De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, LindyH, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

DeMolenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 17:47

Jaren terug een jonge vrouw (18 jaar) laten langskomen om mijn rijpaard te verzorgen en bijrijden. Ik had maar 2/3 keer per week tijd, dus zij kon de andere dagen komen. Paard was vroeger mishandeld en wou geen mannen in de buurt. In de omgang moest je zacht maar kordaat zijn. Dit stond in de advertentie aan gegeven. Tijdens de bezichtiging kreeg ik al een naar gevoel. Ze had een vrij eigen visie en wou alles op haar manier. Zegt ze opeens: Ja, en heb je dan geen zin om af en toe eens samen te gaan wandelen? Ja, waarom niet, lijkt mij wel leuk. Maar met welk paard ga jij dan? Kijkt zij mij gek aan en zegt: Ja, ik ben hier om jou paard te verzorgen, dus ik ga met hem en jij kunt er maar 1 gaan huren bij de fokkerij hier wat verder.

Toen ik haar dus liet weten dat ze niet moest komen verzorgen kreeg ik via facebook nog hele boze berichten dat ze naar aanleidingen van zijn verleden al boeken was gaan lenen in de bib hoe je kon omgaan met dergelijke paarden. Ze vond het niet kunnen dat ze al die tijd en moeite voor niets had gedaan, dat ze niet snapte waarom ze niet mocht etc. Pfieuw, was een raar mens...

DeMolenhoek

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 12:24

Oh nog 1tje van toen ik zelf nog verzorgde. Mocht bij een ouder koppel de paarden verzorgen. Af en toe gingen we dan eens op buitenrit of mocht ik rijden op de weide. In ruil daarvoor moest ik de stal mesten. Lees stal als zijnde: Hok met meer dan een halve meter mest en zaagsel. Natuurlijk ging dat als 13/14 jarige niet echt vlot vooruit... Heeft ze uiteindelijk na een maand mijn vader gebeld dat ik niet meer moest komen, want de stal was nog niet leeg. Ik ging enkel op woensdagnamiddag, kon niet meer. Had nog andere klusjes dus ja, sorry. Maar ik kan geen wonderen verrichten in een stal van 3 op 6 waar de stront kniehoog ligt.

DeMolenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 09:39

Maar ik vind het dan ook niet bijster slim om direct een zadel te kopen voor enkel een bijrijder die je net kent.

DeMolenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 21:45

Aine: Volgens mij is het al lachend bedoeld ;)

DeMolenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 19:59

Heeft ze verwijderd.

DeMolenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 22:07

Absolem schreef:
DeMolenhoek schreef:
Heeft ze verwijderd.

Nee hoor hij staat er nog.

Wat een vreselijk ruiter is die vrouw zeg. Ze zit op dat paard alsof het haar eerste les paardrijden is.
En maar schreeuwen dat ie scheef is maar ondertussen teugels veel te kort en eigen haar hakken in haar billen ongeveer. Bah bah bah.

Was op calipso bedoelt.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie