... (ik heb immers geen wedstrijdervaring/niveau waar ik wel bereid ben om op eigen kosten lessen te volgen. Graag zelfs )

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 20:38

Mag ik hier om advies vragen?

Sinds gisteren ben ik paard loos en ik weet even niet hoe ik nu verder moet. Een paard/pony bijrijden is natuurlijk 1 van de opties

Nu wil ik graag ECHT leren rijden. D.w.z lichte hulpen en correct nagefelijk. Ik ben dus op zoek naar een ouder diertje waar de koppen op zitten zodat ik kan voelen hoe het moet.

We hebben het hier niet over een ZZ paard, maar 1tje die een L proef ook met een mindere ruiter kan afleggen zeg maar.

Ook zou het fijn zijn als het paard/pony kan springen.

Nu ben ik bereid om 1pw prive les te nemen (eigen kosten uiteraard) + een mooie financiële bijdrage. Hangt allemaal een beetje af aan het paard zelf en faciliteiten aanwezig - maar ik dacht aan 125-200 euro voor 3 dagen in de week. Regio Tilburg

Klinkt dit goed? Te veel, te weinig?

Zelf ben ik 28, 59KG, 158cm (pas dus ook op ponies), Auto, en een vaste baan. Heb een paard gehad dus ik weet hoeveel tijd er komt in te zitten. Ben eerlijk naar het paard toe en sta open voor kritiek.

0000
Berichten: 5471
Geregistreerd: 04-06-10

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 20:42

Lijkt mij heel realistisch (en wat jammer dat je niet dichterbij woont haha). Ik weet niet hoeveel ervaring je precies hebt, eventueel zou je een paard met iets minder ervaring ook in overweging kunnen nemen als je fijne begeleiding hebt. Dan breid je je zoekcirkel nog wat uit zeg maar. Maar ik denk dat veel mensen op zoek zijn naar iemand die het serieus neemt en wil leren hoor!

REVALIDATIE & TRAINING
Eerlijk opleiden met rust, geduld en kennis van biomechanica. Fysiek en mentaal gezonde paarden voor een langdurige sportcarrière.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 08:14

Bedank 0000, dat geeft hoop! Ik ga ook even kijken 2 bedrijven die leasen, 1tje is een manege, andere is een meer een prive stal, dus ik hoop dat er daar echte leerpaarden lopen.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 10:34

Klinkt heel goed in de oren van mij als eigenaar Fatcat, maar inderdaad wel afhankelijk van jouw basis en mijn paard.

Mijn pony was geschikt geweest. Daar kan iedereen met paar jaar manege ervaring redelijk op wegrijden. Hij is netjes doorgereden tot M niveau qua oefeningen (exclusief travers) maar alleen onderling gestart tot L1. Helaas kreeg hij spat en qua stijvigheid in de buiging van het spronggewricht niet meer geschikt voor de wedstrijdsport, maar als leerpony heeft hij het heel lang leuk gedaan.

Mijn paard is een ander verhaal. Die moet echt correct over haar rug gereden worden met de juiste stelling en buiging omdat ze revaliderende is van een blessure en eeg scheef was na 2 jaar rust, en die valt gelijk terug als ze niet correct getraind wordt. Daarbij is ze sensibele qua hulpgeving en wordt heet bij meer fysieke of mentale "druk" en grove hulpen. Ook loopt ze makkelijk scheef en is het niet heel simpel te corrigeren door haar sensibele reacties op jouw houding, zit en hulpen.

Zij is dus niet geschikt als leerpaard voor een manegeniveau ruiter, maar wel geschikt als leerpaard voor een goed les hebbende en technisch correct rijdende L niveau ruiter. Paard is Z1 dressuur met winst.

Een bijrijder zoeken voor haar vond ik erg spannend. Dankzij een praatje op onderlinge wedstrijd van onze rijvereniging rijd nu 1x per week een Z2 dressuur rijdend clubgenoot je haar bij.

Daar ben ik ook eerst 3x bij geweest met poetsen, opzadelen, proefrijden etc en de derde keer ondertussen uit gaan mesten. Daarna kon ze zichzelf redden. Soms ga ik ondertussen even uitmesten of iets doen rond stal, maar de rest van de tijd ben ik gewoon binnen bij de kinderen.

BarbaraNova

Berichten: 4199
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 12:13

Ik ben ook nog steeds op zoek, mensen zouden wat meer open moeten zijn soms ipv zeggen dat ze het kunnen en dus het niet kunnen. Ook ik heb 2 paardjes die niet de makkelijkste zijn, wel eerlijk hoor en leesbaar maar met rijden gewoon echt wel een uitdaging en daarnaast geen bak dus ook gelijk de straat op. Daarom zoek ik iemand die sowieso eerst komt verzorgen en mocht de klik er zijn eventueel rijden. Het betreft een hengst en een ruin die pas gecastreerd is maar altijd dekhengst is geweest, hij weet na twee jaar nog niet dat hij ruin is. Daarnaast mijn oudere ruin en een shet, maar oudere paarden zijn geloof ik helemaal niet in trek....dus we zoeken weer rustig door, wil niet weer met een naar gevoel lopen als er iemand loopt waarvan ik denk dat ze niet eerlijk zijn en het wel even doen!

Lovebirds
Berichten: 71
Geregistreerd: 01-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 00:35

Hier ook al verschillende gehad,ben er ff klaar mee.
Vallen een keer,zie je ze nooit meer,of elke keer weer een ander smoesje,om maar niet te hoeven mesten.
Ik zoek niet meer,kijk van de zomer wel weer,nu met de koud voor de deur en de kortere dagen,lijkt het wel moeilijker.

Mooblie

Berichten: 825
Geregistreerd: 24-12-13
Woonplaats: Amersfoort

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 09:41

Ik ben in totaal ook zeker een halfjaar op zoek geweest naar een goede bijrijder. Uiteindelijk wat toegankeler geworden naar de mensen die niet aan mijn eisen voldeden omdat het aanbod toch een beetje op hield na een halfjaar zoeken.

Nu heb ik een meisje van 12 met eigenlijk alleen manege ervaring :+ Helemaal niet wat ik zocht maar mijn paard is gek op haar, ze rijdt netjes en wilt graag leren. Inmiddels 2 maanden verder en ze doet alles met mijn paard en deze heeft nog steeds heen enkele keer naar haar gebokt. Ze is in dat half jaar zoeken de enige waarbij dat nog niet is gebeurd. Merrie's :roll:

Atra esterní ono thelduin
Mor'ranr lífa unin hjarta onr
Un du evarínya ona varda

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 09:48

Mocht iemand nog een bijrijder zoeken in de omgeving [plaats] kan ik eventueel jullie advertentie doorsturen? Ik was nu voor de 3e keer opzoek naar een bijrijder en dit was de eerste keer dat ik meerdere fatsoenlijke reacties gehad heb ;)


joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 10:39

Soms weet een paard beter wat ze fijn vind dan de eigenaar De ene 12 jarige is de andere niet. Als ze hun verstand goed gebruiken en serieus zijn en beetje natuurlijke aanleg kunnen kinderen soms heel snel leren en best geschikt zijn.

Lovebirds
Berichten: 71
Geregistreerd: 01-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 00:00

Denk dat ik nu wel iemand gevonden heb,ze is ongeveer 15 jaar.
Maar wel serieus en,wilt ook leren ook het rijden ging goed.
En we kenden elkaar,al een tijdje is gisteren geweest,en was erg leuk.

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 15:31

Ook hier nog altijd zoekende..
Al veel aanboden gehad

Maar allemaal
Zadelmak maken (en sommige mensen hebben het lef om zelfs dan mij nog geld te vragen...)
Doorrijden

Dus gewoon niet wat voor mij :(.

En 2 maal over een paardje met gewoon echt geen klik, en zonder klik en prettig gevoel.. Neh
Dan wacht ik wel wat langer.

minouesmee

Berichten: 7422
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 16:12

Misschien andere foto’s in je advertentie? Ik vind ze niet heel fijn er uit zien. ( van je laatste advertentie, de foto’s van het paard met het blauwe dekje.) Maar dat ligt misschien aan mij.

Mind, use your power. Spirit, use your wings..
www.donquiequine.nl

Amber_anne

Berichten: 6900
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 20:51

Is er iemand die ervaring heeft met een lease paard op locatie of een pony in bruikleen?

darkadia

Berichten: 5245
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 22:45

Ik heb een paard in bruikleen gehad. Goede afspraken zijn daarbij erg belangrijk om vast te leggen.

Hier is helaas Mn laatste nieuwe bijrijder ook weer gestopt ivm missen klik. Dus had nieuw oproepje geplaatst, maar staat nu even on hold, gezien ik ook een nieuwe stalling nodig heb en nog niet weet waar we terecht gaan komen...
Twijfel ook nog of ik zin heb weer in iemand te investeren.

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 14:17

Zo heb je niks
en zo heb ik morgen 2 afspraken haha


1 bij een 'lolmet je knol ' stal. Deze mensen hebben een 'uit de hand gelopen verzameling' zoals ze het zelf noemd. Een boel oudere pony's, 2 beleerde paarden en eentje die in de kweekvijfer zit.
Ze zoeken iemand die onder het motto lol met je knol het leuk vind om daar met de beestjes bezig te gaan. Het rijden van die 2 paarden, en het lekker poetsen en vertruttelen van de pony's + wat mest werk. Geen bijdrage


En een afspraak bij een paard wat zowel dressuur als springen M heeft gelopen (moet wel opgepakt worden)
bijdrage 100 euro per maand maar daarvoor mag je dan ook komen wanneer je wil, zij doet er zelf niks meer mee. Lessen op eigen kosten mogelijk.


dus laten we hopen dat er ergens een match bij zit :D.

darkadia

Berichten: 5245
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 08:58

Golden_Angel schreef:
Zo heb je niks
en zo heb ik morgen 2 afspraken haha


1 bij een 'lolmet je knol ' stal. Deze mensen hebben een 'uit de hand gelopen verzameling' zoals ze het zelf noemd. Een boel oudere pony's, 2 beleerde paarden en eentje die in de kweekvijfer zit.
Ze zoeken iemand die onder het motto lol met je knol het leuk vind om daar met de beestjes bezig te gaan. Het rijden van die 2 paarden, en het lekker poetsen en vertruttelen van de pony's + wat mest werk. Geen bijdrage


En een afspraak bij een paard wat zowel dressuur als springen M heeft gelopen (moet wel opgepakt worden)
bijdrage 100 euro per maand maar daarvoor mag je dan ook komen wanneer je wil, zij doet er zelf niks meer mee. Lessen op eigen kosten mogelijk.


dus laten we hopen dat er ergens een match bij zit :D.


2 heel verschillende dingen wel. Wat lijkt je zelf leuker om te doen? Ben benieuwd of er wat voor je bij zit.

Amber_anne

Berichten: 6900
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 17:08

Zit ik te kijken wat er bij mij in de omgeving is en dan zie ik verschillende advertenties staan voor lease. De kosten voor het leasen daar zitten de da kosten en her hooi en stro in, is ongeveer 100 euro voor 3 dagen en dan om de week zondag maar niet rijden op zondag.
Je moet die dagen binnen zetten, voeren en mesten. Wat niet bij de lease prijs in zit is tandarts, hoefsmid, brok etc (dat deel je met de ander) en het gebruik van het tuig. Dat tuig mag je zelf aanschaffen of huren voor een meerprijs.

Wat vinden jullie hier van, is dit reëel of ben ik niet zo raar dat ik nooit voor deze constructie zou gaan
Laatst bijgewerkt door Amber_anne op 23-09-18 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 17:09

Waar betaal je die 100 euro dan voor? En jij moet DA kosten betalen? Rare constructie vind het inderdaad.

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 17:13

Nou dat zijn idd 2 heel verschillende dingen haha

Jeetje
Even goed over nadenken

Amber_anne

Berichten: 6900
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 17:15

Ja dus je betaalt ong 100 euro voor de DA en hooi en stro (en het rijden)
Dan betaal je de helft van de kosten voor de tandarts, hoefsmid, brokken
En dan mag je het tuig huren voor een bedrag per maand (of zelf aanschaffen)

En je moet het paard binnenzetten, voeren en uitmesten (ook op zondag 2x per maand en dan mag je niet rijden)

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 17:17

Amber_anne schreef:
Ja dus je betaalt ong 100 euro voor de DA en hooi en stro (en het rijden)
Dan betaal je de helft van de kosten voor de tandarts, hoefsmid, brokken
En dan mag je het tuig huren voor een bedrag per maand (of zelf aanschaffen)

En je moet het paard binnenzetten, voeren en uitmesten (ook op zondag 2x per maand en dan mag je niet rijden)


Helft van de kosten, heb je dan ook zeggenschap? Als jij geen ijzers wil bijvoorbeeld? Vooral dat tuig huren vind ik raar... zelfde als dat je een auto huurt en de wielen er apart bij moet doen :')

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

Amber_anne

Berichten: 6900
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 17:20

Eske_B schreef:
Amber_anne schreef:
Ja dus je betaalt ong 100 euro voor de DA en hooi en stro (en het rijden)
Dan betaal je de helft van de kosten voor de tandarts, hoefsmid, brokken
En dan mag je het tuig huren voor een bedrag per maand (of zelf aanschaffen)

En je moet het paard binnenzetten, voeren en uitmesten (ook op zondag 2x per maand en dan mag je niet rijden)


Helft van de kosten, heb je dan ook zeggenschap? Als jij geen ijzers wil bijvoorbeeld? Vooral dat tuig huren vind ik raar... zelfde als dat je een auto huurt en de wielen er apart bij moet doen :')


Ik zat ook te denken hoe dat dan werkt met bijvoorbeeld een zadel als je dat zelf wil aanschaffen, kan je een goedkoop zadel kopen die niet goed ligt of ben je verplicht een bepaald zadel te kopen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers