Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 20:45

Ik denk dat ik het maar anders ga doen...
Ik heb zicht op een vaste baan en een woning, en ik denk dat ik dan maar eens ga kijken wat ik maandelijks overhoud en of het mogelijk is om zelf ene pony aan te schaffen...(desnoods met een leaser?) Want het aanbod verzorgpony en paarden hier is deprimerend helemaal als je vastzit aan avond faciliteiten (wat ik ben) :(
En ik weet dat op de manege waar ik nu rijd ook pensionmogelijkheden zijn en die zijn niet te duur maar ik heb wel een goed gevoel bij de stal ^^.

Langer termijn gedachte maar denk dat ik daar maar wel vast voor ga sparen


Shirley

Berichten: 26897
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 21:44

Dat is een leuk vooruitzicht! Succes +:)+

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !

Ischzjebel

Berichten: 7
Geregistreerd: 06-05-15
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 21:52

Ik meld me hier ook!
Heb al jarenlang een superleuk verzorgpaard, maar door omstandigheden ben ik bang dat ik binnenkort zal vertrekken. Daarom ben ik langzaamaan op zoek naar een alternatief. Nu wordt Almere al overspoeld met het aanbod van bijrijders en verzorgers, maar ik doe er nog een schepje bovenop, omdat ik western ook heel gaaf vind en mezelf daar heel graag in wil ontwikkelen, zoek ik een western paardje. O:)
Of het mij gaat lukken, geen idee, want ik heb in mijn 16 jaar welgeteld 2 western paarden gezien in Almere (en die staan er niet meer). |o

Roosje01

Berichten: 10721
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 04:08

Hier ook dilemma. Kon al tijdje niks meer met verzorgpaard af en aan kreupel. eerst haast maand toen weer 3x gereden toen weer kreupel. Ene keer zegge ze pees, dan zegt hoefsmit a hoefzweren en hoefsmit b zegt bevangen. Maar nu dus weer maand op rust en dieet 2uur op de wei ipv 8/9uur.

Eigenaresse belde mij op ze zei als ik wil mag ik stoppen, want ja kan nie veel doen zo. Heb er zelf ook aan gedacht, Want ja tis wel steeds heen en weer met de auto 20min enkele reis voor beetje poetsen, kost hoop geld zo aan benzine 2x per week. En zit al niet mega breed in de maand. Maar aan de andere kant heb wel een klik met hem en dat heb je ook niet met elk paard. Plus kan op hem rijden zonder dat ik last van mijn rug krijg hij heeft vrij vlakke draf (western paard). Dus ja hem in de steek late vind ik ook weer zo iets. Heb nooit een verzorgpaard opgegeven omdat ze tijdelijk iets mankeren.

Dus voorlopig de afspraak gemaakt dat ik voorlopig niet standaard ga, maar gewoon appje gooi als ik ff zin heb om naar hem toe te gaan. En dan kijken we over maand wel verder hoe en wat met de da erbij. Dan kan ik altijd nog de keuze maken om eventueel te stoppen.

Roosje01 laat door hilariteit de tranen vloeien :') [o] *pum*
[OV] [PG]Gezocht solana

capopjekop

Berichten: 30642
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 06:38

Als de smid hoefbevangenheid vermoed zou het slim zijn om foto's te laten maken en paardje van het gras te halen. Anders ben je straks verder van huis. Mss kun je dat vertellen tegen de eigenaar.

Ik twijfel of ik op zoek wil naar een bijrijdpaard. Heb zelf 3 pony's lopen die met pensioen zijn en ik mis het rijden wel. Maar ik heb ook al een druk leven. En ik zou graag western rijden. Lastige keus wel

Roosje01

Berichten: 10721
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 13:39

Ze zei maand rust en 2uur per dag buiten en daarna zou ze verder kijken met de da. Er is een mogelijkheid voor schraal weitje had de stal eigenaar ook al tegen haar gezegt dat hij dan daarop kon. Maar goed haar paard haar keuze. Al zie ik als ik hem zie lopen echt alleen duidelijk kreupel rechtsvoor waar het ook mee begon. Maar hij is wel flink aan de zware kant ook.

Roosje01 laat door hilariteit de tranen vloeien :') [o] *pum*
[OV] [PG]Gezocht solana

joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 14:45

Wat een pech. Maar mooi dat de eigenaresse zelf initiatief neemt en begrip toont voor jouw situatie.

Roosje01

Berichten: 10721
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 15:20

Dat zeker mogt er geen uitzicht zijn op verbetering ja dan zullen onze wegen scheiden en anders blijf ik hem gewoon verzorgen dat rijden komt later wel weer.

Roosje01 laat door hilariteit de tranen vloeien :') [o] *pum*
[OV] [PG]Gezocht solana

roucha1

Berichten: 610
Geregistreerd: 07-03-09
Woonplaats: Lattrop - breklenkamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 14:17

Mag ik me hier ook melden?

Heb bijna het hele topic doorgelezen :P
Ben net gaan samenwonen in de buurt van Denekamp en moest mijn verzorg/ bijrijdpaard helaas achterlaten ;(

Dus nu opzoek naar wat nieuws maar is nog niet zo gemakkelijk :(

Heb op marktplaats en op de bokt markt een advertentie geplaatst (link in onderschrift, eventueel tips?)
Nu nog een groep op Facebook opzoeken voor hier in de buurt en dan kan ik het daar ook plaatsen.

Lees graag met jullie mee en hoop dat iedereen die opzoek is een leuk paardje kan vinden :D

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 14:49

Ik vind het eigenlijk een kort maar krachtige advertentie :D.

En welkom bij onze gezelligheid :')

edit je woont bij mij in de buurt ik ga even voor je nazoeken ik krijg een alert op marktplaats en heb pas geleden een aantal dingen bij jou in de buurt gezien die voor mij te ver waren :D.

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 15:34

Ischzjebel schreef:
Ik meld me hier ook!
Heb al jarenlang een superleuk verzorgpaard, maar door omstandigheden ben ik bang dat ik binnenkort zal vertrekken. Daarom ben ik langzaamaan op zoek naar een alternatief. Nu wordt Almere al overspoeld met het aanbod van bijrijders en verzorgers, maar ik doe er nog een schepje bovenop, omdat ik western ook heel gaaf vind en mezelf daar heel graag in wil ontwikkelen, zoek ik een western paardje. O:)
Of het mij gaat lukken, geen idee, want ik heb in mijn 16 jaar welgeteld 2 western paarden gezien in Almere (en die staan er niet meer). |o

Dan in dit topic meekijken: [WN-AM] Help, waar vind ik toch een bijrijder, liefst Western ervar

Ik moet zeggen... ik zie op FB zoveel advertenties voorbij komen van mensen die een bijrijder zoeken. Hoe zit het daar dan mee? Als er zoveel van jullie een verzorgpony zoeken... en ik ken ook genoeg mensen die juist een goede bijrijder/verzorgster zoeken... past vraag en aanbod niet?

Ik had zelf pas een advertentie gezet. Ook gewoon ideaal: western/recreatief, je mag alles, geen kosten aan verbonden, als tegenprestatie vaste voer- en mestbeurten. Ik had uiteindelijk 4 serieuze reacties, dacht ik... er is maar 1 iemand daadwerkelijk komen opdagen. Ik snap er niks van.

Inhale the goodshit & exhale the bullshit
FlippoArt

roucha1

Berichten: 610
Geregistreerd: 07-03-09
Woonplaats: Lattrop - breklenkamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 16:29

Golden_Angel schreef:
Ik vind het eigenlijk een kort maar krachtige advertentie :D.

En welkom bij onze gezelligheid :')

edit je woont bij mij in de buurt ik ga even voor je nazoeken ik krijg een alert op marktplaats en heb pas geleden een aantal dingen bij jou in de buurt gezien die voor mij te ver waren :D.


Dankjewel :D

en ben benieuwd kan zelf niks vinden op marktplaats :(

Ischzjebel

Berichten: 7
Geregistreerd: 06-05-15
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 16:31

Duke schreef:
Ischzjebel schreef:
Ik meld me hier ook!
Heb al jarenlang een superleuk verzorgpaard, maar door omstandigheden ben ik bang dat ik binnenkort zal vertrekken. Daarom ben ik langzaamaan op zoek naar een alternatief. Nu wordt Almere al overspoeld met het aanbod van bijrijders en verzorgers, maar ik doe er nog een schepje bovenop, omdat ik western ook heel gaaf vind en mezelf daar heel graag in wil ontwikkelen, zoek ik een western paardje. O:)
Of het mij gaat lukken, geen idee, want ik heb in mijn 16 jaar welgeteld 2 western paarden gezien in Almere (en die staan er niet meer). |o

Dan in dit topic meekijken: [WN-AM] Help, waar vind ik toch een bijrijder, liefst Western ervar

Ik moet zeggen... ik zie op FB zoveel advertenties voorbij komen van mensen die een bijrijder zoeken. Hoe zit het daar dan mee? Als er zoveel van jullie een verzorgpony zoeken... en ik ken ook genoeg mensen die juist een goede bijrijder/verzorgster zoeken... past vraag en aanbod niet?

Ik had zelf pas een advertentie gezet. Ook gewoon ideaal: western/recreatief, je mag alles, geen kosten aan verbonden, als tegenprestatie vaste voer- en mestbeurten. Ik had uiteindelijk 4 serieuze reacties, dacht ik... er is maar 1 iemand daadwerkelijk komen opdagen. Ik snap er niks van.


Dankjewel voor de tip, Duke! Ik zal daar zeker even kijken.

Jammer dat er zo weinig bij jou zijn komen opdagen, voor mij zou je ideaal zijn... als je niet tientallen kilometers verderop woonde. :Y)

joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 17:34

Hier ook gebeurd hoor... Veel reacties, uiteindelijk komen er een paar en dan hoor je van de helft daarvan na 1 of 2 x ook niets meer. 1 meisje hield ook op na twee keer door ander rooster en tijdgebrek maar omdat ze goed reed gezegd dat als ze weer meer tijd had ze altijd berichtje mocht sturen. Dat deed zo ook na twee maanden en omdat ik al voorzien was haar kunnen koppelen aan diertje van stalgenoot je. Bleek toch wel serieuze behulpzame meid ;)

Een match is moeilijk en veel meiden zijn geen echte doorzetters

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 22:56

Ik hoor vaak dat mensen niet komen opdagen etc. Bij mij gaat dat er gewoon echt niet in. Ik snap niet dat dit zoveel voorkomt.
Toen ik 1,5 jaar een leasepony had, deed ik er alles aan 2 keer in de week te komen. Ook toen ze regelmatig kreupel was in het begin. Af en toe lukte dat niet, maar daar had de eigenaresse ook geen problemen mee (hadden niks afgesproken in hoe vaak). Ik hield ook altijd de eigenaresse op de hoogte en wilde ik iets nieuws proberen dan vroeg ik dat eerst.
Als je aan een verzorg of leasepony begint dan doe je dat toch met een reden? Tenminste, als ik eraan begin dan wil ik ook graag wat met het dier bereiken en zet ik me daarvoor in.


Ik rij nu weer op een manege, maar omdat ik op kamers ga moet ik daar helaas gaan stoppen. Ik zit nog een beetje te twijfelen of ik naar een manege ga zoeken in mijn nieuwe woonplaats (Dronten) of op zoek ga naar een verzorgpony. Eerst even afwachten hoe ik met mijn tijd ga zitten tijdens mijn studie.

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 10:04

roucha1 schreef:
Golden_Angel schreef:
Ik vind het eigenlijk een kort maar krachtige advertentie :D.

En welkom bij onze gezelligheid :')

edit je woont bij mij in de buurt ik ga even voor je nazoeken ik krijg een alert op marktplaats en heb pas geleden een aantal dingen bij jou in de buurt gezien die voor mij te ver waren :D.


Dankjewel :D

en ben benieuwd kan zelf niks vinden op marktplaats :(


Kan het niet meer vinden maar als ik weer war die kant op zie zal ik je een berichtje doen :D

roucha1

Berichten: 610
Geregistreerd: 07-03-09
Woonplaats: Lattrop - breklenkamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:57

Golden_Angel schreef:
Golden_Angel schreef:


Kan het niet meer vinden maar als ik weer war die kant op zie zal ik je een berichtje doen :D


Top dankjewel!
Zie ik wat in jou regio zal ik je ook een berichtje doen. :D

leah_1234
Berichten: 1
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:56

aaah, ja echt zoo moeilijk. ik zit ook de hele tijd heel erg te twijfelen of ik wel een verzorgpony wil. ik rijd namelijk al bijna 8 jaar op dezelfde manege en ik heb het er op zich wel naar mijn zin en ik vind het gewoon leuk om lekker een manege meisje te zijn. maar aan de andere kant lijkt het me ook heel leuk om met een paard een band op te bouwen en zelf te leren van het paard, maar ook om het paard van jou dingen te laten leren. ik denk nu dat ik misschien nog beter even op de manege kan blijven en dan gewoon een eigen paard kopen als ik ouder ben. ik heb ook het idee dat ik niet zo superveel meer leer van het rijden op de manege. als je op makkelijke paarden of pony's wordt gezet is het meestal een beetje saai. het is natuurlijk wel leuk om dingen te proberen met de beginner pony's, maar bij de oudere pony's die al langer op de manege staan weet je gewoon al dat je van alles kan proberen, maar dat het ze gewoon niet uitmaakt en dat ze gewoon lekker hun rondje lopen. nou ja, lekker levensverhaal dit. hopelijk heb je ervan genoten. ik wilde het eventjes delen.
groetjes

Pindakaa7
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 22:01

Hii, ik moet even m'n frustratie/teleurstelling kwijt haha.
Ik dacht een perfecte verzorgpony gevonden te hebben, leuke pony en ik zou veel vrijheid krijgen etc. Ik had bijna besloten om het te gaan doen, tot de eigenaresse ineens zei: 'ohja, je moet wel je eigen spullen aanschaffen' dus ik vroeg of dat dan ging over poetsspullen enzo, maar het bleek dus dat ik m'n eigen zadel en hoofdstel aan moest schaffen?
Ik wil best investeren in een verzorgpaard, maar een zadelmaker laten komen en een zadel kopen voor andermans paard gaat me toch wat ver.. Zadlmaker hoefde niet percee hoor, zei ze :') maar ik ga niet zomaar een zadeltje op en pony leggen zonder te weten of het past.
Dus helaas, ik kan weer verder zoeken..

joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 23:25

Soms willen ze bij de winkel wel gratis (tweedehands) zadels passen. Als er een goede zadelmaker of zadelpasser is kan dat prima.

Maar je bent al snel 400-600 euro kwijt voor een goed tweedehands zadel. En dat voor een pony waarvan je niet weet hoe lang je hem kan rijden is wellicht een flinke investering. Het gebeurt echter wel vaker. Ik heb ook meerdere paarden met eigen spullen gereden. Soms was er wel wat maar lag/paste het niet goed (meer). Zadel van huidige trainingspaardje was veelzijdigheid en flink te smalle boom... Daar rijd ik met mijn eigen zadel op met een speciale pad er onder.

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 23:32

Lekkere eis zeg := Rijd zij er dan ook nog op of alleen jij? Zou voor mij inderdaad ook een flinke afknapper zijn, een hoofdstel oid heb ik er nog wel voor over, maar een zadel is toch wel een stap te ver.
Eigenaresse van mijn bijrijdpaard is wat dat betreft echt koopgek, ook al kan ze zelf niet meer rijden. Het enige nadeel is dan weer dat er geen ander zadel komt, ook al ligt deze echt ontzettend slecht. Erg jammer. Dus ik ben nu bezig met aan de hand werken zodat dat zadel er niet zo vaak op hoeft :)

...
Ik ben gerpiegorp


troi
Berichten: 16998
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 07:56

Al heb je een barefoot voor een net bedrag, past vrij makkelijk en is goed doorverkooppbaar...

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 11:38

Tja, ik kan mij er wel iets bij voorstellen. Als de eigenaar zelf niet rijdt, en je krijgt alle vrijheid.

Ik heb het zelf ook. Ik heb een nieuwe pony aangeschaft ( *\o/* ) als gezeldschapspony voor mijn ruintje, want die komt anders binnenkort alleen te staan. Heel decadent, maar mijn spaarcentjes zijn ook gelijk op. Het is een western geschoold paardje waar alle knopjes opzitten. Er zit een westernzadel bij. Maar als de toekomstige bijrijder niet met westernzadel wil rijden, zal ze toch zelf een ander passend zadel moeten aanschaffen. Mijn centjes zijn nu een beetje op. :D

En wat Troi zegt: ik zou dan kiezen (ook voor mijn paardje) voor een barefoot. Ik heb de mijne net verkocht. Maar dat is een zadel wat goed door te verkopen is en omdat het boomloos is, makkelijk past.

Inhale the goodshit & exhale the bullshit
FlippoArt

Pindakaa7
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 13:44

Het is een soort stal van iemand die meerdere paarden heeft, alle paarden hebben een of meerdere verzorgsters. En elke verzorgster moet dus eigen spullen aanschaffen, de eigenaresse rijd af en toe op een paard (met dus de spullen van iemand anders).
Ik wil uiteraard best een keer een halster of een hoofdstel kopen, of een keer een zak voer oid. maar het hele principe van die stal vind ik een beetje apart.

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 13:54

Lekker makkelijk :') Daar zou ik dus echt niet aan beginnen ;)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 bezoekers