Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
hanneke32xx

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 14:15

Golden_Angel schreef:
En toen stond ik voor niks op stal..

Ze is vergeten dat we hadden afgesproken om 9 uur
En ik heb geen sleutels


Vervelend, maar kan gebeuren toch? Heb je een nieuwe afspraak kunnen maken? Misschien kun je de volgende keer een dag van te voren even nog een berichtje sturen met tot morgen oid

[o]
22 jaartjes oud
opleiding: Social work


Pindakaa7
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Ja

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 14:24

Dat is best vreemd. Als een bijrijder/verzorger een afspraak vergeet word diegene vaak meteen gezien als iemand die afspraken niet na komt, en als de eigenaar een afspraak vergeet kan dat gewoon gebeuren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 14:42

Pindakaa7 schreef:
Dat is best vreemd. Als een bijrijder/verzorger een afspraak vergeet word diegene vaak meteen gezien als iemand die afspraken niet na komt, en als de eigenaar een afspraak vergeet kan dat gewoon gebeuren?


Mee eens. Als eigenaar vind ik dit ook echt niet kunnen. Vergeten kan, zeker! Maar dan moet daar wel vanaf 2 kanten op dezelfde manier naar gekeken worden.

cobiie

Berichten: 7278
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 15:29

Dit is niet het eerste wat niet lekker loopt bij deze eigenaar met GA toch? Persoonlijk zou ik het niet tof vinden, misschien toch de eigenaar er op aan spreken?

[o]

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 15:48

Maar net hoe graag je dit paard wilt rijden... Als je je zelf straks kunt redden heb je mogelijk weinig last meer van dit soort acties omdat je dan je eigen gang kunt gaan op je eigen tijd.

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 16:33

joyce B schreef:
Maar net hoe graag je dit paard wilt rijden... Als je je zelf straks kunt redden heb je mogelijk weinig last meer van dit soort acties omdat je dan je eigen gang kunt gaan op je eigen tijd.

Hier wacht ik dus inderdaad een beetje op
Met het is idd al de 2de keer nu waar ik best wel van baal want de klik met het paardje is leuk en ik heb toch andere aanboden afgeslagen voor dit beestje

Nyaleti

Berichten: 5994
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 14:44

casperzazoe schreef:
Ik kom me hier ook melden, hopelijk maar voor eventjes *D

Ik ga naar het buitenland dus zoek ook iemand die voor m'n pony's kan zorgen, maar is toch best een lastige kwestie. Ze staan aan huis in een klein dorp, eentje is een shet voor de kar en je kan er alles mee dus vind wel iemand die lekker willen mennen of grondwerk wil doen. De andere is een oude opa en mag niet meer echt gereden worden. Beetje stappen kan wel en anders longeren en knuffelen.

Ben bang dat mensen toch te intensief gaan rijden of te laks zijn met de gezondheid en m'n paard naar de getver helpen. Of dat ze afhaken omdat ze toch graag echt willen kunnen rijden of het missen dat er geen gezellige stalgenootjes zijn.
Heb zeker wat reacties gehad en 2 komen er kijken, maar moet er wel echt een heel goed gevoel bij hebben ..



Quote mezelf even. Er is net iemand langs geweest maar weet het niet zo goed. Op FB mooie praatjes dat ze zoveel heeft gereden, zoveel ervarin g etc. Nu rijdt ze al een tijdje op een manege en kwam er Penny verhalen naar boven over dat alleen zij de wilde shetlander kon rijden etc. Kind is gewoon 18 :+ als je zo gaat doen kom je niet super volwassen over, maar ze zou wel veel verantwoordelijkheid krijgen. Aan de andere kant, ze durfde wel te rijden en heeft ook gement, ze weet wel van aanpakken. (Rijden geen niet soepel, maar snap wel dat je niet goed durft door te zetten de eerste keer). Twijfels dus.. ze vond m'n pony's heel leuk en het klikte ook wel denk ik, maar ze heeft minder ervaring dan ik dacht. Maar ik ben over een maand al weg dus heb wel een beetje haast erbij..

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 14:47

Gewoon even proberen? Veel terugkoppelen en communiceren.

Als ze zich maar aan regels en afspraken kan houden.

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

wHoogendoorn

Berichten: 113
Geregistreerd: 04-10-15

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 15:15

Ik zou haar een tweede keer laten komen om te kijken of het ze dan iets meer kan doorpakken met rijden. Dat geeft misschien een beter beeld, omdat de eerste keer toch altijd spannend is ed.
En als het dan goed gaat kun je die keer gebruiken om alle afspraken goed door te nemen.

Amber_anne

Berichten: 6859
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 15:49

De eerste keer doorpakken is idd moeilijk, je tast toch af wat de eigenaar goed vindt. Een tweede of derde keer laten komen is misschien niet zo'n slecht idee. Dat Penny verhaal is misschien ook een beetje opscheppen omdat ze zenuwachtig is of iets

_kmbn

Berichten: 240
Geregistreerd: 05-10-17

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 22:01

Nou morgen heb ik een afspraak staan.. vind het onwijs spannend :o ze is een dame in de 20, en start dit jaar ook met de freestyle academie. Daarbij is ze voor haar beroep bezig met het verbeteren van de ruiterzit(houding) en balans... Heb contact met nog een dame (ook in de 20) met iets minder ervaring dan de ander, maar ook dat klinkt erg leuk en intressant. Ik denk dat ik haar ook wil langs laten komen. Zoveel keuzes om te maken, en ik wil ook geen overhaaste beslissingen maken :n ik kijk in elk geval met wat (gezonde) spanning uit naar morgen

volg ons op insta @bigbluejacy

Peelie

Berichten: 13392
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 23:18

Gewoon naar jou onderbuikgevoel luisteren. Die weet het vaak het beste.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]


Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 08:26

_kmbn schreef:
Nou morgen heb ik een afspraak staan.. vind het onwijs spannend :o ze is een dame in de 20, en start dit jaar ook met de freestyle academie. Daarbij is ze voor haar beroep bezig met het verbeteren van de ruiterzit(houding) en balans... Heb contact met nog een dame (ook in de 20) met iets minder ervaring dan de ander, maar ook dat klinkt erg leuk en intressant. Ik denk dat ik haar ook wil langs laten komen. Zoveel keuzes om te maken, en ik wil ook geen overhaaste beslissingen maken :n ik kijk in elk geval met wat (gezonde) spanning uit naar morgen


Als je eerlijk tegen beide partijen bent is het toch niet erg als je ze beide laat komen. Jouw paard, jouw keuze. Gewoon zoals Peelie hierboven zegt, doen wat goed voelt :)

Ik ben gisteren bij een paardje gaan kijken en het was ontzettend leuk. Een hele lieve eigenaar, hele leuke en brave pony! Vandaag en dinsdag nog een keer kijken maar ik zou niet weten waarom het nog mis zou gaan. Het is een kleintje (1.38 ong) maar ik met mn 1.58 pas er netjes op :D

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 21:25

En hoe is het bevallen?

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 22:05

Anke schreef:
En hoe is het bevallen?


Voor mij?

Weer een hele fijne avond. Even wat longeerwerk gedaan. Hij heeft me even uitgetest maar goed, dat hoort er ook bij! Het is een ontzettend lieve en brave pony.

Daarna nog even een rondleiding gehad op de stal. Dat heeft zo’n half uur geduurd want het terrein is echt inmens groot!

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

_kmbn

Berichten: 240
Geregistreerd: 05-10-17

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 18:39

Nou gister de ene dame gehad. Ze was echt heel geintresseerd, en luisterde aandachtig. Ze was heel rustig en straalde dit ook uit. Gezien beide paarden niet bereden worden (nog) gingen we gewoon even in de wei kennismaken. Gezien ze totaal tegenovergesteld zijn van karakter, kon ik meteen goed kijken hoe ze er mee om ging. En zoals gewoonlijk was mijn merrie heel voorzichtig en liet zich eerst niet door haar aaien en stormde mijn ruin meteen op haar af. Gezien haar ervaring dacht ik, ik ga gewoon kijken hoe ze zelf contact met ze zoekt en dingen oplost. Ik ben er redelijk tevreden over, (klinkt echt zo hard :x ) maar ik twijfel heel weg of ze wel steek genoeg in haar schoenen staat. Mijn ruin kan zijn aandacht echt op eisen en je in hoeken zetten als je niet meteen in de leidersrol stapt. Mijn merrie die moet gewoon nog veel leren dus daar is ook veel duidelijkheid en consequentie bij nodig. Ze neemt snel een loopje met je. Dus het is heel dubbel..

Maar de andere dame komt einde van deze week, ze was namelijk oo vakantie nog. De dame die al is geweest en ik hadden ook besproken dat we bijde er even over na gingen denken. Het is wel een uitdaging en liever een week langer denken, dan ja zeggen en dat het weer helemaal niks word.

Maar ben wel benieuwd wat jullie allemaal vragen als jullie potentieels bijrijder langs komt? Dir was voor mij de eerste keer en ik wou zoveel vertellen en vragen :=
Dus ben daar echt heel benieuwd hoe jullie dat doen!

volg ons op insta @bigbluejacy

darkadia

Berichten: 5230
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 20:10

_kmbn schreef:
Nou gister de ene dame gehad. Ze was echt heel geintresseerd, en luisterde aandachtig. Ze was heel rustig en straalde dit ook uit. Gezien beide paarden niet bereden worden (nog) gingen we gewoon even in de wei kennismaken. Gezien ze totaal tegenovergesteld zijn van karakter, kon ik meteen goed kijken hoe ze er mee om ging. En zoals gewoonlijk was mijn merrie heel voorzichtig en liet zich eerst niet door haar aaien en stormde mijn ruin meteen op haar af. Gezien haar ervaring dacht ik, ik ga gewoon kijken hoe ze zelf contact met ze zoekt en dingen oplost. Ik ben er redelijk tevreden over, (klinkt echt zo hard :x ) maar ik twijfel heel weg of ze wel steek genoeg in haar schoenen staat. Mijn ruin kan zijn aandacht echt op eisen en je in hoeken zetten als je niet meteen in de leidersrol stapt. Mijn merrie die moet gewoon nog veel leren dus daar is ook veel duidelijkheid en consequentie bij nodig. Ze neemt snel een loopje met je. Dus het is heel dubbel..

Maar de andere dame komt einde van deze week, ze was namelijk oo vakantie nog. De dame die al is geweest en ik hadden ook besproken dat we bijde er even over na gingen denken. Het is wel een uitdaging en liever een week langer denken, dan ja zeggen en dat het weer helemaal niks word.

Maar ben wel benieuwd wat jullie allemaal vragen als jullie potentieels bijrijder langs komt? Dir was voor mij de eerste keer en ik wou zoveel vertellen en vragen :=
Dus ben daar echt heel benieuwd hoe jullie dat doen!


Je zit relatief bij mij in de buurt Haha. Ik sta in Assendelft ook met Mn paardjes. Bijrijdsters zijn lastig te vinden in dit gebied, al is er nu wel wat meer aanbod merk ik.

Ik kijk idd ook hoe er wordt omgegaan met het paard en heb hier hetzelfde als jij: 2 hele verschillende karakters. Daarnaast vind ik goede communicatie een heel belangrijk punt. Dat is waar het bij mij regelmatig fout op is gelopen in het verleden. En of ze bij kunnen springen als er eens wat is of niet (dat geeft vaak ook al indicatie van hun inzet). Verder vraag ik ook vaak wat ze zelf zoeken in een paardje...

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 16:16

Hier gaat het steeds beter ^^ Rij hem ongeveer 2 a 3 keer in de week, en volgende week donderdag heb ik mijn eerste prive les (dezelfde instructrice) zodat ik kan werken aan een aantal punten waar ik nu tegenaan loop en waar zijzelf me gewoon nog niet voldoende mee kan begeleiden ^^.

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 19:45

Edit wat zo leuk begon :(

Paardje word verkocht
Blijkt hele achterbeen versleten te hebben
Wilde net gaan rijden en jij liep zo slecht
En toen zei ze ook dit is de zoveelste keer ben er nu klaar mee hij gaat vnv nog de verkoop in en dan opzoek naar een nieuwe. Ze vertelde mij vanavond ook dat ze die slijtage dus al wist.
Hoefsmid erbij gehad nog vanavond en die kon gewoon woekering in het hakgewricht voelen (ik ook trouwens heb gevoeld)

Als ik dat vooraf had geweten :(.

Peelie

Berichten: 13392
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 19:47

Golden_Angel schreef:
Edit wat zo leuk begon :(

Paardje word verkocht
Blijkt hele achterbeen versleten te hebben
Wilde net gaan rijden en jij liep zo slecht
En toen zei ze ook dit is de zoveelste keer ben er nu klaar mee hij gaat vnv nog de verkoop in en dan opzoek naar een nieuwe. Ze vertelde mij vanavond ook dat ze die slijtage dus al wist.
Hoefsmid erbij gehad nog vanavond en die kon gewoon woekering in het hakgewricht voelen (ik ook trouwens heb gevoeld)

Als ik dat vooraf had geweten :(.

Nou. Lekker is dat....

Daar heb je een ander paard voor laten staan toch?

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

cobiie

Berichten: 7278
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 19:48

Arm dier die met zo’n bemerking verkocht wordt. :o

[o]

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 19:50

@peelie meerdere
Maar ja ook een waar ik al was wezen kennismaken
Maar had al diverse reacties gehad tussendoor.

@cobie ze vermoed dat hij daarom bij de vorige eigenaresse ook is verkocht. Hoor dus net dat ie het vanaf begin af aan periodiek gedaan heeft en dat het steeds erger word..

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 20:28

Zo'n paard hoort niet in de handel/verkoop.

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 20:42

joyce B schreef:
Zo'n paard hoort niet in de handel/verkoop.


Het is niet mijn paard dus daar heb ik helaas niks over te zeggen

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 21:49

Dat snap ik...
Sterkte. Misschien dat je nog bij die andere vrouw terecht kunt?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker