het verzorgpony klets topic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
nardxash

Berichten: 3997
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 17:27

Misischien leuk als ik ook even wat plaats over de pony’s van afgelopen weekend.

Vrijdag:
Ben ik heel de dag op stal geweest en in de ochtend een hele goede maar zware dressuurtraining gehad waarbij pep eindelijk na maanden stukken nagefelijk liep *\o/*

Afbeelding

Daarna was het tijd om de weides uit te mesten en tussendoor even te eten :j

Om 14.00 uur had ik menles met flinn dn wat deed die het super. We zijn voor de 2de keer naar buiten met hem geweest ne hij is maar 1x geschrokken van de 3 kwartier dat we gemend hebben.
Er is nog veel werk aan de winkel wat betreft het mennen maar alleen maar leuk!

Afbeelding

Zaterdag:
Beide pony’s zijn gewassen wat bij flinn vooral heel hard nodig was alleen nadat die terug in de wei stond gebeurde dit
Afbeelding

Afbeelding

Pep heeft een nieuw halster om van de hv polo collectie grey-mint <3 hoe vinden jullie die staan bij haar?

i Will never let you go
Sonic<3 28-08-2004/07-08-2013
Nard 5-07-2001( forever my once in a lifetime horse)
DJ 1-2-2014


WietskeK

Berichten: 390
Geregistreerd: 08-05-17

Re: het verzorgpony klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 10:31

Het halster staat echt leuk!! <3

Ik heb gister met Donny een buitenrit gemaakt, we gingen naar het amsterdamse bos! Het was echt zooo leuk! We hebben gezwommen en over boomstammen heen gesprongen en Donny was zelfs nog een x ontsnapt :D Het was echt een hele gave ervaring *\o/*

nardxash

Berichten: 3997
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 13:02

WietskeK schreef:
Het halster staat echt leuk!! <3

Ik heb gister met Donny een buitenrit gemaakt, we gingen naar het amsterdamse bos! Het was echt zooo leuk! We hebben gezwommen en over boomstammen heen gesprongen en Donny was zelfs nog een x ontsnapt :D Het was echt een hele gave ervaring *\o/*


Wat gaaf zeg!

Ooit wil ik dat ook nog doen met pep als ik ooit hoger durf te springen dan 30 cm :')

i Will never let you go
Sonic<3 28-08-2004/07-08-2013
Nard 5-07-2001( forever my once in a lifetime horse)
DJ 1-2-2014

WietskeK

Berichten: 390
Geregistreerd: 08-05-17

Re: het verzorgpony klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-18 18:08

hahaha, het gaat je vast lukken!!


nardxash

Berichten: 3997
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 18:08

WietskeK schreef:
hahaha, het gaat je vast lukken!!

Vast wel :j

i Will never let you go
Sonic<3 28-08-2004/07-08-2013
Nard 5-07-2001( forever my once in a lifetime horse)
DJ 1-2-2014

WietskeK

Berichten: 390
Geregistreerd: 08-05-17

Re: het verzorgpony klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-18 10:27

Ik heb gister te horen gekregen dat ik zondag WEER naar het Amsterdamse bos ga!!! Dan gaan we zonder zadel zwemmen! Ik heb er nu al zooooo veel zin in! *\o/*

nardxash

Berichten: 3997
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 16:48

Zo update vanaf mijn kant.

Met deze warmte rijd ik niet heel misschien dat ik volgende week een keer rijd maar ligt asn de temperatuur en zin.

Vandaag flinn even gelongeerd. Ik ben met hem voornamelijk bezig met de stemhulpen oefenen zodat hij deze goed kent voor het mennen.

Afbeelding

En pep ben ik ook nog steeds bezig om de nagefelijk goed te oefenen wat steeds beter gaat. Binnenkort kunnen als het zo goed gaat de oefeningen travers en schouderbinnenwaarts gaan oefenen.

Afbeelding

i Will never let you go
Sonic<3 28-08-2004/07-08-2013
Nard 5-07-2001( forever my once in a lifetime horse)
DJ 1-2-2014

horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 14:29

Hoi! Hoe gaat het met iedereen? :)

brittien
Berichten: 267
Geregistreerd: 29-08-17

Re: het verzorgpony klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 15:00

Hey wat leuk dat er nog gereageerd is! Met mij en ani gaat het eigenlijk wel goed, we hebben vooral veel lol maar we proberen nu wel echt een beetje de dressuur op te pakken. We lessen nu iedere week en kom daarnaast ook nog bijna iedere dag :D
En hoe gaat het met jou? :)

horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Re: het verzorgpony klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 15:08

Gaat goed hier! Wil nu wel graag een keer in de twee weken gaan lessen met Sammy aangezien we nu niet echt heel veel verder komen. Doe haar een keer in de week dus ik rijd vooral, maar ga haar donderdag eens longeren aangezien ze daar best stout mee is de laatste tijd hoor ik van de andere verzorgsters, dus dat ga ik ook maar een keer uitproberen haha. Binnenkort gaan we waarschijnlijk ook weer een keertje een mini sprongetje nemen (ze mag niet echt meer springen ivm haar gevoeligheid voor spierziekte) maar eens in de tijd een klein sprongetje kan geen kwaad! Ook gaan we af en toe op fotoshoot!

Ik heb zo'n zin in het voorjaar, dan kunnen we weer lekker meer buiten rijden (ook ivm langer licht) en in de zomer gaan we wss nog wel een keertje zwemmen :D

Afbeelding

WietskeK

Berichten: 390
Geregistreerd: 08-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-19 17:15

Gaat hier ook heel goed alleen er zijn heel wat veranderingen bij mij gekomen. Ik ben helaas met Donny gestopt omdat ik te groot ben geworden. heel erg jammer maar hij heeft nu ook een verzorgster dus hij staat niet stil :D
Daarnaast is mijn droom een soort van uitgekomen. De eigenaar van Joy en Anouk vroeg aan mij of ik samen met haar een paard wilde nemen. Ik verzorgde haar dan 4 x in de week en zij kan dan af en toe een buitenritje rijden of in de bak. Ik was natuurlijk super enthousiast en ik heb het meteen met mijn ouders overlegd. Gelukkig mocht het en ik was super blij! Van de eigenaar mocht het paard op mijn naam staan maar dat mocht helaas niet van mijn ouders dus het paard is niet officieel van mij. Omdat we allebei een hele andere smaak hebben qua paardenrassen vonden we de andalusiër heel goed bij ons passen als tussenin paard hahaha. Dus we zijn bij een stal gaan kijken van PRE's en daar heb ik op een andalusiër hengst gereden. Heel leuk paard die ook heel hoog in de dressuur loopt maar helaas was hij te duur en heb ik toch besloten om geen hengst te willen ivm wedstrijden.

Toen kwam er een arabofries op ons pad. Het is een drachtige merrie met een veulen. We zijn er gaan kijken (was 2 uur rijden!!) en ik werd meteen verliefd. ik heb nog nooit een paard gezien met zo'n lieve uitstraling. Dus besloten we dat dit het paard was. Het was een enorme gok want doordat ze een veulen had had ze al een tijd niet gereden en konden we haar niet uitproberen. We hebben haar zelfs niet gepoetst of mee gewandeld. Er was alleen 1 probleem. Andere mensen wilden Silke ook hebben en wij zouden haar alleen mogen als we Iba (het veulen) erbij zouden nemen. Maar we dachten dat dat wel een leuk speelmaatje voor Life zou zijn dus we hebben het gedaan! Nu staan er bij ons 4 paarden. joy en Life en de nieuwe paarden Silke en Iba!

We zijn vooral bezig met dressuur en ik ben midden in het proces om Silke te leren springen :D . Ik heb al een aantal buitenritten gemaakt en dat doet ze super goed. Ze is trouwens ook voor de kar beleerd maar we hebben geen kar meer dus ik doe af en toe lange lijnen wat ze super leuk vindt!

Sorry voor dit lange verhaal :')
Ik zal een paar foto's erbij doen.

Afbeelding

Samen met life <3
Afbeelding

En met iba
Afbeelding

<3 <3
\Afbeelding

horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Re: het verzorgpony klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 17:21

Ohh wat leuk zeg!! Veel plezier met haar +:)+

WietskeK

Berichten: 390
Geregistreerd: 08-05-17

Re: het verzorgpony klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-19 18:04

Dankje! Jij ook met Sammy *\o/*

nardxash

Berichten: 3997
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: het verzorgpony klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:40

Wat leuk dat er weer leven is in dit topic!

Wat lees ik goede en leuke verhalen van jullie verzorgponys.

Met mij en pep gaat het gelukkig weer goed..
we hebben deze maand haar verjaardag gevierdAfbeelding

Ook zijn we het lessen weer aan het oppakken aangezien pep de laatste tijd enorm bang id voor de klimop in de bak.
Daarbij word ik dan bang dus ik hoop dat we dat samen kunnen gaan overwinnen!Afbeelding

i Will never let you go
Sonic<3 28-08-2004/07-08-2013
Nard 5-07-2001( forever my once in a lifetime horse)
DJ 1-2-2014

horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Re: het verzorgpony klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 00:20

Ohh vervelend van dat bange gedrag. Sammy vindt ook een hoek in de bak ''eng'' (heb een beetje het gevoel alsof ze gewoon aan het klooien is dan, als ik er naast sta is niets eng :roll: )

nardxash

Berichten: 3997
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 09:39

horzieloverr schreef:
Ohh vervelend van dat bange gedrag. Sammy vindt ook een hoek in de bak ''eng'' (heb een beetje het gevoel alsof ze gewoon aan het klooien is dan, als ik er naast sta is niets eng :roll: )

Dat heeft pep ook..
Daarom gaan we weer lekker veel lessen en oefenen.

i Will never let you go
Sonic<3 28-08-2004/07-08-2013
Nard 5-07-2001( forever my once in a lifetime horse)
DJ 1-2-2014

horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Re: het verzorgpony klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 13:16

Same!

brittien
Berichten: 267
Geregistreerd: 29-08-17

Re: het verzorgpony klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 14:15

Zullen we misschien weer doen dat als je geweest bent naar je verzorgpaardje een verslagje van hoe het ging schrijft? Lijkt mij leuk! :o

Ik ga vanmiddag weer naar ani, gewoon ff rijden :)

horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Re: het verzorgpony klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 19:30

Ja isgoed!

WietskeK

Berichten: 390
Geregistreerd: 08-05-17

Re: het verzorgpony klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-19 21:10

Ik ging vandaag weer naar Silke!
Ik heb gesprongen aan de longeerlijn en ze deed het echt super goed! Ze vindt het springen ook al steeds leuker, en ze ging met veel enthousiasme over de sprong heen *\o/*
Misschien dat het springen toch nog wat wordt (heb een tijdje geleden onder het zadel geprobeerd, was niet echt een succes...)

horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Re: het verzorgpony klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 23:46

Nice!

WietskeK

Berichten: 390
Geregistreerd: 08-05-17

Re: het verzorgpony klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-19 18:46

Ik heb een topic geopend met wat foto's die Britt heeft gemaakt :D
Als jullie het leuk vinden om een kijkje te nemen, het topic heet Silke in the picture!! (Ik weet niet hoe je zo'n link plaatst :') )

horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Re: het verzorgpony klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 12:56

helaas is sammy weer spierbevangen -O-

brittien
Berichten: 267
Geregistreerd: 29-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 13:20

horzieloverr schreef:
helaas is sammy weer spierbevangen -O-


Wat rot zeg! Is dat goed te behandelen?

horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Re: het verzorgpony klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 16:02

ja ze heeft het wel vaker en met een maandje stilstaan komt het vaak gewoon weer goed!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers