De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

_kmbn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 19:40

Toen ik nog paarden bijreed 1 x wat “bizars” meegemaakt.

Ik was een jaar of 13/14 en via internet had ik een fjord gevonden (18). Helemaal blij natuurlijk. Hij was veelste dik, zo scheef als maar kan maar wel echt een schatje. Daarbij had hij nog een kleine pony als vriend die moest ik ook doen (2). Ik zou ze eerst 3 maanden doen terwijl de eigenaresse in Nederland was en daarna zou ze 9 maanden naar het buitenland gaan. De pony’s stonden bij de boerderij van haar ouders. Een familie lid had ook een paardenbeseijf op dat zelfde erf en woonde daar ook. Zo gezegd zo gedaan kwam ik om de dag netjes heen. Toen ze eenmaal weg was werd mij steeds meer duidelijk dat de pony’s echt een zeer slechte staat waten. Ze werden 1 x per half jaar door de koeien smid bekapt en nooit ontwormd ed. Tegen de winter aan werd het erg nat en stond de kleine tot de oksels in de oliebol. Ik naar haar vader toe, ik moest met man en macht die beste meneer overtuigen dag dit absoluut miet kon en dat ze zo ziek werden. Na de hele winter geklaagd te hebben ging hij eindelijk toen de meeste nattigheid voorbij was tegels neer leggen. Maar de fjord had al helemaal mok en rot straal. De hoeven van de kleine waren ook slecht. De fjord kon amper meer lopen. Ik ging elke dag voor me school heen om medicijnen te geven etc.
Tot op een dag ik een ongeluk kreeg en met een nekbrace moest lopen. Netjes ze gebeld en de situatie uitgelegd. Twee maanden later bijna helemaL hersteld. Wou ik langs komen werd ik weg gestuurd omdat de dochter er niet was. Ik haar berichten blijven sturen. Nooit meer wat gehoord. Tor ineens ik haar via fb tegen kwam (al mijn spullen lagen er nog). Ik haar netjes een bericht gestuurd.. nou de wereld was tw klein ik was een assiocaal pleuris kind en had onbeschoft nooit meer wat van me laten horen?! Excuse me ik zorg een jaar voor je paard geef alles en breek bijna me nek en je doet dit?! Ik haar gestuurd dat ik me spullen kwam ophalen dat het dan klaar was. Maar die spullen (laarzen cap halsters van alles) moesten wel terug. Schreef ze dat ze de politie ging bellen omdat ik haar en haar ongeboren baby wat aan wilde doen :Z >;) ik naar haar huis gegaan (ik was op dat moment net 16 of moest bijna 16 worden) kwam ze met haar man naar buiten alsof ik een of andere crimineel was Gooide ze me spullen voor me in een vuilnis zak..

De kleine pony is uiteindelijk in moeten laten slapen na meerde meldingen van de dieren politie. Beestje was is zo een slechte staat dat ze niet meer te redden was. Snap got heden niet hoe het zo heeft kunnen lopen terwijl een familie lid op het zelfse erf een goedlopend paarden bedrijf heb. Echt hele nare mensen

Dir zal ik echt nooit meer vergeten. Toen kwam ik er achter hoe ondankbaar mensen kunnen zijn en wat ze allemaal wel niet verzinnen.

volg ons op insta @bigbluejacy

_kmbn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 19:45

Urbiezira schreef:
Zo hee _kmbn, die was niet helemaal lekker dan denk ik! :wow: jeetje wat een verhaal!

Ja dat was echt een weirdo. Ik heb wel vaker wat geks gehad maar dit sloeg gewoon alles. Ze heeft nooit bedankt voor de zorgen of wat dan ook.. zo sneu ook voor die pony’s :(

volg ons op insta @bigbluejacy

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie