De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
_kmbn

Berichten: 240
Geregistreerd: 05-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 19:45

Urbiezira schreef:
Zo hee _kmbn, die was niet helemaal lekker dan denk ik! :wow: jeetje wat een verhaal!


Ja dat was echt een weirdo. Ik heb wel vaker wat geks gehad maar dit sloeg gewoon alles. Ze heeft nooit bedankt voor de zorgen of wat dan ook.. zo sneu ook voor die pony’s :(

volg ons op insta @bigbluejacy


Maartje1990

Berichten: 22256
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 06:54

Sommige mensen verdienen geen paarden (dieren)

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

CalipsoLover

Berichten: 5521
Geregistreerd: 14-08-11

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 15:30

Ik heb hier ook een bizar verhaal maar eigenlijk meer een vraag.

Ik heb een halve stal gevonden voor mijn paard. Heel vriendelijk meisje met een volwassen leeftijd, heel enthousiast en rijdt zeer goed. Ze doet momenteel nog een proefmaand. Ze zou zondag het geld overgeschreven hebben maar het staat nog altijd niet op mijn rekening. Geen probleem denk ik, kan nog komen? Maar vorige week zat ik een beetje in de oliebol. Ik was op vakantie, en zij ging zorgen dat paard van de weide werd gehaald de dagen dat ze kwam rijden, de overige dagen zou een stalgenoot doen. Helaas had ze mij heel last minute, de dag zelf nog een bericht gestuurd dat ze die dag niet kon komen door omstandigheden die ze niet heeft vernoemd, geen probleem, kan gebeuren maar moest wel heel last minute nog iemand zoeken die mijn paard kon binnen zetten want tegen dat ze mij gestuurd had stonden de meeste al binnen. Nu hadden we zondag samen gereden om eens te kijken, en min of meer afgesproken om dinsdag avond nog eens samen te rijden. Heb duidelijk gezegd dat het voor mij s'avonds beter uitkwam omdat ik in de middag nog allerlei voorbereidingen en boodschappen moest doen om woensdag te vertrekken naar een festival. Helaas word ik zondag avond ziek. Stuurt ze mij maandag een bericht of ik dinsdag om 14u kan, ik stuur naar haar dat ik dat wat moeilijk vind omdat ik nogal ziek ben maar ik liefst dus in de avond of late namiddag wou. Kon dat niet voor haar dus stelde ze voor om alleen te gaan, ik zeg prima, veel plezier. Met de veronderstelling natuurlijk dat ze om 14u zou komen. Krijg ik vandaag om 16u een bericht van een stalgenoot dat mijn paard als enige nog buiten staat... Halve stal is dus niet geweest. Wat denken jullie?

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

Saaams

Berichten: 13232
Geregistreerd: 20-01-10

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 15:32

Kappen ermee :+ duidelijk toch?

Laerkens Beauty

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 15:33

Het is wel apart dat er nu al in het begin zo veel problemen zijn. Misschien samen in gesprek gaan om de afspraken eens duidelijk aan te geven? En anders als je gevoel niet goed is de halve stal beëindigen?

Ineke2

Berichten: 33004
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 15:36

Ik zou haar al niet meer vertrouwen, dus stoppen er mee.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 15:43

Ik denk dat ze te weinig inzicht heeft in de verantwoordelijkheid van het houden van een paard op "doe het zelfstal" basis. Of ze kent de regels en afspraken en gewoonten nog niet (niet je paard alleen buiten laten staan, op tijd vervanging regelen als je niet kunt komen, taken moeten gebeuren, ook als je weinig zin of tijd hebt of het slecht weer is en je vervoersproblemen hebt...

CalipsoLover

Berichten: 5521
Geregistreerd: 14-08-11

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 22:00

Heb wat later een berichtje van haar gekregen dat ze op de spoed zat met haar moeder want die had haar teen gebroken. Ze vond het erg vervelend dat ze nu al 2 maal op heel korte tijd zo last minute had afgezegd, ze dacht dat ze er misschien nog wat later ging geraken maar het ging daar heel traag vooruit. Ga haar nog niet laten stoppen, ze rijdt echt heel goed en ze gaat voor de rest wel met heel veel geduld om met mijn paard. Ik ga sowieso wel aankaarten dat als dit voor valt ze zelf een vervanging moet zoeken, want dit voor mij als ik op vakantie ben een beetje moeilijk is.

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 07:35

CalipsoLover schreef:
Heb wat later een berichtje van haar gekregen dat ze op de spoed zat met haar moeder want die had haar teen gebroken. Ze vond het erg vervelend dat ze nu al 2 maal op heel korte tijd zo last minute had afgezegd, ze dacht dat ze er misschien nog wat later ging geraken maar het ging daar heel traag vooruit. Ga haar nog niet laten stoppen, ze rijdt echt heel goed en ze gaat voor de rest wel met heel veel geduld om met mijn paard. Ik ga sowieso wel aankaarten dat als dit voor valt ze zelf een vervanging moet zoeken, want dit voor mij als ik op vakantie ben een beetje moeilijk is.



Misschien is het een idee om jullie afspraken wat aan te scherpen/verduidelijken. En samen 1 of 2 vervangers te zoeken voor het geval jij of zei uitvalt. Vind het een beetje banketstaaf om te zeggen dat ze het zelf maar uit moet zoeken als ze niet kan.
Als je samen om de tafel gaat zetten en even wat afspraken op papier zet is het voor jullie beide duidelijk. Ik heb ook een halve stal samen met mijn beste vriendin, en gelukkig staan wij vol pension en hoeven we niets anders te doen als rijden longeren poetsen etc. Maar ook wij hebben duidelijke afspraken gemaakt, en dat is voor ons beide erg fijn. Duidelijke communicatie voorkomt heel veel problemen :)

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

CalipsoLover

Berichten: 5521
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 12:10

CharmingS schreef:
CalipsoLover schreef:
Heb wat later een berichtje van haar gekregen dat ze op de spoed zat met haar moeder want die had haar teen gebroken. Ze vond het erg vervelend dat ze nu al 2 maal op heel korte tijd zo last minute had afgezegd, ze dacht dat ze er misschien nog wat later ging geraken maar het ging daar heel traag vooruit. Ga haar nog niet laten stoppen, ze rijdt echt heel goed en ze gaat voor de rest wel met heel veel geduld om met mijn paard. Ik ga sowieso wel aankaarten dat als dit voor valt ze zelf een vervanging moet zoeken, want dit voor mij als ik op vakantie ben een beetje moeilijk is.



Misschien is het een idee om jullie afspraken wat aan te scherpen/verduidelijken. En samen 1 of 2 vervangers te zoeken voor het geval jij of zei uitvalt. Vind het een beetje banketstaaf om te zeggen dat ze het zelf maar uit moet zoeken als ze niet kan.
Als je samen om de tafel gaat zetten en even wat afspraken op papier zet is het voor jullie beide duidelijk. Ik heb ook een halve stal samen met mijn beste vriendin, en gelukkig staan wij vol pension en hoeven we niets anders te doen als rijden longeren poetsen etc. Maar ook wij hebben duidelijke afspraken gemaakt, en dat is voor ons beide erg fijn. Duidelijke communicatie voorkomt heel veel problemen :)

Er is nooit iemand 'vast' die dat kan doen. Dat hangt echt van dag op dag af, dus ja, dan zal ze wel moeten uitzoeken wie het kan doen als ze last minute niet meer kan komen. Moet ik ook doen :o
Afspraken en contract komt er sowieso, maar ze doet nu nog een proefmaand. Met je beste vriendin is dat natuurlijk ook een ander verhaal, jullie kennen elkaar heel goed en weten wel ongeveer hoe jullie op dezelfde lijn zitten.

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

Anoniem

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 22:53

ik heb tot vorige week een verzorgster gehad, maar door verschillende redenen is ze opgestapt
paar weken geleden vond haar moeder ook dat wij J. (de verzorgster) moesten betalen, want zij reed toch onze paarden... toen we zeiden dat het meestal omgekeerd is werd ze boos...

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 07:27

flint_blesco schreef:
ik heb tot vorige week een verzorgster gehad, maar door verschillende redenen is ze opgestapt
paar weken geleden vond haar moeder ook dat wij J. (de verzorgster) moesten betalen, want zij reed toch onze paarden... toen we zeiden dat het meestal omgekeerd is werd ze boos...


Het is misschien niet terecht dat ze boos is, maar eigenlijk vind ik het omgekeerde net zo belachelijk. Meestal hebben mensen een verzorgster/bijrijder omdat ze zelf geen tijd hebben om hun paard te doen... En als jij als verzorgster/bijrijder dan moet betalen om een paard te doen.. is ook wel een beetje achterlijk :')

Amable

Berichten: 9676
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 08:15

Nicky91 schreef:
Het is misschien niet terecht dat ze boos is, maar eigenlijk vind ik het omgekeerde net zo belachelijk. Meestal hebben mensen een verzorgster/bijrijder omdat ze zelf geen tijd hebben om hun paard te doen... En als jij als verzorgster/bijrijder dan moet betalen om een paard te doen.. is ook wel een beetje achterlijk :')


De meeste bijrijders komen niet rijden omdat ze de eigenaar zo graag uit de brand willen helpen maar omdat ze graag hun eigen hobby willen uit oefenen. En een hobby kost nou eenmaal geld. Waarom zou ik als eigenaar jouw hobby moeten betalen? En natuurlijk is er een verschil tussen een plek waar je 6 paarden verzorgt en als je geluk hebt 1 keer per week een uurtje mag rijden. Maar als je ergens een paardje rijden mag waarbij je alleen maar hoeft te poetsen en te rijden en eventueel een stalletje hoeft uit te mesten dan vind ik het echt niet gek dat daar iets tegenover staat. Andere optie is rijden op de manege, maar dat is in de meeste gevallen een stuk duurder. Daarnaast toch een ander contact met de dieren.

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 08:32

Citaat:
De meeste bijrijders komen niet rijden omdat ze de eigenaar zo graag uit de brand willen helpen maar omdat ze graag hun eigen hobby willen uit oefenen. En een hobby kost nou eenmaal geld. Waarom zou ik als eigenaar jouw hobby moeten betalen? En natuurlijk is er een verschil tussen een plek waar je 6 paarden verzorgt en als je geluk hebt 1 keer per week een uurtje mag rijden. Maar als je ergens een paardje rijden mag waarbij je alleen maar hoeft te poetsen en te rijden en eventueel een stalletje hoeft uit te mesten dan vind ik het echt niet gek dat daar iets tegenover staat. Andere optie is rijden op de manege, maar dat is in de meeste gevallen een stuk duurder. Daarnaast toch een ander contact met de dieren.



Daarom zeg ik ook Meestal, in mijn ervaring(na mijn eigen paard) heb ik alleen maar mensen geholpen die zelf geen tijd hadden om 7 dagen in de week hun eigen paard te doen. Het zij na de kinderen of werk verandering of wat dan ook. En zelfs dan zijn er mensen die nog geld durven te vragen terwijl jij hun een gunst verleend en dat is wel een beetje krom naar mijn idee.

Maar als t is dat iemand gewoon zijn hobby komt uitoefenen en de eigenaar zo vriendelijk is om een dag zijn dier "uit te lenen" is t een ander verhaal.

Amable

Berichten: 9676
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 08:35

Maar jij gaat hun paard toch niet rijden om hun een gunst te verlenen? Je gaat rijden omdat je zelf graag paard wil kunnen rijden. Dus om je eigen hobby uit te oefenen.

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 08:38

Amable schreef:
Maar jij gaat hun paard toch niet rijden om hun een gunst te verlenen? Je gaat rijden omdat je zelf graag paard wil kunnen rijden. Dus om je eigen hobby uit te oefenen.


Ik zou dat dan zien als win-win. Eigenaar uit de brand en ik mijn hobby, daar hoeven beide niet voor te betalen imo. Ik zou als verzorgster nooit betalen, maar ik zou ook nooit betaald hoeven worden.

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 08:39

Er lopen al best veel topics over het onderwerp 'wel/niet betalen als bijrijder/eigenaar'. Deze discussie komt zo vaak aan de orde, misschien kunnen we het hier niet opstarten? :o
Het is namelijk een eindeloze discussie en anders wordt dit topic overspoeld.

upendo

Berichten: 22257
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 08:39

Ik heb een periode gehad dat ik 5 dagen in de week aan het uitmesten was, geen tijd meer had om te rijden en wel geld moest betalen...

Libera

Berichten: 3960
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 19:47

Pff ik ga niet iemand zn paard train en als ik er niks voor betaald krijg...

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D

Anoniem

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 19:47

Maar bijrijden en iemand z'n paard trainen is nogal een wereld van verschil he? ;)

Libera

Berichten: 3960
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 19:52

Dat ligt eraan hoe goed je rijd... je traint een paard iedere keer dat je erop stapt, of dat nou goede of slechte training is ;)

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D

Anoniem

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 19:54

Niet mee eens ;) Iemand die zichzelf "paardentrainer" mag noemen moet zichzelf toch eerst wel flink bewezen hebben imo.

cobiie

Berichten: 7266
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 19:58

Er zijn genoeg mensen die op een paard rondhobbelen, dat heeft 0,0 met trainen te maken.
Maar de discussie wie betaald wat aan wie is al honderd duizend keer hier gevoerd.
Een ieder moet duidelijk weten wat zijzelf voor constructie willen en daar een passend paard/eigenaar/bijrijder bij vinden.

[o]

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 20:00

Anoniem schreef:
Niet mee eens ;) Iemand die zichzelf "paardentrainer" mag noemen moet zichzelf toch eerst wel flink bewezen hebben imo.

:j

Helemaal mee eens. Er zijn zo veel meiden die denken dat ze een paard kunnen verbeteren terwijl ze zelf nog geen prestaties hebben geleverd. Tenzij je zelf op een hoog niveau rijdt en een paard van beginners niveau wilt opleiden, dan pas ben je misschien wel een trainer.

Remembrance

Berichten: 522
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 20:21

Ik heb een tijdje 3x per week een paardje verzorgd waar er van gezegd werd dat ik in de (nabije) toekomst ook op mocht rijden. Wel werd er een bijdrage gevraagd ivm de situatie van de eigenaar. Naïef dat ik was, heb ik maandenlang geld betaald om een paard 3x per week te longeren en uit te mesten. Ik ben elke keer trouw gekomen (van ver) en het is wel eens vaker voorgekomen dat het paardje en ik daar allebei met tegenzin in de stromende regen stonden, terwijl ik haar longeerde omdat dat moest van de eigenaar. -O-

Ik ben het maar blijven doen omdat er zoveel mooie beloftes werden gemaakt voor wat ik mocht doen wanneer ik mocht rijden en omdat het vinden van een verzorgpony hier echt niet te doen is. Ook wilde ik geen slechte verzorgster zijn en wilde ik aantonen dat ook iemand van mijn leeftijd (13) verantwoordelijk kan zijn.


In het begin was het nog leuk en heb ik alles geprobeerd om het nog leuker te maken (vrijheidsdressuur, wandelen, etc.) maar dat kon op een gegeven moment ook niet meer omdat ik zo lang bezig was met de weides uitmesten en het longeren, en er moest nog strenger getraind worden.

Na maandenlang nog steeds niet gereden te kunnen hebben en wel geld betaald te hebben, heb ik uiteindelijk besloten om er mee te stoppen. En het pijnlijkste vond ik dan nog dat de eigenaresse (die zelf voor een half jaar in het buitenland zat) er 0,0 begrip voor toonde. Ik ben zeker niet meteen gestopt en heb de mensen die toen alles regelden ook meerdere weken de tijd gegeven om vervanging te zoeken, maar ik voel me er nog steeds soms schuldig over ook ivm het verleden van het paardje :\


Als iemand een kennis heeft of gewoon iemand weet die ene verzorgster/bijrijdster zoekt in den haag is een PB zeker welkom


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 1 bezoeker