Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 13:02

Aparte manier van omgaan om kinderen om ze een pak voor de broek te geven als ze iets fout doen. Ben benieuwd als daar echt kinderen rondlopen wat de ouders daar van vinden. Niet op in gaan er zijn echt veel betere plekken te vinden. Je moet alleen soms geduld hebben.

Fijn dat je wat reacties gehad hebt Reusje_xx. Wanneer heb je een een bericht weggedaan naar die van 7km verderop?
Hopelijk zit er wat tussen van de twee.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.


Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 15:09

Nog even spannend dan. Hopelijk heb je snel reactie. Als je moet wachten duurt het altijd lang. Toen wij opzoek waren we ook niet altijd even vlot voornamelijk omdat ik het voor iemand anders geplaatst had en je dan weer moet overleggen end. En ik ken ook wel mensen die sowieso niet dagelijks checken.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 22:12

Xxhorsesxx9 schreef:
Jaa, dat zou inderdaad wel handig zijn, maar ik ga denk ik geen advertenties meer plaatsen hoor


Kan me goed voorstellen dat je ervan geschrokken bent. Ach als je voorlopig zelf in de gaten houd en inderdaad via facebook dan komt er misschien ook wel wat leuks voorbij.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:13

Trui schreef:
Jaa dat zeg ik toch ook Haha, 'blijkbaar is er niemand die heeft wat ik zoek'


Wat zoek je dan precies?

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 15:42

Trui schreef:
Een pony waar ik niet persee op drie vaste dagen heen moet, maar waar ik gewoon lekker mee kan tutten als het me uitkomt (dat ik dan tuurlijk wel de eigenaar app). Rijden hoeft niet etc


Als het rijden niet hoeft dan lijkt het me ook niet zo'n probleem. Voor het paard maakt het niet uit of die er nu 2x per dag uit mag. Lijkt me juist voor sommige wel handig. Maar goed zo denk ik er over.
Bijrijder hier heeft ook geen vaste dagen. Die komt wel altijd 's avonds en dan in de ochtend of middags stuurt ze even een bericht of het uitkomt. Soms een dag van te voren. Werkt hier goed.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 22-08-17 15:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 15:52

Trui schreef:
Er zijn wel veel weilanden met paarden in de buurt, maar hoe ik erachter kom van wie de ponys zijn? Geen idee.


Briefje weghangen bij het hek?

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 15:57

Trui schreef:
Tigra_ schreef:

Briefje weghangen bij het hek?


Ben zo bang dat het verregend.


Ik ga er vanuit dat de meeste mensen met paarden dagelijks komen dus als je het bij de ingang hangt of in ieder geval waarvan je vermoed dat het de ingang is. En zorgt dat het een paar dagen droog is zal dat toch wel moeten kunnen. Als je daar natuurlijk mag komen anders wordt het wel lastig.
Anders zou je in de omgeving als er huizen zijn eens kunnen vragen. Ooit ook weleens gevraagd en mocht toen gelijk de eigenaar bellen bij die mensen.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 13:24

Denk niet dat 3 dagen teveel is. Wel zou het een lastig punt kunnen zijn dat je wekelijks samen wil lessen. Persoonlijk zou ik wekelijks iets teveel vinden zeker als je maar 2x zelf kan oefenen. Misschien zou je daarvan kunnen maken in in overleg samen gaan lessen en dat later bespreken hoe je dat gaat invullen.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 15:46

Is helemaal niet zoveel gevraagd hoor. Het is alleen even zoeken.
Want laten we eerlijk wezen de meeste eigenaren hebben hun paard toch met doel gekocht om te rijden.
En om er regelmatig naar toe te kunnen. Anders kan je net zo goed 1x in de week gaan lessen. Juist door het vele gaan kan je een band opbouwen. Dus nee komt helemaal niet verkeerd over.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 00:00

Maar ben je ook niet bereid om af en toe te lessen? Begrijp best dat 1x in de week duur is. Maar je kan ook prima 1x in de maand/2 maanden lessen.
Ik les zelf meestal ook maar 1x in de maand. Vooral omdat ik gewoon graag zelf bezig ben en dingen uit probeer zodat ik meer op gevoel ga rijden in plaats van dat iemand mij corrigeert.

En heb je ook zelf een advertentie staan Chabby?

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 16:36

Punt is natuurlijk wel als iemand nog moet beginnen weet je totaal niet hoe ze zijn. Natuurlijk zeggen ze allemaal zich aan afspraken te houden en door de regen te komen maar de praktijk is nog weleens anders.
Volgens mij zegt hier niemand dat als je niet betaald je automatisch ondankbaar bent? Maar zoals al gezegd verpesten een aantal gewoon het algemeen beeld van de eigenaren.

En ik denk dat je door de bijdrage wel een beetje onderscheid kan maken door iemand die het serieus meent en dus ook geld in wil steken. Zijn weinig mensen die het graag over de balk gooien toch?
Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat degene die niet betalen direct niet meer serieus zijn. Het is gewoon onmogelijk om iemand na een aantal keer zien en spreken in te schatten hoe ze zijn. Wij(op stal) hebben ook al wat pensionklanten gehad die je ook aardig tegen vallen terwijl je de eerste weken toch een goede indruk van ze hebt.
Maar ook leuke jonge meiden die kwamen proefrijden. Alleen de pony rijden 2 of 3x in de week. Geen uitmesten en dat soort zaken. Zelfs als het goed ging het bos in. Was leuk en gezellig en nooit meer wat van gehoord. Soms verbaast het je echt hoe je je kan vergissen in mensen, hoe veranderlijk sommige zijn. Dan denk je "ja dat is iemand die enthousiast is en er zin in heeft."
En dan hoor gewoon niets meer.
Denk wel dat als je meerdere vervelende ervaringen hebt gehad dat je naar volgende verzorger/bijrijder wel wat kritischer bent omdat het al vaker mis is gelopen. Helaas is dat wel een nadeel.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 21:18

Chabby schreef:
Tigra_ schreef:
En heb je ook zelf een advertentie staan Chabby?

Ja, op Marktplaats. Ik ga overigens morgen kijken bij het paard van een kennis.


Spannend. Succes morgen.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 22:47

Mij spreekt het niet zo aan. Ik zie zelf liever een verhaaltje dan het ik,ik,ik.
Naast dat ik wil weten wat mensen zoeken zou ik ook graag willen weten wat ze ons te bieden hebben. Hoeveel keer in de week kan komen, en dat je ook kan longeren bijvoorbeeld.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 22:27

Golden_Angel schreef:
Mag ik hier ook even om een mening vragen?
Ik heb in mijn advertentie waarin ik zoek naar een verzorg /bijrijdknolletje staan dat ik bereid ben lessen te volgen als dat vereist is.
Maar is het dan eerlijk om wel daarin de eis te stellen dat, als ik lessen zou moeten volgen, dan dan een eventuele eigen bijdrage vervalt?


Ik zou dit niet in de advertentie zetten maar later bespreken. In een mail of bij de kennismaking.
Zou het zelf bij de kennismaking doen. Je kan natuurlijk van tevoren in de mail vragen of de bijdrage bespreekbaar is en dan verder in persoon gewoon overleggen.
En als het niet bespreekbaar is dan zal het toch afvallen.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 22:17

Nee, voor mij zou dat geen afknapper zijn. Zou het wel fijn vinden dat juist iemand eerlijk is. En niet zomaar alles aan neemt omdat het beter is dan niets.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 10:57

Het zou ook niet mijn voorkeur zijn. Stel dat er wat gebeurt met zo'n jong kind.
Heb je natuurlijk de poppen aan het dansen. Wat mij meestal stoort bij advertenties is dat ze best kunnen inrijden/doorrijden bokken en dat soort fratsen geen probleem. Je verwachtingen liggen dan zo hoog dat het bijna alleen maar tegen kan vallen. Ik zou een advertentie gewoon bescheiden houden en dan kan je de eigenaar eigenlijk gewoon positief verrassen door er goed op weg te rijden. Maar als ze al verwachten dat je er zo op weg rijdt maak je natuurlijk wat minder indruk als dat de verwachting was. Of het kan zelfs tegen vallen.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 14:33

Shirley schreef:
Ik heb eerlijk gezegd totaal geen verwachtingen meer nav advertenties of verhalen ;)

Eerst zien, dan geloven!


Dat kan natuurlijk ook. Maar volgens mij heeft iedereen toch wel een bepaalde verwachting. Bij jou ligt die inmiddels misschien laag maar dat kan natuurlijk het geluk zijn als je aardig kan rijden.
Maar ik ben er zelf wat huiverig voor. Liever iemand die gewoon bescheiden is en gewoon komt laten zien wat ze kunnen.

Golden_Angel schreef:
Ik vind het wel bijzonder hoe ik van een bijna 21 jarige dame met een vraag naar een ' jong naief kind' ga.. :')


Het gaat natuurlijk niet alleen over jouw hé. Het is gewoon in het algemeen. Het komt best vaak voor dat zo daar iemand voor zoeken of dat mensen er naar opzoek zijn.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.


Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 16:03

Roosje01 schreef:
Nou ik ga zo naar stal om mijn spullen op te halen.... hij moest maand op rust en daarna zouden we verder kijken. En krijg van de week opeens kort berichtje op de app wil hem liever alleen doen sorry. En ook zag ik een paar dagen terug een filmpje voorbij komen dat ze buiten aan rijden was. Terwijl we net 3 weken verder zijn. Geen idee hoe en wat allemaal maar zal wel. Net me vakantie geld uitgegeven aan nieuwe rijbroek en bijna ook nog nieuwe laarsjes was dat mijn maat niet op vooraad was. Allemaal voor niks dus -O- . Heb het al niet mega breed dus zulke dingen is voor mij best een uitgave. Ga het allemaal ff laten bezinken en misschien dan maar weer opnieuw opzoek. Al is dat niet makkelijk in mijn geval. Kan geen bijdrage betalen en ivm mijn rug kan ik niet rijden op paarden die hoog opgooien in draf.


Wat ontzettend jammer. -O-

Het zit je ook niet echt mee. Laat het inderdaad even bezinken. En probeer dan weer de moed bij elkaar te verzamelen om weer opzoek te gaan. Ergens moet toch wel een eigenaar zijn die je hulp kan gebruiken en vooral ook waardeert.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 22:56

Succes morgen.

Betalen of niet daar blijven de meningen over verdeelt maar ik denk dat als je niet wil betalen je vooral je focus moet leggen om een verzorgpaard. En niet zo zeer een bij rijdpaard.
Mij lijkt het overigens geen slechte deal 60 euro en daarvoor alle luxe die je je kan wensen.
Ik persoonlijk zie ook echt niet welke dienst je levert aan _Dreamer. Er zijn situaties waarbij dat wel geldt. Maar hier zie ik dat niet. Het enige wat je kan doen is paard opzadelen, lekker rijden en na verzorgen. En wat voor weer het ook is je kan ook nog altijd droog rijden.

En ook al zou ik iemand zoeken die niet hoeft te betalen. Zou ik de houding niet fijn vinden als de verzorger/ruiter vooral vindt dat hij/zij de eigenaar een dienst bewijst. In de meeste gevallen help elkaar juist. verzorger/ruiter wil rijden. Die komen echt niet omdat ze de eigenaar zo graag een plezier doen. Nee die doen dat omdat ze met paarden willen omgaan en in de meeste gevallen toch om ook te kunnen rijden.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 10:11

Lente schreef:
Nou ik kreeg net een appje van de eigenaresse dat ik niet helemaal was wat ze zocht omdat ze zelf ook veel werkt en ik niet alles op kan vangen en dat ze inmiddels naar volle tevredenheid iemand anders heeft gevonden.

:

Helemaal haar keuze natuurlijk maar dit kwam even rauw op m'n dak. Had het op prijs gesteld als ze eerder iets had aangegeven.


wat raar zeg. Kan geloven dat het aankomt.
Niet netjes om het pas te zeggen als ze al iemand anders heeft gevonden.
Reed je het paard al lang?


Golden_Angel schreef:
Hier even een update
Ik ben helemaal happy! De Fries en ik zijn een geweldige match.
Fabienne is braaf maar bied wel de nodige uitdaging, we poetsen, rijden, lessen en zijn echt een enorm leuke band aan het opbouwen.

Ik liet haar van de week een paar keer los in de bak om foto's te maken maar ze draaft me hard achterna <3
Helemaal happy!


wat leuk dat het zo goed gaat. Friezen blijven geweldig <3 .
Nog heel veel plezier samen.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 10:10

murphypower schreef:
Ik vind het zo apart want er zijn echt zoveel paarden in de omgeving dat ik me bijna niet voor kan stellen dat niemand een bijrijder zoekt.


Het is ook maar net waar ze zoeken. Veel gaat ook via-via.
Wat de advertentie betreft kan je daar misschien toch gewone rijfoto's bijzetten. Misschien kan je ze een keer laten maken. Dan zijn ze ook gelijk recent. Ik mis dat namelijk wel. Verder is de tekst naar mijn smaak ook wat te lang.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 22:46

Ik zou het ook niet erg vinden als iemand langs komt. (ik zoek niemand daar niet van maar stel dat.)
Zo ben ik eigenlijk wel gekomen tot waar ik nu ben in de paarden. Zo'n 20 jaar geleden ergens het erf op gefietst met de vraag of ik de paarden mocht verzorgen(toen nog met een vriendin maar die is ergens afgehaakt). Ik ben daar begonnen met verzorgen, daarna rijden, toen mijn eerste pony van mijn ouders gekregen die van de eigenaar van verzorgpaarden was, en nu sta ik er nog steeds inmiddels met mijn paard. En verzorg ik ze nog steeds en rij ik ze ook nog als het zo uitkomt.

Weetje als mensen het vervelend vinden, tja wat is het ergste wat ze zeggen? Dat is een nee, nouja die had je toch al. Ik vond het ook altijd eng maar je weet nooit hoe het kan lopen. Waar ik dus nu sta is niet iemand die zomaar een advertentie op internet plaats maar wel iemand die er voor open staat als er iemand op de stoep staat. Zullen er vast meer zijn.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 bezoekers