Help! Dilemma kopen verzorgpaard?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Anoniem

Re: Help! Dilemma kopen verzorgpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 18:18

Maar ‘van alles mankeren’ kan ieder paard na aankoop; jong en oud. Van dit paard weet je iig wel wat er de afgelopen 7(?) jaar gebeurd is; daar was je zelf immers bij. Verder kun je hem in ieder geval nog laten keuren bij aankoop (sowieso een aanrader) en ervoor zorgen dat je een goede spaarpot hebt. Maar ook dat geldt als je voor de sporttinker gaat; spaarrekening, paard keuren, en hopen dat ie niks gaat mankeren.


Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 18:23

In elk van je berichten staan nee's. Ik zou het niet doen. Gun het paard ook iemand die 100% ja zegt. Koop fijn een Tinker, want dat wil je graag. Daar ligt je hart.

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

Fenia

Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-18 18:29

Anoniem schreef:
Maar ‘van alles mankeren’ kan ieder paard na aankoop; jong en oud. Van dit paard weet je iig wel wat er de afgelopen 7(?) jaar gebeurd is; daar was je zelf immers bij. Verder kun je hem in ieder geval nog laten keuren bij aankoop (sowieso een aanrader) en ervoor zorgen dat je een goede spaarpot hebt. Maar ook dat geldt als je voor de sporttinker gaat; spaarrekening, paard keuren, en hopen dat ie niks gaat mankeren.

Ja dat is waar, ik ken zijn kwaaltjes en weet wat er aan moet gebeuren, en ik weet ook dat dat niet een paar dingetjes zijn.. Hem ga ik niet laten keuren, dit omdat ik hem dan niet koop met als doeleinde de sport nog in, want dat gaat het bij hem toch niet worden. Met een tinker is de sport voor mij wel een prè, dus die wordt uiteraard wel gekeurd en in ieder geval getest op PSSM1.

Vladimir (v. Optimist, Mv. Burggraaf)~verkocht
Sjouke fan 't Zand (Tije 401 x Jakob 302)
Ball Alley Boy, aka Baileys

Fenia

Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-18 18:32

Nabster schreef:
In elk van je berichten staan nee's. Ik zou het niet doen. Gun het paard ook iemand die 100% ja zegt. Koop fijn een Tinker, want dat wil je graag. Daar ligt je hart.

Dat zou ik ook zo graag willen, iemand die net zo gek op hem gaat worden als mij, en misschien nog wel gekker. Dan zou ik er niet eens overna hoeven denken en zou ik er ook geen probleem mee hebben dat hij weg moet. Alleen doordat hij niet zo makkelijk, hij al wat ouder is en nog weinig kent, ben ik heel bang dat zijn perfecte baasje heel moeilijk te vinden gaat zijn en hij de handel in gaat.. Dat is eigenlijk het grootste punt wat mij zo laat twijfelen.. :(

Vladimir (v. Optimist, Mv. Burggraaf)~verkocht
Sjouke fan 't Zand (Tije 401 x Jakob 302)
Ball Alley Boy, aka Baileys

Storm

Berichten: 20816
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Help! Dilemma kopen verzorgpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 18:50

Als jij gek op dat paard bent geworden, waarom zou een ander dat dan niet kunnen worden?

Is het al lente?

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 18:52

Storm schreef:
Vraag aan de eigenaren of jij mag helpen met de verkoop van je verzorgpaard. Zoek een goede baas voor hem en ga zelf voor je droomtinker.

Dit :j
Er is vast wel iemand die wel compleet voor hem valt. En dan kun jij het paard kopen waar jij totaal verliefd op bent :)

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Hevonen

Berichten: 5581
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 19:01

MirandaDvG schreef:
Ik zou het niet doen.

Je weet nu al dat hij totaal niet matcht met jouw wensen.
Dus zal je er in de toekomst niet datgene mee kunnen doen waar je al zo lang van droomt.


DE toekomst is lang... Het probleem is dat er eigenlijk geen prijs is voor een dier. Als je hem eenmaal hebt, verkoop je hem niet. Ik zou de huidige eigenaar aanraden om hem voor heel weinig aan jou te verkopen of desnoods te geven.
Bedenk heel goed of je het zou kunnen verdragen dat hij in de handel komt. Het is niet jouw schuld of jouw verantwoordelijkheid, maar ik weet hoe zoiets voelt. En daar gaat het uiteindelijk om.

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

MariekeRomy
Berichten: 95
Geregistreerd: 14-06-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 19:10

En? Ligt het verdrag onder jou grens?

@mariekevangladbachfotografie and @haflingerromy on instagram!

Fenia

Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-18 22:50

Pippieloverx schreef:
En? Ligt het verdrag onder jou grens?

Ik heb helaas nog niks gehoord over de prijs. :( ze wouden hem laten taxeren oid dus dat zal eerst wel moeten gebeuren denk ik..

Vladimir (v. Optimist, Mv. Burggraaf)~verkocht
Sjouke fan 't Zand (Tije 401 x Jakob 302)
Ball Alley Boy, aka Baileys

Ineke2

Berichten: 33004
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Help! Dilemma kopen verzorgpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 07:47

Taxeren? Dan zou het bij mij al klaar zijn, helemaal met zoveel twijfels.
Help mee met een goed baasje te vinden voor hem.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

laura1987

Berichten: 7125
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Help! Dilemma kopen verzorgpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 07:55

Zoals enkele anderen hier ook zeggen zou ik helpen met de verkoop en zelf je tinker kopen.
In al je berichten neig je toch weer naar de tinker.

https://www.doneeractie.nl/woning-van-f ... CjcnBszQol]HELP bokker Palmera nadat ze alles verloren is na een vulkaanuitbarsting

caitelien
Berichten: 19
Geregistreerd: 28-02-10

Re: Help! Dilemma kopen verzorgpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 09:15

Wat jij nu hebt heb ik 3 jaar geleden mee gemaakt..

Mijn droom was altijd een jonge kwpn kopen en zelf inrijden en daar eventing mee te starten.
Mijn verzorgpaard was het tegen overgestelde koudbloed klein alleen recreatief en op dat moment 12 jaar.
Mijn verzorgpaard waar ik 3 jaar op reed was heel onzeker en als je niet genoeg kennis had bokte hij je eraf.
De eigenaresse durfde er niet meer op na een val en heeft hem toen nog een half jaar aangehouden voor mij.
Toen ze mij vroegen of ik hem over wou nemen heb ik heel hard zitten twijfelen. Het karakter was voor mij zeker niet het probleem meer de prijs.. ik vond op dat moment niet dat hij het waard was vanwege de leeftijd en zijn karakter en heb met moeite besloten het over te laten gaan en heb kort daarna een 2 jarige kwpn gekocht.
Inmiddels is mijn verzorgpaard 3 eigenaren verder en Heeft hij nogsteeds niet de juiste gevonden.
Tot de dag van vandaag nogsteeds ontzettend spijt van.. Ik had hem zoveel ellende kunnen besparen.
Wel heb ik nog contact met de nieuwe eigenaren en die weten ook dat wanneer hij te koop komt te staan de prijs voor mij niet meer uit maakt maar dat hij meteen naar mij komt en hier ook nooit meer weggaat.

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Re: Help! Dilemma kopen verzorgpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 09:23

Taxeren vind ik raar, dan zien ze jou als makkelijke prooi.
Zeg dat je het fijn vindt dat ze hem jou gunnen nadat je al die jaren zo goed voor hem hebt gezorgd (!!!) en dat je hem voor een symbolisch bedrag graag wil hebben. Max. 500 euro lijkt mij een mooi symbolisch bedrag.
Maar dan natuurlijk niet na een jaar doorverkopen.
Dit paard ken je en je weet wat er 'mis' mee is. Met elk ander paard krijg je ook problemen en kosten, soms zelfs nog meer.

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Help! Dilemma kopen verzorgpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 09:42

Laat ze hem maar lekker verkopen.Na 7 jaar trouwe dienst en met je eigen tuig voor dat dier zorgen zouden ze hem aan jou moeten schenken.
Voor jou is het misschien even rot maar dat paard is uiteindelijk niet jouw probleem en dan kun jij wel op zoek naar je droompaard.

Quir

Berichten: 17337
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Help! Dilemma kopen verzorgpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 10:12

Als ze m moeten gaan laten "taxeren" zou ik op zoek gaan naar je droomTinker. :(:)

Storm

Berichten: 20816
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Help! Dilemma kopen verzorgpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 10:44

Zeker met de anderen eens, ga voor je droompaard. Het feit al dat ze hem willen laten taxeren :n
Ze hadden hem moeten schenken aan je.

Is het al lente?

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: Help! Dilemma kopen verzorgpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 10:48

Schenken is misschien het andere uiterste maar taxeren gaat mij ook een stap te ver. Het klinkt dan meteen of ze het onderste uit de kan willen. Zeker gezien je twijfels zou ik lekker op zoek gaan naar je droompaard.

Somboby
Berichten: 103
Geregistreerd: 30-03-16

Re: Help! Dilemma kopen verzorgpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 11:44

In het begin zat ik te twijfelen omdat je toch gevoelens voor het paard hebt en dat kan je niet zomaar naast je neer leggen, ik neigde dus na dat je voor het verzorgpaard moest gaan. Nu ik lees wat de eigenaar van plan is gaan mijn nekharen overeind staan want het komt op mij over dat ze het paard niet de liefde, aandacht enz enz gunnen en jou evenmin. Ze gaan voor het harde geld. Dan komt bij mij de vraag, waar moet je nu naar kijken? Het paard zal uiteindelijk misschien wel de dupe worden van deze mensen omdat ze zo op geld gericht zijn, en als dit voor jou dan zou inhouden dat je het paard niet wil overnemen dan is het paard misschien wel dubbel de dupe. Vanuit dit standpunt bekeken zou ik voor het paard gaan mits de prijs redelijk is. Succes met je beslissing.

Marocje
Berichten: 5587
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 12:01

Schenken vind ik helemaal niet raar? Taxeren vind ik juist heel raar..

Ik heb mijn verzorgpony ook gekregen: was van een oudere boer met gezondheidsproblemen. Toen hij erg ziek was, ging ik denken wat er verder zou gebeuren. Een pony zat niet in mijn toekomst, maar ik was wel gek van dit beestje. Eerlijk: zou ik voor een eigen gaan was ik hier nooit op uitgekomen: kleine Welsh mountain.

Toen ik aangaf hem over te willen nemen wanneer hij (boer) er niet meer voor kon zorgen, werd ie emotioneel en zei ie dat ik hem kreeg..

Ja, ik heb weleens twijfels gehad, het is een klein beestje, maar weinig volwassenen kunnen erop. Het is geen (echte) kinderpony: hij is zeer sensibel en vind ie iets eng, is zijn eerste reactie vluchten.

Maar wat Sjofel zegt:
Sjofel schreef:
Dit paard voldoet op papier niet aan je eisen. Maar doet hij dat gevoelsmatig wel? Zoals iemand mij ooit vroeg; Als je met jouw paard bezig bent, maakt jouw hart dan een sprongetje?
Als je dat gevoel niet hebt zou ik kiezen voor een tinker.

Klopt helemaal! Mijn hart maakt nog regelmatig een sprongetje of zelfs de tranen vliegen me in de ogen wanneer hij iets doet waar ik trots op ben! Of zelfs wanneer hij in de wei staat, me ziet en een klein hinnikje laat horen..

Succes met je keuze ;)

Pumpkins

Berichten: 3144
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 12:05

bruintje123 schreef:
Storm schreef:
Vraag aan de eigenaren of jij mag helpen met de verkoop van je verzorgpaard. Zoek een goede baas voor hem en ga zelf voor je droomtinker.

Dit :j
Er is vast wel iemand die wel compleet voor hem valt. En dan kun jij het paard kopen waar jij totaal verliefd op bent :)



Als je er de tijd voor hebt zou ik dit ook doen. Zelf voor je droomtinker gaan, en kijken of je een geschikte baas voor je verzorgpaard kan vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 12:18

Fenia schreef:
Pippieloverx schreef:
En? Ligt het verdrag onder jou grens?

Ik heb helaas nog niks gehoord over de prijs. :( ze wouden hem laten taxeren oid dus dat zal eerst wel moeten gebeuren denk ik..


Taxeren? Koekoek...

Ik zou ze aangeven dat je ze bedrag x biedt; take it or leave it. En als ze dat niet willen, zou ik er een paar mooie dagen van maken, mooie foto's, je spullen meenemen en jezelf het verdriet besparen van de ene koper na de andere te zien. Zeker als het zadel e.d. van jou is; succes met het verkopen van een paard zonder spullen...

Dat klinkt heel gemeen en hard, maar ze spelen nu een rotspelletje met je en daar zou ik voor bedanken.

Fenia

Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-18 00:09

Bedankt voor jullie reacties allemaal. Ik wil wel even zeggen dat het wel onwijs lieve mensen zijn, en dat ik daar super jaren heb gehad. Ik weet de prijs helaas nog steeds niet, maar ik heb wel besloten mocht hij niet voor een symbolisch bedrag aangeboden worden dat ik voor een tinker ga. Mijn ambities zijn toch echt wedstrijden en buiten rijden, en met hem wordt dat lastig. Zelf wordt ik niet gelukkig van alleen maar wat recreatief in de bak rondrijden, omdat ik dan een doel mis. Ik hoop wel dat ik invloed kan en mag hebben op de verkoop, zodat ik zeker weet dat hij wel goed terecht komt. Mijn grootste angst is dat hij de handel in komt, maar daar zal ik alles voor doen om dat te voorkomen. Maar ik wacht nog even in spanning hun vraagprijs af voordat ik te ver op de zaken vooruit ga lopen. :)

Vladimir (v. Optimist, Mv. Burggraaf)~verkocht
Sjouke fan 't Zand (Tije 401 x Jakob 302)
Ball Alley Boy, aka Baileys

Saul

Berichten: 9617
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 04:57

Fenia schreef:
Als ik hem niet al zeven jaar had gekend, en ik hem dus gewoon in mijn zoektocht tegen zou komen zou ik hem inderdaad nooit gekocht hebben. het is eigenlijk het tegenovergestelde van wat ik echt in een paard zoek.



Dit hadden mijn woorden kunnen zijn.
Ik zat 11 jaar geleden in hetzelfde schuitje.
Verzorgde ponylief al 4 jaar en toen moest hij weg.
Mijn droom pony was een grote stevige welsh cob.
Mijn verzorg pony een klein ielig welshje.
Totaal anders dan mijn droompaard.

Ik was 19 op dat moment maar heb toch voor mijn verzorgpony gekozen.
Het was mijn eerste eigen pony en ik wist wat ik er aan zou hebben.
Nu zijn we dus 11 jaar verder en is ponylief helaas met pensioen en vrees ik hem niet lang meer bij me te hebben.
Dit doet ontiegelijk veel pijn maar het geeft me straks wel de kans om alsnog voor mijn droompaard te gaan kijken.

Ts je bent nog jong er ligt nog een heel leven met mogelijk andere paarden in het verschiet.
Volg je hart...

Kun je zonder je verzorgpaardje kies je voor de tinker. Springen de tranen in je ogen bij de gedachten dat hij ergens anders heen gaat. Dan is je keuze gemaakt denk ik?

Succes !!

Edit heb niet het hele topic gelezen.


Getup

Berichten: 8195
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Help! Dilemma kopen verzorgpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 06:28

Oh wat moeilijk is dit. Ben benieuwd op hoeveel hij "getaxeerd" wordt, kan ze nog behoorlijk tegenvallen.... ( En wie taxeert?) .

Denk dat je er zo verstandig aan doet....m eventueel voor een klein prijsje overnemen en anders je droomtinker kopen. Al zou ik hier ook slapeloze nachten van krijgen, hoor.

x_naom
Berichten: 6
Geregistreerd: 19-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 12:56

Ik zou het niet doen. Gewoon voor je droompaard gaan.

Ik heb het dilemma gehad dat ik een manegepaard goedkoop kon maar hij had wel artrose. Achteraf natuurlijk wel spijt dat ik het niet gedaan heb want hij was ineens uit mijn leven en heb ik er nooit wat van gehoord of hem uberhaupt gevonden. Maar toch besef ik me ook dat ik liever voor een eigen paard ga waar niks aan mankeert en ik lekker mn ding mee kan doen.

Natuurlijk heeft jou verzorgpaard geen artrose neem ik aan(?) Maar alsnog zou ik voor jou droompaard gaan.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 3 bezoekers