Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 10:10

Hier ook op zoek.. oude bijrijder is gestopt omdat ze overspannen werd..
Het lastige is dat het paard gewoon vrij moeilijk is en er een bijdrage voor wordt gevraagd..

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 10:19

Sterreke, denk dat het voor jou vooral lastig is omdat je een wat ouder paard aanbiedt, die ook nog vrij moeilijk is, je klusjes moet doen, je geen wedstrijdambities mag hebben en moet betalen. Dat is zoeken naar een speld in een hooiberg.

In jou geval zou ik mijn eisen wat aanpassen, dan vindt je vast makkelijker een andere bijrijder.

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 10:37

Ja klopt.. het is alleen niet aan mij om die eisen aan te passen omdat ik de andere bijrijder ben.

Wedstrijd ambities gaat gewoon lastig omdat we geen vervoer hebben en omdat we denken dat het ej weer veel stress op zou leveren..

Als het aan mij had gelegen had ik de bijdrage weg laten vallen.
Ik betaal ook een bijdrage maar ik rijd dan ook op een totaal (veel makkelijker) ander paard en mag evt op concours.

Golden_AngelJarig
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 12:02

sterreke98 schreef:
Ja klopt.. het is alleen niet aan mij om die eisen aan te passen omdat ik de andere bijrijder ben.

Wedstrijd ambities gaat gewoon lastig omdat we geen vervoer hebben en omdat we denken dat het ej weer veel stress op zou leveren..

Als het aan mij had gelegen had ik de bijdrage weg laten vallen.
Ik betaal ook een bijdrage maar ik rijd dan ook op een totaal (veel makkelijker) ander paard en mag evt op concours.


Ik zal mijn ogen en oren eens voor je openhouden woon zelf in Almelo maar ken genoeg mensen in Enschede en omstreken :)

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 13:48

Dat maakt het verhaal al anders inderdaad, we lastig. Hoop dat jullie iemand vinden!

0000
Berichten: 5473
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 18:46

Ik had zoiets grappigs vandaag. Ik heb nog een advertentie staan voor eventueel een extra verzorgster die meehelpt op stal, op wedstrijd etc. Kan de hulp goed gebruiken en voor iemand met minder ervaring valt er heel veel te leren. Heb niks te rijden voor diegene nu dus heb erbij staan dat er een kleine vergoeding tegenover staat. Krijg ik me toch een kwaad berichtje, oplichter dit en belachelijk dat ik mensen laat betalen om mijn werk te doen en ze gaat ons aangeven etc etc....

Kleinigheidje is dat ik dus aan iemand wil betalen ipv hen laten betalen hebben ze even overheen gelezen denk ik...dan zet je jezelf toch wel op een bijzonder effectieve wijze voor banketstaaf hoor.

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 18:58

0000 schreef:
Ik had zoiets grappigs vandaag. Ik heb nog een advertentie staan voor eventueel een extra verzorgster die meehelpt op stal, op wedstrijd etc. Kan de hulp goed gebruiken en voor iemand met minder ervaring valt er heel veel te leren. Heb niks te rijden voor diegene nu dus heb erbij staan dat er een kleine vergoeding tegenover staat. Krijg ik me toch een kwaad berichtje, oplichter dit en belachelijk dat ik mensen laat betalen om mijn werk te doen en ze gaat ons aangeven etc etc....

Kleinigheidje is dat ik dus aan iemand wil betalen ipv hen laten betalen hebben ze even overheen gelezen denk ik...dan zet je jezelf toch wel op een bijzonder effectieve wijze voor banketstaaf hoor.

Whahwhahwha. Wat een giller :')
Dan zet je jezelf behoorlijk vool banketstaaf ja :')

Golden_AngelJarig
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 19:08

Whahahaha :') dan doe je inderdaad iets niet goed
en niet gewoon vragen ook, nee direct die grote waffel open gooien

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 20:39

Begrijpend lezen is een moeilijk iets... Voor sommige mensen. Net als fatsoenlijk reageren...

Pallatin

Berichten: 2491
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 10:34

Samirah, ik sta ook in regio Amsterdam, waar staat jouw paard? Heb je al een advertentie?

@0000 wat een droeftoeter... :') heb je er nog op gereageerd?

0000
Berichten: 5473
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 11:33

Pallatin schreef:
@0000 wat een droeftoeter... :') heb je er nog op gereageerd?


Ik heb een heel vriendelijk berichtje teruggestuurd met dat ik aanraad om advertenties voortaan beter te lezen omdat dat vast beter is voor zijn/haar bloeddruk.
Bedankt voor de oplettendheid en aangegeven dat ze zeker even melding moet maken van de uitbuiting van alle verzorgers en bijrijder in Nederland want dat hoewel wij dus wel betalen, dat zeker niet de regel is en haar daarmee veel succes gewenst }:)

Heel gek, maar ik heb geen reactie meer gehad :') altijd bijzonder dat mensen met de grootste mond het woord sorry niet lijken te kennen.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 11:53

0000 schreef:
Ik had zoiets grappigs vandaag. Ik heb nog een advertentie staan voor eventueel een extra verzorgster die meehelpt op stal, op wedstrijd etc. Kan de hulp goed gebruiken en voor iemand met minder ervaring valt er heel veel te leren. Heb niks te rijden voor diegene nu dus heb erbij staan dat er een kleine vergoeding tegenover staat. Krijg ik me toch een kwaad berichtje, oplichter dit en belachelijk dat ik mensen laat betalen om mijn werk te doen en ze gaat ons aangeven etc etc....

Kleinigheidje is dat ik dus aan iemand wil betalen ipv hen laten betalen hebben ze even overheen gelezen denk ik...dan zet je jezelf toch wel op een bijzonder effectieve wijze voor banketstaaf hoor.

Welke omgeving als ik vragen mag?

0000
Berichten: 5473
Geregistreerd: 04-06-10

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 11:54

Venray

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 12:12

0000 schreef:
Venray

Jammer

Dabiscui
Berichten: 391
Geregistreerd: 24-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 12:49

Pallatin schreef:
Ik ben weer actiever in het topic...mijn bijrijdster stopt ermee...super jammer en heb er even flink de balen van...weet nog even niet of ik meteen op zoek ga naar een andere, maar kom iig weer ervaringen uitwisselen. Zijn er nog mensen wel actief op zoek?


Waar precies in omgeving Amsterdam? Ik heb eventueel interesse mocht het in de buurt zijn.

samirah

Berichten: 1145
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 20:35

Pallatin schreef:
Samirah, ik sta ook in regio Amsterdam, waar staat jouw paard? Heb je al een advertentie?

@0000 wat een droeftoeter... :') heb je er nog op gereageerd?


@Pallatin: Die van ons staan ong 20 min met auto/ Ov ten zuiden van Bijlmer arena, op een klein maar fijn stal ( volpension) . Ik heb nog geen advertentie, zijn er nog niet helemaal uit wat we zoeken. Wel graag een volwassene. Lastige is dat onze 2 paarden best verschillend zijn. Ze willen allebei graag wat doen, zijn leergierig. De ene is meer ervaren, de ander is echt nog een guppie in het werk. Extra nadeel: Door tijdgebrek hebben ze vakantie gehad. Oudste is in principe oprstappen& wegrijden mits je beetje respectvol bent. Jongste is net zadelmak& willen we verder doorrijden. In overleg zijn er best wel dingen mogelijk. We willen ze niet kwijt. Maar 2 stuks volledig zelf trainen naast drukke baan gaat niet lukken. Af en toe hebben we een incidentele toffe bijrijder. Alleen is die net zo druk als ik. Dus tja...

Tot nu toe eigenlijk altijd spontaan tegen bijrijders aangelopen. En dan vooral op klik geselecteerd. En beetje respectvol rijden. Hoeven geen rijtechnisch wonder, zolang je maar eerlijk bent naar het paard

Kortom dilemma, dilemma...

En jij al een advertentie?

Pallatin

Berichten: 2491
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 23:00

Die van mij staat in Aalsmeer, aan het Amsterdamse bos...20 min vanuit Zuid-Oost? Dan ben je al in Utrecht... :D geintje hoor.... :+
Voor twee paarden iets zoeken is ook best lastig, zeker als de zoekwens voor de twee zo verschillend is. Ik heb ook nog geen advertentie, ik heb ook een best jong beest en wil eigenlijk ook niet zo maar iemand anders op m laten...Ik vind het toch wel een ding. Ik wil niet elke paar maanden iemand anders, ookal kan niemand in de toekomst kijken, maar ik heb zelf ook altijd jaaaaaaaaren voor mijn verzorgpaarden gezorgd, maar misschien is dat niet zo vanzelfsprekend als ik dat vond....heb dus geen haast met actief zoeken, eerst maar eens kijken hoe het zo loopt. En, ik heb weer contact (door dit topic) met een dame die mijn paard al verzorgd heeft, dus wie weet :j

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 13:26

Ik kan ook weer om me heen kijken voor een bijrijder voor mijn paard.

Het had het meisje die 1x per week kwam gevraagd hoe het nou zou komen met die 2e keer rijden en of ze had overlegd over de lessen omdat ik er de afgelopen 2 maanden niets meer over gehoord had en het zo te vrijblijvend vond terwijl mijn paard juist meer kan en had verwacht dat ze nu wel fanatieker zou worden.

Ik heb aangegeven wat de kosten per les waren bij 1 van de instructrices waar ik aan huis hulp van krijg (25,- per les van 45 minuten) en wat ik vroeg als vergoeding als ik haar moest helpen (tot nu toe hielp ik af en toe zo tussendoor, maar structureel helpen elke keer vind ik ander verhaal, dus vroeg 10,- per keer "les" ) omdat ik haar anders qua tijd net zo goed zelf kan rijden.

Gevraagd van wie ze dan les zou willen en hoevaak ze wilde lessen per maand als ze wilde lessen.

Blijkbaar was dat te veel druk want ik kreeg bericht dat ze het te druk had om vaker te komen en te weinig geld had om te lessen en dus besloten had dat ze beter kon stoppen.

Het andere meisje die kwam proefrijden kwam 25 minuten te laat zonder waarschuwing, en wilde ook maar 1x per maand lessen terwijl ik vooral in het begin vaak les wel nodig vond n.a.v. hoe het rijden ging.

Dat is waarschijnlijk ook niet wat ik zoek voor mijn paard.


Bij beide meiden liep ze af en toe wat onregelmatig bij spanning, te hoog tempo, onbalans of te strakke hand. Dan merk je dat correct, in balans, naar ontspanning rijden en rechtrichten toch nog wel erg belangrijke voorwaarden is.

Dan gaat het toch al snel om een vrij ervaren dressuur rijdende ruiter die goede dressuurlessen heeft gehad...

Ik zoek liefst iemand die er gelijk netjes mee weg kan rijden, echt wil investeren in lessen (minimaal om de week les hier aan huis of ze moeten al echt goed rijden) en daarnaast zich ook mede-verantwoordelijk voelt voor het paard, de gezamenlijke verzorging er om heen en ook wat wil bijdragen in het verbruik van vliegenspray/Anti-Klit/snoepjes, wortels etc.

En anders maar niet, tot ik haar door wil laten trainen voor hoger niveau. Dan betaal ik wel...
Laatst bijgewerkt door joyce B op 30-06-18 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

0000
Berichten: 5473
Geregistreerd: 04-06-10

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 13:45

Vervelend zeg, altijd lastig als ze fanatiek lijken maar dan toch afhaken als het niet vanzelf blijkt te gaan. Meestal als je er zelf zo achteraan moet gaan vragen zegt dat al wel genoeg...

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 13:52

Ja. En daar ben ik nu wel klaar mee merk ik... Ze hoeven mij nooit te vragen wanneer ik weer kom en of ik weer een les afspreek. Ik heb redelijk vaste dagen en een vaste lesdag en spreek meestal bij afscheid gelijk af hoe laat ik de volgende keer ongeveer kom.

Op stal hebben we 1 iemand die een paard least. Ze had hier eerst een eigen paard maar die is weggegaan omdat hij onbetrouwbaar was. Die vrouw heeft de juiste mentaliteit. Maar blijkbaar zijn die dames zeldzaam.

Golden_AngelJarig
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 16:07

@Joyce ik vind 25 euro per 45 minuten om de week een hele nette voorwaarde + wat extra in de verzorging. Ik rijd momenteel zelf op een manege om het rijden bij te houden tot ik weer meer zekerheid heb omtrent werk en terug een bijrijd/lease paard kan zoeken.
Maar daar betaal ik ook 15 euro per uur in een groepsles. (60 per maand)

Jammer dat je te ver woont haha, maar komt vast iemand op je pad. Wellicht toch gaan kijken op leeftijd? (niet dat dat altijd wat zegt hoor ik weet ook niet hoe oud de dames waren maar wellicht dat het een verschil maakt)

darkadia

Berichten: 5246
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 17:58

Herken dat hier ook. Afspraak was geen bijdrage maar wel 1x per maand lessen. En 1-2x per week komen. In de 2 maanden begon heel fanatiek, maar nooit gelest, en daarna aantal x last minute afzeggen.
Dus Nouja nu weer rustig op zoek naar die speld in de hooiberg, en anders maar niet. Krijgen ze extra dag vrij.

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 18:14

Hier stopt mijn bijrijder er na 1.5 maand weer mee. Ze vond het niet leuk dat ik de kast op slot had gedaan nadat ik meerdere keren had gevraagd te betalen. Toen de kast op slot was kon er opeens wel betaald worden die zelfde dag.

Goed. Dat hebben we uitgesproken en tot de conclusie gekomen dat het van beide kanten wat minder tactisch was. Prima. Sorry en zand er over. Ze wilde er wel nog gewoon voor gaan, met het oog op wedstrijden rijden ed.

Gisteren appt ze mij dat ze er mee stopt, want ze vond onze samenwerking niet zo fijn gaan en er zijn meiden bij mij op stal die over haar roddelen scheind? Ik heb er zelf nog niks over gehoord. Maargoed. Ik had haar vanaf begin af aan al aangegeven dat ze zich zo min mogelijk moet bemoeien met de meiden bij mij op stal.

Dus. Nu zit ik weer zonder. Zucht.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 18:21

Jong volwassen

Darkadia, daarom overweeg ik bijdrage vooraf te vragen en daaruit de les te betalen. Geen les kost dan toch geld. En dat geld is dan voor het paard... Wel les, dan gaat vrijwel hele bedrag daaraan op.

Ik twijfel of ik mijn paard al aan ga bieden of eerst nog even zelf doorrijd ivm haar revalidatie.

En als ik haar aanbied of ik dat eerst via mijn eigen paardenkennissen probeer via mijn eigen Facebook pagina of dat ik het openbaar aan zal bieden via een facebookgroep.

Het heeft geen haast maar wat extra hulp in de training en op stal is wel fijn.

Heb de dierenarts een filmpje van de training gestuurd zodat hij aan kan geven of hij tevreden is over hoe ze nu loopt en hoe verder.

Krijg nu steeds meer vertrouwen dat het echt goed komt en ze misschien van het najaar al wel terug de sport in kan. Die onzekerheid of dat zou lukken hield me ook wat tegen. Je wilt niet iemand zoeken en dat je na een paar keer of paar weken moet zeggen: helaas, paard weer "stuk".
En ik wil haar ook graag heel houden. Dus met beleid trainen.

Maar goed, ik val in herhaling :D
Kom er nog niet uit, dus maar even rustig aankijken...

Balen Peelie! Sfeer maakt wel uit voor die meiden. Zo ben ik vroeger ook eens een hele serieuze meid kwijt geraakt toen ik van stal verhuisde

Lisette1205

Berichten: 301
Geregistreerd: 06-07-17
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 19:04

Ik denk dat ik wel wat geluk kan gebruiken ;( heb het afgelopen jaar drie bijrijdpaardjes gehad waarbij ik steeds weer na een paar maanden werd afgewezen |( de 1e werd kreupel, ze was namelijk al vrij oud en ze was met 'actief pensioen' het 2e paard was net beleerd en de eigenaaresse durfde er zelf niet op, omdat dat paard nog al onhandelbaar was en vond mij niet goed genoeg, toen het 3e paard, dat waren 2 paardjes maar super goed opgeleide springpaarden, dusjaa reed ik natuurlijk ook te slecht voor, voor van die paarden die werden verkocht voor 15.000 euro. Dus ben nu natuurlijk best wel sip, rijd ik nu echt zo slecht :? Of heb ik gewoon super veel pech? Ik hoop dat laatst

Maar zit nu een beetje te twijfelen wat ik zal doen, zal ik gewoon met de manege les doorgaan? (Wel heel gezellig, maar leer ik niet super veel meer van ofz) of zal ik weer op nieuw een verzorgpaard gaan zoeken? (Het liefst wel een paard waar ik op kan rijden)

Moest tussen de paardjes door wel steeds een paar maanden wachten, de een had ik namelijk 2 maanden en de ander 4

Maar ben alleen zo bang dat ik weer word afgewezen nadat ik er net 3 maanden op rijd ofz, dus tips?