Vind je het ook zo moeilijk een goede verzorgster te vinden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maaike93

Berichten: 1784
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: The place to be.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 12:35

Javayo schreef:

Inmiddels heb ik dus mijn eigen paard... die is pas 3,5 dus vind ik die nog te jong voor een tweede ruiter... een verzorger voor poetsen, wandelen, knuffelen zou van harte welkom zijn, maar DAT zal wel niet te vinden zijn Met een bijrijder wacht ik nog een paar jaar.


hoewel ik het wel doe
haha,, maar ik denk idd dat dat erg moeilijk wordt.

AlexandraM
Berichten: 4677
Geregistreerd: 08-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 21:41

denk idd dat dat moeilijk word! zal eerlijk zijn zodra het kan wil ik ook graag rijden! net omdat ik geen eigen paard heb enzo...
maar als je in de buurt had gewoont had ik ook die andere dingen wel gedaan hoor...maarja dat is niet het geval

Shivatjuh01

Berichten: 1912
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Limburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 01:29

Bij ons in de buurt zijn juist maar weinig mensen die een vaste
verzorgster voor hun paarden zoeken. Want nergens kan ik ook
maar een advertentie vinden bij mij in de buurt, of het is niet serieus,
of de mensen verkopen hun paard toch weer heel snel,
of ik moet dr veel aan bijleggen, en dat soort dingen.

Ik verzorg nou ongeveer 2 jaar een merrie van 13 jaar oud,
Toen ze nog op stal stond ging ik 4x in de week naar haar toe
en als het kon nog wel vaker, ik spaarde al mijn geld en kocht
daar halsters, dekjes, deken, zemelen en alles van Nu werd
ze vlak nadat ik begon met haar te verzorgen kreupel, en ik heb
nog nooit op haar gereden!! En toch ben ik bij haar gebleven, nu
is het winter en valt er op de wei waar zij staat maar weinig te doen
dus als ik 1 รก 2 keer in de week ga is het volgens haar baasje ook
wel genoeg, want met haar weidemaatjes kan ik ook niks doen,
de een is een shet en de ander een jaarling.

In de tussentijd heb ik nog een paardje verzorgt dat op stal
stond, maar omdat het niet metteen aan de eisen voldeed
die de eigenaar stelde, werd hij na 2 maanden alweer verkocht.
Ze kochten een Arabische Hengst, maar ze wouden een kind
vriendelijke pony, kun je het je voorstellen?

Maarja als iemand nog wat weet dan zeg het me maar, ik ben
de beroerste niet en wil elk klusje doen, rijden hoeft niet perse
maar zou natuurlijk wel heel leuk zijn.

Sorry voor het lange verhaal, maar daarmee wou ik even aantonen
dat lang niet alle verzorsgsters zo onverantwoordelijk zijn....

@ AlexandraM: Over jou aanbod moet ik even denken, je hebt
inderdaad wel gelijk over de afstand, ik denk dr over na

AlexandraM
Berichten: 4677
Geregistreerd: 08-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 02:55

ja is goed d8 ik al namelijk als dan hoor ik het en vraag ik wel of ze al iemand heeft!

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 18:40

Een goede verzorgster is moeilijk ja.
Toen ik voor mijn vorige verzorgpony's een nieuwe verzorgster zocht was het zeker moeilijk, omdat je op die pony's nog niet kon rijden. Op de advertentie veel reacties gehad, maar op de een of andere manier was het allemaal niks. Ze woonden te ver weg, waren te jong, te veeleisend, ga zo maar door. Toen uiteindelijk wel een meisje gevonden, ging helemaal goed, en toen werden de pony's opeens verkocht.

blackfoot
Berichten: 37
Geregistreerd: 17-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 21:54

Goede verzorgster vinden is inderdaad erg lastig! In de zomer zijn er zoveel mensen die een verzorgpony zoeken, maar in de winter blijft er daar bijna niemand van over! Als de pony ineens kreupel loopt en dus niet bereden/gelongeerd kan worden is er ook ineens niks meer aan. Iemand vinden die het gewoon leuk vindt om bij paarden te zijn, te poetsen enzo en het rijden gewoon als iets extras ziet maar niet perse hoeft, vind je erg moeilijk, terwijl deze juist de leukere zijn (vind ik).

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 21:17

Ik had twee bijrijders, niet zozeer verzorgers, want alles wordt eigenlijk gedaan. De ene is onlangs overgegaan naar de wedstrijdsport met een ander bijrijdpaard en de overgebleven bijrijdster/verzorgster laat het heel vaak afweten. Ze heeft 2 vaste dagen per week maar is sinds begin vorige week niet meer op komen opdagen en heeft haar (geringe) bijdrage over februari ook nog niet betaald.
Dus, zucht, ik ga maar eens op zoek naar iemand met verantwoordelijkheidsgevoel.

Mango_

Berichten: 5309
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Dronten

Re: Vind je het ook zo moeilijk een goede verzorgster te vin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 17:53

Het vinden van een verzorgster/bijrijder klinkt heel erg moeilijk Ook omdat je natuurlijk wel het goede voor je paard wilt. Ikzelf rij 1 keer in de week een shetlander bij. Ben heel erg lang opzoek geweest. Het vinden van een verzorgster/bijrijder is moeilijk maar ook het vinden van een verzorgpony/bijrijpaard ook. Iedereen hier die een bijrijder/verzorg vindt; Succes! Als het in Dronten is laat het me maar weten

Tarron

Berichten: 184
Geregistreerd: 19-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 18:19

Ik heb op dit moment een goede trouwe verzorger maar zou er graag nog zo iemand bij hebben.

AlexandraM
Berichten: 4677
Geregistreerd: 08-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 00:31

goed zoeken!!

ha ikzelf zoek me dus gek naar een paardje ...ik heb hengsten en ruinen gehad (bij een vrouw achtertom) waarvan er enkele niet gereden konden worden maar ik vond het leuk het dier dingen te leren er mee te wandelen poetsen enc ook had ik nog een haflinger merrie van 9 jaar waar ik eigenlijk de eerste dag al op mocht rijden..ze waren net zoals die van die hengsten en ruinen heel vrij naar mij...ze hoefde niet thuis te zijn ik kreeg de sleutel...mocht zelf kijken wanneer hoelaat en hoevaak ik kwam enc.... die haf mocht ik dus al rijden vanaf het begin maar ik wou het eigenlijk opbouwen eerst even poetsen enzo..dan zadel op en dan rijden...de eerste maand heb ik dat dus gedaan en toen ik wou gaan rijden ging ze een maandje naar de manege (ze staat normaal 24/7 in de weide) dus ben ik vaker naar de manege gegaan en daar voor het eerst op haar gereden...toen ging ze weer terug naar de weide (op de manege rijd ik nu overgins) maargoed zomer kwam eraan dus lekker zovaak als kon de hei in (dat was een half uur lopen over de drukke weg! HEEN en half uur terug) ik ging vaak en als ik eens geen tijd had om de hele middag (want het koste tijd wegens voorbereiding erheen rijden enc..was van 12 tot in de avond dan daar!) dan deed ik haar alleen poetsen en wat wandelen zodat ze nog wat gras en plantjes kon eten (want die vond ze altijd intersanter dan die wat in de wei stonden) heb haar leren longeren (al dan niet profecioneel maar het is al een wonder als ze stapt draaft en galopeert op comando in een rondje!) en ik was maar een aantal weekjes op haar aant rijden toen ze kreupel werd...ze zou ingeslapen moeten worden dus ik natuurlijk huilen (kon het dier toch al heel lang) en viel mij wat in (een da die ik kon) die is de dag voor de GROTE dag gekomen en daardoor leeft ze gelukkig nog (hij was de enige die iets totaal anders zei dan de 3 da's die zijn komen kijken!!! ze zou hopeloos zijn en een spuit moeten krijgen nouja hij vond dus dat ze echt moest blijven leven was het hun te lastig nam hij haar wel mee naar huis...)
nouja ze leeft dus lekker nog..moest haar 1x in de week natuurlijk bekappen en ze zou 8 tot 12 maanden niet gereden kunnen worden...ben dus nog de hele zomer erheen gegaan tot net iets voor kerst nu omdat ik ondertussen verhuist was en het toch echt niet meer haalbaar was...vond het verschikkelijk maar het was niet meer te doen..en sins dien ben ik helemaal paardloos *die hengsten en ruinen had ik opgezecht eind begin winter dit jaar omdat die NOG verder was! helaas!!!
vind het allemaal verschikkelijk en al helemaal omdat ik niks anders vind waar ik weer lekker bezig kan zijn!!!

maar zoals ik al eerder zei: het is echt enorm moeilijk iemand te vinden die het niet puur om het rijden doet ofzo..

natuurlijk ik ben ook graag vrij en wil graag rijden enal..(en wil dat ook zodra het kan of de eigenaar het oke vind) maar zolang ze dat niet willen of niet kan vind ik het ook prima...
maar ik snap wel dat ze willen rijden zeker als je geen eigen paardje hebt en misschien weinig geld voor lessen te betalen hoop je te kunnen rijden op een paardje (tis dat mijn lessen deels vergoed worden tijdelijk waardoor ik kan rijden anders had ik het niet gekunt!)

maar allemaal geef de moet niet op en zoek goed !
waar een wil is is een weg!!!

greens

Berichten: 704
Geregistreerd: 21-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 16:41

Ik heb gelukkig echt een super verzorgster voor mijn pony. Ik stond eerst op een manege met mijn pony, en daar reed zij in de lessen. Ik heb haar toen een tijdje zitten "bespioneren", gewoon eens een paar lessen gevolgd, hoe ze reed enzo. En dat was eigenlijk best goed, en niet op de makkelijkste paarden!

Ik heb gewoon gevraagd of ze eventueel interesse zou hebben om mijn ponietje te gaan verzorgen en dat vond ze erg leuk. Het heeft mij wel een hele tijd gekost om haar volledig ermee te vertrouwen. Niet dat dat ik haar niet kon vertrouwen, maar gewoon het feit dat het zoooo wennen is om iemand anders met je paard bezig te laten zijn als je dat al heel lang alleen doet. Iedere keer een beetje verder, samen poetsen, alleen poetsen, eerst alleen rijden als ik er was, daarna kon ze ook zelf gaan rijden, dat soort dingen.

Nu verzorgt ze mijn pony inmiddels al bijna 3,5 jaar en het gaat super. We hebben harstikke goede afspraken kunnen maken, waaraan ze zich ook houdt. Er wordt voor me gemest op stal, maar verder doet zij ook alles, zadel/hoofdstel invetten, altijd de hoeven teren en vetten, alle spullen opruimen/uitzoeken.. Ze rijdt er wel eens op, maar vindt het ook super om een lange wandeling met haar te gaan maken...

Jammer genoeg gaat ze eind zomer studeren, dus ben ik haar kwijt... Maar we hebben iig afgesproken dat ze wel met vakanties enzo komt. Ze vroeg zelfs of ze, als ze klaar is met studeren, ook nog gewoon mag komen

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 17:43

ik heb 2 maanden een pony verzorgt, kon ik ook niet op rijden. Maar hij was weg gegaan want hij had wat aan zijn been daardoor kon je niet meer op hem rijden. Hij was al op leeftijd en is met pensioen

Daarna ging ik een andere pony verzorgen. (van dezelfde eigenaar)hadden ze nieuw gekocht, en die verzorg ik nu. Gaat heel goed enzo, mesten, rijden en naar buiten enz. 3 X per week vaste dagen.

Het is helemaal niet erg om een pony te verzorgen die niet kan rijden, er zijn genoeg dingen die je samen kan doen, vind ik. Longeren, wandelen, zolang poetsen tot ie glimt, losgooien, spelletjes doen, en verwennen natuurlijk. Ik bedoel... dan kan je toch ook net zoveel lol hebben??
't Was helemaal geen moeite om deze te vinden, ik kon de eigenaar nl al Als je de reacties op bokt ziet zijn sommige er best lang mee bezig, jammer.

AlexandraM
Berichten: 4677
Geregistreerd: 08-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 03:11

VRAAGJE AAN DE MENSEN HIER IE VERZORGSTER ZOEKEN*

wat vinden jullie fijn wat een amazone/verzorgster erbij zet (advertentie enzo!!) want ik adverteer me suf en heb niet veel eisen ...bij mij is het zelfs dat je zou verwachten dat er altijd wel iemand is die wat heeft! zoveel kanten kun je met mij op maar schijn niks te vinden en als dan is het gewoon veel ste ver weg

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Re: Vind je het ook zo moeilijk een goede verzorgster te vin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 07:42

Ik zocht een verzorger omdat t anders niet te doen was (school, werk, vriend die 65 km verderop woont etc) Maar in 1 en half jaar heb ik al 3 bijrijdsters gehad. De eerste bleek uit eindelijk geen klik met kathinka te hebben. De tweede kreeg een eigen paard. En de derde is er gelukkig nog. Verzorgen deden ze allemaal oke maar ik vind wel dat dankzij de laatste ze ook een stuk soepeler loopt. Zij dressuurt en ik spring

Oonax
Berichten: 1597
Geregistreerd: 21-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 16:49

AlexandraM schreef:
VRAAGJE AAN DE MENSEN HIER IE VERZORGSTER ZOEKEN*

wat vinden jullie fijn wat een amazone/verzorgster erbij zet (advertentie enzo!!) want ik adverteer me suf en heb niet veel eisen ...bij mij is het zelfs dat je zou verwachten dat er altijd wel iemand is die wat heeft! zoveel kanten kun je met mij op maar schijn niks te vinden en als dan is het gewoon veel ste ver weg


Hier juist hetzelfde!
Als ik deze topic lees lijkt het haast onmogelijk dat ik geen verzorgpaard vind! Ik weet wat ik bereid ben om te doen voor zo een beestje, ik wil stallen uitmesten, wil gaan wandelen met het beestje... Echt alles...
Maar toch vind ik niemand, wel ja... Toch niemand in de buurt hier...

x_kellyann_x
Berichten: 279
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: rotterdam-zuid

Re: Vind je het ook zo moeilijk een goede verzorgster te vin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 21:47

ohhw raar johh ik ben ook 12 k heb ff kijken 6 en ene half rij en poets ervaring bijna niet eens tijd voor vrienden dingne te doen maar paarden is tog iets belangerijker voor me en ik ben er zelfs in de sneeuw regen maak niks uit... ik spaar ook al miijn zakgeld voor iets voor mijn vp te kopen ik heb ook een vp gehat die mishandeld was en kon ik ook niet op[ rijden.... verzorgen is tog ook leuk?? lkkr wandlen en zow maar jah ...hij werd verkocht dus..

doeidoei

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 22:15

Sommige mensen denken dat ze suikerklontjes zijn en willen niet nat worden, dan doe je toch gewoon een regenbroek en een water dichte jas aan?? Lijkt mij, ben je ook droog

toot

Berichten: 1763
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: haarlem

Re: Vind je het ook zo moeilijk een goede verzorgster te vin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 12:03

veel voorgangers verzieken het dan weer voor jou
als die b.v. nooit kwam of heel brutaal of wat dan ook was gaan ze veel hogeren eisen stellen en daar zijn anderen antousiaste verzxorgers dan weer de dupe van ( ik zeg doe het goed of doe het niet)

kikia

Berichten: 265
Geregistreerd: 17-02-06
Woonplaats: in een huis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 13:08

Ik heb ook al wel wat bijrijders/verzorgsters gehad maar door de verhuizing van het paard raakte ik die kwijt.

Ik heb nu een bijrijdster/verzorgster, en dat is er 1 uit duizenden.
Ze komt in weer en wind naar stal toe rijd ook naar het bos in de regen (ze is er niet vies van om een beetje nat te worden)
Ze doet mijn paard 3 dagen in de week en ze mag er van alles mee, van buiten rijden tot wedstrijden, zolang ze het paard maar goed verzorgt. (als zij niet moeilijk doet dan doe ik dat ook niet).
Nu moet ik ook zeggen dat ik er ook helemaal niet moeilijk in ben dat een ander mijn paard doet (zelfs mijn stalgenoten vragen of ze met hem een bosrit mogen maken, en dat mag ook van mij).
Het belangrijkste vind ik dat ze goed voor het paard zijn en dat je er op kunt vertrouwen dat dat ook gebeurt.