Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 11:31

goldenarrow schreef:
*kruipt onder meeleessteen vandaan*

Maar als ik een mail terug zou krijgen dat iemand er nog even over na moet denken komt dat bij mij ook niet heel enthousiast over moet ik zeggen. Ik heb liever dat iemand er gewoon even over nadenkt en me dan een dag of 2 later een mail terugstuurt. En vergeet ook niet dat niet iedereen iedere dag zijn of haar mail checkt. Gun iemand ook de tijd om te reageren.



Dit inderdaad.


troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 12:23

Golden_Angel schreef:
https://www.bokt.nl/markt/ad/474781/bij ... paard-pony

en toen stond ie op naar een maatje ^&+
mensen met meningen over de advertentie? ^^



Keurig hoor! Je mocht zo bij me komen :)

Overigens snap ik de allergische reactie ook niet zo als iemandniet direct reageerd. Ik heb liever een weloverwogen reactie dan twee zinnen zonder zinvolle inhoud

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 12:30

Maar doe dat dan ook binnen die twee dagen. Dat gebeurt vaak niet. En dan heb ik echt veel liever een berichtje met ‘hartstikke bedankt voor je bericht, ik kom er nog uitgebreider op terug’. En dat dan ook doen natuurlijk.

Maargoed, als iemand bij mij zou gaan verzorgen/rijden, verwacht ik ook meteen een appje wanneer ik vraag hoe het is gegaan. Iemand die dus standaard laat reageert of het zelfs vergeet, is geen match.

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 12:32

troi schreef:
Golden_Angel schreef:
https://www.bokt.nl/markt/ad/474781/bij ... paard-pony

en toen stond ie op naar een maatje ^&+
mensen met meningen over de advertentie? ^^



Keurig hoor! Je mocht zo bij me komen :)

Overigens snap ik de allergische reactie ook niet zo als iemandniet direct reageerd. Ik heb liever een weloverwogen reactie dan twee zinnen zonder zinvolle inhoud


Fijn om te horen ^^

Ik heb al 2 reacties gehad, beide veel te ver helaas :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 12:32

Marocje schreef:
Maar doe dat dan ook binnen die twee dagen. Dat gebeurt vaak niet. En dan heb ik echt veel liever een berichtje met ‘hartstikke bedankt voor je bericht, ik kom er nog uitgebreider op terug’. En dat dan ook doen natuurlijk.

Maargoed, als iemand bij mij zou gaan verzorgen/rijden, verwacht ik ook meteen een appje wanneer ik vraag hoe het is gegaan. Iemand die dus standaard laat reageert of het zelfs vergeet, is geen match.



Maar even nadenken over een aanbod hoeft helemaal niet te betekenen dat iemand standaard laat reageert. :)

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 12:37

Marocje schreef:
Maar doe dat dan ook binnen die twee dagen. Dat gebeurt vaak niet. En dan heb ik echt veel liever een berichtje met ‘hartstikke bedankt voor je bericht, ik kom er nog uitgebreider op terug’. En dat dan ook doen natuurlijk.

Maargoed, als iemand bij mij zou gaan verzorgen/rijden, verwacht ik ook meteen een appje wanneer ik vraag hoe het is gegaan. Iemand die dus standaard laat reageert of het zelfs vergeet, is geen match.


Maar das weer anders. Consequent vergeten te reageren is niet echt een teken van betrouwbaarheid idd. Maar een keer vergeten moet kunnen, zelf ben ik ook niet onfeilbaar :D

Livion

Berichten: 191
Geregistreerd: 04-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 12:41

Marsu schreef:
Ik ben hier weer terug, maar nu met een kwestie waarvan ik even niet weet wat ik er mee moet.

Eind vorig jaar op zoek gegaan naar een nieuwe bijrijder. Toen geen geschikte kandidaat gevonden. (Geen bijdrage willen betalen of bij kennismaking al niet op komen dagen) .

Nu werd ik vorige maand via Facebook benaderd door iemand die mijn oude advertentie had zien staan.
Via app uitgebreid gesproken. Vergoeding geen probleem en klonk goed. Dus uitgenodigd.

Rijden ging redelijk. Vroeg niet veel aan mijn paard, maar reed verder vriendelijk. Afgesproken het een maand te proberen.

Ze is nu een aantal keer geweest. Komt netjes, ik hoor positieve verhalen van stalgenoten. Maar de betaling blijft uit....

Rekeningnummer ruim op tijd doorgegeven. Vorige week een reminder gedaan. Oh ja druk gehad, zal het snel overmaken. Paar dagen geleden nog een reminder, weer excuses. Maar de belofte dat ik het volgende week heb.

Het gaat niet om een wereldbedrag, ze komt 1x per week en ik zou van het geld nog een les voor haar betalen, maar ik word hier erg ongemakkelijk van.

Wat vinden jullie?

Ik kan voorstellen dat je hier ongemakkelijk van word. Zelf zou ik aangeven dat ik verwacht dat de betaling uiterlijk datum X binnen is en ik anders helaas niet met haar wil. Niet om het geld, maar omdat ik er voor mijn gevoel dan niet op kan bouwen.

Als je het vergeten was dan zorg je toch dat het je op de dag van de reminder direct overmaakt?
'Volgende week' vind ik dermate vaag dat ik het idee krijg dat ze het geld (nog) niet heeft.
In goed overleg is bij mij best veel mogelijk, maar dan verwacht ik wel dat iemand zelf initiatief neemt en contact opneemt als iets financieel onhandig uitkomt.

"In riding a horse, we borrow freedom."

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 13:26

Marsu schreef:
Ik ben hier weer terug, maar nu met een kwestie waarvan ik even niet weet wat ik er mee moet.

Eind vorig jaar op zoek gegaan naar een nieuwe bijrijder. Toen geen geschikte kandidaat gevonden. (Geen bijdrage willen betalen of bij kennismaking al niet op komen dagen) .

Nu werd ik vorige maand via Facebook benaderd door iemand die mijn oude advertentie had zien staan.
Via app uitgebreid gesproken. Vergoeding geen probleem en klonk goed. Dus uitgenodigd.

Rijden ging redelijk. Vroeg niet veel aan mijn paard, maar reed verder vriendelijk. Afgesproken het een maand te proberen.

Ze is nu een aantal keer geweest. Komt netjes, ik hoor positieve verhalen van stalgenoten. Maar de betaling blijft uit....

Rekeningnummer ruim op tijd doorgegeven. Vorige week een reminder gedaan. Oh ja druk gehad, zal het snel overmaken. Paar dagen geleden nog een reminder, weer excuses. Maar de belofte dat ik het volgende week heb.

Het gaat niet om een wereldbedrag, ze komt 1x per week en ik zou van het geld nog een les voor haar betalen, maar ik word hier erg ongemakkelijk van.

Wat vinden jullie?

Ik heb de kast op slot gegooid. Niet betalen is niet rijden.

Je kan een uiterste datum geven en als het er dan niet op staat dat de kast dicht gaat.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Amber_anne

Berichten: 6902
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 14:07

Over reacties op marktplaats moet ik wel zeggen dat ik bijvoorbeeld geen melding krijg als ik een berichtje heb en dus soms vergeet een dag te kijken

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 14:18

Lootje1991 schreef:
Nou ja een berichtje dat je er over nadenken kan toch dan toon je in ieder geval wel interesse en dan weet je ook dat het aangekomen is, maar dat zal wel aan mij liggen dat ik zie dat iets gelezen wordt en dan vervolgens overal gereageerd behalve op jou berichtje dan voel je je toch niet zo serieus genomen :o? Tenminste ik dan want ik vraag mij af waarom er dan niet even een berichtje getypt kan worden bedankt ik de k er even over


Nou ik zou mensen toch zeker 2 dagen de tijd geven om te reageren. Soms lees je iets onderweg even snel. En wil je er even over nadenken of gewoon er echt voor gaan zitten en nog eens goed lezen en een uitgebreid bericht terug sturen. Natuurlijk ook fijn dat ze zouden sturen dat ze het gelezen hebben en er later op terug komen maar ik zou er geen probleem mee hebben dat het iets langer duurt. Ik zelf heb met de meeste berichten ook gewoon even wat meer tijd nodig.

Persoonlijk vindt ik dat echt een nadeel dat sommige kunnen zien dat je het gelezen hebt. Omdat er inderdaad vaak verwacht wordt dat er direct gereageerd wordt.

De bijdrage blijft lastig zelf zou ik 100 euro voor 3x in de week prima vinden. Het is natuurlijk ook verder afhankelijk van wat er verder nog verwacht wordt.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

goldenarrow

Berichten: 8658
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 14:21

Of dat iemand het stuurt, de ander het de volgende dag pas leest, dat evt. nog moet overleggen, maar eerst nog op school/werk zit. 24 uur is zo voorbij. 2 dagen vind ik een prima termijn.

Maar andersom ook wel gehad dat mensen mij een berichtje sturen waarin ze een paard aanbieden, ik daar op reageer en vervolgens niks meer hoor. Tsja, dan niet :+

Volg je mee? Veulens in 2024 <3
[KS-MK] Arabierveulentjes verwacht

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 16:21

Als ik zie dat het gelezen is, en krijg na twee dagen een nette reactie, dan is er uiteraard niks aan de hand.


Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 23:59

Ik vind hetzelfde als Peelie.
Hou niet van die laksheid.

Zoveel mensen, zoveel wensen.

Ik reageer als ik tijd heb. Vaak 's avonds laat.
Een enkele schiet het erdoor. En kom ik er na een paar dage pas achter.
Ach we blijven mensen.

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 09:42

Gisteren een meid langs geweest, ze was jammer genoeg echt te groot en te zwaar voor mijn merrie. Echt jammer want het was wel echt een hele leuk, nuchtere meid. Ze gaat mij helpen iemand te vinden. Echt zo lief. We hadden wel echt een klik.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 10:35

Peelie schreef:
Gisteren een meid langs geweest, ze was jammer genoeg echt te groot en te zwaar voor mijn merrie. Echt jammer want het was wel echt een hele leuk, nuchtere meid. Ze gaat mij helpen iemand te vinden. Echt zo lief. We hadden wel echt een klik.

Kun je niet even naar Almelo en omstreken verhuizen :').
Al die goed, leuk klinkende advertenties zijn zo ver elke keer :')

xnlponysx
Berichten: 24
Geregistreerd: 07-07-18

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 16:24

Hier mijn verhaal:
Tijdje terug 2 super leuke verzorgponys gevonden via marktplaats waarvan ik er 1 mocht bijrijden. Eerst was de afspraak dat ik 2 keer de ene week zou komen en 4 keer de andere week. dus zo om en om. Ging hardstikke goed en het klikte ook goed tussen de eigenaar en ik. Later, toen ik stopte met mijn krantenwijk deed ik een extra dagje dus 3 en 5 keer in de week (wat voor mijn gevoel best al veel is voor een verzorgpony maar goed). ik reed ook nog op de manege, maar omdat ik zo vaak kon rijden bij mijn verzorgpony ben ik daar toen ook mee gestopt en inruil daarvoor nog een extra dagje dus 4 en 6 keer in de week. Maar toen kwam het einde van het schooljaar en had ik toetsweek, een weekendje weg en soms wou ik ook een keertje met mn vriendinnen naar het zwembad op een hete dag (logisch?!?!). Ik kwam nog steeds 4 tot 6 keer in de week maar bij dat soort dingen kon ik dan niet komen. Krijg ik 2 weken geleden ook een appje dat het voor mij ophoudt omdat ik 'bijna nooit kan' (ONZIN) de eigenaar wou er trouwens ook altijd bij zijn omdat haar ervaring met de oude verzorger niet zo goed was. Nahja... doei verzorgponys en nu zit ik dus zonder manege, verzorgponys en iets met paarden. Overleg gehad met mijn moeder en ik mag dus over paar maandjes mijn eigen shetlander!! Super leuk natuurlijk, maar ik heb toch een beetje het gevoel dat ik het rijden echt ga missen... :(:) Nu zit ik dus toch te twijfelen of ik misschien een verzorgpaardje moet gaan zoeken voor 1/2 keer in de week waar ik dan nog op zou kunnen rijden. Facebook heeft mij niks opgeleverd, maar marktplaats zou ik nog kunnen proberen. :j

xnlponysx
Berichten: 24
Geregistreerd: 07-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 16:34


joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 16:59

Ik vind je advertentie wel leuk, maar het filmpje minder geschikt voor wat ik zou zoeken. Maar misschien is dat anders voor iemand die een potentiële springruiter zoekt.

0000
Berichten: 5471
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 17:14

Meestal is het afzeggen niet zozeer het probleem maar de manier waarop. Je kiest voor een bepaalde verantwoordelijkheid, in dit geval 6 dagen in de week naar de pony. Als je dat om wat voor reden dan ook niet aan kan of niet wil, kan je dat natuurlijk niet achteraf bij de eigenaresse neerleggen....


Ik vind je advertentie netjes opgezet maar ben wel heel benieuwd hoe je zelf naar het filmpje kijkt. Vind je het overeenkomen met wat je schrijft over je ervaring en wijze van rijden? Als je kritisch kijkt naar je houding en de manier waarop je hulpen geeft, zou je de ruiter in dit filmpje zelf dan als bijrijder op je pony willen laten rijden?

REVALIDATIE & TRAINING
Eerlijk opleiden met rust, geduld en kennis van biomechanica. Fysiek en mentaal gezonde paarden voor een langdurige sportcarrière.

xnlponysx
Berichten: 24
Geregistreerd: 07-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 17:19

joyce B schreef:
Ik vind je advertentie wel leuk, maar het filmpje minder geschikt voor wat ik zou zoeken. Maar misschien is dat anders voor iemand die een potentiële springruiter zoekt.


Dankje en ik heb idd het filmpje toch maar verwijderd...

xnlponysx
Berichten: 24
Geregistreerd: 07-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 17:22

0000 schreef:
Meestal is het afzeggen niet zozeer het probleem maar de manier waarop. Je kiest voor een bepaalde verantwoordelijkheid, in dit geval 6 dagen in de week naar de pony. Als je dat om wat voor reden dan ook niet aan kan of niet wil, kan je dat natuurlijk niet achteraf bij de eigenaresse neerleggen....


Ik vind je advertentie netjes opgezet maar ben wel heel benieuwd hoe je zelf naar het filmpje kijkt. Vind je het overeenkomen met wat je schrijft over je ervaring en wijze van rijden? Als je kritisch kijkt naar je houding en de manier waarop je hulpen geeft, zou je de ruiter in dit filmpje zelf dan als bijrijder op je pony willen laten rijden?


Ik ben het totaal met je eens over mijn houding :o Maar ik dacht, misschien krijgen ze dan meer een ingeving van hoe ik rijd. Maar als ik het filmpje vaker zie, ziet het er steeds slechter uit haha. Ik wil absoluut (!!!) niet opscheppen, maar dit was wel slordig omdat we zo snel mogelijk moesten zijn en ik heel erg zenuwachtig was :j

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 18:54

Daarom alleen filmpje of foto's plaatsen waarvan jij denkt dat je je daar van je beste, of in elk geval goede, kant laat zien.

En houd er rekening mee dat manege gevorderd vaak (niet altijd, er zijn uitzonderingen) minder ervaren is dan een wedstrijdruiter op B (beginnend) niveau bij de KNHS.

Ik rijd/train op M niveau. Heb een winstpunt gehaald in de M1 en ga binnenkort met een ander paard ook weer M1 dressuur starten. Maar ik ben nog steeds voorzichtig met hoe ik mijzelf beschrijf als ik een advertentie maak. Want ik weet dat er nog genoeg aan te merken is op mijn rijden en dat ik met de eerste keer rijden ook lang niet altijd kan laten zien wat ik kan. Vaak moet ik wennen aan een nieuw paard. Met dit paard ben ik nu 10 maanden aan het werk en die tijd heb ik nodig gehad om hem weer in conditie te trainen (paard had meerdere jaren stil gestaan en was alle spieren kwijt, stijf en scheef) en om goed aan elkaar te wennen.

Voor ik besloot dit paard te rijden had ik bij twee mensen proef gereden en met 1 paard ging het rijden echt niet zoals ik wilde. Dan ga ik gelijk twijfelen. ligt het aan mijn rijden? Ligt het aan het paard? Of is het echt de combinatie die niet matcht.

Dit huidige paard heb ik niet eens proefgerichte. Ik kende het paard van vroeger en de eigenaresse is een kennis van de rijvereniging. Ben heel rustig begonnen met longeren en alleen stappen onder het zadel. Toen wat korte stukjes draf en pas na een aantal weken een galopje er bij. Na 2 maanden deden we een B proefje mee met een onderlinge wedstrijd. En dat zag er echt nog niet super uit. Ondanks mijn 25/30 jaar rijervaring paar pauzes tussendoor waardoor je opnieuw moet beginnen qua houding en balans en coördinatie) en 2x L2 en 1x M1 wedstrijdklassering.

Als je jezelf zo omschrijft als jij dan verwachten mensen daar toch iets meer van.

Er zijn ook meisjes van 15 die Z2 dressuur rijden, Z springen zijn en echt goed kunnen rijden. Daar zit dan nogal een groot gat tussen ;)

xnlponysx
Berichten: 24
Geregistreerd: 07-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 19:11

joyce B schreef:
Daarom alleen filmpje of foto's plaatsen waarvan jij denkt dat je je daar van je beste, of in elk geval goede, kant laat zien.


Klopt! _/-\o_

fleurinthof
Berichten: 22
Geregistreerd: 22-07-18

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 20:01


Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 21:21

Ik zou even op spellingsfouten checken. En het stuk van je vorige verzorgpony en de eigenaresse er uit halen. Dat gaat niemand wat aan namelijk.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 bezoekers