De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, LindyH, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Melewel94

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 12:48

Tot nu toe nog niet veel geks tegen gekomen gelukkig voor mezelf.
Als ik die verhalen lees denk ik echt van Jezus Christus wat een mensen... Vanuit beide kanten bekeken.

Ik ben op een latere leeftijd begonnen met bijrijden. Het was allemaal nieuw voor mij, en kwam van de manege af. Dus sowieso al een 'moeilijke' start.

Verschillende plekken geweest, kennis gemaakt, 9 van de 10 zeiden toch gewoon netjes waar het op stond dat ze iemand zochten die vaker kon, meer ervaring had e.d. Prima. :) weten we beide waar we aan toe zijn.

Toen een eerste 'project'. Een vrij jong ding, maar verder wel braaf. Ik mocht 1x per week komen, gingen we samen naar de club met de trailer voor les. Als ik reed, was er altijd instructie bij. Super! Doordat ze af en toe verschoot en bokte bij aangalloperen en ik met mijn baggere balans er iedere keer afdonderde helaas besloten om te stoppen. Ik kreeg meer schrik dan ervaring. Super jammer, maar op dat moment de beste keuze.

Tussendoor her en der kennis gemaakt met andere mensen, maar ook niet het gepaste gevonden.

Kom ik een advertentie tegen voor 2 paarden te verzorgen/rijden. Mijn vriendin van de manege had er ook op gereageerd blijkbaar, en mochten met z'n 2e aan de slag! Super leuk en gezellig. Fijne mensen. De eigenaren Kende niet heel veel van paarden, ze hadden ze als wandelpaarden.
Vrouw des huizes werd ziek, paarden moesten helaas weg. Jammer! Maar hun keuze. Tijdje later gaat de zoektocht verder en ziet mijn vriendin een advertentie rond de zelfde omgeving met (ongeveer) dezelfde informatie aan wat er gezocht werd. Blijkt het om dezelfde paarden te gaan. Zij super gelukkig natuurlijk en reageerd weer. (vanuit de nieuwe stal van de paarden) tijdje gaat erover heen. Zie ik plots een oproep van mensen dat ze erachter zijn gekomen dat 'hun' paarden verkocht waren terwijl dat niet de afspraak was... 8)7
Ik denk... Huh?? Wat is hier aan de hand? Dus ik verhaal gaan halen bij die persoon. Bleek dat ze haar paarden op goed vertrouwen aan hun gegeven heeft zodat ze van hun oude dag mogen genieten. Niet slim...
Door het werk ben ik al vrij snel moeten stoppen, maar mijn vriendin was nog verder gegaan tot ze verkocht waren. Dankzij de oproep van de 1e eigenaren is ze nu in contact met de huidige eigenaar en staan ze (zover ik weet) nog steeds met z'n 2e samen, maar dan bij een nieuwe eigenaresse :evaw:

Op een andere plek zocht iemand hulp. Ik ernaar toe. Een man van de 40-50 jaar... (je voelt het al...) hij netjes alles uitgelegd hoe en wat, prima. Toen begon hij over een vorige verzorger... "ze was verlegen en durfde niet zo goed" "op dn duur beschuldigde ze mij dat ik haar aan zou randen, of betastte. Ik had enkel haar been vast voor voetje te geven voor op te stappen."
Ik dacht, oké vreemd ja... Maar de hele avond bleef hij over haar bezig dat hij het belachelijk vond dat ze zo reageerde en niet meer kwam. Ik dacht op dn duur... Wegwezen en niet meer terug komen!
Tussendoor, voordat er belletjes gingen rinkelen, ging hij een jong ding longeren. Hij vroeg of ik al eens met dubbele longe gewerkt had. Nee zeg ik. Maar wil het wel leren. Oké mooizo zei hij. Hij gooit een tuig om zijn jong paard (voor de koest) en hangt er een baksleep achter en maakt de lange lijnen eraan. en hij gaat longeren. 10 min later duwt hij de lange lijnen in m'n handen en ja daar sta je dan... Hij roept niet trekken niet trekken! Ik denk van ja sorry dit heb ik nog nooit gedaan! Bleek dat het paard nog nooit een tuig om had gehad en nog nooit een sleep achter zich gehad... Daar sta je dan :roll: als ik pech had hadden er zware ongelukken kunnen gebeuren...

En heel vlug was ik daar weg... :evaw:

[o] Ariana (Haitse x Onne) L1+1 TE KOOP:http://www.bokt.nl/markt/ad/450201/wedstrijdjasje

Melewel94

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 22:13

Puur uit nieuwsgierigheid gekeken.

Ze zal vast wel weten wat ze doet enigzins. Maar Jezus die kop gelijk naar beneden werken en dan nog aan te geven de eerste keer erop te zitten. Maar goed, keuzes helaas, zou niet de mijne geweest zijn. Niet te beginnen over het feit de hele bak bij elkaar te schreeuwen dat paard lief braaf is en het goed doet. Paard is niet doof >;)

Maarja. Verder geef ik er geen oordeel aan, jammer dat ze het in zo een negatief jasje op fb gooit en vingertjes wijst naar anderen. Niemand is heilig en niemand is perfect.

Laat het gaan en move on. Jij kon toevallig je verhaal kwijt in een toepasselijk topic, anders hadden wij het niet geweten. Zegt meer over haar als jou. :wave:

[o] Ariana (Haitse x Onne) L1+1 TE KOOP:http://www.bokt.nl/markt/ad/450201/wedstrijdjasje

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie