Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:18

Ik spreek ook vanaf eigenaarskant, en zelfs dan vind ik het persoonlijk niet kunnen dat iemand jou moet betalen om jou wei uit te mogen mesten ;)


Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:22

Mm ik zou dan alleen doen als je mag rijden. Of die bijdrage aan de les koppelen etc.

Voor alleen mesten etc en niet rijden zou ik niet reageren..

LoveBodin

Berichten: 4335
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:23

Je kan dan misschien eerder zeggen dat ze niet hoeven te betalen de eerste maand/twee maanden als soort van proeftijd, met grondwerk enzo.
En wanneer er rijden bij gaat komen dat ze dan wel moeten betalen.
Want om nou 2 maanden/onbepaalde tijd iemand te moeten betalen voor uitmesten en longeren/grondwerk, dat zou ik ook niet doen (hier ook gesproken als eigenaar, ik vroeg altijd wel geld, maar dan mochten ze ook gewoon rijden)

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

Beauty26
Berichten: 2030
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:25

Bedankt voor de reacties. Het is gelukkig niet zo dat ik een bijrijdster MOET hebbben. Paard loopt 24/7 buiten, maar als er iemand was die het leuk zou vinden is dat fijn. Maar bedankt voor jullie inbreng. Ik hou het in mijn achterhoofd :)

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:31

Ik denk dat bij rijden 25 euro per maand inderdaad een heel net bedrag is ^^

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 15:42

Golden_Angel schreef:
Blijkbaar ben ik ook groom
Word ik gister door de eigenaar gebeld of ik vandaag de stallen zou willen doen omdat het haar niet goed uitkomt
Jawel
Kom ik hier
Is die trut aan het rijden en ik kan mesten


Wat een rot streek. Ik had ook geappt... " Ik zie dat ... Er al is om te rijden dus dan kan zij ook wel even uitmesten. Ik ben geen onbetaalde stalhulp". Evt. "Bij deze heb ik besloten per direct te stoppen". Of: als je wilt dat ik kom om uit te nesten zonder dat ik mag/kan rijden verwacht ik een onkostenvergoeding van ...euro inclusief .... Benzinevergoeding.

Mvg ...

Ik hoop dat je iemand vind die je inzet wel waardeert.

Tuurlijk kan iemand alleen een verzorgster zoeken en als je geen bijdrage betaalt en niet rijd hoeft dat geen vervelend gevoel te geven. Maar als je eerst wel mocht en kon rijden en toen ineens niet meer en nu zelfs op mag draven als stalhulp en een ander met jouw "bijrijdpaard" aan het werk ziet... Dan is dat kwetsend.

Kom voor jezelf op! Geef je grenzen aan. Waarschijnlijk heb je er te lang mee gewacht.

Sterkte en een knuffel... Niet leuk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 16:00

joyce B schreef:
Golden_Angel schreef:
Blijkbaar ben ik ook groom
Word ik gister door de eigenaar gebeld of ik vandaag de stallen zou willen doen omdat het haar niet goed uitkomt
Jawel
Kom ik hier
Is die trut aan het rijden en ik kan mesten


Wat een rot streek. Ik had ook geappt... " Ik zie dat ... Er al is om te rijden dus dan kan zij ook wel even uitmesten. Ik ben geen onbetaalde stalhulp". Evt. "Bij deze heb ik besloten per direct te stoppen". Of: als je wilt dat ik kom om uit te nesten zonder dat ik mag/kan rijden verwacht ik een onkostenvergoeding van ...euro inclusief .... Benzinevergoeding.

Mvg ...

Ik hoop dat je iemand vind die je inzet wel waardeert.

Tuurlijk kan iemand alleen een verzorgster zoeken en als je geen bijdrage betaalt en niet rijd hoeft dat geen vervelend gevoel te geven. Maar als je eerst wel mocht en kon rijden en toen ineens niet meer en nu zelfs op mag draven als stalhulp en een ander met jouw "bijrijdpaard" aan het werk ziet... Dan is dat kwetsend.

Kom voor jezelf op! Geef je grenzen aan. Waarschijnlijk heb je er te lang mee gewacht.

Sterkte en een knuffel... Niet leuk...


Ik sluit mij hier volledig bij aan en zou zeker zo'n "zakelijk" bericht sturen!
En een knuffel, zoiets is niet leuk :(:)

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 16:11

'T is wel fijn om al jullie lieve berichtjes te lezen, dankjulliewel daarvoor. :+: Ik ben inmiddels wat meer van de ellende bekomen om het zo maar even te zeggen, heb vanochtend even goed gebaald, op het moment dat ik vanochtend mijn eerste posts plaatste was ik namelijk gewoon nog op stal toen had ik de nieuwe bijrijdster net gezien.
Ik heb na het uitmesten mijn spullen gepakt, ben in de auto gestapt en heb onderweg naar huis even heel hard gehuild om de manier waarop dit is gegaan en omdat ik zo'n leuke klik had met het paardje.

Inderdaad ik vond het niet vreselijk dat ik niet meer mocht rijden, ik longeerde hem, wandelde en deed dus ook gewoon netjes de stalklusjes.

Maar vanmorgen voelde ik me wel even goed bedonderd.. Ik word gebeld om te mesten zodat zij haar tijd volledig kan besteden aan rijden.

Ik heb de eigenaar nog niet ge-appt om helemaal eerlijk te zijn, ergens heb ik daar misschien ook gewoon de ballen niet voor om het zo te zeggen.
Maar ik heb in ieder geval ook op Bokt nu een advertentie gezet dat ik zoekende ben naar een nieuw maatje :*

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 16:27

Ik zou het toch echt wel doen, beetje voor jezelf opkomen! Je hebt daar jaren met liefde alles gedaan wat "moet", en dan nu zo behandeld... :o

Roosje01

Berichten: 10700
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 16:34

Ik zou daar ook niet voor betalen eerlijk gezegt. Ik zou het wel doen als het gratis was, maar dan bijv met verplicht grondwerk lessen op eigen kosten. Dan klinkt het al een stuk aantrekkelijker.

@goldenangel ik had denk de eigenaar opgebelt met van als zij er al is waarom moet ik dan komen om te mesten. Als ik alleen maar goed genoeg ben voor je om klusjes te doen dan ga ik liever opzoek naar wat anders.
Echt niet leuk om zo gebruikt te worden :(:)

Roosje01 laat door hilariteit de tranen vloeien :') [o] *pum*
[OV] [PG]Gezocht solana

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 19:45

Werd net door de eigenaar zelf ge-appt, blijkbaar heeft Angela (de nieuwe bijrijdster) haar al ingelicht over onze confrontatie vanochtend..

Edit link verwijderd

Ik wil t allemaal niet meer weten ook, wat moet ik met deze onzin wat ze mij verteld gaat volledig tegen het verhaal in wat ik vanochtend van Angela hoorde. Wat een sh*t onzin
Laatst bijgewerkt door Golden_Angel op 15-03-18 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

LoveBodin

Berichten: 4335
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 20:05

Golden_Angel schreef:
Werd net door de eigenaar zelf ge-appt, blijkbaar heeft Angela (de nieuwe bijrijdster) haar al ingelicht over onze confrontatie vanochtend..



Ik wil t allemaal niet meer weten ook, wat moet ik met deze onzin wat ze mij verteld gaat volledig tegen het verhaal in wat ik vanochtend van Angela hoorde. Wat een sh*t onzin


Maar even: jij had toch van haar gehoord dat het paard niet gereden kon/mocht worden?
En nu zegt ze dat ze blij is dat iemand dat paard rijdt?

Ik hoop dat je gauw een ander paardje vindt! Want dit klinkt niet tof!


Ps: privé communicatie mag je op bokt niet delen volgens mij..
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 15-03-18 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Linkje naar afbeelding verwijderd i.v.m. privé communicatie.

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 20:29

LoveBodin schreef:
Golden_Angel schreef:
Werd net door de eigenaar zelf ge-appt, blijkbaar heeft Angela (de nieuwe bijrijdster) haar al ingelicht over onze confrontatie vanochtend..


Ik wil t allemaal niet meer weten ook, wat moet ik met deze onzin wat ze mij verteld gaat volledig tegen het verhaal in wat ik vanochtend van Angela hoorde. Wat een sh*t onzin


Maar even: jij had toch van haar gehoord dat het paard niet gereden kon/mocht worden?
En nu zegt ze dat ze blij is dat iemand dat paard rijdt?

Ik hoop dat je gauw een ander paardje vindt! Want dit klinkt niet tof!


Ps: privé communicatie mag je op bokt niet delen volgens mij..

Ze heeft tegen mij inderdaad altijd gezegt dat ie van zijn oude dag moest genieten (17 jaar..)
Heb de link verwijderd :') ik kon er niks over binden maar just in case

Remembrance

Berichten: 522
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 09:17

Beauty26 schreef:
Goed dat je toch zelf advertentie hebt neergezet!

Even een vraag aan de verzorgster/bijrijdsters hier in dit topic. Ik had in mijn advertentie neergezet 2x in de week, rijden niet op de 1ste plek, en land mesten als je er bent. Vraag een kleine vergoeding ( omdat ik te vaak heb meegemaakt dat mensen anders niet komen als t regent of wat ook) krijg ik een reactie: jij moet mensen betalen als ze niet mogen rijden en wel mesten? Heb ik het nou zo raar neergezet? ( even ter verduidelijking) rijden mag wel maar wil eerst graag dat er van de grond mee word gewerkt!


Dit doe ik nu (of heb ik een lange tijd gedaan). Voor een paardje zorgen en uitmesten,en van alles aan de grond doen. Dat paardje is lang verwaarloosd geweest en was daarom in zo'n slechter conditie dat rijden nog geen optie was. Ik heb eerder ook altijd een bijdrage betaald aangezien de eigenaresse zelf eigenlijk niet genoeg geld heeft voor een tweede paard (niet gelijk gaan aanvallen, stuur een pb voor het hele verhaal) en dat is toen eigenlijk absurd veel geweest voor wat ik allemaal mocht doen. Nu mag ik het rijden gaan opbouwen (De bijdrage blijft hetzelfde) en wordt er eigenlijk best weinig gevraagd om 3 keer per week te kunnen rijden :).

Dus ja die er mensen zijn er. Je gaat alleen goed moeten zoeken en ik zou het als eigenaar echt niet doen. Nu is het dat ik echt een wanhopig pennymeisje was en het echt dringend nodig was, anders had ik het ook niet gedaan :')

Jis_

Berichten: 11472
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:51

Beauty26 schreef:
Goed dat je toch zelf advertentie hebt neergezet!

Even een vraag aan de verzorgster/bijrijdsters hier in dit topic. Ik had in mijn advertentie neergezet 2x in de week, rijden niet op de 1ste plek, en land mesten als je er bent. Vraag een kleine vergoeding ( omdat ik te vaak heb meegemaakt dat mensen anders niet komen als t regent of wat ook) krijg ik een reactie: jij moet mensen betalen als ze niet mogen rijden en wel mesten? Heb ik het nou zo raar neergezet? ( even ter verduidelijking) rijden mag wel maar wil eerst graag dat er van de grond mee word gewerkt!


Ik denk dat je geen vergoeding moet vragen als je iemand vraagt ook mee te helpen in de verzorging, mesten/voeren.

Zegt een eigenaar.

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 21:02

Mag ik hier ook even om een mening vragen?
Ik heb in mijn advertentie waarin ik zoek naar een verzorg /bijrijdknolletje staan dat ik bereid ben lessen te volgen als dat vereist is.
Maar is het dan eerlijk om wel daarin de eis te stellen dat, als ik lessen zou moeten volgen, dan dan een eventuele eigen bijdrage vervalt?

Marocje
Berichten: 5587
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 22:03

Marocje schreef:
Golden_Angel schreef:
Vraagje van een verzorger

Mag ik hier ook even om een mening vragen?
Ik heb in mijn advertentie waarin ik zoek naar een verzorg /bijrijdknolletje staan dat ik bereid ben lessen te volgen als dat vereist is.
Maar is het dan eerlijk om wel daarin de eis te stellen dat, als ik lessen zou moeten volgen, dan dan een eventuele eigen bijdrage vervalt?
Lessen zijn namelijk niet de goedkoopste in my opinion :')


Ik zou vallen over je formulering. Heel fijn dat je wil lessen (zou ik idd verplichten). Maar dat je 'bereid' bent? Alsof je het liever niet doet, maar als het echt moet.. die instelling vind ik verkeerd, en zou ik al verder zoeken. Wil graag iemand die zich wil blijven ontwikkelen en leren. Weet dat je nooit uitgeleerd bent. En niet die mijn pony als hobbelknol gebruikt en 'wel wil lessen als dat moet'.

Als ik even door deze manier van formuleren heenkijk: ik zou het fijn vinden wanneer iemand wil inversteren in les en serieus is zich te ontwikkelen en dus mijn pony correct kan (gaan leren) rijden. Dat is mij meer waard dan een bijdrage leveren en 'geen geld' meer voor les.

Maar wanneer ergens duidelijk een bijdrage gevraagd wordt: sla de advertentie dan over. Want een eigenaar heeft natuurlijk ook veel kosten, naast de lessen.

Ff gekopieerd.

Lisette1205

Berichten: 301
Geregistreerd: 06-07-17
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 22:22

Beste bokkers,
Hebben jullie (degene die een bijrijdpaardje zoeken) ook zo veel moeite om iets te vinden in de buurt, ik namelijk wel ik woon in Heerhugowaard en daar buiten staan allerlei paardjes, maar dat is allemaal te ver

If there aren't any bad moments in your life, there won't be any good ones.


Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 22:27

Golden_Angel schreef:
Mag ik hier ook even om een mening vragen?
Ik heb in mijn advertentie waarin ik zoek naar een verzorg /bijrijdknolletje staan dat ik bereid ben lessen te volgen als dat vereist is.
Maar is het dan eerlijk om wel daarin de eis te stellen dat, als ik lessen zou moeten volgen, dan dan een eventuele eigen bijdrage vervalt?


Ik zou dit niet in de advertentie zetten maar later bespreken. In een mail of bij de kennismaking.
Zou het zelf bij de kennismaking doen. Je kan natuurlijk van tevoren in de mail vragen of de bijdrage bespreekbaar is en dan verder in persoon gewoon overleggen.
En als het niet bespreekbaar is dan zal het toch afvallen.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Shirley

Berichten: 26782
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 23:56

Dus je zou graag hebben dat de eigenaar ook nog eens indirect jouw lessen betaalt?
Want daar komt het dan op neer.
Vind dat niet de juiste instelling.

En hier ook een eigenaar die overigens nooit een bijdrage gevraagd heeft of zou vragen ;)
Maar doet een eigenaar dat wel, dan doet deze dat ongetwijfeld met een reden!

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 00:54

Je zou aan kunnen geven dat je maximaal bedrag x kunt uitgeven aan lessen + eventuele bijdrage samen. Dan is de bijdrage die je kunt leveren afhankelijk van gewenst aantal keren lessen in overleg met eigenaar en de kosten per les. Geef je een indicatie en kan eigenaar inschatten of het voor hun een optie is.

Roosje01

Berichten: 10700
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 03:42

Ff vraagje aan de eigenaren hier stel je zoek een verzorger/bijrijder en je vraagt een bijdrage maar je krijgt na een bepaalde tijd nog altijd geen reactie. Zou je dan bereid zijn de bijdrage te verlagen, te laten vervallen of bijv verplicht lessen op eigen kosten ipv een bijdrage? Of heb je dan maar liever geen verzorger/bijrijder?

Dit is gewoon een vraag puur uit nieuwsgierigheid.

Roosje01 laat door hilariteit de tranen vloeien :') [o] *pum*
[OV] [PG]Gezocht solana

cobiie

Berichten: 7267
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 07:20

Roosje, dat lijkt mij zeer afhankelijk van de eigenaar en zijn/haar situatie. Mijn paarden gaan niet in de “uitverkoop” als ik geen passende ruiter kan vinden.
Ik heb dan ook geen noodzaak om een bijrijder te vinden, mijn dieren vermaken zich ook prima met extra vrije dagen.

[o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 07:27

cobiie schreef:
Roosje, dat lijkt mij zeer afhankelijk van de eigenaar en zijn/haar situatie. Mijn paarden gaan niet in de “uitverkoop” als ik geen passende ruiter kan vinden.
Ik heb dan ook geen noodzaak om een bijrijder te vinden, mijn dieren vermaken zich ook prima met extra vrije dagen.


Dit.
De bijdrage die ik vroeg was precies uitgerekend en met een reden, dat ga ik niet zomaar verlagen. Dan wacht ik wel wat langer op het geschikte persoon.

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 07:47

Ik denk dat het afhangt van de reden.

Toen ik vanwege zwangerschap bedrust moest houden had ik echt extra hulp nodig op stal. Ik bood toen rijden op mijn pony aan als tegenprestatie maar ook een kleine vergoeding.

Uiteindelijk hebben we 5 euro per uur betaald. Voor een volwassene niet veel maar voor een tienermeisje was netto minimumloon prima geweest.

Dat waren een paar dure maanden voor ons.

Als ik echt iemand nodig zou hebben omdat ik te weinig tijd heb of ziek zou zijn zou ik dus echt wel openstaan voor onderhandelen als die persoon dat op een nette manier doet en ik echt iets heb aan die persoon.

Als ik het doe om financiële redenen zou ik wellicht het bedrag wel iets verlagen maar niet laten vervallen. Dan is tijd en verzorging voor het paard immers niet het probleem maar echt een verlichting van de lasten.

Ik merk dat echt lessen nemen al een issue is terwijl ik dat belangrijk vind dus voor nu zou ik inzetten op een bijdrage die ik in kan zetten voor diegene zijn lessen. Ook dat is bespreekbaar bij de juiste persoon.

Maar dan wel met de juiste argumenten. Ik zoek iemand die echt iets over heeft voor mijn beesten. Niet alleen komt om te rijden maar net als de andere paardeneigenaren hier zich ook inzet voor de verzorging er om heen. En dat gaat door met slechte weersomstandigheden.

En die bereid is te investeren in zichzelf en het paard. Dus niet alleen maar gratis wat rond wil hobbelen. Dat vind ik jammer.

Praatjes vullen geen gaatjes. Dus laat iemand zich ook maar eerst bewijzen...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 2 bezoekers