De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 15:33

Oh ik kan ook mee praten:

Voor mijn eigen pony een paar super bijrijders gehad, kwamen dan niet standardd iedere week maar betrouwbaar en goede communicatie.

Vroeger heb ik een pony bijgereden voor iemand die hem echt had voor de aandacht van mensen. Pony stond voor de kar, wij deden leuk rijtechnisch dingen met focus op rechtrichten, wekelijks meerdere keren met de trailer naar een bak om pony beweging te geven en investeerde best wel wat in de pony zowel in lessen als tijd.
Zo stond pony altijd in goede conditie en gingen we ieder moment als de eigenaar niet kon erheen, zodat ze fit en bezig bleef, lekker afwisselend.

Eigenaar fokte een keer een veulentje, had van ons niet gehoeven maar ach leuk een keertje en opeens geeft iedereen cadeautjes en aandacht aan het redelijke eenzame koppel. Na 3 jaar fulltime verzorgen, zelfs in de vakanties als het echtpaar weg was etc we deden alles, communicerden ook alles was best wel leuk! Kwamen er plots nog een meisje in beeld die rijtechnisch op een hele ander lijn stond: recht van de manege met zaagtechniek en wel. Er was niks over gecommuniceerd en af en toe waren wij er waren stond zij er ook opeens.

We zijn in gesprek gegaan: van joh wat zijn jullie plannen? Wij hebben een hoop lol en kunnen zo vaak als jullie willen en vinden het fijn om paard in goede conditie te zien.
De conclusie was zij gaat 1x in de week verzorgen en wij de rest want ze waren wel erg blij met ons.

Totdat we het weekend daarna aankomen en pony met veulen op de trailer zien weg rijden, in de avond komt er opeens op tafel ja nee ze is weer gedekt en dat meisje was mee. Euhm over communicatie gesproken? Veulen dan zal gefokt worden voor het weg doen want ze vinden de aandacht en cadeautjes er omheen zó leuk. Moeten zij weten, wij vonden het alleen jammer als de merrie daarna weer helemaal opgebouwd moest worden.
Toen paar dagen daarna zouden ze van stalling veranderen dus wij gaan erheen en gaat de merrie blijkbaar weer naar de hengst? Daarna nooit meer iets van gehoord.

Jaren plezier gehad zomaar weg.

Misschien lastig verhaal maar is al een tijdje terug maar heeft voor de nodige frustraties gezorgd. Na jaren trouw zomaar ingeruild en nooit meer wat van gehoord..

S <3


Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 16:46

Chabby schreef:
Ik reed een Paint voor iemand. De vraag van de eigenaresse was of ik hem wilde omscholen naar de Engelse rijstijl. Zo gezegd, zo gedaan. Ik betaalde €50,00 per maand. Als ik het erf op kwam hing ze het hoofdstel en zadel al klaar. Longeren of lekker tutten werd niet gewaardeerd. Destijds was ze zwanger. Een paar weken na haar bevalling kwam ik op stal en stond er een meisje bij. De eigenaresse kwam net de bocht om. Ik was niet meer nodig, want het andere meisje zou hem op wedstrijd gaan uitbrengen.

Au... -O-

Voor de rest zijn mijn ervaringen enorm positief. Mijn eerste verzorgpony, een Shetlander, mocht ik jaren beschouwen als eigen. De tweede, een Welsh K, ook. Daarna heb ik een eigen paard gekocht.


Ik voel je. Vind dat zo bijzonder dat je denkt dat alles goed zit en alles op rolletjes gaat en erop eens iemand anders staat. Je overbodig bent en gewoon kan verdwijnen. Lot van het bijrijder, maar wel een pijnlijk lot. Vindt dat soort dingen toch altijd lastig, vooral als je dan later weer op die stal komt voor een ander paard en je ziet dat, voel ik mij daar nooit zo goed bij..

S <3


Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 22:17

Jeetje. Ik lees het met vol verbazing. Wat ontzettend naar om zo aan de kant gezet te worden. Ik zou daar ook goed naar van zijn. Ik gun je het beste, hopelijk vind je een leuk ander paardje

S <3

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 22:46

+1 oeps

S <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 bezoekers