De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, LindyH, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Knert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 17:18

Ik ben bij een menner in Twente op bezoek geweest... om als bijrijder / hulp te fungeren. Hij wilde eerst een bezoek van mij. Voor zover niets vreemds.

Maar de kennismaking was zeer zeker vreemd. Eerst was hij er niet eens, ondanks het afgesproken tijdstip was hij nog in de supermarkt. Oké, kan gebeuren. Ik was idd 5 min te vroeg.

Het gesprek was zeer filosofisch (2,5 uur) en zelfs het beroep van mijn ex moest in detail benoemd worden. Does this matter?
Mijn werk (bouwkundige), opleidingen, alle woonadressen. Dan vraag je je af, waarom bleef ik zo lang zitten? Omdat het zich opbouwde. En als iemand je 1x aanraakt op je been en wat nieuwsgierig is... je niet meteen wegrent.

Ik moest hem veel aankijken (letterlijk zijn wens). En toen ik opkeek naar een duif, werd ik er weer op aangesproken.

En hij legde vaak zijn hand op mijn been (niet heel lang, maar we net iets te vaak). Had het over mijn ‘mooie lach’ en mijn figuur.

En als ik zelf iets zei... pakte hij woorden uit mijn zin om door te vragen wat ik eronder verstond.
Eerlijk? Wat is eerlijk? Wat versta jij onder eerlijk?
Flexibel? Wat is flexibel? Wat versta jij onder flexibel. Etc etc etc

Daarna een hand tegen mijn rug... hij zocht een band met een bijrijder. Las zijn geschreven advertentie op (die nog niet geplaatst was) waarbij het leek alsof hij een tweede vrouw zocht ipv een bijrijder. De woorden ‘intens’ ‘genieten’ ‘samenwerken’ ‘samen genieten’ en nog 15 andere soortgelijke steekwoorden/zoektermen onderaan de tekst... die je eerder bij een datingsite zou verwachten.

Ik wou weg, maar ging eigenlijk te vroeg volgens hem... maar gewoon gegaan.

Ik kreeg de kriebels en heb hem vanmorgen opgebeld dat ik het toch niet zag zitten. Vind een app sturen wat goedkoop, dus moed verzameld en hem ter woord gestaan.

Omdat ik hem niet meteen als viezerik wilde beschuldigen heb ik het gesprek wat algemeen gehouden. In de trant; denk niet dat het gaat werken voor mij.

Hij was niet ongepast aan de telefoon en gaf aan dat het mijn keuze was. Fijne dag gewenst en ik was opgelucht. Maar kreeg een uur laten een zeer rare app.

Dat ik hem niet aankeek, dingen verborg (je weet zelfs de leeftijd van mijn moeder, werk van mijn ex en mijn vorige adressen)

Ik toch voor de paarden kwam en wilde mennnen... en hij een menner was met paarden... wat zoek je nog meer? (Nou een gewone eigenaar _/-\o_ die normaal communiceert)

En ondanks dat ik zelf 3x toe uitgebreid had aan moeten geven wat ik onder ‘eerlijk’ verstond toch gewoon een leugenaar was. Hij had zich gekwetst gevoeld omdat hij zich openstelde voor mij en ik had misbruik gemaakt van de situatie.. dat alle bouwkundigen leugenaars zijn... etc etc etc

Ik ben, ondanks de ongemakkelijke situatie, eerlijk geweest. Heb een lekker kop
Koffie gehad. Niemand heeft er vrij voor genomen. En heb, buiten het aaien van de paarden, geen rit gemaakt ofzo. Niets gestolen. En netjes gewacht op de oprit toen hij er nog niet was.

Eeuhm, zo blij dat ik ware aard gezien heb.
Ondanks de rete gave paarden en koetsen....

Zou graag weer een bijrijder willen zijn, maar door dit het vertrouwen echt kwijt geraakt.

Dus zie je in de toekomst advertentie met veel van de genoemde steekwoorden onderaan... terwijl je je aan wil bieden als bijrijder ipv 2e vrouw. Ren aub weg.

Knert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 18:31

Gisteren....
inmiddels heb ik hem geblokkeerd omdat hij mij toch probeerd te bereiken. Via app en telefoon.
Een vriendin las even mee en vond dat hij zich gedroeg alsof ik de verkering had uitgemaakt.

Hij gaf wel aan heel gevoelig te zijn. Dus wel eenmalig reactie gegeven dat ik het vervelend vond dat hij het zo negatief ervaarde. Wij elkaar totaal niet begrepen en zijn app bericht dit compleet bevestigd. Ik het hier bij wil laten.
Geprobeerd het te sussen en verder ongeschonden weg te komen.

En toen geblokkeerd. Hij weet zo veel van mij, omdat ik wel meer nieuwsgierige mensen ken die wel gaaf zijn.. en op veel vragen eerlijk antwoord heb gegeven. Zo weet hij bijvoorbeeld waar ik een sollicitatie heb lopen. Hij bleef zo doorvragen.
Gaande weg werd het echt heel raar.

Benieuwd of hij nog op een andere manier doorgaat. Mocht hij dat doen, bijvoorbeeld bij mijn sollicitatie proces, geef ik hem aan wegens laster.

Ik heb geleerd... geef jezelf niet te snel bloot...
Het was mijn kracht, dat ik gewoon eerlijk was en weinig achterhield. Mensen mij vaak vragen konden stellen die ik beantwoorde. Open boek noemen ze mij op mijn werk.

Nu heb ik echt een harde les gehad. En hoop ik dat hij mijn sussende bericht goed oppakt.

Ben hier zo van onder de indruk... dat ik twijfel of ik überhaupt nog bijrijder wil zijn.

Knert

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 10:02

Ik Had zelf een advertentie aangemaakt.
Hij belde mij. En het klonk wel oké. Lang gesprek dat wel, maar dat hoeft niet altijd wat te zeggen.

Klonk wel redelijk aan de telefoon. Maar in een gesprek Kun je elkaar niet intens aankijken he?
Hij vroeg toen ook al door, maar dat vond ik wel normaal. Zou ik ook doen.

Blijkbaar had ie zelf ook al een advertentie op de plank liggen. En dat heeft hij mij voorgelezen.. zo eng. Had daar zelf nooit op gereageerd.

Zal deze dagen eens bijhouden of hij hem alsnog zelf plaatst.

Knert

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 11:21

Nou ik heb ook niet op alles antwoord gegeven.
Maar sommige mensen willen veel weten en het is ook niet zo dat ik wat te verbergen heb.

En nog vond hij mij erg gesloten. En verborg ik zaken.

Knert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 11:50

StillAngel schreef:
Knert schreef:
Nou ik heb ook niet op alles antwoord gegeven.
Maar sommige mensen willen veel weten en het is ook niet zo dat ik wat te verbergen heb.

En nog vond hij mij erg gesloten. En verborg ik zaken.

Ja pff, ho eens even. Hij heeft helemaal nergens recht om ook maar iets van je te weten. Je kunt daarin echt je grenzen aangeven want het is helemaal niet relevant voor het bijrijden van een paard. Ik zou het netjes afdoen met: "goh, laten we het eens over het paard hebben, hoe is hij/zij hiermee?" Enzovoorts..

Nou zo zwart wit zie ik het niet.
Mensen mogen je best geïnteresseerd vragen waar ik woon, wie ik ben... geeft best wel een beeld van iemand. Ik kom wel ff op iemand anders erf met loeidure menwagens en paarden. Je mag best wel een beetje doorvragen om te kijken wat voor vlees je in de Kuip hebt.

Ik vroeg mijn bijrijders ook wel zaken die niet paardgerelateerd waren. Onder het mom, gezellig kletsen.

Alleen ging het bij deze meneer steeds vreemder. Waarop ik minder antwoordde omdat ik het niet relevant vond (aangegeven). Dat werd gezien als gesloten en afwijkend.
En dan ga je de grens over wat als normaal wordt beschouwd. Toen ben ik ook gegaan. En hem de ochtend erna afgebeld.... misschien banketstaaf omdat ik dat niet in zijn gezicht deed. Maar ik was blij dat ik er weg was.

Maar een normale sociaal gesprek waarbij ook niet paard gerelateerde zaken worden aangehaald vind ik meer dan normaal.

Knert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 15:49

tammiebels schreef:
Knert je woont vlak bij mij in de buurt... ben dan toch wel heel benieuwd waar of je geweest bent?

Dat ga ik niet openbaar zetten.
Hij heeft een flinke kronkel... en het was ongepast.

Maar ik wil hem niet kapot maken...
Vergis je niet in de kracht van internet.

Waar woon je ongeveer?

Knert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 21:29

Banyu schreef:
CalipsoLover schreef:
Wat denken jullie? Het gaat over de halve stal waar ik hier boven al iets over had geschreven.
Meisje heeft haar excuses aangeboden dat ze twee keer kort achter elkaar had afgezegd, ze deed dus nog een proefmaand voor alle duidelijkheid. Maar hierna heb ik eigenlijk nog amper iets van haar vernomen, ze is hierna nog 1 of 2 keer komen rijden en zou aan haar herexamens beginnen. Ik heb haar nog een smsje gestuurd of ze nog wil komen rijden, geen antwoord, paar dagen later nog een berichtje gestuurd en er duidelijk in gezet dat ik heel veel begrip heb dat ze nu met andere dingen bezig is maar of ze mij wel iets kan laten weten. Heeft ze geantwoord dat ze was vergeten sturen en ze zich inderdaad op haar examens aan het concentreren is en ze me na het weekend een uitgebreide sms zal sturen met hoe/wat/wanneer. Zondag avond niets gehoord, maandag ook niet, dinsdag ook niet dus besloot haar dan gisteren avond maar zelf een berichtje te sturen (nogmaals) dat ik snap dat ze het heel druk heeft maar ik wel graag wil weten of ze nog verder gaat of niet omdat ik eind september ook terug begin met school en anders echt zo snel mogelijk iemand anders moet gaan zoeken. En hier heb ik dus ook nog steeds geen antwoord op... Mijn geduld raakt stilaan wel op want ze staat wel constant online op facebook en een berichtje sturen duurt nu toch echt geen 5 minuten.

Dat je er uberhaupt nog moeite voot doet. Bij mij was het wel dan over hoor zeg maar.

Nou idd. Iemand bellen op het moment dat je op de fiets naar school gaat. Sms sturen in de pauze, de bus of in de avond...kom zeg.

Als ze zo traag reageert wil je niet echt. Ik denk dat ze je dat wil zeggen, maar nog niet durft.

Virtuele weddenschap: als ze wat laat horen zal ze zeggen dat ze er toch mee stopt.

Knert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 22:51

Eef_Bam schreef:
Knert schreef:
Virtuele weddenschap: als ze wat laat horen zal ze zeggen dat ze er toch mee stopt.

Jij kan zeker ook heel goed de beurs van 2 dagen geleden voorspellen :Y) :+.

Hahahah ik loop achter??!!

Oh dat wist ik niet.. sorry.

Maar ja, beurs van 2 dagen geleden, ach ja hoor!
Als ik daardoor leuke weddenschappen win...

Knert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 13:10

Esmee_98 schreef:
Ik verzorgde een 4 jarige. Na 2 maanden ongeveer kreeg hij OCD én een peesblessure. Ben een jaar lang dag in, dag uit bij die pony geweest om aan de hand te stappen en de klusjes te doen. Op een gegeven moment stuurde een vriendin een linkje door van de boktmarkt: de pony stond te koop (al een aantal weken) en de eigenaresse had mij niets verteld. Toen ik haar ernaar vroeg zei ze dat ze me "niet ongerust wilde maken". Waaaat een bullsh*t. :o

Zo das beschamend!!!
Dat heet een goedkope hulp aan het lijntje houden.

Verkoopt ze hem wel met het echte verhaal erbij (neem aan dat ie nog steeds niet gezond is?). Of niet?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie