Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Fair
Berichten: 3556
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 19:19

HappyHorse4 schreef:
zelf ben ik bijna 13, en rij zo'n 6 1/2 jaar,en ben ook al een hele tijd op zoek naar een verzorg pony/paard, rijden is natuurlijk leuk, maar het met paarden bezig zijn is net zo leuk:P helaas kan ik echt helemaal niks in de buurt vinden.. :( tot die tijd hou ik het bij 2x per week rijden op een paardje van mensen zelf <3 (die helaas te ver weg is om vaker heen te gaan) heeft iemand tips om een vezorg pony/paard te vinden? :j


Ik denk dat dit al vrij vaak genoemd is. Maar ik denk dat je een goede kans maakt als je een duidelijke, goede advertentie op bokt, marktplaats & Facebook plaatst. Vaak is er wel een groep voor 'verzorgpaarden aangeboden/gezocht omgeving ...'.

-

Ik heb hier al een aantal keer eerder geplaatst met dat mijn zoektocht was begonnen naar een nieuw verzorgpaardje. Ik had op mijn advertentie meer dan 25 reacties gehad. :oo Heel veel moeten afwijzen wat enorm jammer was. Ook een aantal waar ik niets meer van hoorde (soms zijn eigenaren net zo hoor :P ) Op het laatst ben ik bij 3 wezen kijken en ik had toch wel het beste gevoel bij een wat oudere fjord. Inmiddels ga ik hier al 2 maanden actief heen. Als ik van het erf stap ben ik op de heide en binnenkort pakken we onze eerste lesjes mee. Ik ben dus ontzettend blij! Leuke eigenaar, veel vrijheid, leuk eigenzinnig paardje. De plek is heerlijk, een paddock paradise met leuke stalgenoten die altijd in zijn voor een buitenritje.

Ondertussen lees ik gewoon gezellig mee!


joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 19:35

Klopt. Helaas...

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 19:48

Jonge meiden vragen om gratis zonder begeleiding jou paard in te rijden neem ik niet serieus nee ;)
Zo komen ze er lekker makkelijk vanaf zeg, kom op...

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 19:58

Ik vind het ook te gek voor woorden dat je iemand zonder enige ervaring met jonge paarden überhaupt durft te vragen om je paard te beleren.
De kans dat je paard uiteindelijk helemaal verknald is is dan behoorlijk aanwezig.

En daarbij is het nog levensgevaarlijk ook...

Ik zou daar ook niet serieus op in willen gaan.



joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 20:24

Je hoeft er ook niet op in te gaan. Je kunt het afwijzen.
Reply:
" Bedankt voor het aanbod, geen interesse" Verzend. Kleine moeite.
Dat is een kwestie van fatsoen. Maar goed. Blijkbaar ben ik van een andere generatie.

Als jij zelf ergens op reageert zit je toch ook te wachten op een antwoord? Hoor je liever helemaal niets zodat je blijft hopen dat het iets wordt of wil je graag weten dat je afgewezen bent en liefst ook waarom?

Onafhankelijk van of jij als ontvanger het een antwoordwaardige reactie vind.

HappyHorse4

Berichten: 78
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: op de wereld ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 21:23

Fair schreef:
HappyHorse4 schreef:
zelf ben ik bijna 13, en rij zo'n 6 1/2 jaar,en ben ook al een hele tijd op zoek naar een verzorg pony/paard, rijden is natuurlijk leuk, maar het met paarden bezig zijn is net zo leuk:P helaas kan ik echt helemaal niks in de buurt vinden.. :( tot die tijd hou ik het bij 2x per week rijden op een paardje van mensen zelf <3 (die helaas te ver weg is om vaker heen te gaan) heeft iemand tips om een vezorg pony/paard te vinden? :j


Ik denk dat dit al vrij vaak genoemd is. Maar ik denk dat je een goede kans maakt als je een duidelijke, goede advertentie op bokt, marktplaats & Facebook plaatst. Vaak is er wel een groep voor 'verzorgpaarden aangeboden/gezocht omgeving ...'.

-

Ik heb hier al een aantal keer eerder geplaatst met dat mijn zoektocht was begonnen naar een nieuw
verzorgpaardje. Ik had op mijn advertentie meer dan 25 reacties gehad. :oo Heel veel moeten afwijzen wat enorm jammer was. Ook een aantal waar ik niets meer van hoorde (soms zijn eigenaren net zo hoor :P ) Op het laatst ben ik bij 3 wezen kijken en ik had toch wel het beste gevoel bij een wat oudere fjord. Inmiddels ga ik hier al 2 maanden actief heen. Als ik van het erf stap ben ik op de heide en binnenkort pakken we onze eerste lesjes mee. Ik ben dus ontzettend blij! Leuke eigenaar, veel vrijheid, leuk eigenzinnig paardje. De plek is heerlijk, een paddock paradise met leuke stalgenoten die altijd in zijn voor een buitenritje.

Ondertussen lees ik gewoon gezellig mee!

Oh wat leuk! bedankt voor de reactie! goed idee ook :j

Horses are like dreams, but better.

Fair
Berichten: 3556
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 21:24

Als je eventueel hulp nodig hebt met schrijven mag je altijd een PB'tje sturen. :)

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 21:31

Ik vind het ook een kwestie van fatsoen een jonge "naïefe" meid die gewoon heel graag en pony wilt rijden niet zo'n risico te laten nemen zodat je er zelf lekker goedkoop vanaf komt door geen prof ruiter in te hoeven huren ;) Dàt vind ik pas onfatsoenlijk.

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 22:24

Ik wilde alleen maar weten of het verstandig was om in de advertentie te zetten, ik wilde geen ruzie uitlokken :').....

HappyHorse4

Berichten: 78
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: op de wereld ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 07:13

Fair schreef:
Als je eventueel hulp nodig hebt met schrijven mag je altijd een PB'tje sturen. :)

thx :j

Horses are like dreams, but better.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:12

Er zijn heel veel plekken waar men zelf de pony's zadelmak maakt. De gewone huis tuin en keukenpony's en paarden van Jantje, pietje en Klaasje gaan echt niet naar een dure trainingsstal. Dat doet men rustig thuis. Longeren, Zadeltje wennen, er een keertje aan hangen... Dan als dat allemaal braaf gaat er een keertje op. Eerst aan het touwtje of de longe meelopen en dan steeds meer los. Zo ging dat waar ik vroeger pony reed. Zo werden de pony's zadelmak gemaakt. En zo ging het ook bij een Rijstalexander waar ik een pony voor door reed. En veel fokkers doen het ook zo. Soms wordt voor de eerste paar keer iemand gevraagd die stevig zit en daarna reed je hem als ruiter verder door. Dat ging ook van het paard af.

Ik ben er niet geschikt voor beleren. Zit niet stevig genoeg en onzeker. Heb het wel gedaan maar doe het nu echt niet meer. Ga er pas op als ik het vertrouwd genoeg vind.

Maar gek vind ik het dus ook niet dat mensen die gewoon nuchter gewend zijn dit thuis te doen zoiets aanbieden.

Het is wat anders als je weet dat je een gevaarlijke etterbak hebt die gegarandeerd lastig gaat doen. Waar al mee geknoeid is en je zelf niet op durft. Dan breng je inderdaad "naïeve mensen" Willens en wetens in gevaar.

Maar dat kan je ook overkomen met oudere paarden die naar gedrag vertonen, of erg sensibele zijn.

En Zet je op een hete sensibele vluchters een te onervaren ruiter met te grote hulpen, die gaat knijpen/schoppen/hangen aan de teugels, dan kunnen er ook hele nare dingen gebeuren!Heb wel proef gereden op paarden waarbij ik dacht: als hier een minder ervaren ruiter op stapt krijg je ongelukken!
Dat zou ik als verkoper niet aan durven met vreemde kopers waarvan je niet weet hoe ze rijden.

En dat ging om paarden tussen de 10 en 14 jaar die Z liepen en ik een leerpaard zocht.

Anoniem schreef:
Ik vind het ook een kwestie van fatsoen een jonge "naïefe" meid die gewoon heel graag en pony wilt rijden niet zo'n risico te laten nemen zodat je er zelf lekker goedkoop vanaf komt door geen prof ruiter in te hoeven huren ;) Dàt vind ik pas onfatsoenlijk.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:37

Precies, joyceB, zo ging dat hier ook.
En als het niet lukte, dan maar niet en was ik als eigenaar niet eens te beroerd om voor een leuke, serieuze verzorgster een pony bij te kopen waarop wel fijn en veilig gereden kon worden.
Niet alle eigenaren zijn nare uitbuiters -O-

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:43

Ik vind het wel gek dat dat zomaar aan een jonge meid gevraagd wordt, die je niet eens kent om even alleen jou pony in de rijden :?

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:49

Dat gaat meestal andersom.
Meiden die vragen of ze ook mogen/kunnen rijden en dan bij een groene pony uitkomen.
Onder goede begeleiding is er dan niks mis mee om het eens te proberen, maar veiligheid staat altijd voorop!

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:57

Het zou ook niet mijn voorkeur zijn. Stel dat er wat gebeurt met zo'n jong kind.
Heb je natuurlijk de poppen aan het dansen. Wat mij meestal stoort bij advertenties is dat ze best kunnen inrijden/doorrijden bokken en dat soort fratsen geen probleem. Je verwachtingen liggen dan zo hoog dat het bijna alleen maar tegen kan vallen. Ik zou een advertentie gewoon bescheiden houden en dan kan je de eigenaar eigenlijk gewoon positief verrassen door er goed op weg te rijden. Maar als ze al verwachten dat je er zo op weg rijdt maak je natuurlijk wat minder indruk als dat de verwachting was. Of het kan zelfs tegen vallen.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:01

Ik heb eerlijk gezegd totaal geen verwachtingen meer nav advertenties of verhalen ;)

Eerst zien, dan geloven!

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 13:00

Ik vind het wel bijzonder hoe ik van een bijna 21 jarige dame met een vraag naar een ' jong naief kind' ga.. :')

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 15:33

Shirley schreef:
Ik heb eerlijk gezegd totaal geen verwachtingen meer nav advertenties of verhalen ;)

Eerst zien, dan geloven!


Dat kan natuurlijk ook. Maar volgens mij heeft iedereen toch wel een bepaalde verwachting. Bij jou ligt die inmiddels misschien laag maar dat kan natuurlijk het geluk zijn als je aardig kan rijden.
Maar ik ben er zelf wat huiverig voor. Liever iemand die gewoon bescheiden is en gewoon komt laten zien wat ze kunnen.

Golden_Angel schreef:
Ik vind het wel bijzonder hoe ik van een bijna 21 jarige dame met een vraag naar een ' jong naief kind' ga.. :')


Het gaat natuurlijk niet alleen over jouw hé. Het is gewoon in het algemeen. Het komt best vaak voor dat zo daar iemand voor zoeken of dat mensen er naar opzoek zijn.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 19:20

Ja. Bescheidenheid is fijn.
En de ene ruiter rijdt makkelijker met verschillende paarden weg dan de anders.
Ik kan weinig met stug en flegmatiek. Heb meer een klik met de wat sensibele te looplustigere types. Maar dan weer niet de dominante bokkers/stakers. Ik heb me met verschillende pony's geklasseerd tussen de paarden op L2 en 1x M1 niveau. Maar dat wil niet zeggen dat ik op elk vreemd paard zo weg rijd. Of dat ik een perfecte houding en balans heb (was dat maar zo)

Ik vind dat dan best moeilijk, hoe je je moet presenteren. Ik geef meestal maar gelijk aan dat ik afhankelijk ben van een klik met een paard. En dan is het kijken hoe het gaat...

meiden die komen test ik meestal op mijn pony of voorheen pony van vriendin. Daar hebben ook minder ervaren ruiters op gereden zonder gevaarlijke acties (in de bak dan)

Ik zou niet zo maar iemand die ik qua rijden niet ken en ook geen bewezen wedstrijdniveau heeft, op mijn paard zetten. Na een proefritje op mijn pony kan ik dat beter inschatten. Vaak haal je daar de echt ervaren ruiters wel uit.

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 22:46

Haha dat bedoelde ik niet gericht naar jou hoor, was allang weer vergeten wie er over begonnen was eigenlijk :')

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 19:49

Golden_Angel schreef:
Waarom kunnen mensen dit soort dingen nou niet laten..
Een reactie op mijn advertentie van marktplaats. Even voor de duidelijkheid ik heb nog nooit contact met deze man gehad..

Hallo Nathalie,

Je zit nu thuis zeg je.
Dus je kunt elke dag ?
Weet niet hoe je woont en of je inkomsten hebt.
Je zou evt. Gratis bij ons kunnen wonen als je beetje meehelpt.
Ik ga morgen trouwens weekend naar Zeeland, als jij je verveelt mag je gerust mee hoor.
Samen is toch gezelliger , beetje aanspraak.
Maar kijk maar
We wonen buitenaf lichtenvoorde


Met vriendelijke groet,

Erwin


:') en ik vrees ook dat helemaal niks plaatsen de enige manier is om 't te voorkomen niet?..
Nou ben ik bijna 21 maar ik weet uit het verleden dat dit soort onzin me ook werd gestuurd toen ik 15 16 was en kan me goed voorstellen dat deze meneer deze berichten ook stuurt naar jongere meisjes..
Even een waarschuwing dus ook normaal naar alle mensjes hier neem altijd iemand mee als je voor de eerste keer voor zoiets afspreekt of laat in ieder geval iemand weeten waar je bent..



update
ze vinden toch wel weer een manier, krijg nu berichten onder de naam Bert, dat ik nog altijd welkom ben tegen kost en inwoning. (Dus ik eerst denken wtf is Ber?) account opzoeken zelfde adres gegevens volgens marktplaatss :') _O-

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 20:25

Golden_Angel schreef:
Golden_Angel schreef:
Waarom kunnen mensen dit soort dingen nou niet laten..
Een reactie op mijn advertentie van marktplaats. Even voor de duidelijkheid ik heb nog nooit contact met deze man gehad..

Hallo Nathalie,

Je zit nu thuis zeg je.
Dus je kunt elke dag ?
Weet niet hoe je woont en of je inkomsten hebt.
Je zou evt. Gratis bij ons kunnen wonen als je beetje meehelpt.
Ik ga morgen trouwens weekend naar Zeeland, als jij je verveelt mag je gerust mee hoor.
Samen is toch gezelliger , beetje aanspraak.
Maar kijk maar
We wonen buitenaf lichtenvoorde


Met vriendelijke groet,

Erwin


:') en ik vrees ook dat helemaal niks plaatsen de enige manier is om 't te voorkomen niet?..
Nou ben ik bijna 21 maar ik weet uit het verleden dat dit soort onzin me ook werd gestuurd toen ik 15 16 was en kan me goed voorstellen dat deze meneer deze berichten ook stuurt naar jongere meisjes..
Even een waarschuwing dus ook normaal naar alle mensjes hier neem altijd iemand mee als je voor de eerste keer voor zoiets afspreekt of laat in ieder geval iemand weeten waar je bent..



update
ze vinden toch wel weer een manier, krijg nu berichten onder de naam Bert, dat ik nog altijd welkom ben tegen kost en inwoning. (Dus ik eerst denken wtf is Ber?) account opzoeken zelfde adres gegevens volgens marktplaatss :') _O-



Ik heb precies dezelfde soort berichten gekregen, ook van ene bert :')



Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 21:02

Ik heb ook zo'n bericht gekregen van die Erwin! 8)7 Ben er niet op ingegaan uiteraard.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 00:55

Stille meelezer.. Ik heb dat bericht ook gekregen. :Y)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: EsmeeKKK, GrapeshotBot en 30 bezoekers