De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Moderators: Neonlight, Nadia, LindyH, balance, RianneH

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 11:19

J_emma schreef:
Wat een verhalen! Ik verbaas me ook over de eigenaren die het vervelend vinden als hun bijrijder beter rijdt dan zij. Alleen maar fijn voor het paard, toch?

Dat ligt eraan. Kan me best voorstellen dat als je paard al 10 jaar hebt en rijdt en er ineens iemand komt die 3 of 4 maanden rijdt dat het wat zuur is als het paard dan beter loopt bij die persoon.
Natuurlijk fijn voor het paard maar daar moet je wel tegen kunnen.

Verkoop is altijd vervelend. De manier waarop is vaak niet netjes. Maar ergens kan je het toch wel zien aankomen als je al jaren het paard rijdt en de eigenaar steeds minder of niet meer. Zeker als ze op pension staan lijkt me dat niet helemaal als een verrassing komen.

Zelf gelukkig geen hele gekke dingen meegemaakt.

Ooi iemand meegenomen naar een verzorgshet. En die vond het nodig de volgende dag achter mijn rug om er zelf naar toe te gaan. Geen idee wat er precies is gebeurt maar het is flink afgestraft door de shet zelf ~~}>
Ze was flink in haar bovenarm gebeten zo erg dat ze er mee naar de huisarts moest.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:21

Dat idee heb ik ook weleens. Hoe enthousiaster ze zijn hoe sneller ze afhaken. Ooit iemand op stal gehad die terug wilde gaan rijden. Nou het kon niet op. Ze zou iedere dag komen poetsen en helpen en bla bla bla. Tot vervelends toe zou ze langskomen(haar eigen woorden). We hadden een dag afgesproken dat ik zou helpen met opzadelen en rijden de eerste keer. Dat heeft ze toen afgebeld. Ze is ook nooit meer komen poetsen. Toen niets meer van gehoord. Jaren later achter komen dat ze toch niet meer durfde. Ze is mondig genoeg dus dat had ze toch ook wel even kunnen laten weten.

Met stalgenoten/pensionklanten merk je dat ook weleens. De eerste dagen staan ze 3x per dag op de stoep. En later komen ze misschien nog 2x in de week langs of zelf 1x in de zoveel maanden.

Spullen zijn hier ook weleens blijven staan. Als ik ze nodig heb dan gebruik ik ze gewoon. Ga er vanuit dat ze na 5 jaar niet meer weten waar ze hun spullen gelaten hebben.

Wat hier ooit ook is gebeurd is dat iemand het voor elkaar heeft gekregen een paard een martigaal aan te doen en dan wel zo dat het paard zowat met de kin op de borst liep. Geen idee hoe dat gelukt is maar echt absurd. En diegene volgde zelfs nog een paardgerichte opleiding. Dan moet je toch ook wel zien dat het niet goed zit en hulp vragen als je niet weet hoe zo iets moet zitten.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 10:29

In het begin is dat niet zo vreemd om eens te kijken. Maar dat moet ook gewoon kunnen. Kan me voorstellen als er ergens twijfels zijn of verhalen van stalgenoten dat je het wel met eigen ogen wil zien wat er gebeurt. Voordat je iemand weg stuurt, je zal maar een jaloerse stalgenoot hebben.

Wel grappig dat ze zich probeerde te vermommen. Ach als je gewoon netjes met het paard omgaat zou dat toch geen probleem moeten zijn als dat zo eens een keer gebeurt.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie